Caracol

• Vegetarische gerechten
  • ...

Over restaurant Caracol

Wads comfort

Proef het comfort en de smaak van het Wad. Het is heerlijk bijkomen op Terschelling. Je stapt uit de boot en je staat voor de poorten van Caracol. Het wellness-hotel en restaurant biedt de comfort die je zoekt als je het vaste land verlaten hebt voor rust. De gerechten bestaan uit de verste Wadse streekproducten.

Meer informatie over restaurant Caracol

Maandag vanaf 17:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Nu we alle vakantie spullen weer hebben opgeborgen, kom ik er nog even aan toe jullie uitvoerig te bedanken voor een smakelijke en mede
daardoor heerlijke avond. We zijn door jullie erg verwend met de fijne
gerechten, die een palet aan smaken voorbij lieten komen. De daarbij
geserveerde wijnen sloten prima aan op wat ter tafel kwam.
Ook dank aan de vriendelijke bediening en de zwoegers achter de
kachel, die deze afsluiting van onze vakantie tot een hoogtepunt hebben gemaakt.
Ik ben blij dat je ons in de gelegenheid hebt gesteld te kunnen
genieten van wat Caracol uniek maakt op het eiland.

Nogmaals heel erg bedankt en misschien tot een volgende keer,

Met vriendelijke groet,

Peter en Anita Lorsheijd.
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het was eindelijk weer eens tijd om te eten bij Caracol op Terschelling, elke keer weer is dat genieten en we kijken er telkens naar uit om weer naar het eiland te gaan, wat zeker mede door de heerlijke gerechten in dit restaurant komt. We begonnen de avond met een heerlijk glaasje prosecco, mijn man had daarnaast waddenoesters. Mooie opmaak van de borden voert hier altijd de boventoon en zelfs bij enkele oesters wordt er een plaatje gemaakt van het bord. Daarna kregen we een amuse, een kleine versie van het gerecht dat buiten de kaart als voorgerecht geserveerd werd. Paling met verschillende bereidingen van aardappel met haringkuit en een bloemetje van oesterblad. We hebben ditmaal buiten ons normale doen gekozen om a la carte te eten in plaats van ons te laten verrassen door de chef. Zelf een keuze maken is af en toe ook wel eens lekker! Als voorgerecht hadden we beide gekozen voor de langoustines, deze kwamen met aardappeltwisters, tomaatjes en peterselie olie. Zoals altijd prachtig opgemaakt en de smaken waren voortreffelijk. Het hoofdgerecht verschilde bij ons beiden, mijn man koos voor de bouillabaisse, een Franse vissoep, die zeer rijk gevuld was. Naast de visbouillon/soep lagen er verschillende schaal- en schelpdieren waaronder kokkels van het wad, mossels en een zeetong. Voor mij een wat vleziger gerecht. Lamsnek met Marokkaans gekruide humus, een lamsjus waar je me 's nachts voor wakker mag maken, gefermenteerde zwarte knoflook, citrusgel en verscheidene groenten, onder andere broccoli. Tot slot voor mij een dessert voor mijn man niet, die heeft genoten van een heerlijke dessertwijn. Het zeebanket een ware verrassing op je bord, het beeld doet denken aan het zeebanket dat je kan kopen in de winkel, maar niks is minder waar. Als je denkt dat het volledig van chocola is gemaakt dan is het iets anders, ijs of mousse. Fascinerend, en dan de smaken die naast de opmaak uiteraard ook van belang zijn. Zo mooi in balans. Het zoete van de chocola, het frisse zure van de citruselementen en het kleine bittertje in de crumble waarop het geheel gemaakt is. Tongstrelend lekker en zeker een aanrader voor toekomstige gasten. Zoals ik al aangaf is dit een van onze favoriete restaurants op het eiland waar we zo regelmatig vertoeven. Ga zelf eens proeven dan weet je wat ik bedoel!
SannePost .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De gerechten van het verrassingsmenu zijn heerlijk. Bediening brengt in eerste instantie niet de menukaart maar probeert de menu's eerst aan te raden. Geen wijnkaart alleen 'bijpassende' wijnen.
Deze vonden we niet uitgesproken of van een wauw factor.
De bediening was rond 21.30 bezig glazen te wassen en uit te stallen op een tafeltje naast ons,
deed afbreuk. Zo goed als de ontvangst was met aandacht (jassen aannemen etc) de afsluiting was
onpersoonlijk. Laatste tafel bij piano niet aan te raden, te krap, kijkt de keuken binnen tegen vuilnisbak.
