Caro Kookt - Restaurant - Private Dining

Nieuwe Leliestraat 16A 1015 SP Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Caro Kookt - Restaurant - Private Dining

Kom naar Caro's keuken

Een betere naam had Caro niet kunnen bedenken. Tijdens MEE ETEN MET CARO op de vrijdag, maakt ze het haar gasten erg gemakkelijk. Iedere vrijdag een ander menu, zodat je perfect kunt kiezen waarvan jullie aan tafel kunnen genieten. Een geweldige ervaring. De locatie had niet beter gekozen kunnen worden, hartje Jordaan in Amsterdam, een mooie afsluiter van een drukke dag shoppen of werken. De andere dagen zijn gereserveerd voor private dining en catering met een keuze menu.

Meer informatie over restaurant Caro Kookt - Restaurant - Private Dining

Eveline .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Ik schoof op vrijdag aan de keukentafel aan voor een 3-gangenmenu. Het gezelschap was een mix van buurtbewoners, toeristen en mensen die Caro Kookt eens wilden proberen in verband met een cateringklus. Een hele gezellige avond met heerlijk eten, en het is heel leuk dat Caro zelf ook mee-eet. Dat geeft niet het gevoel van een restaurant, maar meer van een etentje bij vrienden. Ik ga dit zeker nog een paar keer doen dit jaar.
Leuk dat je er was Eef, dank je voor je fijne review. Binnen niet al te lange tijd hopen we weer buiten te kunnen gaan zitten. We zetten de wijn alvast koud op een mooie lente. Je bent van harte welkom! Caro
Dgb2001 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen wee?k boekten wij een Prive diner bij Caro Kookt met 14 man. De snelle en prettige boeking was precies wat wij verwachtten: Hartelijkheid, lekker eten en een super relaxte sfeer in haar mooie grote keuken. We hielpen bij het vullen van onze eigen Ravioli, te leuk. Kortom een fijne avond met heerlijke kip Saltimbocca, Canarische aardappeltjes en de te lekkere pavlova. O ja, de wijn was top! Goed advies Caro, dank! (We kijken snel op je blog voor de recepten)
Hi, prima sous chefs waren jullie hoor! kom maar vaker langs, dan promoot ik jullie tot pasta chefs. Graag gedaan en wellicht tot een volgende maal. Caro
Esmeralda W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Heerlijke gerechten, verrassend, vers en biologisch. In het mooiste straatje van de Jordaan aan de grote tafel in haar huis en bij mooi weer in haar jardin Zij verstaat haar vak en kookt met hart en ziel een echte aanrader!
Dank je voor je fijne review Esmeralda. Nog even wachten en het is weer zomer. Wellicht dat ik jullie dan nog een keer a table in de tuin kan ontvangen, met een mooi koel glas Cava.
Irene G.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Caro Kookt, heeft voor ons een onvergetelijke avond verzorgd !! (40e verjaardag gevierd met 14 personen). Een verzorgde ontvangst, de wijnen en het diner waren heerlijk, alles vers en biologisch! Alles sloot perfect op elkaar aan. We hebben nergens aan hoeven te denken die avond, en alles kunnen toevertrouwen aan Caro. Een perfecte gastvrouw, waardoor het concept private dining echt tot zijn recht kwam.

Kortom een top avond, een perfecte locatie en (jordaanse) kroegjes op de hoek. We komen zeker weer terug, een echte aanrader!
Dank je voor je mooie review. Jullie waren een fijn gezelschap om voor te mogen koken. Graag gedaan en tot een volgende keer
Yolande-Marleen .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wij hebben Caro gevraagd de catering te verzorgen voor een pensioneringsfeest op ons werk. Een groep van 70 man.
Vooraf fijne afstemming en op de avond zelf ook een prettige samenwerking. Caro bereid zeer professioneel voor en is vriendelijk doch directief waar het gaat om de hulp en het uitserveren van de maaltijd.
Heerlijk gegeten en ook achteraf van veel collega's positieve geluiden terug ontvangen over het diner.
Dus: zoek je catering, dan raad ik Caro van harte aan!
Yolande en Marleen,

