Meer informatie over restaurant Cantinetta Wine & Pasta

Vrijdag en Zaterdag 18:00 - 00:00
Zondag Gesloten

Cecilia S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Elke keer feest bij Cantinetta: het eten is werkelijk bijzonder goed! Deze keer lamskoteletjes die zo lekker waren dat we het liefst onze bord hadden willen aflikken. Ook de anti-pasti waren heel goed: gegrilde artisjok, overheerlijke mozzarella en ham. Alleen de breadsticks begrepen we niet, die waren keihard. Misschien te lang in de oven geweest?
Helaas moesten we, door een misverstand werd ons verteld, erg lang wachten op het voorgerecht, maar zodra je de eerste hap neemt vergeef je ze alles! We komen snel terug!
Derooi .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Echt vriendelijke bediening waardoor je je thuis voelt. In tegenstelling tot andere recensies vonden wij de bediening wel vlot en oplettend. Echt Italiaanse pasta in een gezellige atmosfeer. Wij komen nog zeker terug!
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Met twee vrienden aan de bar gezet, gezellige plek! Reserveren is wel aan te raden, maar we hadden geluk. Ik vond het eten heerlijk. We hadden twee verschillende anti-pasti gedeeld. Een combinatie van ricotta, mozzarella, vlees etc. Verder een tweetal pizza's en saltimbocca. Allemaal goed op smaak en knapperig (pizza). Deed mij helemaal aan Italië denken. De tent is gezellig en je zit wat dicht op elkaar, maar dat moet je passen. Qua service lees ik wat "opbouwende" kritiek. Het is inderdaad niet super snel, dus neem je tijd en bestel een extra glas wijn. Al hielden ze overigens prima rekening met het feit dat een persoon eerder weg moest. Bestel je een glas wijn krijg je een mooi glas vol, en is de helft op en bestel een ander bij, schromen ze niet om jouw glas ook nog even bij te vullen zonder in rekening te brengen. Zo zie ik het graag. Ik ga zeker terug op de pasta's te proberen.
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
We hadden goede verhalen gehoord alleen viel bij ons echt alles tegen. We hadden verschillende pasta's maar beide waren niet lekker. Ik had er een met wangspek te overheersend en verder geen andere toevoegingen aan de saus, saai dus. De desserts (Zeppole en Biscotti) smaakte erg vet en was iets totaal anders dan verwacht. Ze zijn ook zo groot dat je prima 1 dessert samen kunt delen. Bediening is vriendelijk maar ondanks dat zullen wij hier niet meer gaan eten.
Proever9988 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Bij Cantinetta heb ik al meerdere keren heel erg lekker gegeten.
Ze hebben voornamelijk pasta’s, maar ook altijd een hoofdgerecht. Als voorgerecht kun je antipasti delen. De laatste keer hadden we een warme bol mozzarella met verschillende groenten erbij, allemaal apart bereid. Zoete geroosterde bietjes, fris gepekelde venkel en daarbij zelfgebakken foccacia-achtig brood. Ik had daarna een Pasta Vongole en mijn tafelgenoot had het hoofdgerecht met kalfsvlees. Als nagerecht hebben we de ‘budino’ gedeeld. Een vanillepuddinkje in een glas. Als je nog niet vol zit zou ik zeker de huisgemaakte shortbread bestellen bij de koffie. Of lekker mee naar huis nemen voor daarna!
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wij deelden een Contorni (gele courgette en nog wat andere groentes, lekker!). Daarna een Aglio e olio: erg smakelijk maar aan de weinige kant, maar ja, eigenlijk moet je daarna nog een stuk vlees eten natuurlijk. En een Marinara Romana met goede tomatensaus, echt goed. Samen met twee glazen Chianti (zuur, zoals veel Italiaanse wijnen) waren we 45 euro kwijt, een prima deal. Enige minpuntje vonden wij de wat rommelige bediening en lange wachttijd terwijl het niet echt druk was.
Aaron R.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Dit was de tweede keer dat ik hier met verschillende mensen ben geweest. Één keer binnen gezeten, één keer buiten. Binnen is het gezellig aangekleed. Tafeltjes wel erg dicht op elkaar, dat vind ik zelf altijd iets minder. De kwaliteit van de producten is erg goed en het personeel kan je er veel over vertellen. Hetzelfde geldt voor de wijn.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Voor een verjaardagsetentje gegeten, door de beperkte kaart (die overigens niet compleet overeenkomt met online kaart) icm mijn dieeteisen bleef er alleen iets over met buikspek. Heel basic met kaas en pasta, erg Italiaans, smakelijk maar ook zeer zwaar op de maag. Vroeg halverwege een frisse salade erbij, maar die kwam helaas toen iedereen al klaar was met eten. De vongole en el almatriciana van mijn tafelgenoten zagen er heerlijk uit. Als dessert heb ik wat geproefd van de zeppole van mijn man, heerlijke mini oliebolletjes. Al met al lekker gegeten, maar geen geschikt restaurant als je specifieke dieeteisen hebt door beperkte kaart.
Ernst D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Hier nu drie keer gegeten en drie keer was het top. Eerlijke echte Romaanse gerechten. De liefde voor de regio en de keuken is te zien, te horen, te voelen en te proeven! Wijnkaart is niet heel uitgebreid, de wijnen die wij hebben gedronken waren heerlijk, maar wel een beetje prijzig.
Trak .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Dit is echt een topper! Het eten is heerlijk en wisselt goed af. Het is geen grote kaart maar omdat er regelmatig iets nieuws op staat is het zeker waard om er af en toe eens heen te gaan. Wij hadden een heerlijke spaghetti agli olio om te delen. Daarnaast is de guanciale echt heel erg lekker, dus ga zeker voor een pasta met dit erin. Service kan soms wat scherper, maar dat is ook een beetje afhankelijk van wie er aan je tafel staat.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Wat zitten er toch veel leuke restaurantjes en barretjes in deze buurt. Cantinetta is daar zeker een van. We waren er met een grote groep in verband met een verjaardag. De service was uitstekend, er werd goed meegedacht met de verschillende anti-pasti en drie grote pastaschalen geserveerd, waar we van konden opscheppen. Goede wijnen, overheerlijke pasta's, zeker de moeite waard om weer eens terug te komen.
Fre B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Ik snap de hoge cijfers voor de service niet. Het eten is inderdaad smakelijk en het ziet er gezellig uit, maar de bediening is langzaam, rommelig en bovendien ontzettend ongemakkelijk. Ik ben hier nu twee keer geweest en beide keren was het het gewoon niet. Ik ging met een vreemd gevoel naar huis.
Ik snap niet dat ik eerst naar een kaart met aperitieven moet kijken, als ik gewoon snel mijn eten wil bestellen. Het voelde alsof ik gedwongen werd rustig aan te doen. Toen ik na 5 minuten dan eindelijk een menu kreeg was ik dus vrij teleurgesteld dat er niet eens eten op stond. Er wordt niet goed gekeken, en ik heb meermaals gehad dat ik aangaf iets te willen bestellen en dat ik een vriendelijk knikje kreeg van 'ik kom eraan', waarna er verder werd gegaan met iets als servetten vouwen (dat lijkt mij niet de prioriteit). Ze zijn absoluut niet onaardig maar het zijn overduidelijk geen horeca-mensen.
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Wat blijft het een feestje om bij Cantinetta te eten; de meer dan kundige dames runnen deze zaak met zoveel liefde voor wijn en spijs. Vooraf een anti-pasti genoten, als hoofd beiden een waanzinnige pasta. Gecombineerd met mooie rode wijnen en een heerlijk dessert.