Prijs kwaliteit vonden we te hoog.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten, mooie gerechten met lokale producten. Maar als wijnliefhebber vonden we het wel jammer dat er uitsluitend Portuguese wijnen worden geschonken. Verder top avond!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Bij Caracol aten meneer en mevrouw Sclemmer voor het laatst een jaar zestien geleden, toen het nog Portugees restaurant was. Nu richt het zich meer op eilander producten (een tartaar van eilander rund) en heerlijks uit de (Wadden)zee als kokkels en lijngevangen zeebaars, al zijn de wijnen nog steeds Portugees.
Als we binnenkomen speelt er een wat onbestemde muziek. De tafel die ons toegewezen wordt is heel ruim en de tafelpoten zittenbaan de hoeken van de tafel, en niet ergens tussen mijn benen (dat lijkt normaal, maar is het niet). De stoelen zitten op zich wel lekker, maar blijken ongemakkelijk diep om goed bij de tafel te kunnen komen, waardoor ik op het puntje van mijn stoel moet zitten. De losse kussens bieden wat mij betreft geen soelaas.
We gaan voor het viergangenmenu en laten ons verrassen. We starten met een amuse, ceviche van makreel, die veelbelovend is voor de rest van de avond. Daarna volgt smakelijk brood met smeerbare olijfolie (?) en zeekraalmayonaise.
De eerste gang is prachtig en heerlijk: malse kokkels op een bedje van zwarte (inktvisinkt) aardappelpuree, dat het drooggevallen wad verbeeldt. Een topper.
Bij de tweede gang is al netjes rekening gehouden met de wens van mevrouw Schlemmer om als hoofdgerecht iets vegetarisch te eten. Terwijl de rest zich te goed doet aan een tartaar, krijgt zij een smakelijke sintjacobsschelp met parelcouscous (kennelijk in de mode op het eiland, want het is het derde restaurant op rij dat grove couscous serveert).
Als hoofdgerecht volgt dan een stuk filet van een lijngevangen zeebaars, en voor mevrouw Schlemmer humus met belugalinzen. Lekker.
Toe komt een zeebanket, dat wil zeggen: allerlei zoets in de vorm van schelpen en slakkenhuisjes. Vorm en kleur geven vooraf geen informatie over de smaak, wat ik verwarrend vind. Niet het hoogtepunt wat mij betreft.
Kortom: wat mij betreft een diner met hoogtepunten (vis en schaaldieren) en wat mindere gerechten (vlees en zoet), maar als geheel zonder meer goed.
Blijft er verder nog wat te mopperen? Het is jammer dat sigarettenrook vanaf het terras diep het restaurant binnenkomt. Gelukkig betrof het maar een enkele rookster, want tabaksrook en lekker eten gaan wat mij betreft slecht samen.
Al met al een aanrader.
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wat een heerlijke avond! Getipt door een bevriende relatie reserveerden we bij Restaurant Caracol op Terschelling.
We startten met een prosecco en drie oesters. En daarna t verrassingsdriegangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Het was een feest! De bijzondere gerechten (verse makreel als amuse, kokkels met lichte koriandersmaak, gegaarde kabeljauw met verrukkelijke sauzen oa van citrus met bergamot en een bijzondere combi van smaken (koffie chocolade passievrucht) bij het fruits de mer nagerecht) ieder gerecht een explosie van smaken.
Chef Werner weet van iedere gang een culinair kunstwerkje van te maken. Tot en met de zelfgemaakte bonbons bij de koffie.
Zeer persoonlijke gastvrije ontvangst door gastheer Jan in een prima ambiance op een schitterende zomerdag. Sterwaardig ????? We komen terug!
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gegeten met vier, een vegetariër. De gerechten waren niet altijd verrassend, maar de samenstelling met lokale ingredienten (waaronder veel kruiden uit eigen tuin) was goed wijnen goed bij het gerecht gekozen.
Minpunt was dat de keuze van de chef vooral vis was, dat is bij het laatste gerecht goed gecorrigeerd, maar daar had meer variatie in vlees en vis mogen zijn. De bonbons waren top, de koffie lekker straf en de munt thee uit eigen tuin. Toptent op terschelling.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Uitstekend restaurant met leuke persoonlijke bediening en aangename ambiance. Hele leuke combinatie van lokale ingredienten met de portugese keuken. Het wijnarrangement bij het menu is zeker een aanrader!
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
