Candi Borobudur

Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant Candi Borobudur

Indonesische tempel

Stap in de Indonesische sfeer van restaurant Candi Borobudur. ‘Candi’ betekent letterlijk ‘tempel’ in het Indonesisch en dat kun je zien het interieur. Prachtig stijlvol ingericht met authentieke elementen. Laat je meenemen op een culinaire reis. De gerechten worden bereidt volgens eeuwenoude recepten met de heerlijkste kruiden en specerijen. Het vriendelijke personeel is ontzettend gastvrij en heten je dan ook van harte welkom!

Meer informatie over restaurant Candi Borobudur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Robin Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Qua locatie ideaal wanneer je samen wilt eten met mensen die met de trein en met de auto komen. Het restaurant is ruim opgezet, en op de vrijdagavond dat wij er waren erg stil. De ambiance is wel erg traditioneel. Ondanks dat er weinig mensen waren waren de wachttijden aanzienlijk.
Dan het eten. Bami Goreng Borobudur, Gado-gado en Sate Tahu, Smoor Jawa, Ayam Goreng Borobodur en Sate Kambing. De sate was goed, de overige gerechten waren matig en fantasieloos, het minst lekker was de Ayam.
Wij komen daar niet gauw nog een keer.
Stan M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Samen met mijn vrouw een rijsttafel besteld. Het duurde wel even voor het eten op tafel stond, maar wel vooraf een amuse gehad en daarna vast wat kroepoek met twee sausjes. Toen de rijsttafel er stond werd deze uitgelegd door een jongeman. Nu bleek dat er per ongeluk wat extra gerechtjes waaronder saté van de geit (van een andere tafel) bij ons terecht waren gekomen. Na verontschuldigingen bij het weer weghalen hebben wij iets later als genoegdoening toch ook nog saté van de geit gekregen. Hulde voor deze gastvrije geste! Personeel was zeer vriendelijk en het eten deed mij denken aan het eten van mijn oma die altijd Indisch kookte. Wij gaan snel weer een keer hier eten.
Jw S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Na al jaren in de regio te wonen toch maar eens over de drempel gestapt van dit restaurant. Wat een verrassing! Puur en echt Indonesisch eten in een ambiance die volledig past bij deze zaak met een gastheer die zijn vak verstaat en ons bij onze tweede bezoek herkende en nog wist welke wijn wij gedronken hadden. Geen probleem om de rijsttafel enigszins aan te passen aan onze wensen en ondanks dat wij met onze 14 jarige dochter waren het advies gekregen om voor 2 personen de rijsttafel te bestellen omdat dit voldoende zou zijn wat ook het geval was, fijn om niet het gevoel te krijgen op kosten gejaagd te worden. Super prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen snel weer terug.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Weer heerlijk gegeten. Borobudur is voor de enige die aan het Indonesische eten kan tippen. Door de uitgebreide tafel / menu is het heerlijk om van alle verschillende gerechten en smaken te proeven. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding en vriendelijk behulpzaam personeel. Het enige 'kleine minpuntje' was het nagerecht ijs met sambal omdat we van verrassingen houden en niet altijd voor het reguliere nagerecht willen gaan dit genomen maar de spreekwoordelijke vlammen kwamen eruit desondanks we behoorlijk pittig en scherp kunnen eten was dit wel over de top.
Ze zeggen dat het laatste gerecht de ervaring waarmee je van tafel gaat dit klopt niet helemaal wat de tevredenheid en de gerechten vonden wij zoals vanouds weer overheerlijk.
Cornelis V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Rijsttafel uitstekend. Menu had naast de rijststafel ook nog een voor- en nagerecht.
Bediening prima met de nodige, maar niet overdreven aandacht.
Decor moet je van houden
Esmeralda84 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Heerlijke rijsttafel gehad! Pure smaken, mals vlees en goed gekruid. Voorgerecht was ook lekker en nagerecht, spekkoek ook. Nagerecht niet heel bijzonder, maar wel lekker. Fijne avond gehad!
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Voor de liefhebber van Indonesisch (wij zeggen thuis Indisch) eten is dit hèt adres in Bussum. De ambiance is niet origineel of romantisch, maar dat verwacht je misschien ook niet. Het gaat hier om goed traditioneel Indisch eten. En dat krijg je!
Er is voldoende keus op de menukaart. Wij kozen voor een van de (vier?) rijsttafels. Gewoon helemaal goed. Geen grote verrassingen, maar goed klaargemaakt en erg smakelijk. Voldoende variatie tussen de verschillende hapjes; dat proef je wel eens anders.
Ook de (witte) wijn die we dronken was goed en niet te duur. Naar NL maatstaven natuurlijk, want hier gaat-ie nu eenmaal een keer of vijf, zes over de kop.
