Carels Café Restaurant

Frans Halsstraat 76HS 1072 BV Amsterdam Nederland Kaart
31-207372479

Over het restaurant Carels Café Restaurant

Met spiegels, gouden tapkranen en een klassiek tegelvloerpatroon is Carels een prachtig voorbeeld van Franse brasserie. Midden in de levendige Amsterdamse Pijp is deze plek klassiek en betaalbaar tegelijk. Er is een fijne overzichtelijke kaart waarop bijvoorbeeld spaghetti met kokkels, Chateaubriand en moulleux aardbei staan. Of kies voor de verrassende Carels wijn- en spijsproeverij!

Meer informatie over restaurant Carels Café Restaurant

Maandag t/m zondag

Binnert R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Margot G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het was vrijdagavond, heel Amsterdam zat vol, maar bij Carels was niemand! Het was erg koud ( een probleem met de deur)) , er was geen wijnkaart, het eten was redelijk, de chateau briand was mals, maar vreemde smaakcombinaties, Op alles zat dille en dat was niet altijd geweldig ( bv met eendenlever, of bij de mozzarella). Verlichting erg slecht, dus je kon niet echt zien wat er op je bord lag. Bediening heel vriendelijk, maar onwetend. Iets met een veranderend concept, nieuwe eigenaar ?
Marie-Helene V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het was bijzonder om op een vrijdagavond alleen in het restaurant te zitten. Er was verder helemaal niemand. De bediening was klungelig, verkeerd voorgerecht, lauw hoofdgerecht en waterige koffie. Jammer want het ziet er echt gezellig uit. Volgende keer hopelijk een volle tent.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Enkele maanden geleden dacht ik dat het bij Carels wel ging lukken. Daarom ging ik
er begin van het nieuwe jaar weer heen. Prettig als je even rustig wil zitten want de zaak
heeft nauwelijks klandizie. En dat is begrijpelijk want de een na de ander
heeft geprobeerd er wat van te maken. Het team van het onlangs gesloten Juuls heeft nu
het heft in handen. Dat Juuls was overigens al maanden het Juuls niet meer dat het
voorheen was. Nog wat onwennig en statische bediening. Onhandige borden en bakjes.
Geen probleem allemaal maar als de kok als een koksmaatje kookt dan wordt het weer niets.
Wat was het weer knudde. Ik ga het nu pas weer proberen
als ik absoluut zeker weet dat er op redelijk niveau wordt gekookt. Vooralsnog een toeristenfuik.
Jammer, ik woon om de hoek en ik zou er zeker 1x per week gaan eten.. Doe er wat aan Juultjes !
Goede kok. Het hoeft geen Ron Blauw te zijn. Waren het soms startproblemen ? Ik hoop het.
Emily K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Compliment voor de bediening. Die avond moesten ze met z'n tweetjes de keuken doen en alle gasten tevreden houden. En nog vriendelijk blijven ook. Onbegrijpelijk dat een eigenaar zo'n slechte personeelsplanning kan doen.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisteren met mijn vriendin gegeten.
Hele vriendelijke ontvangst.
Het eten was heerlijk vers en zeer smaakvol. Prettige ongedwongen sfeer.
Zeker de moeite waard!!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We hadden niet gereserveerd. Zeer tevreden over de vis (zalm vooraf, zeebaars met zwarte (!) risotto, broccoli, pittige saus) en over de witte wijnen per glas: chablis, suavignon-viognier. We waren vroeg, dus het geluidsniveau was aangenaam laag. De bediening was erg vriendelijk. Omdat we uit het zicht zaten wachtten we soms ietsje te lang, maar dit was geen echt probleem. De nagerechten vonden we iets te zwaar (geen fruit), dus hielden we het bij verse muntthee en dubbele expresso. Echt aan te raden!
Barbara J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Afgelopen donderdag was ik samen met een vriendin voor het eerst in deze nieuwe versie van Carels Café Restaurant. We kenden de plek nog uit de glorietijd van het oude café. Nu is het een heel mooi en heel lekker restaurant geworden, Door de smaakvolle brasseriestijl waan je je in Parijs. Wat wij gegeten hebben (bijv. de zeebaars) was zeer smakelijk bereid en ook een genot voor het oog. Bijzondere vermelding verdient de enthousiaste en betrokken bediening, waardoor wij ons extra welkom voelden. Ik wens Carels een speciale plek in deze mooie straat in de Pijp; een wijk die toch al rijk aan restaurants is. Mogen oude glorietijden in een nieuw culinair jasje herleven!
Naomi S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Voor het eerst bij Carels gegeten en ik woon al jaren in de pijp. Als je op je op zoek bent naar een gezellige avond met zeer goed eten is dit Franse restaurant perfect om een mooie avond te hebben. Wij hebben hier met een groepje gegeten en daardoor veel verschillende gerechten besteld. Een aanrader is de tamaki van zalm, chateaubriand, de zeebaars (echt heerlijk!), chocolade taart en de panacota! Met een goede wijn erbij en een Careltje als aperitief ga je met een goed gevulde maag de deur uit! Naast het goede eten is de bediening on Amsterdams vriendelijk! Snelle service, zeer vriendelijk en goed lachs de hele avond, zo maak je het nog weinig mee :-)
