Over het restaurant Camarón

Een stukje Spanje in Rotterdam

Bij Camarón worden fantastische Spaanse gerechten bereid zonder concessies. Wat je hier proeft, is wat je in Madrid ook zou proeven. Delicatessen die onder de mediterrane zon ontstaan of die daar in ieder geval op gebaseerd zijn. Voortreffelijke tapas komen voorbij en daarnaast worden er heerlijke wijnen geschonken. Een fantastische avond uit in het kloppende hart van Rotterdam!

Meer informatie over restaurant Camarón

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30

Colette1966Kok K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Uitstekend tapas restaurant
joke H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Ik was hier voor de vierde maal en heb weer heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening, heerlijke gerechten en gezellige sfeer. Prima restaurant.
Rolf E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Dit is mijn tweede ervaring met restaurant Camarón. Mijn eerste bezoek was erg goed bevallen, reden genoeg om dit keer mijn vriendin hier mee uit eten te nemen.

De locatie is top. Prima te bereiken met OV, een stukje lopen vanaf metrostation Coolhaven en je bent er. Het begeeft zich naar mijn mening ook wel in een mooi stukje Rotterdam, zo vlakbij de popacademie en de theaterschool.

De aankleding van het restaurant is stijlvol gedaan, maar niet uitzonderlijk goed. Met een beetje fantasie is het alsof je de eetkamer van een oud Spaans dametje binnenstapt. De 'foute' tegeltjes doen het vooral goed. Er klinkt Spaanstalige muziek, die niet te hard staat. De ruimte is helder belicht, zoals je vaak in Mediterraanse restaurants ziet, zelf houd ik hier helaas niet zo van. Je kan een stukje de keuken in kijken, dat vind ik een pluspunt. Het ziet er overigens allemaal spik en span uit.

Het eten is nog steeds erg lekker. Precies zoals je Spaanse tapas wil hebben. Mijn persoonlijke favoriet is de ansjovis op rauwe witlofblaadjes. Zeer eenvoudig, maar oh zo lekker. De tortilla de patatas is ook goed bereid en smaakt voortreffelijk. Al met al ook een goede prijs, kwaliteit en kwantiteit verhouding.

De serveersters zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Eén van de serveerster kreeg nog duidelijk instructies, een nieuweling dus, maar ze deed het prima. Eén keer werden we, ondanks dat het rustig was, wel even vergeten. Dat is natuurlijk geen drama. Wanneer je lekker aan het eten bent, heb je immers geen haast.

