Carels Café Restaurant

Frans Halsstraat 76HS 1072 BV Amsterdam Nederland Kaart
31-207372479

Over restaurant Carels Café Restaurant

Met spiegels, gouden tapkranen en een klassiek tegelvloerpatroon is Carels een prachtig voorbeeld van Franse brasserie. Midden in de levendige Amsterdamse Pijp is deze plek klassiek en betaalbaar tegelijk. Er is een fijne overzichtelijke kaart waarop bijvoorbeeld spaghetti met kokkels, Chateaubriand en moulleux aardbei staan. Of kies voor de verrassende Carels wijn- en spijsproeverij!

Meer informatie over restaurant Carels Café Restaurant

Maandag t/m zondag

Voordelig
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisteren met mijn vriendin gegeten.
Hele vriendelijke ontvangst.
Het eten was heerlijk vers en zeer smaakvol. Prettige ongedwongen sfeer.
Zeker de moeite waard!!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We hadden niet gereserveerd. Zeer tevreden over de vis (zalm vooraf, zeebaars met zwarte (!) risotto, broccoli, pittige saus) en over de witte wijnen per glas: chablis, suavignon-viognier. We waren vroeg, dus het geluidsniveau was aangenaam laag. De bediening was erg vriendelijk. Omdat we uit het zicht zaten wachtten we soms ietsje te lang, maar dit was geen echt probleem. De nagerechten vonden we iets te zwaar (geen fruit), dus hielden we het bij verse muntthee en dubbele expresso. Echt aan te raden!
Barbara J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Afgelopen donderdag was ik samen met een vriendin voor het eerst in deze nieuwe versie van Carels Café Restaurant. We kenden de plek nog uit de glorietijd van het oude café. Nu is het een heel mooi en heel lekker restaurant geworden, Door de smaakvolle brasseriestijl waan je je in Parijs. Wat wij gegeten hebben (bijv. de zeebaars) was zeer smakelijk bereid en ook een genot voor het oog. Bijzondere vermelding verdient de enthousiaste en betrokken bediening, waardoor wij ons extra welkom voelden. Ik wens Carels een speciale plek in deze mooie straat in de Pijp; een wijk die toch al rijk aan restaurants is. Mogen oude glorietijden in een nieuw culinair jasje herleven!
Naomi S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Voor het eerst bij Carels gegeten en ik woon al jaren in de pijp. Als je op je op zoek bent naar een gezellige avond met zeer goed eten is dit Franse restaurant perfect om een mooie avond te hebben. Wij hebben hier met een groepje gegeten en daardoor veel verschillende gerechten besteld. Een aanrader is de tamaki van zalm, chateaubriand, de zeebaars (echt heerlijk!), chocolade taart en de panacota! Met een goede wijn erbij en een Careltje als aperitief ga je met een goed gevulde maag de deur uit! Naast het goede eten is de bediening on Amsterdams vriendelijk! Snelle service, zeer vriendelijk en goed lachs de hele avond, zo maak je het nog weinig mee :-)
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, de Chateaubriand is een aanrader. Wat opvalt is de bediening. Vriendelijke serveerster, snel, attent en zeer servicegericht. Zo hoort het! Wij komen snel terug.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wanneer krijgen ze het voor elkaar hier ? Misschien nu. Er werd van alles
en door iedereen geprobeerd. Het liep gewoon niet. Had niet de intentie om
voor de zoveelste keer naar binnen te stappen maar mijn oog viel op een groot bord
buiten met een dagmenu voor 17.50 euro. Dat moest ik natuurlijk proberen.
En dat viel niet tegen. Zalmtartaar, Lams en nagerecht. Olijven,brood en boter
inclusief en de frieten en sla werden niet weggelaten. Het heeft mij allemaal gesmaakt.
Hopelijk nu succes. Het is een mooie zaak van binnen en past in De Pijp. Wijnen vanaf
21 euro. Prima.
Henri G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een grote nachtmerry, we kwamen spontaan binnen en verlieten de locatie met een hoofdpijn. We kregen de oude kaart dus wat we wilden en een uur voor stonden te wachten was er niet, en kwamen ook niet mededelen. Het eten kwaliteit zelf was ok maar niet veel, per gerecht bijna 1 uur wacht tijd, en niemand die je een drankje ging offeren. Waiters die irriteert waren met de leiding en hard met stoelen gingen verschuiven en je voelde jezelf zeer ongewenst. Al aangegeven dat we voorbetaald hadden maar toch alles werd aangeslagen. We moesten zelf aangeven dat enkele drankjes vergeten hadden. Voelde in dienst van de restaurant. Sommige koppels liepen gewoon weg en na een uur werd dat opgemerkt. Nooit meer!
Duijvel .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Prima gegeten, zalige schnitzel waarvan we er na afloop gelijk bijna nog 1 hadden willen bijbestellen, niet omdat het te weinig was, maar omdat hij zo lekker was.....
fantastische kazen na.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Vandaag hier met een vriend fijn op het terras geluncht en ik had de garnalenkroketjes met citroenmayonaise. Die waren uitstekend! Drie stuks met heerlijk brood van Menno (en een extra stukje brood met wat boter zodat het ruim voldoende was). De kroketjes lagen op wat botersla en het bordje was verder gegarneerd met een kleine salade van o.a. rucola en komkommer met een lekkere dressing er over. De bijgeleverde mayonaise had een fijne subtiele citroentoets. Kortom, zeer verzorgd en zeer smakelijk. En dat voor € 7,50! De kwaliteit was dus prima en de prijs/kwaliteit-verhouding helemaal goed. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Hier op maandag 5 september geluncht. Heerlijk op het terras gezeten in de altijd levende De Pijp.
Genoten van een heerlijk broodje met gebakken Chorizo, avocado, mais en salade. Smaak was heerlijk en een mooi opgemaakt bord.
Mijn lunchgenoot genoot uitermate van de garnalencroquetten.
Dit alles werd opgediend door een jongeman die beleefd, netjes en voor ons zorgzaam was.
Dit is na vele jaren weer een herontdekking van een gezellige en goede tent in de Pijp.
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Lekker gegeten bij Carels. Buiten eerst een glaasje op het terras, toen binnen in de serre gegeten.
De amuse was niet geschikt voor vegetariers , zodat ik er 2 kon eten. Beperkte kaart maar dat was geen bezwaar. we hadden beiden de zalm voor en als hoofdgerecht had mijn tafelgenote risotto en ikzelf de burger. Altijd raar dat je bij een burger met frites evengoed de burger op een broodje krijgt, al was het broodje lekker knapperig. Bij de risotto werden ook frites geserveerd (werd gevraagd of dat de bedoeling was) die frites waren wel erg doorbakken. gratis kraanwater dat ook werd aangevuld!
A F.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heel erg lekker gegeten bij het 'nieuwe' Carels. Echt heel eerlijk en super goed gemaakte gerechten. Mooi, klassiek interieur en redelijk attente bediening. Kaart is niet erg uitgebreid, maar ook dat heeft zijn charme: focus!
Helen T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vandaag hier van de high wine mogen genieten via Amigo Amigo.
Andere gerechtjes gekregen dan vermeld stond maar daar waren we zeker niet ontevreden over.
Prettig ontvangst in een zeer mooi en warm restaurant/cafe.
Eerst een heerlijk bordje met verschillende italiaanse vleeswaren en lekker vers knapperig stokbroodjes met roomboter. Hierbij een lekkere wite wijn.
Toen de bisque van kreeft...smullen! Met een andere bijpassende witte wijn.
Na een kleine pauze kregen we een verrukkelijke rode wijn en als gerecht lamskoteletjes met groentes en knapperige patat en salade. Perfect gebakken, heerlijk mals.
Tot slot de lekkerste tarte tartin die ik heb gegeten met een bolletje ijs en hierbij een lekker dessert wijntje.
Er werd gevraagd of we een karaf water erbij wilden hebben. Zo netjes allemaal. Ook zeker geen gierigheid wat de wijnen betreft hier bij Carels.

