Carla's Conditorie & Eetbar

6,4
Voordelig
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen zaterdag dagje Utrecht gedaan met beste vriendin. Speciaal al opgezocht waar we konden lunchen met spelt; Carla's Conditorie voldeed daaraan. We moesten kort buiten wachten op een plekje, maar dat was het zeker waard.
Vriendin nam wrap met makreel en ik notenbrood met geitenkaas. Beide overheerlijk. De verse jus maakte het perfecte plaatje op tafel af. Als 'toetje' nog een scone met jammie jam genoten.
Bediening was beetje gestresst; het was dan ook overvol. Toch bleef het persoonlijk en vriendelijk. Absolute aanrader! Ook om gewoon wat lekkers mee te nemen trouwens!
Kristie D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wij hebben heerlijk bij Carla's geluncht. Het is er gezellig, knus en het voelt alsof je bij je tante in de woonkamer zit. We werden vriendelijk en snel geholpen door een jonge dame. Het eten was super lekker. Ik heb geen ervaring met Zweeds eten maar dit beviel ons uitermate. We komen graag nog een keer terug

Groetjes uit Brabant
Mrkaas .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We lopen er regelmatig langs. Aan de buitenkant ziet het er knus en gezellig uit. We vonden het eten best tegenvallen. De indruk bij ons beide was dat de gebakjes bij de koffie niet vers waren. De broodjes zijn zeer mager belegd en smaken niet zoals je hoopt! We probeerde een opmerking te maken maar dat werd door de medewerker in kwestie weggewimpeld met, we krijgen nooit klachten. Jammer.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ontzettend gezellig tentje achter de dom. De inrichting binnen is heel knus, en het terras is ook gezellig en lekker rustig. We hebben genoten van lekkere cappuccino, appeltaart en een reuzescone (zo groot, het leken er wel twee!). De bediening is ook heel vriendelijk en toegewijd. Wij komen zeker terug.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Met een paar vrienden geluncht in dit etablissement. De verwachting was best hoog, men pretendeert voornamelijk met verse producten te werken. Wij vonden het eten zeer onder de maat, smakeloos, soep veel te zout maar de reactie van de bewuste dame in de bediening sloeg alles. Een klacht zou een kans moeten zijn in een klantgerichte organisatie, niet bij Carla! Jammer dat je met een kater weg gaat en uiteindelijk een lege maag. Ik loop er elke dag langs maar mij zullen ze er nooit meer zien.
FLOOR247 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Met 3 vriendinnen bij Carla's Conditorie (locatie achter de dom) terecht gekomen ivm misverstand bij een andere lunchroom. Een gelukje bij een ongeluk: want wat een leuk plekje! gezellige sfeer, aardige bediening en vooral lekker gegeten. We zijn voor twee - thee voor 2 -arrangement gegaan, en dit was het geld absoluut waard. Alles was zelfgemaakt en smaakte goed. Bovendien zaten we alle vier helemaal vol na afloop. Dat er een Zweedse twist aan het eten zit in deze conditorie, maakt het net iets specialer dan de standaard high tea.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Samen met vriendin geluncht bij Carla Achter de Dom. De eerste associatie die ik had was: oh, zo schattig! Hele gezellige inrichting, wel een beetje krap, maar super knus en lekker licht door de grote ramen. Je kunt ook op het terras zitten trouwens. De bediening is aardig en snel. Onze Zweedse wrap met makreel kwam rap en was heerlijk, lekker veel makreel! De koffie is ook goed. Verder heeft Carla een uitgebreid assortiment gebak en cake. Ik probeerde het kaneelbroodje en dat was echt te lekker! Voor een lunch of gewoon een kopje koffie is Carla echt een prima plan!
Hallo Mari-lens kom je ook eens naar de Händelstraat 100 daar bakken we tegenwoordig, en elke woensdag kook ik. Elke week een ander tema en we zijn alleen op woensdag avond open voor eten! Tot snel smakelijke groet.