Ik hoop hier ooit nog terug te komen, het is een prima restaurant. Zoals onze Koning Willrm-Alexander ooit wijs zei; "Camarón que se duerme se lo lleva la chingada."
gina V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
was weer heerlijk....goede tapas, prettige bediening, na 6 uur gratis parkeren
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij CAMARON: leuke ontvangst, goede bediening en heel lekker eten. - Het tapas menu is echt aan te bevelen.- Het restaurant is niet al te groot en wij vonden de inrichting wel wat hebben, gewoon een beetje Spaans eetcafé, geen poespas en gewoon gezellig. Wij komen er zeker nog eens.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Eten was erg lekker. Bediening erg vriendelijk.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Echt vers en smaakvol tapas eten met attente bediening. Een aanrader!
Edwin C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Lekker gegeten in een relaxte sfeer, en kinderen hebben zich ook vermaakt. Ontvangst en bediening zeer hartelijk.
Opmerking in andere recensie over duur water is onzin, het is gewoon gratis.
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Had een dranken kaart op tafel mogen staan, en er had verteld kunnen worden bij het het neerzetten van een na vul fles water dat dat 8,75euro kost,echt belachelijk duur.En voor een zaterdagavond had er wat vrolijke muziek op mogen staan.Maar de ontvangst bediening het eten was Goed!!!
Lotte B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Lekkere tapas van goede kwaliteit. De keuken & bediening doen erg hun best om gasten naar hun zin te maken. Lekker gegeten.
Alexandrina P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Vol en voldaan naar huis gegaan. En het is zeker de moeite waard om hier te gaan eten. Hier komen we vaker eten.
Meta V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wij hebben hier verrukkelijk gegeten en je gaat hier met een tevreden gevoel naar huis. Heerlijke gerechten met een verfijnde combinatie van verschillende smaken.
Ook is het heel prettig dat het niet een massale gelegenheid is. Een uitstekende locatie voor een intiem etentje of lekker kletsen met vriendinnen.
Kortom: een aanrader!
Leontien S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een erg leuk restaurant met best wel veel zit gelegenheid ,als je met een grote groep bent kun je ook boven zitten,ook als het beneden al vol zit natuurlijk. Het eten vond ik erg lekker en er is veel keuze . De hoeveelheid is zeker ook ruim voldoende we kregen niet alles helemaal op. Wat ik het leuke van tapas vind is dat je zelf de hoeveelheid kunt bepalen . Kortom een echte aanrader.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met goede vrienden hier een plezierige dag afgesloten. Het restaurant heeft een huiskamersfeer met een bescheiden aankleding. We lieten de keuze van de tapas aan de kok over. Lekker waren de kroketjes, sucadevlees in rode wijn, de chorizo met dadels en de gambas. De spruitjes vielen tegen. De desserts waren prima. De Castilla las Lunes Tempranillo had ons aller instemming. De bediening was aangenaam en attent. Met onze vrienden komen we hier nog eel eens.
Karla N.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Vrijdag 4 november kwamen we per toeval bij dit geweldige restaurant terecht. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening die prettige meedacht. Omdat we de formule niet kenden kwamen we wat in tijdnood dus we gaan zeker nog vaker terug met meer rust. we kozen het tapasmenu: 9 tapas, brood, frietjes, salade en aioli. Lekkere huiswijn ook. Verrassende smaken, echt heerlijk gegeten!
Heerlijke kroketjes, lekkere empanadilles met tonijnvulling,
Jessy V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Afgelopen maand hier voor de tweede keer gegeten , en het eten was wederom top ! Een gezellig restaurant , die je voor een avond meeneemt naar Spanje ! De tapas waren divers , en op een heerlijke manier klaargemaakt. De bediening was super vriendelijk , en lieten je gelijk op je gemak voelen. Ik zou dit restaurant zeker aanraden , en ik zal hier ook zeker vaker gaan eten !
suzan K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Lekker gegeten! We hadden maar beperkte tijd omdat we naar een voorstelling gingen. Ze hebben er alles aan gedaan om te zorgen dat we toch alle gekozen hapjes te kunnen serveren.
Een gezellige plek, met familie, vrienden of als stel samen.
Een aanrader!
Renée V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Voorafgaand aan een voorstelling hebben wij (2 personen) bij Cameron gegeten. Zij hebben erg hun best gedaan om ons op tijd te laten komen bij de voorstelling . Vriendelijke bediening, heerlijk eten. Een volgende keer nemen wij meer tijd voor al die heerlijke tapa's.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Al even niet meer in dit echt Spaanse restaurant geweest. Bij binnenkomst positief verrast door de nieuwe frisse kleuren, waardoor je nog meer een vakantiegevoel hebt. Aan de kwaliteit van de tapas en de bediening was niets veranderd, als altijd héél erg lekker en heel vriendelijk en attent. De nieuwe tapas op de kaart zoals b.v. de huisgemaakte spinazie/kaaskroketjes, gerookte eendenborst met baconjam en varkenswangetjes in pxsherry en bourbon zijn echte aanraders. Kortom, een héél geslaagde avond en snel weer reserveren bij dit pareltje aan de Westzeedijk!
Renuskha H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We hebben woensdag gegeten bij Camaron. We hadden het tapamenu. Heerlijke zelfgemaakte kroketjes, brood met tomaat en knoflook, calamaris en nog andere lekkere hapjes.
Huiswijn prima , bediening gezellig en goed. Een top zaak.