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, de Chateaubriand is een aanrader. Wat opvalt is de bediening. Vriendelijke serveerster, snel, attent en zeer servicegericht. Zo hoort het! Wij komen snel terug.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wanneer krijgen ze het voor elkaar hier ? Misschien nu. Er werd van alles
en door iedereen geprobeerd. Het liep gewoon niet. Had niet de intentie om
voor de zoveelste keer naar binnen te stappen maar mijn oog viel op een groot bord
buiten met een dagmenu voor 17.50 euro. Dat moest ik natuurlijk proberen.
En dat viel niet tegen. Zalmtartaar, Lams en nagerecht. Olijven,brood en boter
inclusief en de frieten en sla werden niet weggelaten. Het heeft mij allemaal gesmaakt.
Hopelijk nu succes. Het is een mooie zaak van binnen en past in De Pijp. Wijnen vanaf
21 euro. Prima.
Henri G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een grote nachtmerry, we kwamen spontaan binnen en verlieten de locatie met een hoofdpijn. We kregen de oude kaart dus wat we wilden en een uur voor stonden te wachten was er niet, en kwamen ook niet mededelen. Het eten kwaliteit zelf was ok maar niet veel, per gerecht bijna 1 uur wacht tijd, en niemand die je een drankje ging offeren. Waiters die irriteert waren met de leiding en hard met stoelen gingen verschuiven en je voelde jezelf zeer ongewenst. Al aangegeven dat we voorbetaald hadden maar toch alles werd aangeslagen. We moesten zelf aangeven dat enkele drankjes vergeten hadden. Voelde in dienst van de restaurant. Sommige koppels liepen gewoon weg en na een uur werd dat opgemerkt. Nooit meer!
Duijvel .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Prima gegeten, zalige schnitzel waarvan we er na afloop gelijk bijna nog 1 hadden willen bijbestellen, niet omdat het te weinig was, maar omdat hij zo lekker was.....
fantastische kazen na.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Vandaag hier met een vriend fijn op het terras geluncht en ik had de garnalenkroketjes met citroenmayonaise. Die waren uitstekend! Drie stuks met heerlijk brood van Menno (en een extra stukje brood met wat boter zodat het ruim voldoende was). De kroketjes lagen op wat botersla en het bordje was verder gegarneerd met een kleine salade van o.a. rucola en komkommer met een lekkere dressing er over. De bijgeleverde mayonaise had een fijne subtiele citroentoets. Kortom, zeer verzorgd en zeer smakelijk. En dat voor € 7,50! De kwaliteit was dus prima en de prijs/kwaliteit-verhouding helemaal goed. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Hier op maandag 5 september geluncht. Heerlijk op het terras gezeten in de altijd levende De Pijp.
Genoten van een heerlijk broodje met gebakken Chorizo, avocado, mais en salade. Smaak was heerlijk en een mooi opgemaakt bord.
Mijn lunchgenoot genoot uitermate van de garnalencroquetten.
Dit alles werd opgediend door een jongeman die beleefd, netjes en voor ons zorgzaam was.
Dit is na vele jaren weer een herontdekking van een gezellige en goede tent in de Pijp.
leny S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Lekker gegeten bij Carels. Buiten eerst een glaasje op het terras, toen binnen in de serre gegeten.
De amuse was niet geschikt voor vegetariers , zodat ik er 2 kon eten. Beperkte kaart maar dat was geen bezwaar. we hadden beiden de zalm voor en als hoofdgerecht had mijn tafelgenote risotto en ikzelf de burger. Altijd raar dat je bij een burger met frites evengoed de burger op een broodje krijgt, al was het broodje lekker knapperig. Bij de risotto werden ook frites geserveerd (werd gevraagd of dat de bedoeling was) die frites waren wel erg doorbakken. gratis kraanwater dat ook werd aangevuld!
A F.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heel erg lekker gegeten bij het 'nieuwe' Carels. Echt heel eerlijk en super goed gemaakte gerechten. Mooi, klassiek interieur en redelijk attente bediening. Kaart is niet erg uitgebreid, maar ook dat heeft zijn charme: focus!
Helen T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vandaag hier van de high wine mogen genieten via Amigo Amigo.
Andere gerechtjes gekregen dan vermeld stond maar daar waren we zeker niet ontevreden over.
Prettig ontvangst in een zeer mooi en warm restaurant/cafe.
Eerst een heerlijk bordje met verschillende italiaanse vleeswaren en lekker vers knapperig stokbroodjes met roomboter. Hierbij een lekkere wite wijn.
Toen de bisque van kreeft...smullen! Met een andere bijpassende witte wijn.
Na een kleine pauze kregen we een verrukkelijke rode wijn en als gerecht lamskoteletjes met groentes en knapperige patat en salade. Perfect gebakken, heerlijk mals.
Tot slot de lekkerste tarte tartin die ik heb gegeten met een bolletje ijs en hierbij een lekker dessert wijntje.
Er werd gevraagd of we een karaf water erbij wilden hebben. Zo netjes allemaal. Ook zeker geen gierigheid wat de wijnen betreft hier bij Carels.