In de eerste week van onze vakantie hebben we gegeten bij Caracol. Het was niet de eerste keer dat we hier aten, daarom kwamen we ook terug, omdat we hier al eerder fantastisch hadden gegeten. We begonnen met twee amuses die prima waren, daarna het menu. Er zat een prachtige opbouw in en weer hadden we het wauw-gevoel. Alle wijnen combineerden goed bij de gerechten, dit keer niet alleen Portugese wijnen, maar alles met zorg gecombineerd. De bediening was vriendelijk en uiterst attent en vlot. De chef kwam ook zelf uit de keuken om even te kijken of alles naar wens was. Het was weer een topavond! Ga vooral zo door!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wat konden we verwachten van culinair Terschelling ? Hadden geen idee toen we boekten voor een 4 daagse trip naar dit eiland. Wat een verrassing bij Caracol (na een consult bij Iens' website)! We hebben erg genoten van dit geweldig restaurant en de vriendelijke bediening. Je moet wel ingesteld zijn op de formule "verrassingsmenu", tussen 3 en 8 gangen, geen à la carte, dus. Vooral genoten van heerlijke gewokte regionale kokkels en de bereiding van zeebaars. De borden waren mooi opgesteld. Vier bijpassende lekkere Portugese wijnen, een paar ervan hebben we toevallig zelf in huis, en nooit eerder in een restaurant gekregen (o.m. één uit de Alentejo-regio, heerlijk). Zeer redelijk geprijsd: 4 glazen voor 23,50. We zijn verrukt van ons diner, de 9 in Iens is helemaal terecht. Waarom geen ster in de Michelin? Eerdere commentaren in Iens: "bijna sterwaardig". Nee, niet bijna, die ster verdient het eten en de presentatie volop! Maar wellicht vallen de Michelin-mannetjes over de sobere tafelopstelling (geen tafelkleedjes, interieur wat erg rustiek etc). Maar dat heeft ons eetplezier niet verstoord. We komen terug naar Terschelling, alleen al voor Caracol.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na ons bezoek kunnen we zeggen dat Caracol terecht bovenaan de Ienslijst staat voor Terschelling. Wij zijn gegaan voor het vijf gangen verrassingsmenu, en dat is culinair ook inderdaad een juiste benaming. Om niet al te veel in detail te gaan kun je zeggen dat de gerechten allemaal tongstrelend waren, ofwel een aangename prikkeling voor de smaakpapillen. Mooi opgemaakt bovendien, soms verfraaid met kleine eetbare bloemetjes.
Met een knipoog naar de Waddenzee, was het voorgerecht een mooi opgemaakt bord van verse kokkels van de Waddenzee, op een kunstmatige bedje van de bodem van de Waddenzee. Gek genoeg zijn die oer Nederlandse kokkels erg onbekend in de Nederlandse keukens, maar de Caracol heeft deze kokkels terecht een prominente plek op de kaart gegeven.
Andere gerechten waren de varianten van vis en vleesgerechtjes, ook die werden weer verrassend klaargemaakt en opgediend, met een goed dessert als afsluiter. We namen daarna nog de koffie met huisgemaakte bonbon. Eigenlijk was dit de zesde gang, want het was zoveel meer dan een "bakkie toe".
We hebben niet voor een bijpassend wijnarrangement gekozen. Twee goede glazen wijn waren voor ons meer dan voldoende.
Het team van Caracol levert een mooie prestatie, en tot slot komt de chef-kok nog even informeren of alles naar wens is geweest.
Tussendoor mag die broodbak nog wel eens (opnieuw gevuld) op tafel worden gezet.
hofmansh H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Hartelijke ontvangst en vlotte, adequate bediening! Heerlijke gerechten met informatieve uitleg over de (streek) gerechten. Verrassend wijnarrangement met uitsluitend Portugese wijnen. Kortom, zeer aan te bevelen voor een hoogstaande culinaire avond!
Saskia F.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Heerlijke avond gehad bij Caracol. Smakelijk 4-gangenmenu met (Portugees) wijnarrangement en als apperitief prosecco en oesters. Met name genoten de kokkels en zeekraalmousse. Kom zeker terug als ik weer op Terschelling ben.
Daaf S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
