Candi Borobudur

Stationsweg 36 1404 AP Bussum Nederland Kaart

Over het restaurant Candi Borobudur

Indonesische tempel

Stap in de Indonesische sfeer van restaurant Candi Borobudur. ‘Candi’ betekent letterlijk ‘tempel’ in het Indonesisch en dat kun je zien het interieur. Prachtig stijlvol ingericht met authentieke elementen. Laat je meenemen op een culinaire reis. De gerechten worden bereidt volgens eeuwenoude recepten met de heerlijkste kruiden en specerijen. Het vriendelijke personeel is ontzettend gastvrij en heten je dan ook van harte welkom!

Meer informatie over restaurant Candi Borobudur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een prettige zaak met goed bereid Indisch eten. De feestelijke Nasi Kuning speciaal voldeed helemaal aan onze verwachtingen. We zijn diverse keren teleurgesteld geweest bij restaurants die Indisch/Indonesisch eten serveren, maar deze zaak vinden we een aanrader. De jonge bediening was vriendelijk en vlot en de eigenaar hield op een plezierige manier een oogje in het zeil. Leuke en smakelijke avond gehad!
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hebben dit ontdekt door de hoge waardering op Iens. Het is uitstekend. Prachtig interieur. Keurige bediening en service. Lekker tempo. En mooi vers eten.
Tegenwoordig haal ik ook regelmatig een reist-tafel en dan krijg je heel veel bakjes met lekkers. Wij blijven terugkomen. Leuk voor met zijn 2 of met een groep.
J R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Nooit eerder waren we hier geweest maar wel veel goeds over gehoord.
Het werd aangeraden om te reserveren en dat hebben we ook gedaan maar uiteindelijk bleef het vrij rustig deze zondagavond. Het welkom was warm en we waanden ons direct in Midden Java met prachtige schilderijen van de bekende Boeddhistische tempel die echt heel groot is! Ook de houten achterwand en de rest van de inrichting is schitterend. Drankjes kwamen vlot door met daarbij een amuse (frisse salade met een kroepoekje) en eigenlijk hadden we onze keuze snel gemaakt: omdat we wat te vieren hadden werd het de uitgebreide rijsttafel. Best wel vlot werd de tafel vol gezet met rechauds en meteen daarna kwamen de gerechten, uiteindelijk telde ik negentien bakjes met heerlijkheden dus de tafel stond lekker vol. De Nasi Kuning (gele rijst) was schitterend opgemaakt met bananenblad en ook de andere gerechten waren een lust voor het oog. Ik zal mij beperken tot de hooglichten: Rendang, malser dan mals, Ajam Goreng, heerlijk gekruid en Saté Gambing, mals met heerlijke sojasaus. Ook de groente gerechten waren fijn van smaak; boontjes en Atjar en ook de gebakken banaan was heerlijk. Nagenoeg alle bakjes gingen schoon terug naar de keuken, zelfs de sambal was op dus al met al heeft het zeer gesmaakt!
Als nagerecht hadden we trek in een frisse Cendol en dit was een goede keus: Heerlijk koud met frisse kokos en rietsuiker, een fijne afsluiter van een heerlijke maaltijd.
Bediening was alleen nog wat onervaren en wat onhandig maar dat is ze vergeven.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Was voor ons niet de eerste keer dat we hier kwamen, dus dat zegt al genoeg ????. Goed eten, goede bediening, alleen vandaag duurde het langer dan normaal dat er afgeruimd werd (drukte misschien en minder of nieuw personeel), entourage top. Aanraders: soto ajam, loempia (voorgerechten) en dit keer gekozen voor nasi goreng Istimewa en de Tjendol (die was zo lekker, dat ik me moest inhouden om er niet nog 1 te bestellen ). Altijd genieten hier!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Recent hier met een groep van 14 gegeten.
De sfeer in het restaurant is die van 'Tempo Doeloe' met veel hout en koloniale details.
Gezien de grootte van de groep werd er een uitgebreide rijsttafel besteld bestaande uit verschillende smoor-, groenten- en satehgerechten. Alle gerechten bleven redelijk trouw aan de traditionele smaken en opmaak, maar geen van de gerechten sprong er écht uit. Hierbij moet vermeld worden dat onze standaard hoog ligt omdat dit 'onze keuken' is.
Al met al een vrij goed Indonesisch restaurant. Wellicht dat wij terug komen om a la carte nog een poging te wagen.
fvandekasteele .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik was net terug van mijn reis uit Indonesië en waande mij weer helemaal terug. Ik had hier nog nooit gegeten. Ik ben best wel wat gewend op gebied van goed Indonesisch tafelen, maar vond het helemaal geweldig!
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heel lekker gegeten bij Candi Borobudur! We weten van eerdere bezoeken dat de rijsttafels goed zijn. Gisteren kozen we een aantal gerechten en deelden die. De Gudeg was onze favoriet, en ook de saté kambing was erg goed, zeer mals met een prima saus. De bediening is vriendelijk en attent, en de stoelen zitten fijn. Kortom: wij hebben genoten van ons etentje bij Candi Borobudur!
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij blijven hier terugkomen en kwamen zelfs de conclusie dat dit één van de restaurants is waar we het meest frequent zijn geweest. Elke keer weer kunnen we ons verlustigen aan de kwalitatief én zeer gunstig geprijsde rijsttafels, zo ook nu weer. Het eten blijft van sublieme kwaliteit en is heerlijk van smaak.
Wat positief opvalt is dat er ook gezichten in de bediening vertrouwd blijven; blijkbaar weinig verloop en altijd even vriendelijk en voornaam. We kunnen geen enkele reden bedenken om hier niet zeer regelmatig terug te blijven komen.
Poot02 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Voor een vrijdagavond erg rustig. Ben bang dat de chique uitstraling en entree vanaf de weg mensen wat afschrikt. Zonde en niet nodig, want de prijs/kwaliteit verhouding is naast het eten ook prima. Aanrader!
David B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Mooie authentieke Indonesische gerechten in een bijzondere sfeer. Zeer vriendelijke bediening, ook voor kinderen. Prijs kwaliteit is ook dik in orde. We hebben genoten van een rijsttafel en de kinderen van de minder pittige gerechten. Aanrader.
bregman .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Wij hebben met 3 personen lekker gegeten de porties waren voldoende en een vriendelijke bediening. Goed restaurant zeker aan te bevelen!
Gino S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Als grote liefhebbers van de Indische keuken beleven wij graag dit restaurant aan een ieder aan.
Heerlijke uitgebreide rijsttafel met eerlijk traditioneel Indonesisch eten.
Bediening is goed en zeer vriendelijk. Sfeer is uiterst prettig.
Absolute aanrader voor Het Gooi en omstreken. Geen beter Indonesisch restaurant te vinden in de wijde omtrek van Bussum.
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Vast menu met keest. Hun best gedaan op de presentatie. Pianist en Javaanse danseressen wisselde de gangen deze keer af. Na het granddessert werd door de familie en personeel Stille Nacht in 3 talen gezongen. Altijd heel persoonlijk, bediening in traditionele kledij en heerlijk eten.
jaap.tersteeg .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Goede rijsttafel waarbij de kwaliteit van de keuken goed tot uiting komt. Je moet er even op wachten, maar dan krijg je ook wat. Hoewel de inrichting klassiek en sober is, is de ruimte goed benut; fijne afstand tot de andere tafels waardoor je rustig kan praten en goede stoelen (ook niet onbelangrijk bij een uitgebreide rijsttafel). Jonge, en fijne bediening.
Wieteke H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten. De bediening was zeer correct en we werden echt als gasten ontvangen. De rijsttafel was zeer uitgebreid en te veel om op te krijgen. Het decor is wat uit de tijd. Het is eerder een eetzaal dan een restaurant. Maar dat zie je helaas vaak bij Indische restaurants.
Joyce C.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Een prachtig restaurant, zeer attente en beleefde bediening, heerlijk rustige sfeer, lekkere rijsttafel en nagerechten, en geweldige ervaring met de Xenos Wereldkeukenpas: de tweede rijsttafel en het tweede dessert gratis. Ik kan het iedereen aanraden om hier te gaan eten. Even een avondje verwennerij in een andere wereld.
richardsierat .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Alle gerechten waren heerlijk! Vlotte bediening en alles was goed op temperatuur. Wij gingen naar huis toen het restaurant vol was. De enige kritische noot was dat er niemand ons " uitzwaaide" toen wij naar huis gingen.
Rosanne R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wij zijn hier met de Xenos wereldkeuken actie na al die jaren dat we in de buurt wonen eindelijk eens naar binnen gegaan. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een amuse die zeker smaakte naar meer. We kozen voor twee rijsttafels en er werd ons geadviseerd van een van de twee een andere keus te maken omdat we dan meer verschillende gerechtjes hadden. Fijn dat er meegedacht wordt! Het eten was echt heerlijk. Mijn oma kookte vroeger vaak heerlijk Indonesisch voor ons en dit kon er zeker aan tippen! Niet vet en ware smaakexplosies in elk schaaltje. De nasi kuning is zeer aan te raden.

