Capricio Pizzeria Ristorante

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

9,1
deVerte .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Als setje uit Arnhem en Amsterdam na een bezoek aan het Groninger Museum op goed geluk binnen gewandeld bij Capricio. Na een allerhartelijkst welkom door de eigenaar als ware wij vaste klanten, kregen mijn vriendin en ik een voortreffelijke maaltijd voorgeschoteld. Aan de Pizza Calzone en de vegetarische lasagne kan menig Italiaans restaurant een puntje zuigen. Een absolute aanrader.
Esmée B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Gisteravond heerlijk uit eten geweest bij Capricio. Ik wilde van alles aanpassen aan mijn pizza (dingen toevoegen/weglaten, van calzone naar gewoon) en dit was allemaal geen probleem. De pizza was rijkelijk belegd en heerlijk van smaak en dat voor slechts €11,-! Bodem was niet te dun en niet te dik en de korsten waren heerlijk zacht en vers. Fijn ook dat ze de keuze bieden tussen Nederlandse en Italiaanse kaas op de pizza, voor de niet-mozzarella liefhebbers. De bediening is vlot en de eigenaar komt een aantal keren buurten bij de tafel of alles naar wens is en een gezellig praatje te maken. Als toetje hadden we het grand dessert, dit was een combinatie van toetjes: chipolata ijstaart/tiramisu/vanilleijs, chocoladeijs, pistacheijs en slagroom. Voor 5€ p.p. een royale portie, zeker een aanrader.
Sophie R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Heerlijk pizza's, zeker de beste van Groningen. Ook de bediening is erg goed maar het leukste is de Iraanse eigenaar. Vrolijke man die met veel passie zijn werk doet.
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Naar aanleiding van de Iens recensies dit restaurant bezocht.
Ontvangst is uitstekend . Warm welkom.
De kaart is uitgebreid en voor elk wat wils. De bediening is vriendelijk en op correcte wijze aanwezig.
De carpaccio als voorgerecht was mooi gesneden maar een beetje vlak van smaak.
Tussentijds komt de eigenaar zich persoonlijk bij zijn gasten melden om naar hun bevindingen te informeren.
De pizza's zijn goed van smaak , niet te zwaar en zeker niet te groot.
Er wordt een heel redelijke Chianti als huiswijn geserveerd.
Voldoende keus uit diverse ijssoorten als dessert.
Capricio is door ons ervaren als een restaurant waar je goed en wat uitgebreider kunt eten.
Twee aanbevelingen: De stoelen hebben een wel wat harde zitting om een hele avond op te zitten ( Kussentjes ? ) en de prijs voor het gebodene moet zeker niet hoger.
E.e.a is echter zeker geen reden om niet nog eens terug te komen.
smrschippers .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Leuke pizzeria! De eigenaar (een oudere man, typisch Italiaans) kwam nog even langs, je voelt je net in Italië! Leuk restaurant, leuk om een keer naartoe te gaan!
Mirte_Mirjam .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Goed restaurant. Verse heerlijke pasta's en lasagne en de bruschetta is een aanrader. Een van de beste Italiaanse keukens in Groningen.
Daniil .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
We waren daar met een groep van 7 mensen. Het eten was heerlijk! Het interieur is mooi en oogt gezellig.

Helaas moesten wij lang wachten op het eten.
Joostvannoord S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Gastvrij restaurant met een vriendelijke bediening. Het eten was behoorlijk goed. We hebben gekozen voor het viergangen menu. Het voorafje was redelijk: eenvoudig qua opmaak en uitvoering. Plakjes zalm met wat mosselen en voor de vleeseters plakjes ham en salami. Niets mis mee, maar niet heel spektaculair.

Daarna een bordje pasta met tonijn. Dit was de minste gang van de avond. Het leek erg veel op een eenvoudig gemaakt bordje met wat tonijn waarschijnlijk uit blik.
Het hoofdgerecht was wel goed: botervis en biefstuk. Beide prima en de bijgerechten waren ook behoorlijk: aardappelen, sla en gegrilde groenten.

De tiramisu als dessert smaakte erg fijn.

Samenvattend een vriendelijk restaurant met een attente vriendelijke bediening. De prijs voor vier gangen was ook zeer redelijk. Niet alle gangen waren even culinair, maar al met al een fijne avond gehad.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Naast de beurs, waar vroeger de bekende sexbioscoop van de stad was, daar bevindt zich dit Italiaans restaurant. We hebben er heerlijk gegeten. Lekker vers en goed gevulde pizza en pasta. Aardige mensen in de bediening. De inrichting is een eenvoudig, maar gezellig. Ik kreeg er een huiskamergevoel, dat kwam vooral door de bediening, maar ook door de wijze waarop de producten bereid waren: lekker warm, met liefde bereid.
Kortom: prima restaurant om Aan te doen als je in de stad bent. Bij ons komt het restaurant op het favorieten-lijstje te staan. Aanrader, dus.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
als je met een iets groter gezelschap wil eten , moet je dat vaak vantevoren melden. zo niet bij Capricio. ze zetten zo een lange tafel klaar in een aparte rui te achterin, en wat toch de kern blijft: de pizzas en lasagne zijn gewoon goed, goed gevuld, niet van dat zuinige, en betaalbaar. prima!
Hoeko .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Voor de 2e maal in dit klein en gezellige restaurantje in Groningen geweest. Voor ons een heel eind van huis ( brabant ) maar als we in de buurt zijn gaan we er weer naar toe. De verse pasta ( Laane ) is erg lekker. Goede deegkwaliteit en mooie bite; zowel in vegetarische als niet vegetarische variant te krijgen. de variatie Laane Capriccio met varkenshaas en ossehaas en om te smullen.
De Pizza's zien er goed uit en tafelgenote had de Pizza Altamarea; verse vis. Mooi in balans en goede smaken. Voor ons één van de beste Italiaanse restaurant die we afgelopen jaren bezocht hebben.
De ( gezellige ) eigenaren lopen rond en maken desgevraagd een praatje, personeel is enthousiast maar correct.

