Carnegie's Cottage

7,2
7,1
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Met deze Indian Summer is het heerlijk vertoeven op het terras onder de platanen met uitzicht op de heide en de bossen. Binnen ziet het er vrolijk kunstzinnig uit. Broodje brie is goed gevuld met brie en met wat pesto, groene sla, zongerijpte tomaatjes, olijven. Broodje met gerookte zalm met komkommer en crème fraîche is ook een feest. Keuze uit waldkorn, ciabatto of wit. Het witte broodje ziet eruit als ciabatta; het ciabatta broodje ziet eruit als pistolet. Maar maakt niet uit: het smaakt allebei heerlijk. Op de kaart staan nog meer lekkere combinaties met bruchetta en hapjes. Reden om nog eens terug te komen. Prijsniveau ligt iets hoger, maar daar krijg je dan ook dat fantastische uitzicht voor!
Amy D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Carnegie Cottage ligt op een prachtige locatie, terras met weids uitzicht op zandverstuiving, heide en bos; je kan zo een heerlijke wandeling maken. Ik wilde een vriendin op een gezellige lunch trakteren. We bestelden en kregen een lekkere rosé (best aan de prijs...5,25), maar oké. Vervolgens besloten we een salade te nemen: een met serrano en een met zalm. We kregen elk een bord met een heel klein handje gemengde slablaadjes en wat de serrano betreft : drie kleine stukjes zongedroogde tomaat en twee of drie heeeel kleine stukjes gewone tomaat en bovenop zo'n zes plakjes serrano.....zonder dressing! De salade met zalm was enigszins redelijk gevuld, maar ook geen dressing! Daarbij een bordje met voor ieder twee kleine sneetjes stokbrood en boter. Na ons verzoek daartoe werden ons "met excuses van de keuken" twee kleine schaaltjes met dressing gebracht.
Voor 9 (!) Euro nam ik nog een dessert met bavarois en sorbet hetgeen wel lekker was maar erg minimaal. Mijn vriendin nam nog een koffie. Niemand vroeg ons of het allemaal oké was.
Nee dus. 49,75 Euro! Nog nooit zo'n armzalige salade gehad en zeker niet voor 13,50! Sorry.
4 Sterren voor de locatie en geen voor de keuken. Hadden we gewoon pech?

Meesterpier .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Heerlijk gegeten met schitterend uitzicht op de Veluwe. De échte ouderwetse asperges in boterjus met ham en ei gehad. Zeer vriendelijke en gezellige bediening. Aanrader!
Deknorhaan .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Ik kan er kort over zijn. Prachtige locatie. Ontvangst door een aardige mevrouw ,zeer charmant. Over de rest van de service ben ik snel uitgesproken; kortaf ,bot en niet eens bereid iets meer te zeggen dan noodzakelijk. Even uitleggen welke thee er dan wel is, bleek teveel moeite. Zo druk was het nou ook weer niet.
Het prijzen veel te hoog. Drie asperges met een schriel plakje zalm in lekvocht dat voor botersaus moest doorgaan voor ruim 19 euro.
Ik wil best 19 euro betalen maar wel voor iets substantieels.
Je bent met familie en een oudere dame dan ga je niet de discussie aan, dit om de middag niet te verstieren. Jammer maar dit was eenmalig.
