Cantina Mexicana

Vismarkt 50 9711 KV Groningen Nederland Kaart
31-503120131

Over restaurant Cantina Mexicana

Proef de Mexicaanse zon

De zonnige Mexicaanse keuken staat centraal in dit bijzonder ingerichte restaurant. Romige guacamole, crispy tortillachips, pittige chorizo, smeuïge kaas verkoelende zure room; al deze kenmerkende ingrediënten vind je terug op de uitgebreide menukaart.

Meer informatie over restaurant Cantina Mexicana

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Lekker gegeten en super vriendelijk personeel!
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Zaterdag in de herfstvakantie, het is lekker druk, maar daar hebben we bij de ingang van het restaurant echt geen last van gehad. Leuke bediening, heerlijke Mexicaanse sfeer en gerechten. De pepers in een kaaslaagje zijn als vanouds om van te smullen. En de bife a la Mexicana een goede aanrader! We zullen zeker terugkomen als we in Groningen zijn.
Wijnand V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten met z'n allen.
Wij waren al een paar keer bij jullie geweest en wij komen vast weer terug.
Het is werkelijk smullen bij jullie.
groeten en tot ziens,
fam. van Roijen
Petra G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Lichte twijfel bij het zien van het restaurant, maar eenmaal binnen was dat alles verdwenen, erg sfeervol en gemoedelijke sfeer. Wij hadden via de leukste deal een arrangement in combinatie met het casino. Kregen hierdoor een "aangepaste kaart". Moet zeggen de keuze was nog steeds groot. Voorgerecht werd op een plankje geserfeerd zodat wij beide de gerechten konden delen. Als hoofdgerecht spare ribs gehad, geserveerd met 2 sausjes, patat en salade. Echt heerlijk maar veel te veel. Nagerecht hebben wij aan ons voorbij laten gaan, saren gewoon te vol. Wel nog een heerlijke cappuccino gehad. De bediening is erg vriendelijk en in voor een praatje. Kom hier zeker nog eens terug.
EmmaKremlin .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Met een grote groep van +- 20 man zijn wij gaan eten bij cantina, dit was geen probleem en we kregen allemaal soorten gerechten op tafel waar we uit konden kiezen. Het ene nog lekkerder dan het andere gerecht. De bediening was heel erg vriendelijk en cantina ziet er van binnen net uit alsof je in Mexico bent :)
Lolita B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Mijn hele leven in Groningen gewoond, nog nooit bij Cantina gegeten. Wat dom! We hebben hier heerlijk gegeten, burrito met roquefortsaus en tournedos . Wat een leuke en attente bediening. We kregen eerst een tafeltje voor 2 helemaal boven aan de voorkant; dat vonden we niet zo'n leuk plekje maar we toen er er om vroegen, kregen we een superleuk tafeltje op soort verhoging op de begane grond. Wij komen zeker (snel) weer!
Anouk D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Mijn vriend en ik zijn met de Shell-actie hier wezen eten. Zoals hieronder ook al een recensie staat over deze actie, gebeurde bij ons precies hetzelfde. Je werd naar de tweede etage gestuurd zodra ze hoorden dat je met de actie meedeed. Boven aangekomen moest je nogmaals vermelden dat je met deze actie hier kwam eten, waarna je een aangepast menu kaart kreeg. Wij hadden een beetje het idee dat de meest makkelijke dingen op die kaart waren gegooid, zodat je met de actie niet te moeilijk zou doen als klant. We hebben beiden gekozen voor de spareribs, met een marinade van ketjap en kaneel. De spareribs smaakten vooral naar ketjap en de marinade was erg waterig. De bediening was wel erg vriendelijk, maar ik heb zeker wel eens lekkerder gegeten.
Beste Anouk,

Wij vinden het jammer om te horen dat jullie het bezoek aan ons als niet goed hebben ervaren.
De reden dat jullie helemaal naar boven moesten, is dat we op de beneden verdieping al vol zaten en dan wordt vanzelfsprekend iedereen naar boven gestuurd.
Betreft het menu, hier hebben wij alle gerechten opgezet die het meest door onze gasten besteld worden. Het is dus zo dat wij ons er gemakkelijk vanaf willen maken.
Verder betreur ik het dat jullie onze spare ribs niet lekker vonden, wij hebben hier doorgaans zeer goede reacties op.
Misschien dat de kwaliteit dit keer niet was zoals het moest zijn.
Dit alles gezegd te hebben wil ik jullie toch graag bewijzen dat we wel een goede service kunnen verlenen.
Ik wil jullie daarom graag op vertoon van deze mail twee gratis hoofdgerechten naar keuze aanbieden.
Met vriendelijke groet,
Raquel

