Canvas (Volkshotel)

Wibautstraat 150 1091 GR Amsterdam Nederland Kaart
31-202612110

Meer informatie over restaurant Canvas (Volkshotel)

Metrohalte Wibautstraat
  • : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 07:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 08:00 - 22:00

6,9
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Leuk voor een drankje op het dakterras, maar je hoeft hier niet heen te gaan om te eten. Tenzij je van koude kroketten en langzame, onoplettende bediening houdt.
kiki B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Afgelopen zaterdag een hapje gegeten, het eten was bij drie van ons prima. Ik had echter de daghap, een pasta vongole besteld, waar geen echte pasta maar een soort pasta van groente in zat, terwijl hier niks over gezegd was door de bediening. Omdat wij niet te spreken waren over de bediening besloten we een kleine fooi te geven, die de bediening zelf op de creditcard heeft afgerond naar 10%, makkelijk verdiend zou ik zo zeggen. Helaas kwamen we hier bij thuiskomst pas achter, let dus goed op bij het afrekenen!
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Bij Canvas geweest voor een lunch. Leuke sfeer, mooie locatie met een geweldig uitzicht over de stad. Echter, over de service kan ik helaas niet zo enthousiast zijn. Allereerst moesten we ons best doen om überhaupt geholpen te worden. Nadat we eenmaal besteld hadden ontspoorde het helemaal: want hoe lang kan je doen over het bereiden van een croque madame? Blijkbaar erg lang. Meerdere keren aan de bediening gevraagd hoe lang het ongeveer zou duren en excuses als "de keuken maakt er een zooitje van" en ik ga er even naar kijken, maar niet een écht excuus en bijvoorbeeld een drankje aanbieden als goedmaker. Nadat mensen om ons heen die later besteld hadden hun lunch eerder kregen vond de bediening het zelf blijkbaar ook ongemakkelijk worden en mochten we een drankje bestellen op kosten van de zaak.

Geef de volgende keer aan dat het druk is of dat er een capaciteitsprobleem is, maar schuif het niet af op de keuken. Informeer je gasten. Biedt gewoon service en aandacht aan je gasten!

Het eten - toen het er eenmaal was - was overigens prima.
Bien P.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Gisteren gegeten met 6 personen en het viel tegen.
Eerste dame die ons bediende sprak uitsluitend engels (wat op zich geen probleem voor ons is, maar kennelijk de nieuw norm in Amsterdams horeca land) en was totaal niet geinteresseerd in haar klant. Drankjes werden vergeten en als ze werden gebracht, had je de kans niet om haar iets te vragen over het menu. De dame die daarna bediende deed het overigens goed.

Het eten viel tegen. De kabeljauw was lauw en weinig. De risotto niet gaar. Verder zitten er zoveel uitgangen naar rookruimtes in de buurt, dat je het gevoel hebt zelf in die rookruimte te zitten in plaats van erbuiten, vreselijke stank. Voor ons geen Canvas meer.
Lin-lin .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Voor de 2e keer in Canvas gegeten. Prachtig uitzicht over Amsterdam! leuke informele sfeer. De kaart is niet groot, maar heeft wel heerlijke gerechten. Wij hebben twee keer prima gegeten. Alleen de open wijnen (per glas) vonden we niet lekker en we hebben ze allemaal geprobeerd. Uiteindelijk maar een fles besteld. Dat is jammer en dat kan beter. Verder zeker leuk om terug te komen. Bediening is wisselend, maar over het algemeen wel vriendelijk. Zeker voor Amsterdamse begrippen. Niet erg deskundig en veelal Engelstalig, maar dat vonden wij niet storend.
Kim A.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
1e Kerstdag gereserveerd om 18.00 uur. Bediening aardig en attent. Voorgerechten Terrine (Gerookte, rauwe zalm en crème fraîche), Venkelworst (Schorseneer en akkerchampignons) en de spinazie. De eerste 2 gerechten waren 8 euro stuk. De hoeveelheid was erg matig. Bij dubbele hoeveelheid was het geweest. Bij de terrine zat een stukje zalm van pakweg 3 bij 3 cm. Wel erg lekker.Hoofdgerechten: de kabeljauw, de curry, de rib-eye en de kerstspecial 'hertenbeefstuk'.
'Zeker wat betreft de kabeljauw weer kleine hoeveelheid, niet genoeg voor een normale eter. Maar smaakte erg goed. We hadden als extra 2 schaaltjes 'luie wijven friet" besteld. Was vergeten en kwam pas toen hoofdmaaltijd al op was. Hoefden daarom maar 1 schaaltje te betalen. De desserts: 3 hollanse kazen, en chocolade taart, lieten erg lang op zich wachten. Het was intussen dan ook al erg druk geworden.
Heerlijk gegeten, maar te duur voor de hoeveelheden.
Dag Kim,

