Cantina Y Tapas

Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 01:00

7,1
P.M. V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Voor het eerst hier gegeten met 4 personen. Een plaatsje gevonden op de bank in de tuin. Daar heerlijk de hele avond kunnen blijven zitten. Begonnen met een glas witte sangria. Er werd aan ons gevraagd hoe deze smaakte. Wij ervaarden hem als wat flauw dus dit werd aangepast en dit werd netjes de gehele avond gedaan. Het concept is uitgelegd. Wij zijn begonnen met een plank met verschillende soorten vlees. Dat was ronde 1. De hele avond is op ons tempo gedaan. Doordat we buiten zaten is de drukte binnen ons helemaal ontgaan. Ook starte er om half 9 nog een feestje in een aangrenzende zaal. Het terras buiten oogt wat ongezellig het kan ook gebruikt worden als doorgang en dat doen ook genoeg mensen. Dat hebben wij niet als storend ervaren.
Vera- .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijke tapas gegeven hier. Zaten buiten in de tuin en voelt net alsof je in het buitenland bent. Alles lekker vers gemaakt en veel keuze. Een echte aanrader als je lekker tapas wilt eten, ook hebben ze een leuk menu.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
zondag 29 november 2015 voor de eerste keer hier wezen eten van de kaart.
Het eten was redelijk, wel een beetje weinig.
Er zat niks van groenten e.d bij, en die 10 gebakken aardappeltjes die we met z'n tweeën moesten delen was ook niks. De houten stoelen zaten hard en wiebelde, dus maar om gewisseld.
De bediening was vlot en vriendelijk, pluimpje voor de gastvrouwen.
het zal wel even duren voordat ik hier terug kom.
Leorevenue .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Onlangs weer eens langs geweest, wat meteen opvalt is de beperkte tapas kaart, als hier 15 gerechten op staan is het veel. De meerderheid zijn ook nog vis/schaaldier gerechten dus als je hier niet van houdt wordt het behelpen. Eerst op de website gekeken maar bij aankomst bleken de menukaarten aangepast te zijn. De keuze is veel minder. Ik heb overigens goed gegeten. Boven ons was ooit ook een lekkage geweest waardoor er een stuk plafondplaat ontbrak,
Pvm66 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Voor het eerst hier geweest na lovende berichten uit de buurt. We kozen het menu barcelona voor € 29,50 all you can eat. Leuke gerechten, oesters, hammen etc.
Komen zeker terug. Met speciale dank aan gastvrouw Flo
Helga B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Net terug van een avondje uit bij Cantina Y Tapas. Heerlijk gegeten. Plezierig personeel, dat zich de benen uit het lijf liep met een volle tent en een feest. Eigenaar stond zelf aan de bar glazen te spoelen toen het erg hectisch was. Een klein puntje van kritiek: voor de vegetarier in ons gezelschap wat weinig keus, vooral omdat er 2 gerechten niet geserveerd konden worden ( quiche en tortellini). Ondanks dat komen we zeker terug.
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Na lange tijd weer eens aangeschoven hier. Eigenaar Topouzis staat bekend als iemand die weet wat horeca is en hoe je gasten terug laat komen. Helaas kan ik niet anders concluderen dat ik op basis van deze ervaring in ieder geval voorlopig niet terug zal keren hier.

Het 'signature' tapas menu voor net geen 30 Euro oogt als aanbod aantrekkelijk, maar de kwaliteit van de gerechtjes is echt zeer wisselend en overall beneden de maat. Sommige gerechtjes zijn redelijk okay maar nergens bijzonder. Maar te vaak komt het voor dat de tapas echt beneden de maat zijn qua kwaliteit (veel vet, taai, chickenwings bijvoorbeeld echt niet te eten en niet op smaak) en/of smaak (flauw, niet warm genoeg). De presentatie is te vaak vlak en fantasieloos en het 'massale'/slordig en te snel bereidde straalt er soms vanaf. Ik begrijp dat het voor een keukenbrigade wellicht niet altijd leuk is om constant en massaal dezelfde sets tapas te bereiden, maar de uitdaging lijkt me dan toch om hier de kwaliteit hoog en constant te houden, met name als het tapas menu juist je grote publiekstrekker is.. Dit moet echt worden bewaakt. Overigens, op de kaart vermelden dat men kan kiezen uit meer dan 50 tapas terwijl het er in werkelijkheid maar 45 zijn, lijkt wellicht een kleinigheid, maar gaat in het licht van bovenstaande wel extra tellen. Met name als op een notabene weekendavond om 18.00 uur ook nog wordt verteld dat (mijns inziens) 1 van de meest populaire gerechtjes (de spare rib tapas) helaas op zijn. Dat kan niet.

Ook andere aspecten waren gewoon niet in orde. Mijn glas rode wijn was bijvoorbeeld echt zeer karig. Ook bij de aangrenzende tafel was dit ook het geval en daar werd dan ook verzocht om toch echt wat bij te schenken.. Opvallend. Glas wijn werd voor 4,- aangeboden op de wijnkaart maar verscheen later voor 4,75 op de rekening en de fles die we later bestelde werd aangeboden voor 22,50 maar stond op de rekening voor 26,50. Slordig en wederom een dissonant.

Ook de algehele sfeer van het restaurant laat gewoon te wensen over; wij arriveerden weliswaar vroeg, rond 17.30, maar ik vind dat als een restaurant aangeeft om 16.00 te openen, men ook vanaf dat moment de gasten moet ontvangen in de ambiance zoals hij is bedoeld, terwijl wij ons zeker nog een uur waanden in een zaak die nog aan het opstarten was voor de avond (kaarsjes moesten nog worden aangestoken, nog vieze tafels hier en daar, etc.)

Al met al onnodig, jammer en onvoldoende. Ik hoop dat eigenaar T. Topouzis zich bewust is van de uitdaging en van het feit dat er wellicht nog veel te winnen valt, maar ook veel te verliezen..

Anita S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Echt super lekkere tapas van hoogwaardige kwaliteit. Hier krijg je echt waar voor je geld. De bediening is ook top. Hier komen wij zeker nog eens terug.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
T.g.v. ons huwelijksjubileum met 12 personen (volwassenen/kinderen) gegeten bij Cantina Y Tapas. Vooraf contact gehad met eigenaar Tony Topouzis over de menukeuze. Op basis van zijn advies gekozen voor het Salentein-menu. Hij zegde daarbij toe we konden vertrouwen op een leuke avond. Van onze keuze (op afstand) hebben we beslist geen spijt gehad: daar waren we het na afloop allemaal over eens. We hebben (klein en groot) genoten van een heerlijk, gevarieerd 4-gangen menu in een prettige/ontspannen aftmosfeer. Het menu bestond, na de "bites", in 2 gangen uit een, in schalen opgediende, grote variatie van m.n. vlees -en vis/schaaldiergerechten, allemaal heerlijk van smaak en werd afgesloten met een gevarieerd klaaspankje of een variatie van zoetigheden. Bij de maaltijd dronken we een heerlijke, koele Verdejo Rueda. De bediening was heel prettig en ging soepel om met aanvullende wensen e.d. Fijn is ook dat de sfeer en opzet van het restaurant zodanig is dat, tussen de gangen door, kinderen rustig even van tafel kunnen. gaan.