Reactie van proever:

Beste Raquel,
Dat is erg aardig van je/jullie! Ik ben de komende zomer helaas niet in Groningen dus ik zal er jammer genoeg geen gebruik van maken. Maar het aanbod is ontzettend lief! En nogmaals, jullie restaurant is erg gezellig en de bediening is erg vriendelijk, zoals ook al eerder gezegd. Daar ligt het helemaal niet aan! Het was alleen met de Shell-actie niet super geregeld. Maar ik beloof dat we na de zomer nog eens langskomen voor een frisse start ;)

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Anouk,

bij deze zie ik jullie na de zomer.
En nog een fijne vakantie.
Marjobassie .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Binnenkomst: u komt voor de shellactie, dan 2 trappen op en dit wel zeggen! Eerst krijgen we de gewone kaart en nadat hij zijn vergissing inzag gauw weer ingenomen en kwam de aangepaste kaart. Een keuze gemaakt, je moet toch wat, geen idee van prijs. Wat er misging: foute informatie over de prijs van de consumptie bleek later gewoon een euro duurder te zijn, vervolgens een verkeerd gerecht, geen rundergehakt maar kaas, mocht opnieuw of een gratis drankje of koffie van het huis na het eten. Daar voor gekozen want anders heeft de ene persoon het al op voor het goede gerecht weer arriveerd. Vervolgens werd er niet meer op ons gelet, het personeel kon hier niet veel aan doen want het was stuiterdruk en ze konden het nauwelijks aan. Na het nagerecht hebben we maar afgerekend zonder dat er nog over een drankje van het huis werd gepraat en we schrokken van de prijs. Het is dan wel 2e menu gratis maar doordat ze 27.50 vragen voor een summier samengesteld menu wat normaal op de kaart echt niet zo prijzig is en de verkeerde informatie over de prijs van de drank voelde we ons behoorlijk genomen. Je voelt je bijna een paria omdat je gebruik maakt van de actie.
Als je als restaurant meedoet doe het dan goed en doe anders niet mee.
Over het algemeen zijn onze ervaringen goed, dit was erg jammer.
Jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Met zes personen hebben we het goedkoopste groepsmenu genomen. Dit bestond uit allemaal erg lekkere gerechten. Er was ook zeker meer dan genoeg, en er kon ook nog gratis aangevuld worden. Het nadeel is dat het allemaal vrij zware, vettige gerechten waren met veel kaas, bonen en vlees, maar daar waren we wel aan toe.

Het lage cijfer voor de service had er mee te maken dat we, ondanks een reservering voor zes personen aan een vierpersoons tafel werden geplaatst. Ook werd het eten pas ruim een uur na bestellen op tafel gezet. Maar het was ook wel erg druk...

Het restaurant is leuk aangekleed, als we met z'n vieren hadden gezeten was het een leuk plekje!
Wereldreiziger61 M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Vanavond voor de eerste keer in dit fijne restaurant gegeten, en och, wat een feest werd het.
Allereerst het hartelijk welkom heten, en daarna de ongelooflijke service van Marije die wel heel veel plezier in haar werk heeft !! Zelden zo iemand ontmoet , tot in de finesse aandacht voor haar klanten,ondanks dat het helemaal vol was.Het overige personeel deed trouwens niet veel voor haar onder. Zeer vriendelijk en attent.
Het eten was voortreffelijk, op hete borden opgediend, en hier geen lange wacht tijden op je maaltijd.
Het werd een top avond, wij bevelen dit restaurant van harte aan!!!!!!

