In Binckhorst, aan het water, ligt het prachtige en industriele Capriole Café. In Den Haag is het restaurant gestart door broer & zus. Maar de oorsprong ligt in het koffiebedrijf Capriole van de beide ouders. Gastvrijheid stroomt hier dan ook sinds 1975 door de aderen en dat voel je vanaf het moment dat je door de deur loopt.
Of je nu komt ontbijten, lunchen, dineren of gewoon voor een kop koffie (uit eigen koffiebranderij!) je bent hier ieder moment van de dag welkom. Parkeren kan – gratis – naast het restaurant, maar je kunt zelfs met je bootje voor het enorme terras aanleggen als je dat wilt.
Wil je niet kiezen uit de uitgebreide menukaart, dan kun je zowel voor de lunch als voor het diner je laten verrassen door het menu van de chef. En die weet absoluut wat lekker is!

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: Stel bij het diner zelf een 3-gangen menu samen uit voorgerechten, hoofdgerechten en desserts van de menukaart en je krijgt het dessert gratis van het huis.

Over het restaurant Capriole Café

Capriole Café zit verstopt op een prachtige plek aan de Fokkerhaven in de Binckhorst in Den Haag. In het industriële pand, met heerlijk terras aan het water, vind je het restaurant met een eigen koffiebranderij.

Net als een koffiebar serveren ze ontbijt, lunch en zoete lekkernijen. En natuurlijk geniet je van ambachtelijk, vers gebrande fair trade en biologische koffie. In de avond kun je terecht voor de stoere en verfijnde gerechten uit de keuken van Capriole Café.

Voor liefhebbers van goed eten en drinken een nieuwe hotspot in de Haagse Binckhorst. Reserveer snel een tafel en geniet van Capriole Café in Den Haag.

Afrekenen in Capriole Café is pin/creditcard only. Geopend van donderdag t/m maandag.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Capriole Café

• Kom je met de auto?
    Capriole Café zit een beetje verstopt in de Binckhorst in Den Haag. Met Google Maps en Waze is de locatie goed te vinden op het adres Fokkerkade 18 Den Haag. Overige navigatiesystemen gebruik: Binckhorstlaan 235 Den Haag
  • : Gratis parkeren op eigen terrein

Geopend van donderdag t/m maandag
Ontbijt: 09:00 - 11:30
Lunch: 11:30 - 16:00
Diner: 17:15 - 21:00
Gesloten op dinsdag en woensdag

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa
  • Bar , Gratis parkeren , Open op zondag , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Capriole Café

Mirjam F.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Ongewoon vriendelijk ontvangst, je bent echt welkom. Eten was fantastisch evenals de bijpassende wijnen. Eten en bediening is van hoge kwaliteit, heerlijke koffie als afsluiting. Een echt avondje uit met top kwaliteit.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Ik heb drie keer gegeten bij Capriole Café en het is mijn favoriete adres in Den Haag. Het eten, de service, de inrichting: alles blinkt uit door de aandacht. Ons vorige bezoek was een jaar geleden maar ze herkenden ons!
Echt een heel fijne plek met supereten en goede service!
Gisteravond was er net de nieuwe kaart en ik heb gesmuld van de boerderijkip en de zaaaaaalige panna cotta. Laat je niet afschrikken door de locatie - het is echt een stukje omfietsen meer dan waard!!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Mooie gerechten, goede bediening
Jordan T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
In een woord: geweldig! Net als de drie eerdere bezoekjes. Fijn om ook op onze huwelijksdag jullie gast te zijn geweest!
Yverne B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Lekker eten voor een prima prijs op een ongewone locatie (die niet heel makkelijk te vinden is met de auto voor wie niet bekend is in dit gebied). Trendy en goed verzorgd, doch niet heel knus. Bediening is attent, óók voor gezinnen met kleine kinderen. De algehele laagdrempeligheid in combinatie met de tamelijk hoge kwaliteit van de gerechten maakt de prijs-kwaliteitsverhouding goed.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
De kaart is niet overdreven uitgebreid, maar er is zeker keuze genoeg voor iedere smaak. In eerste instantie doet het meer denken aan een eetcafé, dan aan een volwaardig restaurant. Zowel vlees als vis is verkrijgbaar en dan van goede kwaliteit.
De bediening is vlot en erg vriendelijk. En dan blijkt het toch wel degelijk een goed restaurant.
Het terras is, met mooi weer, zeker een enorm pluspunt.
De prijs is redelijk voor een locatie als deze. Op dit moment is de bereikbaarheid moeilijk, want staat niet fantastisch aangegeven. Het is zeker het proberen waard!
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
Wat een mooie zaak! Gezellig terras aan het water, mooie strakke inrichting. We werden erg hartelijk ontvangen, leuke en kundige bediening. Na een drankje op het terras zijn we naar binnen gegaan voor het eten.