Bedankt voor je recensie. Goed om te horen dat je lekker hebt gegeten. Je feedback over de hoeveelheden wordt verwerkt. Groeten, Eva - team Canvas.
Jorge V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Zterdag 24 december 2016 heerlijk op uitnodiging
in t restaurant van t Volks hotel gedineerd
Vriendelijk ontvangst, en tafel bij t raam, met mooi uitzicht over verlicht
Amsterdam, met muziek die goed afgestemd was, zodat je elkaar goed kon verstaan.
Kundig en vriendelijk personeel.
Bediening en opmaak netjes en mooi om te zien.
heerlijke koffie met likeur
top!!!..
Beste Jorge,

Fijn dat alles naar wens was! Hopelijk tot gauw bij Canvas. Groetjes, Eva - team Canvas
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Canvas heeft mij gister uit de brand geholpen. Een ander restaurant heeft mijn reservering met 10p op de dag zelf gecanceld. Bij Canvas was nog plek. Uitzicht vanaf de 7de etage is fenomenaal. Het restaurant is leuk ingericht met jaren 70 kleuren. Vriendelijke bediening en fijne nieuwe kaart met ook goede keus voor vega's. Eten was lekker, mooie combinaties van bijvoorbeeld coquilles met bloemkool in bier. De chocofondue is als dessert erg lekker en wordt mooi opgediend. Het restaurant is hip metl een gemêleerd publiek.
Dag Mariska, Goed om te lezen dat je lekker hebt gegeten. We doen ons best! Hopelijk tot gauw. Groetjes, Eva - team Canvas
Hanna T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Als vegetarische optie kon je een vergroot bijgerecht bestellen. Alhoewel de bijgerechten best lekker zijn, is dit voor een maaltijd wel erg karig, en dat voor 13,50...
De kip viel tegen, smakeloos. De vis was oké, maar er was helaas geen passend bijgerecht.
Dessert heleboel tierelantijntjes en gewoon niet heel erg lekker. Wat een tegenvaller...
Beste Hanna,

Spijtig te horen dat niet alles naar wens was. We hopen je snel weer te mogen ontvangen om de nieuwe kaart uit te proberen. Hopelijk past deze meer bij je smaak. Groetjes, Eva - team Canvas
Deborah B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Canvas is echt een feestje . Het eten is net zo subliem als het uitzicht. Wij hadden als voorgerecht de coquilles en als hoofd een vis & een vleesje . Personeel is vrolijk en attent. Later op de avond gaan de tafels aan de kant en kan er gedanst worden tot in de late uurtjes . Kortom wij gaan binnenkort weer.
Beste Deboor1,
Dank voor deze recensie, daar worden heel blij van. We zien je gauw weer terug, sinds deze week hebben we flinke verbouwing achter de rug, benieuwd wat je daarvan vindt.
Vriendelijke groet, Alex - Team Canvas.
Dzen .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Met vier personen hier gegeten. De meeste gerechten waren lekker, op de vis na die was erg nat. Mooi en sfeervol decor. Het personeel daaren tegen is erg slecht. 40 minuten gewacht op de eerste drankjes, drie keer moeten vragen om een fles water. Snap niet hoe dit kan als je met 7 man op de vloer staat in een vrij klein restaurant. Ook de bestelling opnemen duurde voor de serveerster 10 minuten. Daarnaast waren twee medewerkers enorm arrogant. Bij vertrek werd ook geen afscheid genomen. Als je niet vriendelijk kan zijn ga dan ook niet in de dienstverlening werken.
Beste Dzen,
Goed om te horen dat je lekker gegeten hebt. Wat betreft de service: dit is zeker niet hoe wij willen dat onze gasten behandeld worden en de ervaring die wij willen bieden in Canvas. Dank in elk geval voor de feedback, we gaan ermee aan de slag.
Vriendelijke groet, Alex - team Canvas
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Op vrijdagavond hier met zeven man gegeten. Wat een plek. Bediening was heel goed. Toen er een foutje was, er ging een kop koffie half over ons heen, was de reactie dik in orde. Het eten is dat ook. Een kleine kaart, maar erg lekker allemaal. Het was een mooie avond.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Beste sdheijer,
Dank voor de recensie en mooie cijfers! Erg fijn om te lezen dat jullie zo'n goede avond hebben gehad. We hopen jullie graag snel nog eens te mogen ontvangen.
Alex - Team Canvas
Kim K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Bizar slechte service. Te arrogant voor woorden (1 medewerker in het bijzonder) en erg traag.
Als je je klanten niet belangrijk vindt en niets geeft om service en klantgerichtheid, ga dan gewoon niet in de horeca werken. Zoek dan een andere baan.
Broodje kip was erg droog en beetje smakeloos.
Decor is mooi.
Beste KKS,
Bovenstaande reactie somt ongeveer alles op wat wij niet willen bieden aan onze gasten. We vinden het erg vervelend te horen dat je zo'n slechte ervaring bij ons hebt gehad. Dank voor de feedback, we gaan ermee aan de slag. Je zou ons een groot plezier doen door meer informatie over datum & tijdstip van je bezoek door te geven via alex@volkshotel.nl. Als lichtpuntje: goed te horen dat het decor nog wel in de smaak is gevallen, dat is tenminste iets.
Vriendelijke groet, Alex - team Canvas
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
het zou niet goed zijn om bij decor of bij service een cijfer 1 te zetten, voor de beroerde stoelen en veel te kleine tafeltjes, maar als er een aparte rubriek voor was, had ik daar met volle overtuiging een 1 neergezet. echt veel te klein en je neemt dan de gasten niet serieus als je het bloemenvaasje, de waterkaraf en het zout- en peperstel op de grond moet zetten omdat het frietbakje niet op tafel past.

zo..dat is eruit, en dan nu het positieve.