Richard Leeuwenhart .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Dit restaurant moet het alleen van de lokatie hebben. De bediening is té wisselvallig in kwaliteit. Na een zeer vriendelijke ontvangst, werden we voornamelijk bediend door een botte dame voor wie elke vraag er één te veel was. Zonder excuses voor je, over je bord heen reiken. Echt niet prettig. Ook de prijzen liggen te hoog voor wat er wordt geboden. 3 asperges en een plakje zalm voor 19,50. Voor het eten raad ik u dit restaurant zeker niet aan. Voor een kop koffie op het terras na een wandeling over de Veluwe bij Otterlo is het wel aan te raden.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Het restaurant ligt prachtig. Mooi uitzicht. De inrichting vonden we rommelig, geen samenhang. We zaten in de serre . We kozen voor het dagmenu. Salade met garnalen was lekker maar niet bijzonder. Het hoofdgerecht viel tegen. Voor 32,50 euro mag je wel meer vlees verwachten. Er lagen 6 stukjes rib eye op t bord. Nog geen 100 gram denk ik.De loempia's gevuld met aardappelpurree waren verrassend lekker. Op t nagerecht moesten we erg lang wachten. Ter compensatie kregen we een kopje koffie aangeboden. De cranberries bij t gerecht waren ze vergeten. We kregen een klein schaaltje er later bij. Jammer van t eten, de bediening was vriendelijk.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Het restaurant is prachtig gelegen met uitzicht over de heide. Wat opvalt is de aparte en smaakvolle inrichting. Dit is echt een omgeving voor een heerlijke avond. Wat direct opvalt, bij binnenkomst, is de vriendelijke bediening. We waren met 3 personen en hebben heerlijk gegeten. Mijn voorgerecht was carpaccio van runderleder met truffelmayonaise en parmezaanse kaas. Dit is een echte aanrader, zo lekker heb ik nog nooit een carpaccio gegeten. Het hoofdgerecht was een Schotse hertenmedaiilon met port en bassilicum. Dit was ook heel lekker, maar ik vond het iets te weinig. Het desert maakte dit meer dan goed. Als je moeite hebt met kiezen, ga dan voor het assortiment van zoete zaligheden. Hier krijg je een selectie van bijna alle desserts. Dit is een restaurant wat niet goedkoop is maar de prijs zeker waard. We zullen hier jog vaak terugkomen.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Eerst de positieve opmerkingen: dit restaurant ligt prachtig. Het is vlakbij het Park Hoge Veluwe, dus leuk te combineren met een bezoek aan het park. De serre is speels ingericht en geeft een mooi uitzicht op de natuur. Leuk dat men bij binnenkomst al liet merken dat ze ons verwachten en dat er een gezellig gedekte tafel klaar stond. Het eten was ook prima. Het dagmenu was origineel en afwisselend (vis vooraf, vlees als hoofd en een zoet dessert). Met een van de hoofdgerechten was iets mis (vlees was niet gaar) en dat werd keurig en vlot opgelost.

Dan nu de kritische noot: het is echt niet meer van deze tijd dat een restaurant weigert om kraanwater te schenken. Wij bestelden met 5 personen een drie gangen menu en namen daar een fles wijn bij. We vroegen of we er een karafje kraanwater bij konden krijgen en het antwoord was: nee, alleen een fles plat of bruisend water. Wat een afknapper! Misschien dat de eigenaar van het restaurant maar eens de petitie moet lezen voor overal kraanwater.
We vonden het ook een beetje merkwaardig dat het dagmenu alleen per tafel was te bestellen. Een van de tafelgenoten hield bovendien niet van een bepaald ingredient en dat kon ook niet worden vervangen in het gerecht. Ik zou zeggen dat iets meer flexibiliteit in een restaurant als dit (met dito prijzen) op zijn plaats is.
EW Z.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Tja, waar moet je beginnen als alles precies gaat zoals je wenst...
De plek ik top. Het uitzicht over de Veuwe-natuur is prachtig vanaf het terras en de serre. De entourage is eenvoudig, een beetje kunstig, zeer diverse schilderijen maar allemaal bij elkaar geeft het de perfecte informele sfeer en interessante zichten. Fijne plek om een kopje koffie te drinken, boek te lezen, te kijken naar de natuur of te eten. Gisteravond met enkele vrienden gaan eten. Tafel voor zes, lekker informeel opgemaakt maar toch ook weer netjes. Het precieze midden dus. Voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten (ieder had wat anders) bleken zeer in de smaak te vallen; De Chef weet wat 't ie doet. Probeer in ieder geval het Callebaut-chocolade nagerecht. Ach, probeer alles maar. Het zal je perfect smaken. De bediening kent de kunst van afstand en nabijheid. Informeel en toch formeel. De prijzen zijn iet goedkoop; laten we zeggen het duurdere midden, maar de moeite waard. In het najaar gaan we er logeren. Dat kan daar ook.
E B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
We hebben genoten van het verrassingsmenu bij Carnigies. Fantastisch uitzicht, attente bediening en goed eten voor een redelijke prijs.
