Candi Borobudur

Stationsweg 36 1404 AP Bussum Nederland Kaart

Over het restaurant Candi Borobudur

Indonesische tempel

Stap in de Indonesische sfeer van restaurant Candi Borobudur. ‘Candi’ betekent letterlijk ‘tempel’ in het Indonesisch en dat kun je zien het interieur. Prachtig stijlvol ingericht met authentieke elementen. Laat je meenemen op een culinaire reis. De gerechten worden bereidt volgens eeuwenoude recepten met de heerlijkste kruiden en specerijen. Het vriendelijke personeel is ontzettend gastvrij en heten je dan ook van harte welkom!

Meer informatie over restaurant Candi Borobudur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

9,1
Bea C.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Altijd lekker eten, gezellige sfeer, komen hier al jaren. De rijsttafel heerlijk met goede uitleg.
Gerben Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Lekker een reisttafel gegeten met 2 personen. Ontvangst is prima, bediening was vlot en attent, eten van goede kwaliteit. Porties zijn ook goed. De gebakken banaan was wat aan de harde kant.
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Na de veel belovende berichten een tafel voor 2 geboekt. Wij eten met regelmatig Indische gerechten, maar de rijsttafel bij Candi is qua smaakbeleving slecht. Rundvlees was matig, evenals de telor. De kip was ronduit niet lekker. Wij hebben dit gemeld. Het zou worden doorgegeven aan de keuken. Bij het afrekenen niets vernomen. Zelf maar naar gevraagd, reactie: tja niets meer van de kok gehoord.
gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Evenals voorgaande gelegenheden was het weer prima in orde.
J S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijke gegeven en echt een avondje uit.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We hebben hier heerlijk gegeten, bediening was vriendelijk. Wat wij een klein minpuntje vonden was de muziek, stond op herhalen waarwschijnlijk waardoor wij de gehele avond hetzelfde deuntje hoorden. Maar dat was het enige ????
Lies D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Fijn en rustige omgeving je kunt goed met elkaar praten.De maaltijd was prima
MartR R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
afgelopen zaterdag (13 mei 2017) gegeten met vrienden bij Candi borobudur. De ontvangst was een waar welkom. Het eten meer dan voortreffelijk. De Pangsit heel goed. De Kuning Rijsttafel gewoon top. De opmaak van het torentje Nasi Kuning buitengewoon feestelijk. De fijne smaken van de keuken en de vers bereide sambal die nauwelijks nodig was slechts ter versterking van de uitgelezen gerechten maakten het verblijf héél erg goed. Bediening uitstekend. De pianomuziek van klassiek tot populair eveneens uitstekend maar weer eens de bekende "indische liedjes"te horen als Nina Bobo en andere onsterfelijke melodiën maakten de avond onvergetelijk.
Gino S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Top restaurant ! Misschien wel het beste Indonesische restaurant van Nederland. Uitgebreide kaart, super vriendelijke en uiterste correcte bediening. Mooie wijnkaart !
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Rustige ambiance, nette bediening. Goed eten maar niet uitzonderlijk. Ruime vegetarische kaart tot voldoening van de tafeldame
Walter G.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Heerlijk gegeten.
Annemieke G.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Voortreffelijk gegeten.
Stan M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Het was weer een gezellig etentje waarbij de bediening erg gastvrij was en het eten zoals altijd lekker! Zelf heb ik deze keer Nasi Goreng Istimewa Borobudur genomen en mijn vrouw Bami Goreng Istimewa Borobudur. Er zitten best wel veel bijgerechtjes bij met als resultaat dat je aan het einde voldaan terug kan kijken op een geslaagde avond. Tot de volgende keer maar weer Candi Borobudur.
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Hier gisteren heerlijk rijsttafel gegeten. Daarbinnen was de gado-gado echt super lekker. Ontvangst is vriendelijk en ook tijdens eten is personeel er steeds op het juiste moment. Zelfs de afsluitende koffie smaakt bij deze Indonees lekker :-)