Zeer correcte bediening, capabel, bescheiden en attent. Een echt Indisch feestje.
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Zoals iedere keer waren ze ook vanavond weer heel erg aardig en behulpzaam bij Candi Borobudur. Hier voel je je altijd gelijk welkom: fijn. Een beetje jammer dat we aan het eind van de maaltijd nog bezig waren om op te staan toen de glazen al werden opgeruimd. Wel erg vlot!
Het eten is hier altijd erg lekker: een van de lekkerste in het Gooi. Reden om terug te komen. Ook vandaag weer was het om te smullen, ook al waren sommige vleesjes wat aan de taaie kant. We hadden 6 x de rijsttafel Nasi Kuning Speciaal, en daaraan hadden we ruim voldoende.
Overigens is de Pinot Grigio hier voortreffelijk! Prima keuze.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijk gegeten bij Candi Borobudur. Duidelijk geen standaard Chinees-Indonesisch restaurant! De aankleding van het restaurant is bijzonder netjes: wit tafellinnen, stoffen servetten, mooi bestek, zware stoelen en het personeel is prachtig gekleed. En dan het eten: overheerlijk! We hadden gekozen voor de rijsttafel Candi Prambanan. Een verzameling bakjes gevuld met groenten en vlees bedekte onze tafel. Er wordt duidelijk gewerkt met veel verschillende ingrediënten en kruiden, want de smaken waren subtiel en we hebben genoten van de kookkunsten van de kok. Een aanrader dus.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Overheerlijke rijsttafel genoten hier, presentatie een lust voor het oog. Diverse smaken uitstekend gecombineerd. Hier weten ze heel goed wat Indonesisch koken is. Met een vol restaurant op zaterdagavond was het aanpoten voor de bediening. Gastheer heeft aandacht voor al zijn gasten. Een uitstekend adres voor deze keuken in Bussum
Margo B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Al een tijdje niet meer bij Candi Borobudur geweest, jammer eigenlijk, want het was altijd erg goed. En ook nu weer heerlijk gegeten, we hadden de Sumatraanse rijsttafel, we werden er op geattendeerd dat deze wel aan de pittige kant is, netjes om het even te zeggen. Maar wij houden daar wel van, en lekker pittig was 'ie (niet te). Het restaurant zat bijna helemaal vol, maar het eten en de service was prima!
Skyrider .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Na een eerdere positieve ervaring afgelopen zomer, hebben we met de familie gereserveerd voor het Kerstdiner op 1e Kerstdag. De ontvangst met een welkomsdrankje was uitermate vriendelijk. Het voorgerecht (saté van gemalen vis met een Balinese salade) smaakte goed, de daarna geserveerde Balinese kippensoep stelde niet veel voor n.l. bouillon met taugé, 2 kleine stukjes kip en een soepstengel van opgerold bladerdeeg. Na ruim een uur op het hoofdgerecht te hebben gewacht hebben wij hierover 2x bij het bedienend personeel geklaagd, wij kergen toen met voorrang het hoofdgerecht t.w. Rijsttafel Bali, deze bestond uit: Ossenhaas in een zoetzure saus, deze Ossenhaas was gekookt en de saus was waterig en zeker niet zoetzuur en smaakte nergens naar, verder Eendenfilet op Balinese wijze bereid, ook hier gekookt en smakeloos. De Tongfilet leek niet vers gefrituurd, was droog en taai ook weer in een Balinese saus die nergens was te bekennen. De saté (Ajam en Babi) vertoonde geen roosterplekken zag er grijs en grauw uit, gelijk aan de Ossenhaas en de Eend. De Satésaus camoufleerde de Saté. M.i. waren al deze gerechten opgewarmd en niet vers bereid. De Rujak zag er goed en vers uit smaakte goed. De groenten smaakte mede door de pindasaus goed maar niet bijzonder. De Nasi Kuning werd leuk in de vorm van een kegel opgediend, jammer dat de ober er niet bij vertelde hoe en waarom deze kegel aan te snijden. Het bestellen van een drankje gaf problemen, het bedienend personeel hadden weinig oog voor de gasten. De meeste tafels hadden lege glazen. Het nagerecht Sunset of Bali leken standaard diepvries produkten. Wij zijn echte liefhebbers van de Indonesische keuken, en bezoeken deze restaurants ook vaak. Maar wat hier werd gepresenteerd leek werkelijk nergens op. In ons gezelschap bevond zich ook een dame van Indische komaf, ook voor haar was dit diner een regelrechte aanfluiting. Wij hebben dit ook aan het personeel medegedeeld en het antwoord was, sorry. Wij komen hier nooit meer.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Een vriendelijke ontvangst is altijd bemoedigend en dat is hier het geval.

Een goed Indonesisch restaurant kan zich gelijk al onderscheiden door een top Saté Kambing (geit) te presenteren en dat is zeker zo. Mals vlees en intense smaken van bosui, pepers, ketjap etc.