Bedankt voor deze geweldige ervaring. We genieten nog na van de verrassend goede keuken en het vriendelijke personeel.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Een "lunch"geboekt via amigoamigo, waren voorbereid, maar er waren wat veranderingen op de kaart vanwege een nieuwe kok. Wij begonnen met een witte wijn gevolgd door zalmtartaar, verrassend aangemaakt met room en haringkuit. Vervolgens een bisque met wederom een glas witte wijn, hoofdgerecht chateaubriand met een heerlijke merlot. Het nagerecht brownies met een bol ijs en heerlijke custard en een heerlijke dessert wijn. Komen hier zeker nog een keertje terug.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
We hebben hier uitstekend gegeten. Helaas was het niet zo druk, en dat is echt onterecht.
Waarschijnlijk nog een nasleep van de vorige eigenaar die niet echt een goede reputatie had.
We werden ontvangen met een lekker broodje met goede boter.
Vooraf hadden we de pate van boerderijkip en eendenlever....heerlijk!
Als hoofdgerecht de asperges met zalm en varkenswangetjes en varkensbuik.
Allemaal overheerlijk en met lekker vers aangemaakte salade erbij.
Friet was ook lekker, alleen mayo viel tegen, er zat zo'n nare zoete fabriekssmaak aan.
Jammer! gewoon lekker zelf maken.
Dessert van tarte tatin met super vanilleijs en een romig rijstdessert met noten/noga crunch...ik had er nog wel 2 van gelust.
We komen hier zeker snel terug! Super!
Beste,

Heel erg bedankt voor jullie komst en bedankt voor uw recensie!