"Ik had u graag onze kaart laten zien, maar na Oerol …" We konden dus alleen het aantal gangen kiezen, en wel of geen wijnarrangement; eigenlijk wel jammer. Voor mijn echtgenote werden het er drie + bob, voor mij vier + 2x thee (geen bijzondere; slow tea), omdat ik geen alcohol mag. Het voorgerecht bestond uit kokkels van het wad, gepresenteerd op het wad (een mouse van zeekraal): prima van smaak, en zoals gebruikelijk bij Caracol mooi op het bord neergezet. Mijn tussengerecht was het Caracol-alternatief van bakpao, wel een gestoomd broodje, maar hier belegd met goed gegaarde stukjes varkensvlees en versierd met paprika, niet verrassend, maar gewoon lekker. Voor ons beiden hetzelfde hoofdgerecht: een mooi, zacht gegaard stuk kabeljauw met kleine gebakken (?) garnaaltjes en groente als versiering. Mijn nagerecht bestond uit diverse Friese kazen, dat van mijn tafelgenoot had als basis ijs en appel; beide gerechten smaakten uitstekend. Natuurlijk gaan we wel een keer terug om zelf te kiezen. O ja, de witte wijnen waren Portugese en ze pasten uitstekend bij de gerechten.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Fantastische beleving en heerlijk gegeten. Dit is een restaurant met chef en bediening dat richting Michelin ster gaat. De wijnkeuze (aanrader van de ober) was spot on bij ons 4-gangen verrassingsmenu (de specialiteit van dit restaurant).
Van kokkels tot een interpretatie van het broodje bapao tot de fruit de mers dessert, allemaal even verrassend en lekker. Snel boeken!!
Mariska P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Waanzinnig lekker gegeten! Toegewijde bediening! Alle gerechten even spannend, verrassend. Een ware ontdekkingsreis voor de Smaak papillen. We komen zéker terug.
Jaco en Mariska
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Hier afgelopen zaterdag voor de 3e keer gegeten. Tot nu toe altijd zeer tevreden. Caracol staat op West_Terschelling hoog voor wat betreft culinaire kwaliteit. Zeer bijzonder om op zo'n locatie een bijna ster waardig restaurant te vinden. Zaterdag waren we helaas minder tevreden. We kozen voor een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Net als de vorige keren. Een verrassing werd het. De amuse, het daarna geserveerde brood en de kern van de 2 volgende gerechten (langzaam gegaard zwijn met groententjes en een mooi stuk zeewolf met perfecte cuison voldeden aan de verwachtingen. Maar de samenstelling van de gerechten zelf alsook de combinatie tot 4 gangen was op zijn zachts merkwaardig te noemen. V.w.b. de gerechten, waren het tussen- en hoofdgerecht erg vreemd samengesteld. Het tussengerecht was verborgen in een vlak wit bolletje brood en het hoofdgerecht ging vergezeld van 2 op het bord geserveerde sauzen die zeer sterk en verschillend van smaak waren. Het deed afbreuk aan het zwijn en de vis. De chef lijkt een beetje de weg kwijt te zijn met wat die wil met de gerechten. Wij hebben het broodje en de sauzen dan ook niet opgegeten. Beiden hebben wij melding van gemaakt toen de ober kwam afruimen en toen (pas) vroeg of het gesmaakt had. Vervelend was ook dat de gerechten erg klein waren. Toen wij daar na het hoofdgerecht wat van zeiden, was het enige commentaar dat we dat eerder hadden moeten melden.
Vreemd in de volgorde van de gangen was dat we vegetarisch-vlees-vis aten. In wijnen: wit-rood-wit. Bij het vlees zat een (goed passende) zware rode wijn. Om daarna weer over te gaan op wit vond ik minder geslaagd.
De rekening bevatte vervolgens de laatste verrassing. Een wijn die wij als aperitief hadden gedronken stond voor 7,50 op de rekening terwijl de zelfde wijn ook in het arrangement voor 5,50 was geschonken.

Al met al een vreemde avond niet niet voldeed aan de verwachtingen. Jammer, dat kan gebeuren. Wel vreemd dat de bediening tijdens de avond helemaal niets deed met onze opmerkingen. Dat past niet bij een dergelijke locatie met een dergelijke restauratieve pretentie. Vandaar een lage(re) score op de service.
Germainevanderlist .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Prachtige locatie en heerlijk gegeten bij dit sympathieke restaurant. De gangen waren mooi opgemaakt en prima van kwaliteit. DE huiswijn is aan te bevelen. Leuk!
Cbonert .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Het was weer heel erg lekker. De smaken zijn vaak verassend en de smaak combinaties heel bijzonder. Wij hadden voor het verassingsmenu gekozen, een echte aanrader. De wijnen (vooral portugees) zijn heel goed en passen goed bij het eten.
Dit is zeker een van de beste restaurants op Terschelling (en daarbuiten)
Ymke4 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een etentje bij Caracol is een sensatie voor je smaakpapillen! Fijne bediening, heerlijk eten, gezellige ambiance. Een "must eat" op Terschelling.