Paul en Eisse
Marreco .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Deze keer, niet voor het eerst, met een gezelschap wezen eten bij "Cantina". Geen haute cuisine, maar meer dan de moeite waard. Gelijk mijn 4 andere tafelgenoten gekozen voor de Combinación ‘Cantina Mexicana’, een proeverij van de lekkerste gerechten. De bediening was (als vanouds) correct en ook over de inrichting geen klagen. Ondanks dat het een grote zaak is, kent het toch de intimiteit van een klein restaurant.
Ferenc J.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Het eten is echt lekker, mijn zoontje en ik hebben gesmuld van de heerlijke spareribs. Daarom komen we ook iedere keer weer terug. De service is prima, vriendelijk personeel en korte wachttijden. Het is een beetje rumoerig maar dat mag de pret niet drukken. Kortom het was wederom perfect!
Renske E.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wil je lekker mexicaans eten? Niet te veel betalen? Dan zit je hier goed.
Wij komen hier al jaren en dit blijft een goed restaurant.
Onze kinderen vinden het ook lekker en de oudste is blij dat ze niet de hele tijd op haar stoel hoeft te zitten maar ook naar de speelkamer kan.
Leuke sfeer door de aankleding en de muziek. Altijd vriendelijk personeel.
Alice T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Afgelopen week bij deze Mexicaan gegeten. Als je binnenkomt ruikt her naar afval . Dat vond ik de keer er voor ook al. Viel me nu weer op. we kregen een assortiment van verschillende hapjes, was lekker. Hoofdgerecht een combi, heel veel droge bruine boontjes, te veel rijst. Te weinig vlees en sla. Toetje ijs was lekker. Ik zou hier niet uit mezelf heen gaan was nu op uitnodiging. Ze moeten echt wat aan de aankleding doen, zo donker en stoffig. Personeel was top.
Cecile S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdagavond bij dit restaurant gegeten en gebruik gemaakt van het bioscoopmenu. Bij dit menu kregen we een driegangendiner en een bioscoopvoucher (pathe/wolff) voor €25 p.p. Als je gebruik maakt van dit menu krijg je een andere (meer beperkte) menukaart. Er is echter nog steeds voldoende keuze. Als voorgerecht kozen wij voor brood met aioli en gehaktballetjes in pittige tomatensaus, allebei heel lekker. Als hoofdgerecht kozen we de nacho's met gehakt en de flauta met gehakt. Allebei erg lekker, de nacho's wel een hele grote portie voor als je er nog twee gangen bij hebt! Als toetje kozen we voor de chocoladetaart en de gefrituurde tortilla met suiker en kaneeldip. Chocoladetaart lekker maar niet bijzonder, het andere toetje lekker en fijn als je niet heel veel ruimte meer over hebt voor het toetje.

Bediening was vriendelijk en vlot. Het restaurant is vrij groot maar oogt gezellig door alle aparte hoekjes. Zoals het een mexicaans restaurant betaamt was er een overvloed aan schilderijen, beeldjes, en andere versieringen.