AsKock .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Hier vooraf een bruschetta gegeten en als hoofgerecht een pasta kaas en een pasta vis. De Gerechten smaakten uitstekend, alles smaakte vers. De (witte) wijn paste prima bij de pasta. Service is verder okay. Karafje water wordt geserveerd, bediening vriendelijk maar de wachttijd op het hoofdgerecht behoeft wel aandacht. Het duurde zo lang dat we dachten dat ‘ze’ ons vergeten waren. Enfin, na een herinnering werd de pasta alsnog geserveerd. Kortom, bij een bezoekje Groningen is dit een prima restaurant om de dag af te sluiten met een pasta.
Alexander P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Capricio, een erg leuke pizzaria in het centrum van Groningen. Ik heb hier nu een aantal keren gegeten en als het om de pizzaria's in Groningen gaat, dan kom ik hier steeds weer met plezier terug.
Je wordt er gastvrij ontvangen en naar je tafel begeleid. De gastheer zelf is een vriendelijke man die graag even een praatje bij je aan de tafel komt maken.

De pizza's zijn heerlijk, ze hebben een goede bodem welke belegd zijn met verse ingrediënten.

Wanneer je in Groningen gezellig een lekkere pizza wilt gaan eten is dit mijns inziens een aanrader.
Anneloes B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Capricio is een leuk, gezellig restaurantje in het centrum van Groningen. De bediening is erg vriendelijk. We komen hier al jaren en de eigenaar herkent ons inmiddels al wanneer we het restaurant binnen stappen.
Voor een degelijke prijs krijg je een degelijke maaltijd. Het ene gerecht is wat beter dan het andere. De pasta's en de schotel met verschillende vlees, vis en vegetarische gerechten waren prima, de tiramisu was veel te waterig en die hebben we dan ook maar laten staan.
Dit is een gezellig restaurantje waar we regelmatig komen voor een redelijke, makkelijke hap.
RemkovandeBeek .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
De eigenaar heet ons welkom en geeft meteen de gemoedelijkheid en het italiaanse van het simpele restaurant weer. De bediening is attent en de pizza's voldoen ruim aan verwachting. Niet te vet, niet te zout. Ruim belegd. Alleen de wijn komt net met de hakken over de sloot. De prijs (25 euro pp inclusief wijn en koffie), voor het soort eten en de locatie past bij de reputatie van 'net iets betere' pizzaria.
Ra L.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
Hier heerlijk gegeten. De pizza had lekkere en luxe ingredienten. Zo merk je dat iets meer uitgeven soms ook wel slim is. Een stuk beter als de goedkopere pizzeria's.
Service prima, soms wat langzaam. Ze houden niet zo goed in de gaten of bijv. je glas leeg is of als je misschien wel een keer de rekening wilt.
Decor vrij kitcherig, maar niet storend.
2Els .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2012
Behoorlijk druk restaurant. Goede ontvangst. Achterin gezeten, was rustiger. Gegeten Vegetarisch Lasagne. Broccoli aan de harde kant. De smaak was verder lekker. Helaas geen brood met stokbrood gratis van te voren neergezet. Wat wel een pluspunt was, bij de Lasagne een bord met salade. De jonge serveersters waren er niet zo met hun hoofd bij. We hadden koffie besteld, wat niet kwam. Weer besteld met gelijk de rekening erbij . Als gevolg van het lange wachten onze trein gemist.
Marlinde G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Gisteren voor de tweede maal gegeten bij deze Italiaan die claimt authentiek Italiaans eten te serveren. Het eten is aardig, goed van smaak met kwalitatief goede ingrediënten. Ik twijfel aan de authenticiteit van de pizza's, maar ze waren in ieder geval rijk belegd, goed van structuur en vooral prima qua smaak. De eerste keer heb ik hier pasta gegeten: deze was goed op smaak maar de pasta was behoorlijk gaar. De bediening is niet bijzonder professioneel en bepaald niet attent. Gedurende de maaltijd heb ik één glas te drinken gehad en ze zijn toen mijn glas leeg was niet meer langsgekomen om te vragen of ik nog iets wilde drinken. We hebben een tijd moeten wachten op onze rekening en er na verloop van tijd maar zelf naar gevraagd. Los hiervan was de bediening wel vriendelijk. Het meubilair staat te dicht op elkaar en is niet echt comfortabel, maar je kunt wel erg leuk buiten zitten bij mooi weer.