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten, fijne sfeer, vriendelijk personeel, wat wil je nog meer...
Ik zeg doen, een aanrader!
Els T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Niets dan lof voor dit heerlijke restaurant, met superaardig personeel, waar je met partner, vrienden of familie echt indonesisch kunt eten.
Co D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Mooie ruime zaak en vriendelijke bediening. Het eten was niet slecht maar er is te veel suiker en zout gebruikt, naar mijn smaak.
Aan de dure kant.
Denise F.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Gewoon lekker, alsof je bij familie eet. Wel een Indische familie dus.
a G.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik heb hier gegeten na een symposium. Ik heb om 17 uur via Iens geboekt en aangegeven dat ik om 18 uur zou komen. Ik was er al om 17.25 uur; geen probleem. Vriendelijk ontvangst, ik was de eerste in het restaurant en kreeg meteen de vraag wat ik wilde drinken. Kort erna kwam een amuse van het huis, een vegetarisch loempiaatje met chilisaus. Niet heel bijzonder, maar wel lekker en attent. De kaart en de gerechten kwamen vlot, ook toen het drukker werd. De kwaliteit van het eten was goed, ik had Sate Kambing (van geitenvlees), dat smaakte goed naar geit en was mals. De bijbehorende ketcap saus was erg lekker. Als hoofdgerecht had ik Daging Boemboe Rudjak, echt verrukkelijk, met allerlei bijgerechtjes. Toen ik opmerkte dat ik van pittig hield werd gevraagd of ik de sambal lekker vond en toen ik aangaf van wel maar dat hij niet zo pittig was, kreeg ik meteen de pittige huis-sambal aangeboden, die er bij kwam (gratis). Die was lekker! Rustige en correcte bediening. Al met al een heel plezierige ervaring!
Rona J.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisterenavond waren wij voor het eerst in Borobudur. De recensies waren goed, het water liep ons bij voorbaat al in de mond. Wij bestelden een biertje en kregen daar een wat kleffe amuse bij geserveerd. Dat begon niet goed, maar vooruit, misschien lag dat aan ons. We kregen een voorafje geserveerd, Kroepoek met 2 sausjes, waarvan het sojasausje duidelijk uit een flesje kwam, niet erg orgineel voor een restaurant met zo een hoge waardering.
Wij hadden een rijsttafel voor 2 personen besteld met als optie ipv de sate op de kaart, de sate Kambing. Bij het serveren van alle bakjes werd er verteld wat het was en hoe het heette. Tijdens onze speurtochten door Nederland naar lekkere Indische restaurants konden wij ons niet aan de indruk onttrekken dat het geheel hier er wat grauw uitzag. Niet erg fris en knapperig wat betreft de bijlages. De Kentang Goreng was een kleverige klont, en ook de Atjar Kuning zag er verlept uit, alsof het al dagen in de koelkast had gestaan. Toch begonnen wij vol goede moed aan het vlees, maar na de eerste happen van de gele rijst begrepen we meteen dat het geheel beneden niveau was. De Rendang smaakte niet zoals Rendang behoorde te smaken, ronduit flauw, zonder de pit en volle smaak die er bij hoort. De Ayam Goreng was smakeloos, kon zo bij de eerst beste frituur weggehaald zijn. Niets Indisch aan. We moesten deze mistroostige hap wegspoelen met een biertje, maar het bedienend personeel was erg druk, en vergat op de klanten te letten. Na enige moeite toch een biertje besteld. De rest van het vlees, de "smoor" was waarschijnlijk in de snelkookpan bereid en later in de magnetron opgepiept. Ondertussen hadden we besloten deze klucht tot het bittere einde uit te zitten. We gingen voor het nagerecht. Dat werd de Dame Blanche. IJs van de groothandel met een wat uitgelopen slagroom uit een spuitbusje. Helaas! Dan maar aan de koffie. De koffie zelf was goed, maar geserveerd in een flink voetenbad die ik eerst met een papieren zakdoekje heb moeten opnemen zodat ik de boel zonder lekken kon opdrinken. Na zoveel teleurstelling hebben we betaald en besloten nooit meer terug te komen. Het was meer dan triest. We hadden liever van een formica tafeltje gegeten, waar het eten top was, i.p.v. de ze"chique" entourage.