Graag tot een volgende keer

Team Carels
Doré S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Eten van zeer hoog niveau. De beste ingrediënten. Eenvoudig.
Aardige snelle bediening. Gezellige omgeving. Goede wijn in mooie grote glazen.
Heerlijke verse groenten. Ik heb mijn restaurant gevonden!
Beste doré1,

Vriendelijk dank voor uw mooie recensie! Hier worden allemaal erg blij van!

Team Carels
Max D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Kwamen laat binnen, ruim na negen uur, met z'n drieën. Dagmenu: varkenswangetjes met worst en buikspek, nog twee beschikbaar. Chef even aangesproken, varkenswangetjes net-an, zou het met andere zaken aanvullen. 2x hoofdgerecht gedeeld met z'n drieën. Extra besteld: een tomatensalade, flesje prikwater en een flesje wijn van €27,- (inkoop ±€6,-).

Drie kleine broodjes met klein rondje boter. Schaaltje op tafel met vier varkenswangetjes (ø 5-6 cm), paar plakjes worst en drie blokjes (4x4 cm) spek. Paar aspergepuntjes, paar tuinboontjes, als siergarnering. Eénpersoons bakje sla, éénpersoons bakje friet.

Vlees smaakte nergens naar, worst was laf, spek had een berige lucht. Personeel informeerde, wij gaven aan wat we vonden. Kregen het dessert aangeboden. Een (fabrieks)kaasplankje gedeeld en een flauwe tarte tatin met kartonsmaak.

Vriendelijk personeel. Dat tussendoor de glazen wijn te vol bijschenkt. Toelichting op de kazen krijgt door de matige kwaliteit daarvan iets lachwekkends. Afgerekend: €89,- Conclusie: pretenties zonder inhoud.
Beste Proever71515,

Allereerst bedankt voor uw recencie! Opbouwende kritiek vinden wij altijd fijn en kunnen meestal iets aan doen. In uw geval helaas weinig.
Dat er nog 2 vlees van de dag waren is aannemelijk aangezien u wat later was, het was een goede avond en dat gerecht liep goed. Dat u 2 hoofdgerechten wilde delen met z'n drieen kan, de rest van de kaart was nog wel beschikbaar.
Extra brood had u kunnen vragen als u dat had gewild (kosteloos). De portionering van het gerecht is voor 1 persoon voldoende, aangezien u de afmetingen hebt genomen kunnen wij begrijpen dat u het wat weinig heeft ervaren voor z'n drieen. Salade en friet hoort bij elk hoofdgerecht, wij kiezen er voor om minder neer te zetten wat resulteert in minder weggooien. Het is u aangeboden en uitgelegd dat u nog een bakje van ieder had kunnen krijgen.
Onze kazen komen bij Fromagerie Abraham Kef vandaan, dit is verre van fabrieks kaas. Jammer dat u dit heeft niet kunnen waarderen, zeker niet na dit is aangeboden door ons omdat u de smaken niet als lekker heeft ervaren.

Wij vinden het spijtig dat u ons niet heeft kunnen ervaren zoals de andere gasten dit wel doen. Onze conclusie van uw recensie: pretenties zonder inhoud.

Reactie van proever:

Iets over extra brood, frietjes of salade is ons NIETS medegedeeld. Anders zou toch een van ons wel even hebben bijbesteld nietwaar?
De hoeveelheid vlees, mede gezien dat maar een klein gedeelte van het spek kan worden gegeten, zou ook voor twee personen erg mager zijn geweest. Maar bovenal gaat de ontevredenheid over de matige kwaliteit. We zijn alledrie hobbykoks en 'geoefende eters'. Kennelijk verschillen onze belevingen nogal...
Test T.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
The Dutch Co, Frans, Carels en nu Carels met de chef Ricardo van Ede. Dat belooft wat.
Wel met ongeveer hetzelfde concept. Dus maar weer proberen. Het is uiteindelijk om de hoek.
De sfeer is nog niet des Carels van vele jaren terug maar wij gaan voor het eten. Het eten was
toen helemaal niet bijzonder. Toen ook al erg gehorig en onder de stoelpoten moeten nu maar eens doppen komen. Verbouwen hoef je niet meteen. De Terrine kip en eendenlever is machtig en ligt badend in een wat te zure dressing.
De zalmtartaar met creme fraiche is nog machtiger. De porties zijn klein. De varkenswang en worst zijn prima maar wat moeten een paar plakjes onaangenaam smakende zoetzure meiknol erbij of was het rettich ? Ik kon het niet proeven. Dan liever een gewone augurk.
De lamsrack is buitengewoon goed en de beetgare groentes zijn prima. De morillesaus is heerlijk.
De porties zijn in orde. De patates frites leek nergens op. De salade was goed aangemaakt maar ik heb zo'n hekel aan die rucola met zijn harde steeltjes. Overigens komt rucola het meest tot zijn recht met uitsluitend wat olijfolie en Parmezaanse kaas. Tja ........................
Bediening niets op aan te merken. Prijzen redelijk. Oordeelt u zelf. Carels is nu een bezoek waard.