Bedankt voor deze geweldige ervaring. We genieten nog na van de verrassend goede keuken en het vriendelijke personeel.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Een "lunch"geboekt via amigoamigo, waren voorbereid, maar er waren wat veranderingen op de kaart vanwege een nieuwe kok. Wij begonnen met een witte wijn gevolgd door zalmtartaar, verrassend aangemaakt met room en haringkuit. Vervolgens een bisque met wederom een glas witte wijn, hoofdgerecht chateaubriand met een heerlijke merlot. Het nagerecht brownies met een bol ijs en heerlijke custard en een heerlijke dessert wijn. Komen hier zeker nog een keertje terug.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
We hebben hier uitstekend gegeten. Helaas was het niet zo druk, en dat is echt onterecht.
Waarschijnlijk nog een nasleep van de vorige eigenaar die niet echt een goede reputatie had.
We werden ontvangen met een lekker broodje met goede boter.
Vooraf hadden we de pate van boerderijkip en eendenlever....heerlijk!
Als hoofdgerecht de asperges met zalm en varkenswangetjes en varkensbuik.
Allemaal overheerlijk en met lekker vers aangemaakte salade erbij.
Friet was ook lekker, alleen mayo viel tegen, er zat zo'n nare zoete fabriekssmaak aan.
Jammer! gewoon lekker zelf maken.
Dessert van tarte tatin met super vanilleijs en een romig rijstdessert met noten/noga crunch...ik had er nog wel 2 van gelust.
We komen hier zeker snel terug! Super!
Beste,

Heel erg bedankt voor jullie komst en bedankt voor uw recensie!

Graag tot een volgende keer

Team Carels