Fons V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Prima gegeten op zondagavond in en ontspannen atmosfeer.
Maar bediening weigert bij een driegangenmenu met vier personen met alles erop en eraan kraanwarter te serveren. Dat is natuurlijk een achterhaald standpunt
Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Als je op de parkeerplaats aankomt rijden dan vraag je je af waar je terecht bent gekomen.
Je loopt de trappen op en betreed dan het terras! Dan ineens begrijp je waarom mensen hier graag naartoe komen. Het uitzicht is werkelijk waar subliem! We namen plaats in de serre en dan lijkt het net alsof er een ansichtkaart tot leven komt. Je kijkt door de takken van de platanen zo naar de hei! Echt geweldig!
Hebben daar van heerlijke broodjes ham met grove mosterd en tomatenbrood met geitenkaas en pesto genoten. Was niets op aan te merken! De koffie en dubbele espresso smaakten voortreffelijk!

Kortom deze locatie is een pareltje!
Eling V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Geen twijfel mogelijk hier past alleen drie tienen die ik nog niet eerder uitdeelde. Een terras met uitzicht op een levende ansichtkaart. Elk moment kun je hier een hert verwachten zowel op je bord als in het uitzicht. Goede stoelen en een snelle bediening terwijl het druk was. We kozen het dagmenu dat je verwacht bij een Michelinster restaurant. Herten medaillon met eigen jus en basilicum iets om voor terug te komen. Opmaak van de borden zoals het hoort. Temperatuur heet net als het bord. Veel verschillende smaken en kleuren in het nagerecht. Gastvrouw bescheiden en professioneel. Wij kijken altijd kritisch naar de prijs maar in verhouding tot het gebodene is deze prijs zondermeer redelijk te noemen. Een aanrader voor iedereen op de Veluwe en ver daar buiten! De Carnegie's Cottage heeft bovendien een aantal hotelkamers.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Na er -tig maal te hebben gegeten, gelunched, geontbijt, gekoffied, geborreld, gezond, gesoesd, gekletst, ben ik nu rijp genoeg om de wereld kond te doen van C.C. Met tegenzin, want ik wil deze plek liever voor mezelf houden. Blijf er dus weg. Ga er niet naar toe. Blijf thuis, ga naar Kapitein Iglo, Mekdonnels, wattuwil, zodat de balans in het uitzicht, het eten, de klassieke muziek, het terras, de uitbaters, precies blijft zoals hij nu is. Mocht de crisis verergeren, de liefde u verlaten, de ziekte toeslaan, het is een troost en een vaste waarde dat deze plek er is. Voor beginners: bestel de bosvruchtentaart. Een toptaart. Voor gevorderden: ga lunchen op het terras. Voor u het weet heeft u een lang weekend geboekt en overnacht u in een van de smaakvol ingerichte kamers. De heide biedt een altijd boeiend uitzicht, de keuken een gebalanceerde smaakervaring, de brigade een aangenaam gezelschap, en de inrichting een nonchalante huiselijkheid. Het lijkt alsof jaren van horecaervaring hier een ongedwongen neerslag heeft gecreeerd waarin de gast zich kan nestelen. Wees op tijd voor het diner, wees rustig tijdens de siesta, en wees aardig voor poes Bommel. Het zal u duizendvoudig worden terugbetaald.
Ptrbtrs .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Na het bezoek aan het Kroller-Muller Museum hier met z'n tweeën heerlijk gegeten. Bijzonder ontspannen maar snelle bediening. Het eten was voortreffelijk, in combinatie met het decor super! Wij gaan zeker nog een keer terug naar dit restaurant, waarbij we waarschijnlijk ook het hotel gaan boeken. In een prachtige omgevening.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Een zomers weekend afgesloten op het terras met het mooiste uitzicht van Nederland. Carnegie is een 'oud' en bekend adres. Het restaurant binnen is wat bedaagd, de serre heerlijk losjes ingericht en het terras subliem. De bediening is zeer professioneel, vriendelijk en behulpzaam. Het eten is beter dan gemiddeld voor deze prijs; wel een kanttekening bij de verhoudingsgewijs hoge drankprijzen. Prima salade van fris gekruide en aangemaakte couscous met lamsham en humus wordt een beetje te koud geserveerd waardoor de smaak niet optimaal is. Als hoofdgerecht nemen we een mooi gegaarde ribeye en een perfecte portie ree met cantharellen. Alles begeleid door smakelijke groente en een aardig rolletje aardappelpuree, gefrituurd in loempiadeeg. Leuke vondst om op die manier een krokantje toe te voegen! Op de koffie en huiswijn is niets aan te merken.
