Candi Borobudur

Stationsweg 36 1404 AP Bussum Nederland Kaart

Over restaurant Candi Borobudur

Indonesische tempel

Stap in de Indonesische sfeer van restaurant Candi Borobudur. ‘Candi’ betekent letterlijk ‘tempel’ in het Indonesisch en dat kun je zien het interieur. Prachtig stijlvol ingericht met authentieke elementen. Laat je meenemen op een culinaire reis. De gerechten worden bereidt volgens eeuwenoude recepten met de heerlijkste kruiden en specerijen. Het vriendelijke personeel is ontzettend gastvrij en heten je dan ook van harte welkom!

Meer informatie over restaurant Candi Borobudur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
A G.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik heb hier gegeten na een symposium. Ik heb om 17 uur via Iens geboekt en aangegeven dat ik om 18 uur zou komen. Ik was er al om 17.25 uur; geen probleem. Vriendelijk ontvangst, ik was de eerste in het restaurant en kreeg meteen de vraag wat ik wilde drinken. Kort erna kwam een amuse van het huis, een vegetarisch loempiaatje met chilisaus. Niet heel bijzonder, maar wel lekker en attent. De kaart en de gerechten kwamen vlot, ook toen het drukker werd. De kwaliteit van het eten was goed, ik had Sate Kambing (van geitenvlees), dat smaakte goed naar geit en was mals. De bijbehorende ketcap saus was erg lekker. Als hoofdgerecht had ik Daging Boemboe Rudjak, echt verrukkelijk, met allerlei bijgerechtjes. Toen ik opmerkte dat ik van pittig hield werd gevraagd of ik de sambal lekker vond en toen ik aangaf van wel maar dat hij niet zo pittig was, kreeg ik meteen de pittige huis-sambal aangeboden, die er bij kwam (gratis). Die was lekker! Rustige en correcte bediening. Al met al een heel plezierige ervaring!
Gijsbert K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen weekend voor de zoveelste keer in korte tijd bij Candi Borobodur gegeten. Het eten, personeel en de sfeer dragen allemaal bij aan een heerlijke avond samen met mijn vrienden en familie. Op zaterdag ook zeer genoten van de live piano, afgewisseld met Indonesische muziek op de achtergrond. Het eten is daadwerkelijk authentiek Indonesisch en de smaak is ongeëvenaard in vergelijking met andere Indonesische restaurants waar ik tot nu toe ben geweest. Het personeel is zeer alert en behulpzaam en gaat heel ver om de gasten tevreden te stellen, zo kregen wij eerder na een kleine fout van de keuken vrijwel direct een rondje van het huis.