Ook de Daging Boemboe Rudjak (Pittige gestoofde rundvleesblokjes op Javaanse wijze) is met liefde voor het vak gemaakt maar top is de Javaanse specialiteit Van Borobudur met Broodboomvruchten. Wat een subtiele smaken en kruidennuances!

Hier komen we erg graag terug ; wat een kwaliteit. De geschonken chardonnay (huiswijn) is prettig aua prijs en prestatie.
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
"Eten bij de fietsenmaker" was ooit de kop in de krant zijnde een recensie van een proever. Voor mij een bekend gegeven, ooit was Henny Bos (hijzelf) mijn achterbuur jongen. Zijn vrouw en familie runnen het uitstekende aanpandige restaurant. We komen hier per regelmaat en trakteren ons dan op een van de rijstafels van de menukaart. Gisteren niet, tweetal heerlijke a la carte gerechten Istimewa, met kip, Rendang, sate (kippendij, jawel!) Atjar. Supervers, en smakelijk. Lekker glas Pinot Grigio erbij. Service is attent en zeer vriendelijk. Als dessert de spekkoek Royal samen met een bolletje kaneel- en vanilleijs, en een dame blanche. Heerlijk door eenvoud. Voor €80,= compleet, voldoende en heerlijke presentatie. Top, waar tref je het nog meer in ' t Gooi?!
Martin1977 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Gisteravond wederom hier met familie gegeten. Ondanks de drukke avond mochten we niet klagen. We namen de rijsttafel Nasi Kuning met extra saté Ayam. Het eten was erg lekker, met name de Rendang en de saté sprongen eruit. De bediening leek druk met de 2 zeer grote tafels, we werden echter niet vergeten. M.b.t. wijnkaart werden wij kundig te woord gestaan. Het decor (maar ook de kleding van het personeel) past bij de traditionele uitstraling en maakt het plaatje af. Overall voor herhaling vatbaar.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Onze eerste kennismaking met dit restaurant viel wat tegen. De zeer hoge cijfers scheppen wel verwachtingen. We kozen voor het koningsmenu, dat bestond uit een voorgerecht, rijsttafel en thee of koffie toe met een oranjesoes. Voorgerecht was prima, lekkere knapperige garnaal en frisse salade. De rijsttafel was wel oké, maar twee soorten vlees waren wat taai. Goede koffie na met een lekker soesje.
De bediening viel ons wat tegen. Een van de mannen stond voortdurend te kletsen met mensen aan een tafel achter ons en ook de anderen keken niet om zich heen waardoor het soms moeilijk was om contact te krijgen en nog een drankje te bestellen. Op de rekening waren ze twee drankjes vergeten aan te slaan, maar er kon geen dank je wel vanaf toen we ze daarop attent maakten. Al met al viel het ons wat tegen.
Arie J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
alles van bijzondere kwaliteit was en er meer dan genoeg was van alles (de schaaltjes gingen schoon weer terug naar de keuken) sprong met name de Rendang er uit, en Uiterst vriendelijke bediening ze liet zich echter geen seconde uit het veld slaan...lekker lekker lekker
johnvanede .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Mede naar aanleiding van de vele positieve reviews op Iens vanavond met z'n tweetjes gegeten bij Borobudur. En inderdaad, er is geen woord van gelogen. We kozen voor een rijsttafel en die was uit de kunst. De ambiance was prima en de service liet niets te wensen over. Uiterst vriendelijke bediening. Kortom, van harte aan te bevelen en voor herhaling vatbaar!
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
2de Kerstdag heerlijk gegeten, warme ontvangst leuke danseressen tussen de gangen in en tot slot een Stille nacht Heilige nacht door het voltallige personeel in zowel Maleis, Nederlands al Engels. Toppie wat een feestavond !
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Wij zijn hier voor zeker de vijfde keer gaan eten met twee stellen en hebben gekozen voor twee verschillende rijsttafels. Na een treffende amuse op basis van fruit volgde al snel de rijsttafel Candi Prambanan en Nasi Kuning Speciaal Candi Borobudur. Hoewel alles van bijzondere kwaliteit was en er meer dan genoeg was van alles (de schaaltjes gingen schoon weer terug naar de keuken) sprong met name de Rendang er uit. Boterzacht en heerlijk gekruid. Als dessert verschillende variaties op spekkoek aan tafel en ook die was voortreffelijk.
Op de bediening niets aan te merken. Sterker nog, daar kan men in menig restaurant nog een puntje aan zuigen. Beleefd en aanwezig waar nodig, verder onzichtbaar. De eigenaar zelf helpt je keurig uit de jas en je wordt ook geholpen bij het aantrekken. Waar kom je dat nog tegen?
Het decor biedt een subtiele Indonesische look, zonder dat het overdadig wordt. De stoelen zitten gewoonweg heerlijk en maken lang tafelen (want je zit er zo 2,5 uur) mogelijk. Wij komen andermaal snel weer terug...