Caracol

• Vegetarische gerechten
  • ...

Over het restaurant Caracol

Wads comfort

Proef het comfort en de smaak van het Wad. Het is heerlijk bijkomen op Terschelling. Je stapt uit de boot en je staat voor de poorten van Caracol. Het wellness-hotel en restaurant biedt de comfort die je zoekt als je het vaste land verlaten hebt voor rust. De gerechten bestaan uit de verste Wadse streekproducten.

Meer informatie over restaurant Caracol

Maandag vanaf 17:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Twee naar geleden prima en nu weer, top!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Er was live muziek, wat leuk was.
Het eten is echter waardeloos. Niet lekker (zeker de dumplings niet), veel te weinig, super duur. We hadden het eten binnen 2 minuten op en vroegen ons af waar de rest bleef. Maar deze miniscule hoeveelheid daar bleef het bij. Waarschijnlijk een goudmijn voor de eigenaar, maar wij komen hier NOOIT meer terug. Bij het afrekenen gezegd dat het veel te weinig was. Daar werd totaal niets mee gedaan.
Daaf / Dick S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Om te vieren en om te genieten...
We lopen hier nooit voorbij als we op Terschelling zijn, zeker niet als er wat te vieren valt. En dan is het genieten van wat het wad te bieden heeft: Japanse oesters, kokkels. Zij drie gangen, ik vier, besloten met dessert en koffie. En die extra gang beviel mij goed: heerlijke, zachte stukjes paling in een verrassende saus. De laatste gang was een mooi stukje witvis. Alle gerechten zijn een lust voor het oog, maar toch vooral ook voor de tong! Gevierd en genoten.
Evelijn I.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wat een geweldige chef, echt een mooie culinaire ervaring, complimenten
Oscar W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Fantastisch gegeten!
Tiny L.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Staat zeer onrecht op 3e plaats van de 10 beste restaurants van Terschelling. Het complete plaatje klopt. Zeer geëngageerde bediening met een fantastische hoog gekwalificeerde keukenbrigade. De presentatie van de gerechten is een Michelin * waardig. Een goede prijs-kwaliteit verhouding in een gezellige ambiance heeft dit KONINGSDINER op Koningsdag bij ons een onuitwisbare indruk achter gelaten. Voor alle culinaire liefhebbers een echte aanrader. ????????????????
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Bij binnenkomst moesten we 25 minuten wachten voordat iemand naar ons omkeek. Personeel was wel vriendelijk. Omdat we al vermoeden dat het hier lang ging duren, beperkten we ons tot het driegangen-diner en onze inschatting bleek juist: tussen de gangen zat steeds 45 minuten, wat echt te lang is. Het eten en de (portugese) wijnen waren van een hoog niveau.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Sfeervol restaurant, goede bediening, lekkere gerechten, mooie wijn.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Fantastisch gegeten !
Verdienen een Michelin ster .
Een aanrader , top restaurant .
Bep M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Er is op donderdagavond een aanschuifavond, leek ons een leuke formule om eens te kijken en proeven in een goed restaurant. Helaas wat een teleurstelling. Eten was smakeloos, kleurloos ( tong met rauwe roosjes bloemkool, allemaal wit op een wit bord) wat een afknapper, oké prijs 16.-- maar ook dan mag je daarvoor in ieder geval goed eten voor verwachten. Binnen een uur weer buiten.
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Dit is een fantastisch restaurant, hiervoor ga je uit eten! Wij hadden een viergangenmenu met vis. Alles mooi verzorgd en in tijden niet zulke heerlijke gerechten geproefd. De bijpassende wijnen maakte het feest compleet! Aanrader dit restaurant
Simon S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wat een feest is het eten hier zeg! In een woord geweldig. Alles uit de buurt en prachtig gepresenteerd. Tongstrelend is een understatement.
Froukje J.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Net als twee jaar geleden voldeed het weer helemaal aan onze verwachtingen. Tongstrelende gerechten met een prachtige uitstraling, ook voor de vegetariërs onder ons.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Nu we alle vakantie spullen weer hebben opgeborgen, kom ik er nog even aan toe jullie uitvoerig te bedanken voor een smakelijke en mede
daardoor heerlijke avond. We zijn door jullie erg verwend met de fijne
gerechten, die een palet aan smaken voorbij lieten komen. De daarbij
geserveerde wijnen sloten prima aan op wat ter tafel kwam.
Ook dank aan de vriendelijke bediening en de zwoegers achter de
kachel, die deze afsluiting van onze vakantie tot een hoogtepunt hebben gemaakt.
Ik ben blij dat je ons in de gelegenheid hebt gesteld te kunnen
genieten van wat Caracol uniek maakt op het eiland.