Ik kan me dan ook niets voorstellen bij de overtrokken zwartgallige recensie onder mij. Over twee weken ben ik er weer, maar dan met mijn collega's. Aanrader!
Rona J.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisterenavond waren wij voor het eerst in Borobudur. De recensies waren goed, het water liep ons bij voorbaat al in de mond. Wij bestelden een biertje en kregen daar een wat kleffe amuse bij geserveerd. Dat begon niet goed, maar vooruit, misschien lag dat aan ons. We kregen een voorafje geserveerd, Kroepoek met 2 sausjes, waarvan het sojasausje duidelijk uit een flesje kwam, niet erg orgineel voor een restaurant met zo een hoge waardering.
Wij hadden een rijsttafel voor 2 personen besteld met als optie ipv de sate op de kaart, de sate Kambing. Bij het serveren van alle bakjes werd er verteld wat het was en hoe het heette. Tijdens onze speurtochten door Nederland naar lekkere Indische restaurants konden wij ons niet aan de indruk onttrekken dat het geheel hier er wat grauw uitzag. Niet erg fris en knapperig wat betreft de bijlages. De Kentang Goreng was een kleverige klont, en ook de Atjar Kuning zag er verlept uit, alsof het al dagen in de koelkast had gestaan. Toch begonnen wij vol goede moed aan het vlees, maar na de eerste happen van de gele rijst begrepen we meteen dat het geheel beneden niveau was. De Rendang smaakte niet zoals Rendang behoorde te smaken, ronduit flauw, zonder de pit en volle smaak die er bij hoort. De Ayam Goreng was smakeloos, kon zo bij de eerst beste frituur weggehaald zijn. Niets Indisch aan. We moesten deze mistroostige hap wegspoelen met een biertje, maar het bedienend personeel was erg druk, en vergat op de klanten te letten. Na enige moeite toch een biertje besteld. De rest van het vlees, de "smoor" was waarschijnlijk in de snelkookpan bereid en later in de magnetron opgepiept. Ondertussen hadden we besloten deze klucht tot het bittere einde uit te zitten. We gingen voor het nagerecht. Dat werd de Dame Blanche. IJs van de groothandel met een wat uitgelopen slagroom uit een spuitbusje. Helaas! Dan maar aan de koffie. De koffie zelf was goed, maar geserveerd in een flink voetenbad die ik eerst met een papieren zakdoekje heb moeten opnemen zodat ik de boel zonder lekken kon opdrinken. Na zoveel teleurstelling hebben we betaald en besloten nooit meer terug te komen. Het was meer dan triest. We hadden liever van een formica tafeltje gegeten, waar het eten top was, i.p.v. de ze"chique" entourage.
Mgdonker .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gisterenavond hier met 11 mensen mijn verjaardag gevierd. Van te voren afgesproken dat er een rijsttafel zou worden geserveerd met iets vooraf. Het dessert zou als keuze worden gelaten aan de gasten. Na al een heel warm en hartelijk welkom verliep de gehele avond verder als een geoliede machine. Geen als lang ervaren wachtmomenten en zelfs geen traag uitserveren op de tafel. Het eten was voortreffelijk van kwaliteit, smaak en hoeveelheid zowel in keuze als hoeveelheden. Met live muzie van de vleugel als fijne rustige achtergrondmuziek erbij en een ruime opzet in het restaurant waardoor je niet rug aan rug zit is dit een zeer hoogwaardig restaurant voor een uiterst goed prijs. Als verrassing zelfs een fles wijn voor mijn verjaardag mogen ontvangen van de eigenaar en felicitaties. Dit restaurant heeft zeker erg bijgedragen aan het succes van dit feestje.
Rosanne R.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Authentiek indonesisch eten, zoals mijn indonesische oma het altijd maakte. een familielid of twee van het restaurant zelf die bij de keuken zitten maakt dat ik mij thuisvoel. Eten is heerlijk, goede porties, prijs/kwaliteit in goede verhouding en leuk personeel. Netjes maar niet afstandelijk formeel, zoals het hoort in Indonesië. Top!
oja, toen er twijfel was over het toetje kregen we een extra toetje om beiden te kunnen proeven. leuk!
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een prettige zaak met goed bereid Indisch eten. De feestelijke Nasi Kuning speciaal voldeed helemaal aan onze verwachtingen. We zijn diverse keren teleurgesteld geweest bij restaurants die Indisch/Indonesisch eten serveren, maar deze zaak vinden we een aanrader. De jonge bediening was vriendelijk en vlot en de eigenaar hield op een plezierige manier een oogje in het zeil. Leuke en smakelijke avond gehad!
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hebben dit ontdekt door de hoge waardering op Iens. Het is uitstekend. Prachtig interieur. Keurige bediening en service. Lekker tempo. En mooi vers eten.
Tegenwoordig haal ik ook regelmatig een reist-tafel en dan krijg je heel veel bakjes met lekkers. Wij blijven terugkomen. Leuk voor met zijn 2 of met een groep.
J R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Nooit eerder waren we hier geweest maar wel veel goeds over gehoord.
Het werd aangeraden om te reserveren en dat hebben we ook gedaan maar uiteindelijk bleef het vrij rustig deze zondagavond. Het welkom was warm en we waanden ons direct in Midden Java met prachtige schilderijen van de bekende Boeddhistische tempel die echt heel groot is! Ook de houten achterwand en de rest van de inrichting is schitterend. Drankjes kwamen vlot door met daarbij een amuse (frisse salade met een kroepoekje) en eigenlijk hadden we onze keuze snel gemaakt: omdat we wat te vieren hadden werd het de uitgebreide rijsttafel. Best wel vlot werd de tafel vol gezet met rechauds en meteen daarna kwamen de gerechten, uiteindelijk telde ik negentien bakjes met heerlijkheden dus de tafel stond lekker vol. De Nasi Kuning (gele rijst) was schitterend opgemaakt met bananenblad en ook de andere gerechten waren een lust voor het oog. Ik zal mij beperken tot de hooglichten: Rendang, malser dan mals, Ajam Goreng, heerlijk gekruid en Saté Gambing, mals met heerlijke sojasaus. Ook de groente gerechten waren fijn van smaak; boontjes en Atjar en ook de gebakken banaan was heerlijk. Nagenoeg alle bakjes gingen schoon terug naar de keuken, zelfs de sambal was op dus al met al heeft het zeer gesmaakt!
