Carels Café Restaurant

Frans Halsstraat 76HS 1072 BV Amsterdam Nederland Kaart
31-207372479

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Carels Café Restaurant

Met spiegels, gouden tapkranen en een klassiek tegelvloerpatroon is Carels een prachtig voorbeeld van Franse brasserie. Midden in de levendige Amsterdamse Pijp is deze plek klassiek en betaalbaar tegelijk. Er is een fijne overzichtelijke kaart waarop bijvoorbeeld spaghetti met kokkels, Chateaubriand en moulleux aardbei staan. Of kies voor de verrassende Carels wijn- en spijsproeverij!

Meer informatie over restaurant Carels Café Restaurant

Maandag t/m zondag

Lucas S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Vond de gerechten matig van smaak, de carpaccio was veel te dik gesneden daardoor taai en veel teveel dressing .
Toetje waren wel goed.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten! Helaas was om 19.00 de kabeljauw al op en waren ze bij de Dame blanche de chocolade vergeten. Maar wel een aanrader voor een hapje eten.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk gegeten in een rustige zondagavond-ambiance.
Bediening zeer behulpzaam: we kregen zelfs een paraplu mee tijdens een onverwachte regenbui.
helen V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
helaas was er maar 1 ander tafeltje bezet, de sfeer was suf , de kwaliteit van de gerechten liep erg uiteen maar de uiensoep, de sla ( geen dressing en minimaal ) en vooral de dame blanche met nutella ipv met chocoladesaus waren echt onder de maat. Carpaccio en steak waren ok.
Jammer, het was een beetje een treurige ervaring, ondanks de inzet van de serveerster die overigens meldde dat er een nieuwe kok was…….
Sjoerd R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Met AH deal gegeten. Terras buiten is lekker zitten en prima personeel, maar eten was niet veel soeps. Hoe je gebakken paprika met champignons en tomaat een ratatouille kan noemen, is mij niet helemaal duidelijk (courgette, aubergine?). Het groene spul op de biefstuk is ook een raadsel evenals chocola én rozijnen in een bread and butter pudding. Gooi de keuken op de schop en er zit misschien nog wat in..
Jose M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Stijlvolle inrichting, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten.
jeannette85 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Carel's (nr. 1,2 en 4) was 25 jaar geleden een begrip in De Pijp, maar daar was weinig van over. En dan bedoel ik vooral wat betreft de levendige sfeer en de gezelligheid. Wij waren, op een tafeltje na, de enige gasten.
De bediening was vriendelijk maar weinig professioneel. Het eten was goed! Een AH keuzemenu: we hebben de carpaccio gegeten en de beef Carel's. Mals vlees met voldoende groenten/sla en frietjes. Als toetje de crème brûlée en de Bread&Butter, beide waren lekker. De witte wijn was heerlijk fruitig.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Met een groep vrienden en familie gegeten voor de AH actie. De ontvangst en verdere bediening was heel hartelijk en met humor wat de avond helemaal goed maakte. Ik was op dit restaurant afgegaan door een lovende recensie in NRC een paar maanden terug maar herkende er verder niet veel van. De kaart was veel eenvoudiger geworden, en zo ook de gerechten die ik teleurstellend vond. Uiensoep was zuur en flauw van smaak tegelijk, de steak Carels vrij taai, met een groene ondefinieerbare saus erover die nog het meest op spinazie leek. De frietjes en ratatouille waren wel lekker, net als de creme brulee.
Qua inrichting een mooie tent, mix tussen mooi afgewerkte brasserie en café met stamgasten op barkruk en biertje, en al met al heel leeg wat het ook wat desolaat maakte.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Gastvrije ontvangst en leuke bediening. Carels was vroeger ons vaste Eet café dus nostalgie. Eten viel wat tegen, weinig smaak. Uiensoep wat flauw. Brood was wel lekker. Vlees wel goed maar niet heel bijzonder. Frietjes waren prima. Dankzij de leuke bediening een goede avond gehad.
Binnert R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Leuke tent maar op ont tijdstip helemaal leeg (18:30). Dat maakt de sfeer wat vreemd. Nu blijkt dat er 31 maart een nieuwe wind gaat waaien en dat dat nog moet worden doorgevoerd.
Eten was prima van kwaliteit, textuur van de heek in combinatie met de kaas en het smeuïge bedje van gepureerde prei en groente was nogal papperig maar goed van smaak. Diamant haas met champignonsaus was prima. De porties waren niet echt groot maar dat is ook helemaal niet nodig. Dan is de prijs wel aan de ruime kant.
Wij hebben het gezellig gemaakt, het personeel was uiterst vriendelijk en ik kom na 31 maart nog eens kijken hoe het dan loopt en wat er op de kaart staat!