Ik zou dit restaurant zeker aanraden. Een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, al helemaal met het bioscoopmenu. De bioscoopvouchers waren nog ruim een jaar geldig en met de code op de voucher kan je eenvoudig online kaartjes voor de film bestellen (in elk geval bij Pathe).
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Heel gezellig restaurant om met een groepje te gaan eten. Dat hebben wij gedaan met onze 4 kinderen. Leuk speelhoekje voor hun, sfeer in het restaurant was top. De bediening was vriendelijk maar ietwat gehaast. Het eten was lekker voor een keer als maaltijd na het winkelen in de stad. Toch kies ik niet snel hiervoor om met een vriendin of mijn partner te gaan eten. Het eten was lekker maar niet uitstekend. De kleinsten hebben genoten van de spareribs van de kinderkaart. Mijn vriend had een burrito, welke prima smaakte. Ik had de chimichanga, smaakte prima maar iets teveel kaas. Voorgerechten smaakten goed.
Leanda B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat mij betreft het beste en gezelligste Mexicaanse restaurant in Groningen. Er hangt een gezellig sfeer en het personeel is heel vriendelijk. Het eten is heerlijk. De laatste keer had ik een biologische weide rund. Verrukkelijk, het vlees smolt op mijn tong. Dit vlees wordt in alle gerechten gebruikt.
De prijs blijft betaalbaar ook met biologisch vlees. Dat vind ik een hele goede zaak.
Bassie308 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Na het eten met de Shell 'tankendineer-actie' tijdens ons verblijf in de regio , zijn we bij Cantina Mexicana gaan eten , hoewel we (noodgedwongen door het weer)een uur te vroeg waren bij het restaurant, was dit geen bezwaar, en konden we alvast aanschuiven en genieten van de Mexicaanse sfeer en uitstraling alhier.Na het bekijken van de (voor deze actie) speciale kaart en het bestellen hebben wij ten volle genoten van wat er ons voorgeschoteld werd!!!! De guacamole dipsaus was lekker romig en zacht , het (warme)brood met knoflookboter zeer smakelijk, en de gehaktballetjes in tomatensaus lekker pittig maar niet té!Het hoofdgerecht: de spareribs(met speciale geheime kruiden, daar at je je vingers bij op, de tortillataart eveneens weer lekker romig en goed gevuld , en de pittige kipreepjes waren ook een succes.Bij het nagerecht ook niks dan lof en zeer lekker.Dus, ondanks het slechte weer, was dit ZEER ZEKER GEEN slechte ervaring en zeker vatbaar voor herhaling(!!) Dit ook vanwege de gezellige bediening die aanwezig was, nog een tip: een filiaal in de buurt van Rotterdam zou ook geen slecht idee zijn
Marlies D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eten smaakt goed, grote porties. De voorgerechten waren wat minder (qua hoeveelheid).We vonden de prijs van een halve liter Sangria echter wel wat duur (12 euro) dus we schrokken aan het eind wel van de rekening.

Overigens was er iets fout gegaan met mijn gerecht (1 enchilada ipv 2, maar wel de inhoud ervan op het bord, erg vreemd) kreeg ik de opmerking of ik niet net de enchilada had opgegeten?! Heb er verder geen probleem meer van gemaakt en verder gegeten (zat toch bijna vol).