Nadeel: Op tijd reserveren, vrijwel alle dagen vol. Claudia & Deborah; geen tijd voor een tweede zaak? Zou een cadeau aan Amsterdam zijn. Absolute aanrader! Ik zit hier in het zonnetje straks weer wijntjes en hapjes te doen.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Het eten is echt super smaakvol. Op aanraden van de medewerkster de pasta Arabiata genomen want was haar favoriet. Dat begrijp ik nu. Ook de Antipasta was heerlijk. De huiswijn pasta uitstekend bij de gerechten, de speciale wijnen vonden wij persoonlijk per glas iets te prijzig. Het hoofdgerecht was helaas ietwat aan de weinige kant voor mij als grote eter, maar ook mede omdat het allemaal zo lekker was had ik graag een groter portie gehad.
Youri ..
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Voor het eerst gegeten bij Cantinetta en wat een ontdekking. Een niet al te grote zaak (reserveren is een must lijkt me) met aandacht voor zijn gasten en het eten. Begonnen met een antipasti, erg lekker als starter. Daarna 3 verschillende pasta's uitgekozen, onder begeleiding van onze tafelhostess, want er is voldoende keus, alle 3 winnaars! Wat een super goede smaken, je proeft aan alles dat het echt verse pasta is, met stip op 1 voor pasta's: Cantinetta! Komen zeer zeker terug.
Dennis N.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Ik ben samen met een vriendin hier gaan eten. De vriendelijke en persoonlijke reserveringsmail vonden we al heel verrassend en super leuk.