Het was" a pleasure" om voor jullie en jullie jubilerende collega te mogen cateren. Graag gedaan, ook van mijn kant een mooie samenwerkling. Merci!
Mdoodeman .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gezien de recensies viel Caro kookt tegen. Wij hebben hier gegeten met een vrijgezellenfeest van 11 dames. Het voorgerecht bestond uit diverse hammen en kazen. Dat was lekker, maar daar hoeft dan ook niet zo veel aan voorbereid te worden en kan bijna niet mis gaan. Voor het hoofdgerecht hadden we kip, risotto en couscoussalade. De couscoussalade was zoals die hoort te zijn, niet meer en niet minder. De kip was echt droog en in de risotto zat een champignon met een hoog zuurtje. Het toetje vonden de meeste lekker, een aantal vonden deze te zoet.
Caro heeft helaas geen enkele keer gevraagd hoe het eten smaakte of de gekozen wijnen moesten worden doorgezet. Die werden zonder te vragen weer opnieuw neer gezet. Op haar gezicht heb ik de hele avond geen lach gezien en ze was hard bezig met allerlei afgeleide zaken, zoals kopjes afstoffen. Verder moest ze in de herhaling in een erg rommelige la zijn die precies achter ons zat, zodat we de gehele rommelige inhoud konden overzien.
De tafel was voor deze groep perfect. Jammer dat er geen echte kaarsen op tafel stonden en er geen sfeervol muziekje aanwezig was. Verder oogde de toilet niet echt fris.
Wij hebben als vriendinnen onderling enorm genoten, maar of Caro kookt daar een toegevoegde waarde bij heeft gehad is de vraag.
Kirsten .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Eind juni met 15 collega's gegeten bij Caro. In een woord: fantastisch!
Vooraf stem je het menu met haar af, een menu voor de hele groep, met een vegetarische optie wanneer gewenst. We werden in haar keuken ontvangen, hebben daar onder het genot van goede wijn genoten van de affetato, gevolgd door een heerlijke Saltimboca en voor de vegetariers onder ons een melanzane. Het geheel werd afgesloten met een goddelijke semifreddo. Alles gemaakt met verse ingredienten. Door te eten aan haar keukentafel en de heerlijkheid van haar gerechten onstaat automatisch een leuke, ongedwongen sfeer. Echt een aanrader!
Eus1 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Twee leken geleden een topavond gehad bij Caro kookt. Met 20 vrienden heerlijk gegeten aan een lange tafel, bij de buren van Caro. Huisgemaakte ravioli als voorgerecht, saltimbocca als hoofdgerecht voor de vleeseters, melanzane voor de vegetariers. Hoogtepunt qua eten was toch wel het toetje: semifredo van amandelkoekjes en honing. Ook de Portugese wijnen waren goed en lekker. Samen met Roland zorgde Caro voor een vlekkeloze avond.Bij het geregel vooraf maakte ik me soms wel zorgen of alles goed zou komen, achteraf gezien nergens voor nodig: alles tot in de puntjes geregeld. Kortom: heb je iets te vieren, Caro is zeker een aanrader.
Anne-Marie S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Onlangs bij Caro een avond georganiseerd voor een groep van 10 collega's. Alhoewel het in principe een zakelijke aangelegenheid was, was het erg gezellig en ontspannen. Dit komt echt door de sfeer: het voelt alsof je thuis eet, maar dan met het grote voordeel dat je niet zelf hoeft te koken. Ik had overigens ook nooit zo'n lekker menu op tafel kunnen toveren ;-). Vanwege de positieve reacties van iedereen hebben we inmiddels al meteen voor het volgende vergaderdiner geboekt. Caro bedankt!
Fijn te horen Anne Marie! We hebben een nieuwe menu kaart die jullie vast zal bekoren ;)
Sandervdsluijs .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Een tijdje geleden hier gegeten ter gelegenheid van een afscheid van een collega. Vanwege de grootte van de groep zaten we bij de buren aan een lange tafel, maar op nogal wiebelige houten bankjes zonder rugleuning. Het eten was smakelijk, maar het hoofdgerecht was in mijn geval helaas lauw tot koud. Het voorgerecht (wildsoep) was lekker en het nagerecht smaakte ook uitstekend. Tenslotte was het jammer dat het koffie-apparaat stuk was.
Sander, Wat jammer dat het niet helemaal naar wens was. Overmacht is soms een spelbreker die we op een aangename manier proberen te compenseren. Wellicht ben je een keer in de gelegenheid op een vrijdag aan te schuiven in de echte Caro Kookt keuken met een kleiner gezelschap, dan sluiten we de avond af met een smakelijk dampend kopje espresso!
RemcoVer .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Groot feest thuis, 20 personen. Caro kookte voor ons precies wat we van tevoren konden opgeven, gepassioneerd en zeer professioneel. Thuis eten alsof je een Michelin ster restaurant bezoekt, heerlijk, TOP!!
Drytree .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Smullen!
Met behulp van Caro een heerlijk driegangen-diner voor 8 bij mij thuis geserveerd. In overleg een menu samengesteld, Caro kookte voor, gaf alles in een handige doos met genummerde bakjes mee en thuis kon ik, met behulp van de gedetailleerde handleiding van Caro erbij (van oventijd tot sierlijke opmaak van de borden toe!) , in no-time een heerlijk menu op tafel toveren.
Zalig om, als je wel van kokkerellen houdt, maar niet de tijd of energie hebt voor de voorbereidingen van een uitgebreid diner, toch thuis in intieme sfeer een heerlijk en verrassend diner te kunnen serveren. En zo gesmuld van al die lekkernijen…prachtige ravioli, botermalse kwartels en dan die goddelijke pastels toe; ach konden we dit maar iedere week doen!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Wij hebben met een divers gezelschap van 16 mensen een prive-diner gehad bij Caro. Iedereen was ronduit zeer enthousiast. Het is fantastisch om tijdens het diner Caro's toewijding voor het eten te ervaren. Doordat je in de keuken eet krijg je de bereiding op de achtergrond mee. De toewijding en liefde zie je terug in het resultaat. Heerlijk en puur. Het zelf gemaakte nagerecht, Pastels de Nata, is helemaal super.