Nogmaals heel erg bedankt en misschien tot een volgende keer,

Met vriendelijke groet,

Peter en Anita Lorsheijd.
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het was eindelijk weer eens tijd om te eten bij Caracol op Terschelling, elke keer weer is dat genieten en we kijken er telkens naar uit om weer naar het eiland te gaan, wat zeker mede door de heerlijke gerechten in dit restaurant komt. We begonnen de avond met een heerlijk glaasje prosecco, mijn man had daarnaast waddenoesters. Mooie opmaak van de borden voert hier altijd de boventoon en zelfs bij enkele oesters wordt er een plaatje gemaakt van het bord. Daarna kregen we een amuse, een kleine versie van het gerecht dat buiten de kaart als voorgerecht geserveerd werd. Paling met verschillende bereidingen van aardappel met haringkuit en een bloemetje van oesterblad. We hebben ditmaal buiten ons normale doen gekozen om a la carte te eten in plaats van ons te laten verrassen door de chef. Zelf een keuze maken is af en toe ook wel eens lekker! Als voorgerecht hadden we beide gekozen voor de langoustines, deze kwamen met aardappeltwisters, tomaatjes en peterselie olie. Zoals altijd prachtig opgemaakt en de smaken waren voortreffelijk. Het hoofdgerecht verschilde bij ons beiden, mijn man koos voor de bouillabaisse, een Franse vissoep, die zeer rijk gevuld was. Naast de visbouillon/soep lagen er verschillende schaal- en schelpdieren waaronder kokkels van het wad, mossels en een zeetong. Voor mij een wat vleziger gerecht. Lamsnek met Marokkaans gekruide humus, een lamsjus waar je me 's nachts voor wakker mag maken, gefermenteerde zwarte knoflook, citrusgel en verscheidene groenten, onder andere broccoli. Tot slot voor mij een dessert voor mijn man niet, die heeft genoten van een heerlijke dessertwijn. Het zeebanket een ware verrassing op je bord, het beeld doet denken aan het zeebanket dat je kan kopen in de winkel, maar niks is minder waar. Als je denkt dat het volledig van chocola is gemaakt dan is het iets anders, ijs of mousse. Fascinerend, en dan de smaken die naast de opmaak uiteraard ook van belang zijn. Zo mooi in balans. Het zoete van de chocola, het frisse zure van de citruselementen en het kleine bittertje in de crumble waarop het geheel gemaakt is. Tongstrelend lekker en zeker een aanrader voor toekomstige gasten. Zoals ik al aangaf is dit een van onze favoriete restaurants op het eiland waar we zo regelmatig vertoeven. Ga zelf eens proeven dan weet je wat ik bedoel!
SannePost .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De gerechten van het verrassingsmenu zijn heerlijk. Bediening brengt in eerste instantie niet de menukaart maar probeert de menu's eerst aan te raden. Geen wijnkaart alleen 'bijpassende' wijnen.
Deze vonden we niet uitgesproken of van een wauw factor.
De bediening was rond 21.30 bezig glazen te wassen en uit te stallen op een tafeltje naast ons,
deed afbreuk. Zo goed als de ontvangst was met aandacht (jassen aannemen etc) de afsluiting was
onpersoonlijk. Laatste tafel bij piano niet aan te raden, te krap, kijkt de keuken binnen tegen vuilnisbak.
Prijs kwaliteit vonden we te hoog.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten, mooie gerechten met lokale producten. Maar als wijnliefhebber vonden we het wel jammer dat er uitsluitend Portuguese wijnen worden geschonken. Verder top avond!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Bij Caracol aten meneer en mevrouw Sclemmer voor het laatst een jaar zestien geleden, toen het nog Portugees restaurant was. Nu richt het zich meer op eilander producten (een tartaar van eilander rund) en heerlijks uit de (Wadden)zee als kokkels en lijngevangen zeebaars, al zijn de wijnen nog steeds Portugees.
