Cantina023

Kleine Houtstraat 13 2011 DD Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Cantina023

Cantina023 cooks according to recipes from Mexico and Texas, but the ingredients are from Holland. Even the Mexican peppers and tomatillos, Westland brings world cuisine very close. Every day fresh, organic products are the basis for each dish. The meat comes from animals that have had a good life. Vegetarian dishes get at Cantina023 as much attention, there is plenty to choose from. Atmospheric dining in Haarlem.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Cantina023

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30

• Af te huren , Terras
Voordelig
Dorien O.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Alle borden ware goed gevuld, het eten smaakte erg lekker. De bediening was aardig maar niet al te snel. Het duurde erg lang voordat de drankjes kwamen.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gisteravond gegeten bij Catina023, lekker mexicaans eten en je proeft dat het vers is. Porties zijn ook goed!
Bij binnenkomst krijg je meteen wat nacho's met salsa -dip op tafel, wij zijn ook begonnen met een cocktail. Ik had de pina margarita, lekkere cocktail maar niet erg bijzonder. Had er iets meer van verwacht. Als hoofdgerecht de burrito en mijn vriend had de cherry enchilladas. Mijn portie was redelijk groot, nu ben ik een grote eter en was hier blij mee maar kan me voorstellen dat het voor sommige veel is en zeker als je ook al een voorgerecht hebt gehad (deze hadden wij overgeslagen). De echilladas van mijn vriend waren ook erg lekker, alleen daar leek de portie wel wat minder maar voor hem ook voldoende. Mijn vega burrito was verder wel erg lekker! je proeft dat alles vers gemaakt wordt, de quacamole erg lekker!!! Als dessert nog de churros gehad welke komen met chocolade saus en karamel saus. Hier had ik iets meer van verwacht. De churros waren heerlijk maar beide sauzes waren te stevig, van mij hadden ze iets vloeibaarder is een apart dip bakje mogen zitten. En de karamel zeezout was erg zout! De saus overheerste nu de churro. Dus uiteindelijk de churros zonder saus opgegeten en dit was heerlijk. Al met al een heerlijk mexicaans eettentje, leuke entourage ook. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Reserveren was wel nodig, hadden wij gedaan maar het was vol die avond.
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Al een paar keer gegeten en qua eten nooit teleurgesteld. Heerlijk eten. Ook aan de vegetarische medemens wordt gedacht. Ruimer in de bediening dan voorgaande keren, dat was toen een minpuntje, nu helemaal top!Vooral de churros zijn echt een aanrader, dit keer ook nog karamelsaus erbij!
Joy D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vanavond voor de tweede keer gegeten bij Cantina023. Eindelijk goede Tex Mex in Haarlem! Het eten en de drankjes zijn heerlijk! Echt een aanrader. Helaas kan ik datzelfde niet zeggen van de service. Mijn dessert werd geserveerd met een lange haar erin. Meteen de bediening hierop geattendeerd. De serveerster haalde vervolgens de haar eraf en vroeg of ik het dessert alsnog wilde hebben... Nee, bedankt! Ik kreeg een nieuw dessert, maar volgens mij waren het dezelfde churros die gewoon nogmaals in het frituurvet waren gegooid. Binnen 1 minuut kreeg ik namelijk al een "nieuw" dessert en waren de churros ineens keihard gefrituurd; bijna niet meer te eten. Jammer van deze service, want het het is verder een leuk restaurantje met goed eten (haren niet meegerekend).
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het was even een risico. Heb een eigen vast Mexicaans restaurant in Amsterdam met heerlijk eten; zin in Mexicaans, maar waren in Haarlem en afgaande op recensies van IENS durfden wij het aan. Eindconclusie: goed gegeten. Porties prima, we (dames) hadden beide rund enchiladas en beiden ons bord leeg. Iets meer guacomole/ zure room zou perfect zijn. Bonen heb ik lekkerder gehad, met meer vocht, zachter. Wat we echt niet goed begrepen waren de vruchtendrankjes, allebei erg zoet en zuur, mijne (met ginger) super waterig. Kreeg het niet weg. Het aanbod in toetjes is echt te schaars. Hadden beide zin in een toetje, maar beide niets genomen. Prijs-kwaliteit verhouding is prima. De 7 vanwege de drankjes en ontbrekende desserts. Het hoofdgerecht zelf gaat richting 8.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Eindelijk weer een Mexicaan in Haarlem met op zich goed eten! Veggie enchilada was lekker, maar de XL portie guacamole erbij die de kaart beloofd was een mini-plukje helaas. Ons eten was op zich heel lekker maar duur erg lang en was toen het kwam lauw, te lang blijven staan ik denk door een gelijktijdige groep van 8 waar de slechts 2 mensen in de bediening het heel druk mee hadden. Op de kaart staat glas cava, maar toen ik bestelde werd gezegd dat ze die al lang niet meer hadden, helaas. Ook decafe koffie hebben ze helaas niet. In de basis lekker eten en aanrader, wel nog wat kinderziektes op te lossen.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Leuke zaak met aparte inrichting. We werden vriendelijk geholpen. Het eten was gewoon lekker naar niet bijzonder Mexicaans. De Fajitas waren niet vegetarisch te verkrijgen en waren enkel voor 2 personen.
Karen K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Volgens de IENS-recensies een aanrader. Wij wonen op 5minuten fietsen, dus leuk om even te proberen.
Een sympathiek meisje in de bediening bracht ons vlot een glaasje huiswijn. De wijn was niet om over naar huis te schrijven, weinig smaak, waterig, zowel wit als rood. De enchiladas waren prima, gevuld met steak en met stoofvlees ( rund). Lekker vers met pico de gallo, guacamole en sour cream. Wij vroegen om minder kaas over de enchiladas en dat ging goed. Geen salade on the side, vind ik een gemis met zo'n zwaar gerecht.
Maar verder is het gewoon een Mexicaans restaurantje.
Jammer: het armetierige terras waarop je kijkt als je achter zit, met vuilnis en beduimelde ramen. Dat is vrij makkelijk te verhelpen!
Grappig: er wordt echte filterkoffie geserveerd in een royale kop!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
By far de beste mexicaan die we ooit hebben gegeten... En we zijn toch al bij behoorlijk wat geweest in nederland... Hier geen standaard texmex met gehakt ... Heerlijke verse biefstuk reepjes of draadjesvlees de smaken en porties complimenteren elkaar perfect... Het gebeurt weinig dat je precies voldaan gelukkig word na het eten.. Al met al een must to see an try...