Het personeel was zeer vriendelijk en wilde graag alles uitleggen (kaart en eten) Het personeel liep regelmatig langs de tafel om te vragen hoe het smaakte en of ze nog iets konden bewegen.

Het eten kwam niet super snel maar gewoon redelijke tijd tussen de gerechten. Prima voor ons. Om lekker tussendoor te praten en genieten van de avond. We zijn totaal 2,5 uur daar geweest voor 3 gangen diner en hebben een leuke avond gehad.

We mochten inderdaad lekker een slokje wijn proeven voor we een beslissing maakten dit was erg fijn zeker omdat we een fles wilde. Heerlijke wijn.

Voorgerecht was een heerlijke pizzatje voor twee ook erg lekker.
Hoofdgerecht was wat moeilijker om uit te zoeken een aantal pasta's die heerlijk klonken. Ik had er een met zacht gegaard spek heerlijk en mijn vriendin met gehakt balletjes waar je zeker kon merken dat de pasta's en het vlees zelf en heerlijk bereid waren.
Als dessert kregen we een klein voorraadpotje op een houte plank. Het zag er een beetje vreemd maar schattig uit. Het toetje was echt de kers op de taart. Echt een top 3 die ik ooit heb gegeten. Overheerlijk toetje.

We komen snel weer eens.
LiLa020 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Op aanraden van collega's bij Cantinetta gaan eten. Uitstraling is prettig en de zaak ziet er strak uit. Bediening is aardig en behulpzaam, pluspunt dat de huiswijnen geproefd mochten worden voor het bestellen. De antipasti met venkel, mozzarella en San Danieleham was heerlijk, maar wie goede producten met lekkere olijfolie bij elkaar legt bereikt dat resultaat al snel. Pizza bianca was echter te dik en slap. Spaghetti carbonara was heerlijk, met name het huisgepekelde spek was uniek. Pasta vongole viel wat tegen en had weinig smaak. De kaas erbij - eigenlijk is dat vloeken in de kerk! - kon het geheel dan ook niet redden. Taartje toe was prima en ze hebben goede grappa in huis. Komen nog een keertje terug, dan nemen we 2x carbonara.
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Johannes zou er trots op zijn; la Cantinetta is een pareltje in Amsterdam. Het wordt gerund door vrouwen die van Italië en eten houden. En dat zul je weten ook: laat je aangenaam verrassen door de uitgebreide kaart en voorlichten in de wijnkeuze. Ze hebben er echt verstand van. En ze zullen je nooit teleur stellen. Ik heb er nu meerdere malen gegeten en kom er iedere keer weer zeer tevreden en voldaan vandaan. Kwaliteit om trots op te zijn! Zou alleen een beetje groter moeten zijn (i.v.m. ruimte aan tafel)...
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Wat is het toch altijd weer een feestje om bij de dames van Cantinetta te eten en drinken!
Met liefde bereid en dat proef je.
Hoewel het zaterdag heel druk was, toch alle aandacht en vrolijkheid. "Heb net een nieuwe rode wijn binnen, wil je proeven? "
Diverse antipasti vooraf, heerlijk! En vergeet de Vongole niet!!!
Gewoon eens in de zoveel tijd daar weer eens aanschuiven, wij wel!
Thera V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
We zijn hier meerdere keren geweest en komen graag terug. Het eten is goed, geen frutsels maar gewoon goede en eerlijke ingredienten. Gisteren een nieuwe wijn geproefd, stond nog niet op de kaart. Van deze gestes worden wij heel blij. Je moet soms iets langer wachten, maar de tent zit helemaal vol. Je hebt gewoon wat langer de tijd om te genieten van alle gezelligheid!