Het personeel was vriendelijk, geduldig en zeer attent. Toen ze bij de keuze van ons toetje hoorden dat we ons afvroegen of het chocolade ijs met een vleugje sambal lekker was, kregen we er een schaaltje van bij onze eigen desserts. Ook hielden ze hun tafels zeer goed in de gaten waardoor ze je nooit voorbijliepen als je iets wilde vragen of bestellen. Dit vind ik erg belangrijk. Ze staan daar duidelijk met plezier hun werk te doen en vertelden trots wat meer over de herkomst van hun inrichting toen we hen daarmee complimenteerden.

Wie van de Indonesische keuken houdt mag Candi Borobudur zeker niet missen!
lauraholswilder .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Gisteravond gegegeten met 2 personen. We hebben de luxe rijsttafel genomen. Alles was even lekker. Uiterst vriendelijke en gastvrije bediening! De uitstraling is wel Indonensisch maar niet oubollig. Heel smaakvol gedaan. Parkeren voor de deur. Helemaal Top!

Bij de koffie bleek een likeursoort niet voorradig te zijn, de alternatieve likeur was van het huis. Ik voelde me helemaal verwend.
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wij komen al vele jaren bij Candi Borobudur, al woonde we aanvankelijk niet eens in de buurt. Nu we dichterbij zijn komen te wonen, lokt het restaurant zo mogelijk nog vaker. Qua keuzes zijn we ook redelijk honkvast: iedere keer één van de rijke rijsttafels. Onlangs met onze bijna 2-jarige zoon gaan eten en die heeft er ook van gesmuld. Er is kwalitatief niets aan te merken op het eten: het wordt enkel overtroffen door de hoffelijkheid en warmte van de eigenaars en medewerkers: niets dan lof.
Het decor is prettig, open en licht met wat Indonesische details. Hier en daar mag het wat bijgewerkt worden en het glazen dak zou een beetje verstopt mogen worden: decoratief is het niet.