Margot G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het was vrijdagavond, heel Amsterdam zat vol, maar bij Carels was niemand! Het was erg koud ( een probleem met de deur)) , er was geen wijnkaart, het eten was redelijk, de chateau briand was mals, maar vreemde smaakcombinaties, Op alles zat dille en dat was niet altijd geweldig ( bv met eendenlever, of bij de mozzarella). Verlichting erg slecht, dus je kon niet echt zien wat er op je bord lag. Bediening heel vriendelijk, maar onwetend. Iets met een veranderend concept, nieuwe eigenaar ?
Marie-Helene V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het was bijzonder om op een vrijdagavond alleen in het restaurant te zitten. Er was verder helemaal niemand. De bediening was klungelig, verkeerd voorgerecht, lauw hoofdgerecht en waterige koffie. Jammer want het ziet er echt gezellig uit. Volgende keer hopelijk een volle tent.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Enkele maanden geleden dacht ik dat het bij Carels wel ging lukken. Daarom ging ik
er begin van het nieuwe jaar weer heen. Prettig als je even rustig wil zitten want de zaak
heeft nauwelijks klandizie. En dat is begrijpelijk want de een na de ander
heeft geprobeerd er wat van te maken. Het team van het onlangs gesloten Juuls heeft nu
het heft in handen. Dat Juuls was overigens al maanden het Juuls niet meer dat het
voorheen was. Nog wat onwennig en statische bediening. Onhandige borden en bakjes.
Geen probleem allemaal maar als de kok als een koksmaatje kookt dan wordt het weer niets.
Wat was het weer knudde. Ik ga het nu pas weer proberen
als ik absoluut zeker weet dat er op redelijk niveau wordt gekookt. Vooralsnog een toeristenfuik.
Jammer, ik woon om de hoek en ik zou er zeker 1x per week gaan eten.. Doe er wat aan Juultjes !
Goede kok. Het hoeft geen Ron Blauw te zijn. Waren het soms startproblemen ? Ik hoop het.
Emily K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Compliment voor de bediening. Die avond moesten ze met z'n tweetjes de keuken doen en alle gasten tevreden houden. En nog vriendelijk blijven ook. Onbegrijpelijk dat een eigenaar zo'n slechte personeelsplanning kan doen.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisteren met mijn vriendin gegeten.
Hele vriendelijke ontvangst.
Het eten was heerlijk vers en zeer smaakvol. Prettige ongedwongen sfeer.
Zeker de moeite waard!!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We hadden niet gereserveerd. Zeer tevreden over de vis (zalm vooraf, zeebaars met zwarte (!) risotto, broccoli, pittige saus) en over de witte wijnen per glas: chablis, suavignon-viognier. We waren vroeg, dus het geluidsniveau was aangenaam laag. De bediening was erg vriendelijk. Omdat we uit het zicht zaten wachtten we soms ietsje te lang, maar dit was geen echt probleem. De nagerechten vonden we iets te zwaar (geen fruit), dus hielden we het bij verse muntthee en dubbele expresso. Echt aan te raden!
Barbara J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Afgelopen donderdag was ik samen met een vriendin voor het eerst in deze nieuwe versie van Carels Café Restaurant. We kenden de plek nog uit de glorietijd van het oude café. Nu is het een heel mooi en heel lekker restaurant geworden, Door de smaakvolle brasseriestijl waan je je in Parijs. Wat wij gegeten hebben (bijv. de zeebaars) was zeer smakelijk bereid en ook een genot voor het oog. Bijzondere vermelding verdient de enthousiaste en betrokken bediening, waardoor wij ons extra welkom voelden. Ik wens Carels een speciale plek in deze mooie straat in de Pijp; een wijk die toch al rijk aan restaurants is. Mogen oude glorietijden in een nieuw culinair jasje herleven!
Naomi S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Voor het eerst bij Carels gegeten en ik woon al jaren in de pijp. Als je op je op zoek bent naar een gezellige avond met zeer goed eten is dit Franse restaurant perfect om een mooie avond te hebben. Wij hebben hier met een groepje gegeten en daardoor veel verschillende gerechten besteld. Een aanrader is de tamaki van zalm, chateaubriand, de zeebaars (echt heerlijk!), chocolade taart en de panacota! Met een goede wijn erbij en een Careltje als aperitief ga je met een goed gevulde maag de deur uit! Naast het goede eten is de bediening on Amsterdams vriendelijk! Snelle service, zeer vriendelijk en goed lachs de hele avond, zo maak je het nog weinig mee :-)
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, de Chateaubriand is een aanrader. Wat opvalt is de bediening. Vriendelijke serveerster, snel, attent en zeer servicegericht. Zo hoort het! Wij komen snel terug.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wanneer krijgen ze het voor elkaar hier ? Misschien nu. Er werd van alles
en door iedereen geprobeerd. Het liep gewoon niet. Had niet de intentie om
voor de zoveelste keer naar binnen te stappen maar mijn oog viel op een groot bord
buiten met een dagmenu voor 17.50 euro. Dat moest ik natuurlijk proberen.
En dat viel niet tegen. Zalmtartaar, Lams en nagerecht. Olijven,brood en boter
inclusief en de frieten en sla werden niet weggelaten. Het heeft mij allemaal gesmaakt.
Hopelijk nu succes. Het is een mooie zaak van binnen en past in De Pijp. Wijnen vanaf
21 euro. Prima.