Candi Borobudur

Stationsweg 36 1404 AP Bussum Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Candi Borobudur

Indonesische tempel

Stap in de Indonesische sfeer van restaurant Candi Borobudur. ‘Candi’ betekent letterlijk ‘tempel’ in het Indonesisch en dat kun je zien het interieur. Prachtig stijlvol ingericht met authentieke elementen. Laat je meenemen op een culinaire reis. De gerechten worden bereidt volgens eeuwenoude recepten met de heerlijkste kruiden en specerijen. Het vriendelijke personeel is ontzettend gastvrij en heten je dan ook van harte welkom!

Meer informatie over restaurant Candi Borobudur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

David B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Mooie authentieke Indonesische gerechten in een bijzondere sfeer. Zeer vriendelijke bediening, ook voor kinderen. Prijs kwaliteit is ook dik in orde. We hebben genoten van een rijsttafel en de kinderen van de minder pittige gerechten. Aanrader.
bregman .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Wij hebben met 3 personen lekker gegeten de porties waren voldoende en een vriendelijke bediening. Goed restaurant zeker aan te bevelen!
Gino S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Als grote liefhebbers van de Indische keuken beleven wij graag dit restaurant aan een ieder aan.
Heerlijke uitgebreide rijsttafel met eerlijk traditioneel Indonesisch eten.
Bediening is goed en zeer vriendelijk. Sfeer is uiterst prettig.
Absolute aanrader voor Het Gooi en omstreken. Geen beter Indonesisch restaurant te vinden in de wijde omtrek van Bussum.
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Vast menu met keest. Hun best gedaan op de presentatie. Pianist en Javaanse danseressen wisselde de gangen deze keer af. Na het granddessert werd door de familie en personeel Stille Nacht in 3 talen gezongen. Altijd heel persoonlijk, bediening in traditionele kledij en heerlijk eten.
jaap.tersteeg .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Goede rijsttafel waarbij de kwaliteit van de keuken goed tot uiting komt. Je moet er even op wachten, maar dan krijg je ook wat. Hoewel de inrichting klassiek en sober is, is de ruimte goed benut; fijne afstand tot de andere tafels waardoor je rustig kan praten en goede stoelen (ook niet onbelangrijk bij een uitgebreide rijsttafel). Jonge, en fijne bediening.
Wieteke H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten. De bediening was zeer correct en we werden echt als gasten ontvangen. De rijsttafel was zeer uitgebreid en te veel om op te krijgen. Het decor is wat uit de tijd. Het is eerder een eetzaal dan een restaurant. Maar dat zie je helaas vaak bij Indische restaurants.
Joyce C.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Een prachtig restaurant, zeer attente en beleefde bediening, heerlijk rustige sfeer, lekkere rijsttafel en nagerechten, en geweldige ervaring met de Xenos Wereldkeukenpas: de tweede rijsttafel en het tweede dessert gratis. Ik kan het iedereen aanraden om hier te gaan eten. Even een avondje verwennerij in een andere wereld.
richardsierat .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Alle gerechten waren heerlijk! Vlotte bediening en alles was goed op temperatuur. Wij gingen naar huis toen het restaurant vol was. De enige kritische noot was dat er niemand ons " uitzwaaide" toen wij naar huis gingen.
Rosanne R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wij zijn hier met de Xenos wereldkeuken actie na al die jaren dat we in de buurt wonen eindelijk eens naar binnen gegaan. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een amuse die zeker smaakte naar meer. We kozen voor twee rijsttafels en er werd ons geadviseerd van een van de twee een andere keus te maken omdat we dan meer verschillende gerechtjes hadden. Fijn dat er meegedacht wordt! Het eten was echt heerlijk. Mijn oma kookte vroeger vaak heerlijk Indonesisch voor ons en dit kon er zeker aan tippen! Niet vet en ware smaakexplosies in elk schaaltje. De nasi kuning is zeer aan te raden.

Het personeel was vriendelijk, geduldig en zeer attent. Toen ze bij de keuze van ons toetje hoorden dat we ons afvroegen of het chocolade ijs met een vleugje sambal lekker was, kregen we er een schaaltje van bij onze eigen desserts. Ook hielden ze hun tafels zeer goed in de gaten waardoor ze je nooit voorbijliepen als je iets wilde vragen of bestellen. Dit vind ik erg belangrijk. Ze staan daar duidelijk met plezier hun werk te doen en vertelden trots wat meer over de herkomst van hun inrichting toen we hen daarmee complimenteerden.

Wie van de Indonesische keuken houdt mag Candi Borobudur zeker niet missen!
lauraholswilder .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Gisteravond gegegeten met 2 personen. We hebben de luxe rijsttafel genomen. Alles was even lekker. Uiterst vriendelijke en gastvrije bediening! De uitstraling is wel Indonensisch maar niet oubollig. Heel smaakvol gedaan. Parkeren voor de deur. Helemaal Top!

