Capriole Café

Fokkerkade 18 2516 CC Den Haag Nederland Kaart
In Binckhorst, aan het water, ligt het prachtige en industriele Capriole Café. In Den Haag is het café gestart door broer & zus. Maar de oorsprong ligt in het koffiebedrijf Capriole van de beide ouders. Gastvrijheid stroomt hier dan ook sinds 1975 door de aderen en dat voel je vanaf het moment dat je door de deur loopt.
Of je nu komt ontbijten, lunchen, dineren of gewoon voor een kop koffie (uit eigen koffiebranderij!) je bent hier ieder moment van de dag welkom. Parkeren kan – gratis – naast het restaurant, maar je kunt zelfs met je bootje voor het enorme terras aanleggen als je dat wilt.
Wil je niet kiezen uit de uitgebreide menukaart, dan kun je zowel voor de lunch als voor het diner je laten verrassen door het menu van de chef. En die weet absoluut wat lekker is!

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: Het Duroc varken biedt alles wat lekker is aan goed varkensvlees. In de pulled pork van dit gerecht komt zelfs de eigen koffie terug. Diezelfde pulled pork kun je tijdens de lunch ook bestellen op een briochebroodje. Dat kan niet anders dan nét zo lekker zijn!

Over het restaurant Capriole Café

Capriole Café zit verstopt op een prachtige plek aan de Fokkerhaven in de Binckhorst in Den Haag. In het industriële pand, met heerlijk terras aan het water, vind je het restaurant met een eigen koffiebranderij.

Net als een koffiebar serveren ze elke dag ontbijt, lunch en zoete lekkernijen. En natuurlijk geniet je van ambachtelijk, vers gebrande fair trade en biologische koffie. Elke avond kun je terecht voor de stoere en verfijnde gerechten uit de keuken van Capriole Café.

Voor liefhebbers van goed eten en drinken een nieuwe hotspot in de Haagse Binckhorst. Reserveer snel een tafel en geniet van Capriole Café in Den Haag.

Afrekenen in Capriole Café is pin/creditcard only.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Capriole Café

• Kom je met de auto?
    Capriole Café zit een beetje verstopt in de Binckhorst in Den Haag. Met Google Maps en Waze is de locatie goed te vinden op het adres Fokkerkade 18 Den Haag. Overige navigatiesystemen gebruik: Binckhorstlaan 235 Den Haag
  • : Gratis parkeren op eigen terrein

• Bar , Gratis parkeren , Open op zondag , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Capriole Café

HermanDelft .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Ik was er al eens eerder geweest, zo'n anderhalf jaar geleden. Toen al blij verrast over de kwaliteit. Nu een reprise met iemand die nogal kritisch kan zijn. Erheen ga je door een negorij van afgebroken gebouwen, industrieterrein De Binckhorst wordt volledig veranderd tot gebied waar goed gewoond kan worden.
We kregen een tafeltje uit de wind aan het water aangeboden. Voordat we plaats namen, werd nog even gecontroleerd of de tafel wel stevig stond. Daarna hebben we heerlijk tot de zon onder ging achter de boomtoppen gezeten, gedronken en gesnoept van heerlijke gerechten. Geen absurd grote porties, maar van een verfijning die mij meteen deed herinneren aan mijn eerste keer hier.
Gratis water met blaadjes munt en ijsklontjes in een karaf met 'eau eau Den Haag' erop (zouden ze die ook verkopen?), vriendelijke en echt geïnteresseerde bediening en een plekje om te watertanden.
Kortom: een zeer geslaagde avond met heerlijk eten en drinken en uiteindelijk een prijs die redelijk te noemen is voor de kwaliteit die je voorgeschoteld krijgt. Het digitale systeem dat erachter zit (van het reserveren, de mail die je dan thuis krijgt, tot aan het vragen hoe het was de dag erna, verdient aanbeveling bij andere restaurants.
Anna E.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Verborgen verrassing! Heerlijk 4-gangen verrassingsmenu, gezellige ruimte, zeer attente bediening en tegelijkertijd losjes. Aan einde ook nog bijzondere koffie mee naar huis. Bijzondere onverwachte ervaring. Met mooi weer ook terras en uitzicht op bootjes. Voor herhaling vatbaar!
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Prachtige zaak met heerlijk eten. Verrassingsmenu Is echt een verrassing, heerlijke combinaties van verse producten mooi opgemaakt en tongstrelend. Alle aandacht van het personeel van ontvangst tot weg gaan. Kom hier zeker terug.
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Gekozen voor het verrassingsmenu. We zijn echt verrast. Heerlijke gerechten prachtig opgemaakt welke een goede smaakverhouding in zich hadden. Flessen wijn erbij, genoten.
Iman N.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Mooie zaak, goed en vers eten. Tip: geef nieuwkomers in de horeca een standaard basistraining (praatje maken, vertellen over de koffie etc.)
Linda P.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Wat een heerlijke plek, fantastische ontvangst en super lekker eten. Genoten van deze avond bij Capriole Cafe en de espresso met roze peper is zeker een aanrader.
Jeannette P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Heerlijk terras aan het water. Gastvrij ontvangst, vriendelijk personeel, heerlijke lunch, lekkere koffie en taart. Wij komen zeker terug.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Na een gastvrije ontvangst heerlijk buiten in de zon, uit de wind, genoten van de maandag dagschotel bestaande uit Dorade filet, gebakken rosevalaardappelen en venkelsalade.
Mooie open wijnen en biertjes van Binckhorstbrouwerij de Kompaan.
Afgesloten met de beste capucinno sinds lange tijd!
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Ik heb meerdere malen hier gegeten, het is een verborgen parel in de binckhorst. Een hartelijke ontvangst van de gastheer, heerlijk gegeten iedere keer weer een andere menu kaart, ik kom zeker terug. Hier moet je heen!
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heerlijk ontbeten aan het water. Perfecte service en gezelligheid . Absolute aanrader.
Terras ligt leuk aan het water en en meubilair zit lekker. Kwaliteit eten is top.
Wouter1985 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Prima gegeten! Leuke bediening. Malbec is een aanrader. Eerst de Zweigelt geprobeerd, deze Zweigelt mag van de kaart af.
Ricardo B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Super industriële locatie. Ingericht met aandacht en oog voor detail. Personeel is vriendelijk en attent. En het eten heerlijk.