We mochten echter die avond geen gebruik maken van de AH-actie omdat er al teveel eters zaten? Restaurant was nog niet half vol. Overigens vind ik het leuker om er met een grote groep te eten, als diner met z'n 2en voelt het toch wat onpersoonlijk.
Geachte mevrouw de Jonge
wij, het personeel van Cantina Mexicana, lazen uw recensie op Iens en willen daar graag op reageren.
Als eerste, fijn om een reactie te krijgen van een gast, dan kunnen we er tenminste iets mee doen van leren en proberen zaken recht te zetten, voor zover mogelijk.
Ik zal proberen puntsgewijs op uw recensie in te gaan.
- de voorgerechten vond u wat minder qua hoeveelheid, wij hebben de hoeveelheden hiervan afgestemd op het formaat van de hoofdgerechten, wat vrij fors is, zodat onze gasten na het eten van hun voorgerecht ook nog voldoende trek hebben voor hun hoofdgerecht en we hiervan niet een groot deel hoeven weg te gooien. De prijzen van de voorgerechten hebben we ook afgestemd op de hoeveelheid die we serveren. Het weggooien van eten hebben wij in de afgelopen 5 jaar met de helft kunnen terugbrengen door o.a. de porties af te stemmen op de verwachtingen van de gasten. Ik lees verderop in uw recensie ook dat u aan het eind wel voldaan was, betreffende de hoeveelheid eten die u gegeten had.
- naar aanleiding hiervan: vindt u de porties te klein voor wat u ervoor betaald heeft, dan kom ik hier uiteraard nog graag bij u op terug;
- u vond de prijs voor de Sangria wel wat duur. Wij hebben er in Cantina Mexicana voor gekozen om kwalitatief goeie dranken en gerechten te serveren. Voor wat betreft de Sangria houdt dit in dat het geen kant en klare is uit een pak of fles, maar zelf gemaakte. Wij gebruiken hiervoor: rode wijn, Triple sec, bruine rum, sinas en verse vruchten. Wij willen heel graag een goeie Sangria op de kaart hebben en als we alle ingrediënten van de Sangria naar hun normale verkoopprijs bij elkaar optellen dan komen we op ruim €14 uit, maar dat vonden we te duur. Dit als verklaring van de prijs, maar we vinden het jammer dat u er van geschrokken bent, hierover later meer.
- wat betreft het missen van de enchillada op uw bord en het wel aanwezig zijn van de inhoud hiervan: wij vinden dit ook zeer vreemd, want de kok vult de tortilla en legt deze dan op het bord, de chefkok doet hier de kaas over en zet het bord in de oven. Ze zouden dan dus beide de enchillada gemist moeten hebben. Onze chef vermoed dat er iets meer kaas dan gebruikelijk over de enchillada is gegaan en daardoor de tortilla niet is opgevallen bij het eten. Blijft gewoon staan dat u er niet blij mee was en ook daar kom ik straks op terug. Gelukkig was de hoeveelheid wel voldoende en ik maak op uit de 8 die u geeft voor het eten, en de uitspraak dat het eten goed smaakte, dat het hoofdgerecht wel gesmaakt heeft. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik het graag.Jammer dat u er op de avond zelf niks over gezegd heeft, want dan hadden we er toen direct iets aan kunnen proberen te doen.
- Wat betreft de AH-actie. Wij geven hierbij de helft van het eten weg. U kunt zich misschien voorstellen dat we hier vol betalende gasten niet door willen moeten weigeren. Vandaar ook dat wij op Facebook in onze posts, gecommuniceerd hebben dat er op bepaalde dagen, niet na of voor een bepaalde tijd gebruik gemaakt kan worden van de actie. Daarnaast zijn er dagen, waarop wij weten een bepaald aantal te gasten te krijgen zonder actie, en al het maximum aantal reserveringen hebben staan voor de AH-actie. Vandaar dat we in de posts op Facebook ook hebben staan, op basis van beschikbaarheid. U schrijft enigszins sarcastisch dat wij gezegd zouden hebben omdat er al teveel eters zaten en daarna dat het restaurant nog niet half vol was, maar u heeft op het moment dat u dit constateert geen inzicht in het aantal gasten dat nog gaat komen en wij hebben dit wel. Wij hebben aangegeven dat we geen plek hadden voor gasten die gebruik wilden maken van de AH-actie, omdat we dit gelimiteerd hebben om de bovenstaande redenen. Het spijt ons dat u dit als zo onprettig heeft ervaren.
- U schrijft dat u het leuker vindt om er met een grote groep te eten, gelukkig vinden ook veel andere mensen het leuk om met een groep te komen eten bij ons. U schrijft ook dat u bij ons eten met zijn tweetjes wat onpersoonlijk vindt. Hier schrikken we echt van, want dit is absoluut niet de bedoeling en we staan juist bekend om onze gezellige, intieme ambiance en de persoonlijke bediening. Ik zou u graag willen spreken om te horen van u waardoor u dit gevoel gekregen heeft, zodat wij kunnen kijken hoe we dit gevoel bij u en anderen kunnen voorkomen.

Wij zouden graag van u een emailtje krijgen op: cantinamexicana050@gmail.com met uw telefoonnummer, de eigenaar van Cantina Mexicana zou het heel erg op prijs stellen als hij met u van gedachten kan wisselen over uw bezoek aan ons restaurant en vragen om op uitnodiging van ons binnenkort in de herkansing te gaan, in het vertrouwen dat het dan allemaal beter voor u verloopt.

Equipo de Cantina Mexicana
DRobbieD .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Het restaurant is aangekleed met mexiaanse elementen en kleuren, dat geeft een goede sfeer. De zondagavond dat wij er waren was het iets minder druk, dus zonder reservering konden we er eten. We zaten in een leuk nisje wat een beetje op een grot leek met ramen, lekker knus. Nadeel was wel dat deze vlak bij de kinderspeelhoek zat en de kids daar zo nu en dan flink aan het gooien gingen met het speelgoed. Dat en de ouders die ze daarna schreeuwend kwamen corrigeren was iets minder sfeervol.
Het eten was verder goed, niet apart maar gewoon de standaard mexiaanse gerechten. De menukaart is wat mij betreft een iets te grote menukaart waardoor je op een gegeven moment eigenlijk niet wat je nou moet kiezen. Het toetje royaal dessert was een lekker toetje met een mix van alles.
De bediening was verder goed, doordat we in het nisje zaten moesten we af en toe wel een keer zwaaien voor service maar dat is verder geen probleem.