Als nagerecht hadden we trek in een frisse Cendol en dit was een goede keus: Heerlijk koud met frisse kokos en rietsuiker, een fijne afsluiter van een heerlijke maaltijd.
Bediening was alleen nog wat onervaren en wat onhandig maar dat is ze vergeven.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Was voor ons niet de eerste keer dat we hier kwamen, dus dat zegt al genoeg ????. Goed eten, goede bediening, alleen vandaag duurde het langer dan normaal dat er afgeruimd werd (drukte misschien en minder of nieuw personeel), entourage top. Aanraders: soto ajam, loempia (voorgerechten) en dit keer gekozen voor nasi goreng Istimewa en de Tjendol (die was zo lekker, dat ik me moest inhouden om er niet nog 1 te bestellen ). Altijd genieten hier!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Recent hier met een groep van 14 gegeten.
De sfeer in het restaurant is die van 'Tempo Doeloe' met veel hout en koloniale details.
Gezien de grootte van de groep werd er een uitgebreide rijsttafel besteld bestaande uit verschillende smoor-, groenten- en satehgerechten. Alle gerechten bleven redelijk trouw aan de traditionele smaken en opmaak, maar geen van de gerechten sprong er écht uit. Hierbij moet vermeld worden dat onze standaard hoog ligt omdat dit 'onze keuken' is.
Al met al een vrij goed Indonesisch restaurant. Wellicht dat wij terug komen om a la carte nog een poging te wagen.
Fvandekasteele .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik was net terug van mijn reis uit Indonesië en waande mij weer helemaal terug. Ik had hier nog nooit gegeten. Ik ben best wel wat gewend op gebied van goed Indonesisch tafelen, maar vond het helemaal geweldig!
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heel lekker gegeten bij Candi Borobudur! We weten van eerdere bezoeken dat de rijsttafels goed zijn. Gisteren kozen we een aantal gerechten en deelden die. De Gudeg was onze favoriet, en ook de saté kambing was erg goed, zeer mals met een prima saus. De bediening is vriendelijk en attent, en de stoelen zitten fijn. Kortom: wij hebben genoten van ons etentje bij Candi Borobudur!
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij blijven hier terugkomen en kwamen zelfs de conclusie dat dit één van de restaurants is waar we het meest frequent zijn geweest. Elke keer weer kunnen we ons verlustigen aan de kwalitatief én zeer gunstig geprijsde rijsttafels, zo ook nu weer. Het eten blijft van sublieme kwaliteit en is heerlijk van smaak.
Wat positief opvalt is dat er ook gezichten in de bediening vertrouwd blijven; blijkbaar weinig verloop en altijd even vriendelijk en voornaam. We kunnen geen enkele reden bedenken om hier niet zeer regelmatig terug te blijven komen.
Poot02 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Voor een vrijdagavond erg rustig. Ben bang dat de chique uitstraling en entree vanaf de weg mensen wat afschrikt. Zonde en niet nodig, want de prijs/kwaliteit verhouding is naast het eten ook prima. Aanrader!
David B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Mooie authentieke Indonesische gerechten in een bijzondere sfeer. Zeer vriendelijke bediening, ook voor kinderen. Prijs kwaliteit is ook dik in orde. We hebben genoten van een rijsttafel en de kinderen van de minder pittige gerechten. Aanrader.
Bregman .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Wij hebben met 3 personen lekker gegeten de porties waren voldoende en een vriendelijke bediening. Goed restaurant zeker aan te bevelen!
Gino S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Als grote liefhebbers van de Indische keuken beleven wij graag dit restaurant aan een ieder aan.
Heerlijke uitgebreide rijsttafel met eerlijk traditioneel Indonesisch eten.
Bediening is goed en zeer vriendelijk. Sfeer is uiterst prettig.
Absolute aanrader voor Het Gooi en omstreken. Geen beter Indonesisch restaurant te vinden in de wijde omtrek van Bussum.
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Vast menu met keest. Hun best gedaan op de presentatie. Pianist en Javaanse danseressen wisselde de gangen deze keer af. Na het granddessert werd door de familie en personeel Stille Nacht in 3 talen gezongen. Altijd heel persoonlijk, bediening in traditionele kledij en heerlijk eten.
Jaap.tersteeg .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Goede rijsttafel waarbij de kwaliteit van de keuken goed tot uiting komt. Je moet er even op wachten, maar dan krijg je ook wat. Hoewel de inrichting klassiek en sober is, is de ruimte goed benut; fijne afstand tot de andere tafels waardoor je rustig kan praten en goede stoelen (ook niet onbelangrijk bij een uitgebreide rijsttafel). Jonge, en fijne bediening.
Wieteke H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten. De bediening was zeer correct en we werden echt als gasten ontvangen. De rijsttafel was zeer uitgebreid en te veel om op te krijgen. Het decor is wat uit de tijd. Het is eerder een eetzaal dan een restaurant. Maar dat zie je helaas vaak bij Indische restaurants.