Als je een prive-diner in persoonlijke en ongedwongen sfeer wil met een hoge kwaliteit eten en een toegewijdde gastvrouw dan ben je hier zeker aan het goede adres.
RolandBr .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Een verademing te dineren op een locatie waar persoonlijke aandacht vanzelfsprekend is en wordt gegeven. Wat een huiselijke gezelligheid! Leuke nieuwe mensen ontmoet in een super keuken, met top gastvrouw! Met het gehele gezelschap, quallio in Vino Samto, gevulde kwartels uit de oven genuttigd: Smakelijk, super mals en een heerlijke combi met de truffel aardappeltjes en gegrilde groenten. Het huis-dessert, de pastels de Nata: een ware smaakexplosie! Wijn: Een mooie Pino Noir uit Roemenie. Op dezelfde avond maar direct de kaartjes gekocht ( a € 22.50) voor het Caro Kookt Kerstdiner in de Nieuwe Leliestraat op 20 december.
AnnemiekvanZon .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
We werden 11 juli gastvrij ontvangen door Caro, in haar woning in de Jordaan, Amsterdam. Door haar inbreng was het in de achtertuin, met een groep van 7 personen meteen gezellig. Het eten was die avond gericht op Lam, allemaal erg lekker ook de bijgerechten. Een aanrader, wij gaan dit najaar nog een keer terug om haar dan verschenen kookboek te kopen, en weer lekker te eten.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Caro Kookt. Caro Kookt lekker. Het is een enorm genot bij Caro te eten. Midden in de Jordaan kun je bij Caro eten in een bijzondere, sfeervolle entourage. Heerlijk eten met prachtige bijpassende wijnen.
Marijkec .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Afgelopen weekend erg lekker gegeten bij Caro, wat een leuke avond gehad! Het eten was heerlijk en met name het toetje was fantastisch. Caro is een superleuk mens, aanschuiven en mee-eten, wat een goed idee :) Ik kom hier zeker terug!
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Eten bij en met Caro is echt een geweldig leuke belevenis. Caro is een fantastische gastvrouw en daarnaast ook nog een heel goede kok. Samen eten met mensen die je niet kent is ons heel goed bevallen. Ik kan het iedereen aanraden!
Jarno T.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Afgelopen vrijdag hier met zn tweeen gegeten.Schots drie gangenmenu. Comfort food zoals het hoort. Caro weet wat ze doet. De setting is leuk en je ontmoet makkelijk nieuwe onbekende mensen aan de gezamenlijke tafel. Leuk concept.
Must do voor zowel mensen buiten Amsterdam als voor Amsterdammers zelf.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Caro heeft voor ons voortreffelijk gecaterd thuis. Een verjaarspartij voor 25 mensen. Een heerlijke bonensalade bestaande uit vers geblancheerde tuinbonen, linzen ,speciebonen, asperges verse kruiden en heerlijk aromatische verse olijfolie. een lekkere runderstoof met artisjokken en venkel . Alles smaakvol geserveerd en vlot en in goed overleg geregeld en al met al voor een redelijke prijs. Zijn benieuwd naar Caro's andere gerechten.