Beste Robbie,

Wat leuk dat jullie bij Carels zijn komen eten! Helaas hebben wij niet aan uw verwachtingen kunnen voldoen. Wel willen wij u bedanken voor de toch mooie cijfers die u gegeven heeft!

Bob P.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
De nieuwe Carels met oude klassiekers! Het was rustig afgelopen zondag. Van de aardige bediening mochten we zelf een tafel kiezen. Jammer dat er geen brood werd geserveerd.
Hoewel de kaart niet zo uitgebreid is, bleken er 2 van de 6 voorgerechten niet aanwezig te zijn.
De vis van de dag en vlees van de dag waren alletwee asperges, met zalm of met ham.
De dikke uiensoep smaakte goed, net zoals de niet op de kaart staande terrine van kip en eendenlever.
De klassieker, de Chateaubriand, een groot stuk ossenhaas voor 2 personen, was perfect van smaak en gewenste gaarheid. Erbij kwam seizoensgroente, frites en salade. Zowel redelijke frites als lekkere gekookte ratte-aardappeltjes met grof zout lijkt me iets teveel aardappel.
De vegetarische 'cassoulet' met bonen, geroosterde groenten en Gruyère was verrassend lekker. Ook hierbij werd frites en schaaltje goede groene salade geserveerd.
De chocolade mousse met gezouten karamel, cassonade met vanille en hazelnootpraline en tarte tatin met vanille ijs waren lekker maar niet heel bijzonder.
De aardige wijnkaart heeft een indeling naar smaaktype met 4 mousserende, 3 x 4 witte en 3 x 4 rode wijnen. Daarnaast nog 3 dessertwijnen en 2 rode en 2 witte huiswijnen, jammer genoeg zijn alleen deze per glas te bestellen. Leuk dat Carels weer terug is.
Beste BobP,

Vriendelijk dank voor uw mooie recensie! Wij zijn erg blij dat u lekker gegeten heeft bj ons. Bedankt voor de verbeterpuntjes, hier gaan wij wat mee doen. Wij kijken uit naar een nieuwe wijnkaart waar er meer per glas gaat worden geserveerd.
Gast-rique .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
De menukaart die we binnen te zien kregen bleek aanzienlijk beperkter dan de menukaart buiten. Bij navraag vernamen we dat men op vrijdag in verband met grote drukte een aangepaste menukaart hanteerde. Hebben we wellicht buiten over het hoofd gezien. We kozen allebei voor het aspergegerecht dat al na een paar minuten op tafel verscheen. De vrijdagavondformule leek wel héél goed te werken. Alhoewel, alle componenten van het gerecht waren ronduit koud. We hebben vervolgens onze klacht aan de serveerster kenbaar gemaakt die hierop de volgende reactie gaf; "wij serveren asperges nooit heel warm". Een understatement wat ons betreft. De borden werden weer meegenomen naar de keuken. Bij terugkomst hebben we slechts een zeer lichte temperatuurstijging kunnen constateren. We hebben onze teleurstelling bij navraag, nogmaals kenbaar gemaakt en kregen nog een keer te horen welke eigenwijze opvattingen voor het serveren van asperges men er op na houdt. Al met al een teleurstellende ervaring. Onze suggestie: een nieuwe magnetron en op vrijdagavond een kleinere menukaart.
Beste Gast-rique,

Dank u wel voor uw recensie. Het is echter nooit leuk dat een gast niet tevreden bij ons de deur uit gaat. Wij vinden dit hoogst vervelend. De avond dat u bij Carels heeft gegeten betrof een "Gouden Ouwe" avond wat inhoud gasten, gerechten en personeel vanuit Carels van vroeger. Wellicht is u dit helaas niet duidelijk geweest of gemaakt.
Dat uw asperges niet geheel op temperatuur zijn geweest zijn geen excuses voor. Dit had niet moeten gebeuren.
Dank voor uw suggestie, maar een magnetron komt er bij ons niet binnen.

Graag wil ik u vragen om nogmaals bij ons langs te komen om ons te laten bewijzen dat u een betere recensie had kunnen schrijven!