We hebben geluncht en kozen voor het twee gangen verrassingsmenu met twee voorgerechten. Dat was samen toch een beetje weinig om onze magen te vullen. Een klein bakje vulling in de vorm van friet of brood was fijn geweest. Maar de smaak en kwaliteit was echt top!
Charlotte M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Super gegeten! Ontzettend leuk personeel maakt er echt een feestje van! Zeker een avondje waard! De burger en Risotto waren een echte aanrader!
Marleen T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Geweldige avond gehad. Waren net in ondertrouw gegaan en hebben het bij hun gevierd. Werkelijk in de watten gelegd! Geweldige service!!! Komen zeker nog eens terug...
Janny Z.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
de kaart voor de lunch is beperkt maar uiteindelijk vonden we allemaal de croqetten lekker. We hebben heerlijk aan het water met een lekker zonnetje genoten van het geheel en de attente bediening.
Nynke D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
We werden heel erg goed ontvangen. Heel leuk deze avond was de bediening, deze jongen was zo onwijs aardig en grappig! Het eten was uiteraard ook onwijs lekker en de wijnen die ze erbij suggereren passen perfect. Kortom, een nieuw favoriet plekje!
Elise D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Best coffee in town! Op tweede Paasdag geluncht bij deze verborgen parel in het upcoming gedeelte van Den Haag rondom de Binckhorstlaan. Niet alleen de locatie is prachtig - met uitzicht op de Vliet -, ook het eten is van goede kwaliteit! Voor deze gelegenheid was er een speciaal menu samengesteld. Ontvangst met een glas cava. Vooraf een aspergesoepje. Voor de vegetariërs daarna een gepocheerd ei, Indiaase bloemkool tartaar (met macadamianoten!!) en een hartig taartje met ricotta en tomaat. Als dessert serveren we een parfait van advocaat, pistache bonbon en vanille roomijs. We hadden een heel gezellige middag. Je kunt er goed parkeren. En de bediening is vriendelijk. Gelijk ook de capsules gekocht om uit te proberen. Wij komen gauw weer terug!
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijke verrassende avond gehad bij Capriole!
Mooi ruim restaurant, met vlotte bediening en leuke gerechten.
Hier komen we zeker nog een keer terug........
Vanessa K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Wij hadden een gazpacho en daarna een burger met frites en een ribeye. Het is mooi gepresenteerd en lekker. Prima wijn erbij, Het restaurant ziet er industrieel uit maar is van binnen warm ingericht. Het gebouw ligt met de auto verstopt maar aan het water en is ook per boot bereikbaar. De bediening is enthousiast en aardig.
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Originele kaart en heerlijk gegeten. Bediening was enthousiast en had lol in wat ze deden. Geen minpunten moet ik zeggen