Over het restaurant Camarón

Een stukje Spanje in Rotterdam

Bij Camarón worden fantastische Spaanse gerechten bereid zonder concessies. Wat je hier proeft, is wat je in Madrid ook zou proeven. Delicatessen die onder de mediterrane zon ontstaan of die daar in ieder geval op gebaseerd zijn. Voortreffelijke tapas komen voorbij en daarnaast worden er heerlijke wijnen geschonken. Een fantastische avond uit in het kloppende hart van Rotterdam!

Meer informatie over restaurant Camarón

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30

Marco V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heel lekker eten Goeie en gezellige bediening. Inrichting is simpel maar gezellig. Aanrader en komen zeker jog eens terug.
Coco C.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Ge-wel-dig! We komen graag terug naar dit kleine en knusse plekje. Heerlije tapas gerechtjes die met liefde zijn bereid!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Dit weekend op de valreep, Camarón gaat een paar weken op zomerreces, gegeten bij dit typisch Spaanse restaurant. Wij gingen voor de Keus van Camarón, een selectie van heerlijke tapas. De één bijna nóg lekkerder dan de ander. De Ibericoham, de empanadilla, inktvis van de plancha, venkel met vijg en sinaasappel, allemaal even heerlijk. We hebben genoten met een goed glas wijn ernaast. Ook de bediening was weer even attent, vriendelijk en ontspannen als altijd. Lieve Camarón-meisjes: we wensen jullie n fijne zomer en kijken uit naar ons volgende bezoek aan Camarón. Philomena
Tonk B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heerlijk Spaans eten met vriendelijk en attente bediening.
Renee C.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Ik was hier al eerder geweest Ik vind het nog steeds een leuke zaak Tapa's heel gevarieerd, mijn vriendin is vegetarisch en daar werden extra vegetarische tapas voor gemaakt Heel erg flexibel en sympathiek,.
De wijn was trouwens ook heerlijk!
Martien K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijke tapas met heel veel smaak
Marielisa B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Leuk restaurantje, beetje afgelegen. Het eten is goed maar het duurde wat lang.
De dames zijn met weinig maar werken hard. Leuk om een keer te doen maar heeft niet
definitief onze harten gewonnen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijke eerste kennismaking, we kozen voor het verassingsmenu en dat was een succes. O.a. Stoofvleesje en gambas. Tipje, geef bij de ongepelde gambas een bakje water met citroen of een reinigingsdoekje. Verder alles super en we komen zeker terug.
G H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende smaken.
Lola D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten in Camaron! We namen het keuze menu, en dat was een goede beslissing. Veel variatie aan smaken. We werden in de tweede ronde van het menu onder andere verrast met een heerlijke paella. Ook lekkere wijn. Vriendelijke en vrolijke bediening. Wij komen zeker terug!
Colette1966Kok K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Uitstekend tapas restaurant
joke H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Ik was hier voor de vierde maal en heb weer heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening, heerlijke gerechten en gezellige sfeer. Prima restaurant.
Rolf E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Dit is mijn tweede ervaring met restaurant Camarón. Mijn eerste bezoek was erg goed bevallen, reden genoeg om dit keer mijn vriendin hier mee uit eten te nemen.

De locatie is top. Prima te bereiken met OV, een stukje lopen vanaf metrostation Coolhaven en je bent er. Het begeeft zich naar mijn mening ook wel in een mooi stukje Rotterdam, zo vlakbij de popacademie en de theaterschool.

De aankleding van het restaurant is stijlvol gedaan, maar niet uitzonderlijk goed. Met een beetje fantasie is het alsof je de eetkamer van een oud Spaans dametje binnenstapt. De 'foute' tegeltjes doen het vooral goed. Er klinkt Spaanstalige muziek, die niet te hard staat. De ruimte is helder belicht, zoals je vaak in Mediterraanse restaurants ziet, zelf houd ik hier helaas niet zo van. Je kan een stukje de keuken in kijken, dat vind ik een pluspunt. Het ziet er overigens allemaal spik en span uit.

Het eten is nog steeds erg lekker. Precies zoals je Spaanse tapas wil hebben. Mijn persoonlijke favoriet is de ansjovis op rauwe witlofblaadjes. Zeer eenvoudig, maar oh zo lekker. De tortilla de patatas is ook goed bereid en smaakt voortreffelijk. Al met al ook een goede prijs, kwaliteit en kwantiteit verhouding.

De serveersters zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Eén van de serveerster kreeg nog duidelijk instructies, een nieuweling dus, maar ze deed het prima. Eén keer werden we, ondanks dat het rustig was, wel even vergeten. Dat is natuurlijk geen drama. Wanneer je lekker aan het eten bent, heb je immers geen haast.

Ik hoop hier ooit nog terug te komen, het is een prima restaurant. Zoals onze Koning Willrm-Alexander ooit wijs zei; "Camarón que se duerme se lo lleva la chingada."
gina V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
was weer heerlijk....goede tapas, prettige bediening, na 6 uur gratis parkeren
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij CAMARON: leuke ontvangst, goede bediening en heel lekker eten. - Het tapas menu is echt aan te bevelen.- Het restaurant is niet al te groot en wij vonden de inrichting wel wat hebben, gewoon een beetje Spaans eetcafé, geen poespas en gewoon gezellig. Wij komen er zeker nog eens.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Eten was erg lekker. Bediening erg vriendelijk.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Echt vers en smaakvol tapas eten met attente bediening. Een aanrader!
Edwin C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Lekker gegeten in een relaxte sfeer, en kinderen hebben zich ook vermaakt. Ontvangst en bediening zeer hartelijk.
Opmerking in andere recensie over duur water is onzin, het is gewoon gratis.
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Had een dranken kaart op tafel mogen staan, en er had verteld kunnen worden bij het het neerzetten van een na vul fles water dat dat 8,75euro kost,echt belachelijk duur.En voor een zaterdagavond had er wat vrolijke muziek op mogen staan.Maar de ontvangst bediening het eten was Goed!!!
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Lekkere tapas van goede kwaliteit. De keuken & bediening doen erg hun best om gasten naar hun zin te maken. Lekker gegeten.