Als we binnenkomen speelt er een wat onbestemde muziek. De tafel die ons toegewezen wordt is heel ruim en de tafelpoten zittenbaan de hoeken van de tafel, en niet ergens tussen mijn benen (dat lijkt normaal, maar is het niet). De stoelen zitten op zich wel lekker, maar blijken ongemakkelijk diep om goed bij de tafel te kunnen komen, waardoor ik op het puntje van mijn stoel moet zitten. De losse kussens bieden wat mij betreft geen soelaas.
We gaan voor het viergangenmenu en laten ons verrassen. We starten met een amuse, ceviche van makreel, die veelbelovend is voor de rest van de avond. Daarna volgt smakelijk brood met smeerbare olijfolie (?) en zeekraalmayonaise.
De eerste gang is prachtig en heerlijk: malse kokkels op een bedje van zwarte (inktvisinkt) aardappelpuree, dat het drooggevallen wad verbeeldt. Een topper.
Bij de tweede gang is al netjes rekening gehouden met de wens van mevrouw Schlemmer om als hoofdgerecht iets vegetarisch te eten. Terwijl de rest zich te goed doet aan een tartaar, krijgt zij een smakelijke sintjacobsschelp met parelcouscous (kennelijk in de mode op het eiland, want het is het derde restaurant op rij dat grove couscous serveert).
Als hoofdgerecht volgt dan een stuk filet van een lijngevangen zeebaars, en voor mevrouw Schlemmer humus met belugalinzen. Lekker.
Toe komt een zeebanket, dat wil zeggen: allerlei zoets in de vorm van schelpen en slakkenhuisjes. Vorm en kleur geven vooraf geen informatie over de smaak, wat ik verwarrend vind. Niet het hoogtepunt wat mij betreft.
Kortom: wat mij betreft een diner met hoogtepunten (vis en schaaldieren) en wat mindere gerechten (vlees en zoet), maar als geheel zonder meer goed.
Blijft er verder nog wat te mopperen? Het is jammer dat sigarettenrook vanaf het terras diep het restaurant binnenkomt. Gelukkig betrof het maar een enkele rookster, want tabaksrook en lekker eten gaan wat mij betreft slecht samen.
Al met al een aanrader.
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wat een heerlijke avond! Getipt door een bevriende relatie reserveerden we bij Restaurant Caracol op Terschelling.
We startten met een prosecco en drie oesters. En daarna t verrassingsdriegangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Het was een feest! De bijzondere gerechten (verse makreel als amuse, kokkels met lichte koriandersmaak, gegaarde kabeljauw met verrukkelijke sauzen oa van citrus met bergamot en een bijzondere combi van smaken (koffie chocolade passievrucht) bij het fruits de mer nagerecht) ieder gerecht een explosie van smaken.
Chef Werner weet van iedere gang een culinair kunstwerkje van te maken. Tot en met de zelfgemaakte bonbons bij de koffie.
Zeer persoonlijke gastvrije ontvangst door gastheer Jan in een prima ambiance op een schitterende zomerdag. Sterwaardig ????? We komen terug!
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gegeten met vier, een vegetariër. De gerechten waren niet altijd verrassend, maar de samenstelling met lokale ingredienten (waaronder veel kruiden uit eigen tuin) was goed wijnen goed bij het gerecht gekozen.
Minpunt was dat de keuze van de chef vooral vis was, dat is bij het laatste gerecht goed gecorrigeerd, maar daar had meer variatie in vlees en vis mogen zijn. De bonbons waren top, de koffie lekker straf en de munt thee uit eigen tuin. Toptent op terschelling.