Wel op tijd reserveren of vroeg heengaan
Angie V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
ZO lekker gegeten bij Cantina. We eten hier regelmatig en we gaan altijd compleet gelukkig naar buiten. Het is lekker, het is veel, het is verwennerij en de drankjes (met en zonder alcohol) zijn te gek. We raden al onze vrienden aan om hier eens te gaan eten!
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het eten is voor deze prijs heel erg goed en als het ietsje duurder is nog steeds. Porties zijn aan de grote kant, zouden van mij en mijn tafelgenoten iets kleiner kunnen zijn. Je proeft dat er goede ingrediënten worden gebruikt. Wijn was ook erg lekker en iets gekoeld uitstekend op temperatuur.
In de bediening stond een vriendelijke jongedame maar één persoon is echt veel te weinig om een volle zaak goed te bedienen. Gevolg was dat we een tweede keer onze bestelling door moesten geven, dat we best lang moesten wachten en extra drankjes die we wilden, niet besteld konden worden, we kregen bijna medelijden met de jongedame.
Inrichting is eenvoudig maar gezellig, was er ook best warm.
Mijn advies is om meer mensen in de bediening te zetten, verdien je volgens mij zo terug door de extra drankomzet.
Eduardjan .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
wat een feest om eindelijk een goede Mexicaan in Haarlem te hebben. Nu voor de tweede keer gegeten en ik ben fan. Dit keer hadden we de fajita's, een aanrader. Betaalbaar en heel lekker. Ben wel bang dat het straks reserveren wordt in plaats van gewoon op de bonnefooi langsgaan.
Gerardros .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Super Mexicaan waarbij je merkt dat hier met passie wordt gekookt. Alle gerechten waren heerlijk zelf klaargemaakt met (zoals vaak) niet te veel kaas en prima gekruid. Een hele leuke aviond uit!
L B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Heerlijk vers mexicaans eten, echt een aanrader!
Service goed, bediening vriendelijk!
Enigste minpuntje: muziek stond wat hard, waardoor het soms wat moeilijk was om elkaar te verstaan.
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Na de vele goede berichten zelf maar eens gaan kijken bij Cantina023. Van buiten oogt het wat donker en dat is binnen niet heel anders. Hoewel de voorzijde nog wordt belicht door een grote raampartij, is de achterzijde afgesloten met een dik gordijn. Dit om de wat rommelige binnenplaats uit het oog te houden vermoed ik zo. Toch weet men binnen een knusse sfeer te creëren die neo-Mexicaans aan doet. Met een iets betere belichting en het opleuken van het binnenplaatsje kunnen ze net dat beetje extra bereiken.