Proever Jan .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
gisteren met 4 personen bij Carnegie's gegeten. Zwoele zomeravond. Serre en terras zaten vol. Magnifiek uitzicht op bos, heide en stuifzand. Een aanrader. Mooiste locatie in de gehele omgeving. Heerlijk voorgerecht (carpaccio, zoals die moet wezen). Als hoofdgerecht namen we Veluws ree met cantharellen. Ook dat was overheerlijk. Prettige en attente bediening. Een aanrader en zeker om nog eens terug te komen.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Carnegie Cottage is één van mijn favorieten. Vandaar dat ik op een grijze zondagmiddag weer eens afreisde naar dit restaurant, ook om de verjaardag van een vijfentachtigjarige te vieren met een uitgebreide lunch. Vantevoren had ik gereserveerd voor vier personen. Bij binnenkomst werden we welkom geheten en had men, heel attent, een mooie, lange tafel met sofa-achtige stoelen in de hoek van de serre vrijgehouden, maar ook een lange tafel aan het raam in het binnengedeelte van het restaurant. We mochten kiezen.
In afwachting van onze lunchgerechten dronken wij vast een smakelijke, frisse, witte huiswijn (wel pittig geprijsd!). Een klein schaaltje pinda's vergezelde de drankjes.
Uit de rijke menukaart kozen we voor een schaalte patat voor de kleine man, een waldkornbroodje kroket, een wrap makreel en de natuurzoekerslunch, bestaande uit een kopje bospaddestoelensoep, een waldkornbroodje met zalm, broodje serranoham en salade. We kunnen niet anders dan constateren dat deze verschillende hapjes stuk voor stuk zeer smakelijk waren, mooi, haast culinair opgemaakt en voldoende in hoeveelheid. En ofschoon we hier onze buiken ruimschoots mee konden vullen, namen we, ook door de aantrekkelijke omschrijving op de kaart, daarna nog een dessert. De kleine man vroeg om, en kreeg een Mövenpick-ijsbolletje met slagroom, die hij zo op had, en ik koos voor de witte chocolademousse. Tongstrelend lekker. Inclusief koffie's, wijnen, water en thee waren we 109 euro kwijt. Wel fors aan de prijs, vooral door de koffie, de wijn en het water.
We werden vrijwel de hele middag uiterst vriendelijk en deskundig bediend door C., de dochter des huizes. Maar ook de andere dames die af en aan liepen waren zeer gastvrij. Attent, alert en onopvallend deden zij hun werk. Wij konden optimaal genieten van het lekkere eten, maar ook van het prachtige uitzicht op de hei (vooral vanuit de serre). Het was nog te fris om buiten te zitten, maar op het geheel gerenoveerde, en daardoor nog groter geworden buitenterras, onder de platanen zit je het allermooist.
Carnegie, je hebt ons niet teleurgesteld, we komen zeker weer terug!
Jenny G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Restaurant; prima kwaliteit/prijs verhouding, mooie gerechten zoveel mogelijk regionaal en puur bereid, met veel passie en aandacht.
Wijnkaart goed en evenwichtig.
Bediening; zeer professioneel, attent, voorkomend; er ontgaat hen niet veel
Decor: prachtige ligging met uitzicht over de heide, in elk jaargetijde een plezier om er te verblijven.
Dit geldt evenzeer voor een verblijf in het hotel; ontbijt met veel toewijding bereidt en aangenaam.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Fraai , wat hoger, gelegen aan rand van heide/zandstuifgebied/bosgebied. We hebben hier geluncht en vonden m.n. de broodjes (vanaf 8,50) erg prijzig. Totaal 19,- voor ijsthee, capucino, kopje venkelsoep en broodje ham met gesmolten kaas. Vriendelijke bediening. Beetje tuttige, verouderde uitstraling.