Ze zijn recent begonnen met een 'menu du chef' waarvan de gerechten ook los te bestellen zijn. 3,4 of 5 gangen.
Twee van mijn tafelgenoten besloten voor dit menu te gaan, de andere twee wilden graag à la carte bestellen.
Blijkt bij het doorgeven dat dit menu enkel per tafel te bestellen is (werd niet gemeld vooraf, staat ook niet op de kaart). In de keuken is nog nagevraagd of er misschien een uitzondering gemaakt kon worden. Helaas, dat was niet mogelijk. Bijzonder wel en weinig flexibel, op een rustige maandagavond. Wat als we de gerechten dan wel los hadden besteld?
Uiteindelijk dus maar à la carte gegeten. Gerechten mooi gepresenteerd, goed op smaak. De kalfslende teruggestuurd naar de keuken, was te ver door. Vervolgens wordt de bediening teruggestuurd met de mededeling dat het vlees vooraf getrancheerd wordt en vervolgens gegaard, als mijn tafelgenote de kalfslende meer rosé wenste te hebben dan kon dat wel maar dan zou het gerecht niet warm zijn. Waarom vooraf portioneren, op zo'n rustige avond... Zonde.

We hebben geen dessert genomen. Bijzonder leuke en uitgebreide koffie / thee kaart, mooi concept.

Al met al, heel lekker gegeten. Mooie ambiance, goede bediening, wat minder flexibele chefkok.
Wel wat aan de prijs, wij waren ruim € 200,- kwijt voor 2 flessen wijn, water, brood, voor- hoofdgerecht en koffie na.

Het eten was goed,
Renée L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Goed eten, fijne service en aandacht voor de klant! Toen we vertelden dat we de duur van onze relatie kwamen vieren stond de prosecco en hingen de slingers klaar!
Gijs F.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Een goede ontvangst met persoonlijke touch. Een mooi begin. De kaart biedt een beperkte keuze van hoofdgerechten. 1 vis, 1 vega, een paar vlees. Wij kozen voor Lamsburger en dorade.. de burger vinden we karig geserveerd een wit broodje wat sla en standaard frites en mayo. De Dorade / klein) zag er beter uit maar toch hadden we voor 23,50 meer verwacht . We hopen bij een volgende keer dat de keuken is verbeterd. Prijs kwaliteit gemiddeld
Lieveke M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Heerlijk gegeten, goede porties, verrassende locatie en zeer vriendelijke bediening. Een restaurant om nogmaals te bezoeken!
Narp D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Wij hadden een gezellige avond met heel lekker eten, hoewel we het prijsniveau aan de hoge kant vonden.
Daarnaast is het altijd jammer dat niet ieder restaurant even gemakkelijk een karaf kraanwater op tafel zet. We kregen op ons verzoek wel een glas kraanwater, maar daar zat enige reserve in.
Maar zeker een restaurant om nog een keertje naar terug te gaan: ontvangst en betrokkenheid medewerkers was erg leuk en persoonlijk.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Lekker genoten van een drie gangen verrassingsmenu. Alle drie de gangen waren zeer goed verzorgd, het eten was uitstekend. Ook de bediening was de gehele avond uitstekend, ik heb de gehele avond de bediening op geen enkel foutje kunnen betrappen. Het restaurant zelf is schoon en alles wordt tot in de puntjes verzorgd. Tevens hangt er een prettige sfeer. Dit was de eerste keer dat ik hier gegeten heb en ik zal hier zeker vaker terug komen.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Fijne gezellige bediening,goede uitleg. Echt een avondje uit..
Rick D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Hier worden heerlijke, originele gerechten geserveerd. En worden mooie, bijpassende wijnen geschonken. De kundige ober weet veel van de gerechten en de wijn. Er is een fijn terras.
Marinka V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad en erg lekker gegeten.
Locatie is perfect, romantisch en prettig.
Fijn dat je er zo makkelijk parkeren kunt .
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
De meest verrassende plek in Den Haag (aan het water én in de Binckhorst). Stoer, onbeschrijflijk lekker met ervaren, betrokken en vriendelijk personeel, die je verleiden om er echt van te gaan genieten.
Evelien W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Heerlijk en gezellig genoten van het 3 gangen verrassingsmenu gisteravond. Met zn 4-en. Lekker aan het water. Onder de parassol. Verbaasd over een zoutige creme brulee
Ignaas C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Kwaliteitsvolle gerechten, uitstekende koffie en vlotte, vriendelijke service. Dit alles bij een verborgen plekje aan het water.
Ellis W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Gelokt met de Binckhap toch voor een voor- en hoofdgerecht gekozen. Heerlijk gegeten en gedronken, buiten op het terras. Patriek verzorgde ons goed. Voor herhaling vatbaar!
Cesare A.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Helaas een gedeeltelijk teleurstellende ervaring. Onze bediening was onervaren en daardoor gingen een aantal zaken fout. Als ik een fles wijn bestel van 35€ verwacht ik dat deze aan tafel wordt geopend en niet bij de bar omdat de bediening niet weet hoe het moet. Het voorgerecht was een weinig smaakvolle makreel tartaar die er visueel goed uit zag, maar de tong wil ook wat.
Bij het hoofdgerecht (smaakvolle Harderfilet) hadden we een salade en friet besteld maar deze bijgerechten werden vergeten. Het hoofdgerecht was reeds op toen ze werden gebracht en de salade was opeens een bakje warme groente geworden. Voor de prijs van deze bijgerechten hadden we toch echt wel wat meer verwacht dan wat we kregen. Na een dergelijke vergissing van de bediening verwacht je wat meer dan een snelle sorry, al was het maar een afsluitend kopje koffie of het niet in rekening brengen van een bijgerecht. Als ik de prijs/kwaliteit verhouding bekijk, wordt deze echt niet goed gemaakt door de leuke locatie.