Tot zover het decor. Dan de service. De zaak wordt gerund door enthousiaste jonge mensen. Er werd goed op de lege glazen gelet en het eten kwam vlot door. Op een wat ongepaste dubbelzinnige opmerking van een van mijn tafelgenoten over de desserts werd door de serveerster gevat gereageerd. Dat zal hem leren.

Last but not least, het eten. Dat kwaliteit hier hoog in het vaandel staat is duidelijk. Je proeft dat men werkt met verse en goede producten. De porties zijn ook ruim en alle smaken combineren goed. Drie van de vier hadden de mixed fajitas. En hoewel de kip en de biefstuk prima waren en goed werden begeleid door de vele side dishes, blijf ik het jammer vinden dat ze niet worden geserveerd op een sissende plaat. Dat is voor mij de echte fajita beleving en ik hoop echt nog eens een Mexicaans restaurant tegen te komen die ze op deze wijze serveert. Een suggestie wellicht?

Al met al een geslaagde avond gehad en ik kom zeker terug.
O'Neill O.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Na een dagje shoppen in haarlem hebben wij besloten om hier te gaan eten. En we zijn echt blij dat wij dit restaurant hebben gekozen. Eten ziet er goed uit en smaakt heerlijk.
Bediening is heel goed en vriendelijk.
Aanrader voor iedereen.
Ulas .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Een gezellig Mexicaans restaurant in hartje centrum. Lekker gegeten, al mogen de porties wel wat kleiner, die waren echt enorm. Vriendelijke service, goede sfeer, gezellige avond!
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ruime keuze aan lekkere cocktails en het eten was echt voortreffelijk. Voordat we iets besteld hadden, werd er al een bakje tortillachips neergezet met een zeer smaakvolle salsa. De chicken wings waren erg lekker met een spicy bbq saus en de hoofdgerechten waren van dezelfde goede kwaliteit met verse ingrediënten. We komen zeker nog een keer terug.
Julie H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Spontaan naar binnen gelopen bij cantina op een zaterdagavond. Gelukkig nog een plaatsje vrij. Begonnen met een lekkere margaritha (uitgebreide keuzemenu aan cocktails) en die smaakte heel goed. Quesadillas met kip en ananas gedeeld, ook goed van smaak. Enchiladas met beef als hoofd, grote portie, gewoon lekker zoals het hoort. De (jonge) bediening vond ik minder, beetje nonchalant en moeilijk de aandacht te krijgen. Mag wel wat vlotter en spontaner naar mijn mening voor zo'n sfeervolle zaak.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Ik heb laatst bij Cantina 023 gegeten in Haarlem. We vierden de verjaardag van één van mijn vrienden. We hadden tijdig gereserveerd, omdat we hoorden dat het restaurant altijd erg druk bezocht wordt.
Ook deze avond was het restaurant volledig volgeboekt, maar op de afgesproken tijd werd onze tafel klaargemaakt.
Er heerst een ongedwongen sfeer en het restaurant is eenvoudig, maar gezellig ingericht.

Ik bestelde Jalapeno poppers en Fajitas chicken/steak gecombineerd.
De Jalapeno poppers had ik nooit eerder gegeten, maar smaakten echt voortreffelijk. De krokante buitenlaag, gevuld met verschillende gesmolten kazen en groene pepers, waren werkelijk een streling voor de tong. Ook de prijs/kwaliteit/kwantiteit-verhouding was erg goed.
Het was (zeker voor een voorgerecht) een zeer ruim bemeten portie (prijs 5 euro!)

De Fajitas had ik al eerder gegeten, maar ook hierover kan ik zeggen, een zeer smaakvol recept. En erg leuk om zelf samen te stellen.

Verder was de bediening erg vriendelijk en zeer attent.

Dit is zeker een aanrader en ik ga hier zeker vaker naartoe.

Marc Vink