één grote lofzang voor de allervriendelijkste bediening, een leuk stel hippen meiden die ongecompliceerd maar zeer enthousiast hun werk perfect doen. een prima kaart (gelukkig niet te uitgebreid) met voor elk wat wils, en ook nog eens een prima aantal wijnen op de kaart tegen normale prijzen. wat wil een mens nog meer, gewoon zalig genieten op een letterlijk en figuurlijk "hoog niveau" , en ook niet onbelangrijk....prima parkeerplek tegen 2 euro per uur, doe dat maar eens ergens anders in Amsterdam

let even op.....de vis was ietwat te koud.....dazt kon beter
Beste Korteraar,
Bedankt voor de uitgebreide recensie en mooie cijfers! Wat fijn om te lezen dat jullie zo'n goede avond hebben gehad. De nieuwe tafels en stoelen zijn in de maak, kom je ze over een tijdje uitproberen?
Anouk W.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Met een groep geluncht. De broodjes en salade waren lekker. De bediening erg slordig en ongeïnteresseerd, zelfs voor Amsterdamse begrippen. De aandacht was moeilijk te trekken, lege glazen bleven op tafel staan en we moesten de bediening er zelf meerdere keren op wijzen dat we al een tijdje zonder drankjes zaten en we dus wilden bestellen en/of we onze drankjes nog steeds niet hadden gekregen.
Hi Anouk,
Allereerst willen we je bedanken voor het schrijven van een recensie, feedback is altijd belangrijk voor ons. Wat jammer dat de lunch niet uitpakte zoals verwacht, we streven ernaar om iedereen een leuke tijd te bezorgen in Canvas. We nemen je kritiek mee in de evaluaties en hopen dat je ons in de toekomst nog een kans geeft.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Prima tent. In het oude gebouw van de Volkskrant. Beperkte kaart, goede bediening. Leuke inrichting. Hippe tent. Wij aten het dag menu, salade geitenkaas.
Hi Gerben,
Bedankt voor je recensie! Blij te lezen dat het jullie gesmaakt heeft. Tot snel?
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Lekker geluncht en geborreld op het dakterras van het volkshotel. Een geweldig uitzicht gecombineerd met prachtig weer. Bediening is snel en houdt in de gaten of de glazen leeg zijn.

De lunchkaart is relatief simpel maar erg lekker (broodje zalm). Ook van de borrelkaart (flamkuche en quiche lorraine) lekker gegeten.

Enig verbeterpunt is misschien iets meer comfort aanbrengen op de picknicktafels.
Hi Robin,
Bedankt voor je positieve recensie! Wij zijn ook blij dat de zon terug is. Je verbeterpunt nemen we absoluut in overweging, zien we je snel weer terug?
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Laten we lekker gaan eten met een uitzicht dachten we.
Nadat we lekker waren gaan zitten in het sfeervolle canvas kregen we een kleine kaart te zien die erg aantrekkelijk overkwam en we hadden er helemaal zin in! Bij het voorgerecht ging het jammer genoeg al mis doordat we een gerecht kregen dat we niet hadden uitgezocht, na dit gemeld te hebben kregen we het door ons bestelde voorgerecht toch voor onze neus... En het was heerlijk. Na het voorgerecht liep het helaas jammerlijk mis, alle buren kregen gang na gang behalve wij, naar ons werd niet omgekeken zelfs niet toen ik aan de bar ging afrekenen om weg te gaan zodat we ergens anders onze honger en dorst konden stillen.
Hi Dennis,
Allereerst willen we je bedanken voor het schrijven van een recensie, feedback is altijd belangrijk voor ons. Wat jammer dat het etentje niet uitpakte zoals verwacht, we streven ernaar om iedereen een leuke tijd te bezorgen in Canvas. Zou je contact met mij kunnen opnemen via mick@volkshotel.nl? We kijken graag naar hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Buiske B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Meerder keren bij Canvas gegeten. Eten is altijd lekker, maar er wel weinig keuze. Het uitzicht is fantastisch (bezoekje aan de wc mag je niet overslaan) en het is er altijd gezellig druk. De bedienining is zeker vriendelijk, maar mogen echt oplettender zijn. Meerdere keren kwam er niemand naar ons toe, terwijl de tafel ons was toegewezen, of moesten we vaak vragen om onze drankjes. Ook is het soms erg druk, waardoor je lang moet wachten op je eten. Het eten is het wachten dan wel weer waard en ondertussen kan je ook wat rondjes maken om te genieten van het uitzicht.
Beste BB1993,
Dank voor de uitvoerige recensie en de tips, we gaan ermee aan de slag. Binnenkort krijgen we een nieuwe kaart, dus wellicht ook een mooie kans om opnieuw van het uitzicht te komen genieten?
Groet, Alex - Team Canvas