Team Carla's
Thaïs J.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
We zijn hier wezen lunchen op de 'achter de dom' locatie. Heel leuk ingericht tentje. Goede service en nog betere koffie! We hebben beiden de wrap in Zweeds brood met kip besteld. Het was even wennen aan de smaak van Zweden, maar het was erg lekker en tevens gezond! Als toetje heb ik een van de vele heerlijk uit ziende zelfgemaakte koeken besteld. Echt een aanrader voor een leuke lunch of ontbijtje.
Anne Marie V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Heerlijk gegeten, zonder pretentie. Simpele maaltijd als mee-eet concept in een ruimte alsof je echt in de huiskamer een vorkje meeprikt. Een aanrader en voor ons zeker het fietstochtje waard!!
Heleen S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Over de maaltijdavonden: ik ga vrijwel elke woensdagavond eten bij de vestiging van Carla's in Oog in Al. Op dit moment kun je er alleen op woensdag en zondag terecht voor warme maaltijd. Eerst leek het me bezwaarlijk dat er maar 1 gerecht wordt geserveerd, maar het zijn altijd heel leuke gerechten en bijzondere combinaties die nooit tegengevallen zijn. Ik laat me nu graag verrassen. Verse groenten, nu en dan dingen waarvan ik op het eerste gezicht dacht: tja... Bijvoorbeeld polenta. Altijd gegeten met kraak noch smaak, maar bij Carla's als een krokant en lekker pakketje geserveerd. Te weinig? Dan mag je nog wat bijbestellen. Afgelopen woensdag vega Thais gegeten à la Carla gegeten. Onderscheidt zich van 'eetcaféhap'. Fijn is dat ook van de vega gerechten iets bijzonders wordt gemaakt. Inmiddels is er een vaste klantenkring, waarvan een aantal aan de grote tafel aanschuift en weten steeds meer mensen uit de omgeving Carla's te vinden. Sinds de opening heb ik de ene sfeerverbetering na de andere meegemaakt: intiemer, meer gespreid licht met dimmer, een goede uitstalkast voor de ter plaatse gebakken taart, gebak en koekjes. Je ziet dat de eigenares er hard aan werkt. Carla is zelf aanwezig op de woensdagavonden en loopt met schort aan rond om ook praatje met de gasten te maken. Dat is gezellig. Ik kom uit het centrum van Utrecht en dan is het fijn om te weten dat je er makkelijk en gratis kunt parkeren. Ik kijk uit naar mooi weer zodat het terras open kan, om overdag neer te strijken voor koffie, taart of Zweedse gevulde broodrol, of 's avonds te eten.
Fiona F.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Nieuw eetcafé en lunchroomachtig iets in Oog in Al. Het concept is 'met de pot mee-eten'. Geen keuze dus, behalve tussen vega of met vlees. Nu ook tijdelijk voor 10 euro, daarna voor 12.

Het eten was lekker. Lekkere smaken, niet te ingewikkeld: eigenlijk wat ik op een goede dag ook thuis zou maken (en dat is geen belediging ofzo). Dus voor die prijs prima. De koffie (Boca) is er heerlijk, daar ben ik later op een middag nog een keer voor terug gekomen.

Helaas is alles er biologisch en lokaal, wat ik van harte toejuich, behalve het vlees. Doe dat dan andersom! Of mijn radijs goed behandeld is, vind ik dan weer minder belangrijk dan mijn vlees. Ook hier zal ik dus toch weer minder komen en in ieder geval geen vlees eten totdat veranderd wordt.

Het is verder vooral nog erg leeg. Mijn idee is dat de tent gewoon niet zo veel sfeer uitstraalt. Van buiten ziet het eruit als een soort schoonheidssalon, veel raam en een soort balie achterin. Wellicht nog versterkt door de keuze voor koele pastelkleuren (veel wit en vooral ook veel roze). Zo ziet het pand van mijn schoonheidsspecialiste er ook uit namelijk. Een ietwat gezelligere sfeer met wat warmere kleuren (juist door de hoeveelheid aan grote ramen) zou beter zijn.