Bij de koffie bleek een likeursoort niet voorradig te zijn, de alternatieve likeur was van het huis. Ik voelde me helemaal verwend.
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wij komen al vele jaren bij Candi Borobudur, al woonde we aanvankelijk niet eens in de buurt. Nu we dichterbij zijn komen te wonen, lokt het restaurant zo mogelijk nog vaker. Qua keuzes zijn we ook redelijk honkvast: iedere keer één van de rijke rijsttafels. Onlangs met onze bijna 2-jarige zoon gaan eten en die heeft er ook van gesmuld. Er is kwalitatief niets aan te merken op het eten: het wordt enkel overtroffen door de hoffelijkheid en warmte van de eigenaars en medewerkers: niets dan lof.
Het decor is prettig, open en licht met wat Indonesische details. Hier en daar mag het wat bijgewerkt worden en het glazen dak zou een beetje verstopt mogen worden: decoratief is het niet.
Robin Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Qua locatie ideaal wanneer je samen wilt eten met mensen die met de trein en met de auto komen. Het restaurant is ruim opgezet, en op de vrijdagavond dat wij er waren erg stil. De ambiance is wel erg traditioneel. Ondanks dat er weinig mensen waren waren de wachttijden aanzienlijk.
Dan het eten. Bami Goreng Borobudur, Gado-gado en Sate Tahu, Smoor Jawa, Ayam Goreng Borobodur en Sate Kambing. De sate was goed, de overige gerechten waren matig en fantasieloos, het minst lekker was de Ayam.
Wij komen daar niet gauw nog een keer.
Stan M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Samen met mijn vrouw een rijsttafel besteld. Het duurde wel even voor het eten op tafel stond, maar wel vooraf een amuse gehad en daarna vast wat kroepoek met twee sausjes. Toen de rijsttafel er stond werd deze uitgelegd door een jongeman. Nu bleek dat er per ongeluk wat extra gerechtjes waaronder saté van de geit (van een andere tafel) bij ons terecht waren gekomen. Na verontschuldigingen bij het weer weghalen hebben wij iets later als genoegdoening toch ook nog saté van de geit gekregen. Hulde voor deze gastvrije geste! Personeel was zeer vriendelijk en het eten deed mij denken aan het eten van mijn oma die altijd Indisch kookte. Wij gaan snel weer een keer hier eten.
Jw S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Na al jaren in de regio te wonen toch maar eens over de drempel gestapt van dit restaurant. Wat een verrassing! Puur en echt Indonesisch eten in een ambiance die volledig past bij deze zaak met een gastheer die zijn vak verstaat en ons bij onze tweede bezoek herkende en nog wist welke wijn wij gedronken hadden. Geen probleem om de rijsttafel enigszins aan te passen aan onze wensen en ondanks dat wij met onze 14 jarige dochter waren het advies gekregen om voor 2 personen de rijsttafel te bestellen omdat dit voldoende zou zijn wat ook het geval was, fijn om niet het gevoel te krijgen op kosten gejaagd te worden. Super prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen snel weer terug.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Weer heerlijk gegeten. Borobudur is voor de enige die aan het Indonesische eten kan tippen. Door de uitgebreide tafel / menu is het heerlijk om van alle verschillende gerechten en smaken te proeven. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding en vriendelijk behulpzaam personeel. Het enige 'kleine minpuntje' was het nagerecht ijs met sambal omdat we van verrassingen houden en niet altijd voor het reguliere nagerecht willen gaan dit genomen maar de spreekwoordelijke vlammen kwamen eruit desondanks we behoorlijk pittig en scherp kunnen eten was dit wel over de top.
Ze zeggen dat het laatste gerecht de ervaring waarmee je van tafel gaat dit klopt niet helemaal wat de tevredenheid en de gerechten vonden wij zoals vanouds weer overheerlijk.
Cornelis V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Rijsttafel uitstekend. Menu had naast de rijststafel ook nog een voor- en nagerecht.
Bediening prima met de nodige, maar niet overdreven aandacht.
Decor moet je van houden
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Voor de liefhebber van Indonesisch (wij zeggen thuis Indisch) eten is dit hèt adres in Bussum. De ambiance is niet origineel of romantisch, maar dat verwacht je misschien ook niet. Het gaat hier om goed traditioneel Indisch eten. En dat krijg je!
Er is voldoende keus op de menukaart. Wij kozen voor een van de (vier?) rijsttafels. Gewoon helemaal goed. Geen grote verrassingen, maar goed klaargemaakt en erg smakelijk. Voldoende variatie tussen de verschillende hapjes; dat proef je wel eens anders.
Ook de (witte) wijn die we dronken was goed en niet te duur. Naar NL maatstaven natuurlijk, want hier gaat-ie nu eenmaal een keer of vijf, zes over de kop.
Zeer correcte bediening, capabel, bescheiden en attent. Een echt Indisch feestje.
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Zoals iedere keer waren ze ook vanavond weer heel erg aardig en behulpzaam bij Candi Borobudur. Hier voel je je altijd gelijk welkom: fijn. Een beetje jammer dat we aan het eind van de maaltijd nog bezig waren om op te staan toen de glazen al werden opgeruimd. Wel erg vlot!
Het eten is hier altijd erg lekker: een van de lekkerste in het Gooi. Reden om terug te komen. Ook vandaag weer was het om te smullen, ook al waren sommige vleesjes wat aan de taaie kant. We hadden 6 x de rijsttafel Nasi Kuning Speciaal, en daaraan hadden we ruim voldoende.
Overigens is de Pinot Grigio hier voortreffelijk! Prima keuze.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijk gegeten bij Candi Borobudur. Duidelijk geen standaard Chinees-Indonesisch restaurant! De aankleding van het restaurant is bijzonder netjes: wit tafellinnen, stoffen servetten, mooi bestek, zware stoelen en het personeel is prachtig gekleed. En dan het eten: overheerlijk! We hadden gekozen voor de rijsttafel Candi Prambanan. Een verzameling bakjes gevuld met groenten en vlees bedekte onze tafel. Er wordt duidelijk gewerkt met veel verschillende ingrediënten en kruiden, want de smaken waren subtiel en we hebben genoten van de kookkunsten van de kok. Een aanrader dus.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Overheerlijke rijsttafel genoten hier, presentatie een lust voor het oog. Diverse smaken uitstekend gecombineerd. Hier weten ze heel goed wat Indonesisch koken is. Met een vol restaurant op zaterdagavond was het aanpoten voor de bediening. Gastheer heeft aandacht voor al zijn gasten. Een uitstekend adres voor deze keuken in Bussum