Calva

Dorpsstraat 28 2631 CT Nootdorp Nederland Kaart
31-158891995

Over het restaurant Calva

Bij Restaurant Calva zijn ze lekker flexibel. Per gang zijn er verschillende alternatieven waar je uit kunt kiezen. Kun je niet kiezen? Dan breid je het 3-gangen menu gewoon uit met een of meer extra gangen. De grijze brigade adviseert je graag welke wijn bij welk gerecht het beste tot zijn recht komt. Hou je van verrassingen? Laat dan de chef zijn gang gaan en je krijgt een echte ‘Belevenis’ geserveerd.

Meer informatie over restaurant Calva

• : Parkeerterrein dominee spoorlaan

Maandag 17.30 - 23.00 uur
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m zondag 17.30 - 23.00 uur

Uitmuntend
9,7
9,4

Jouw recensie over het restaurant Calva

Milou V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Op je trouwdag wil je natuurlijk anders dan anders eten. Nou dat is gelukt! Wat een smaakpalet! Zoet, zuur, bitter, zout. Alles klopt en zeker met de bijpassende wijnen werden we iedere gang weer verrast. Bij het verrassingsmenu kun je van tevoren aangeven als je iets echt niet lust en ook bij de kaasplank worden er vragen gesteld. De tafels staan prettig ver uit elkaar en de bediening is super. Niet te zakelijk en niet te amicaal. Een lach, grapje en goede uitleg bij de wijnen en gerechten. Wij hebben een heerlijke avond gehad en raden het zeker aan. Fam van Vliet
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Calva: mooie, heerlijke gerechten, prachtige bijpassende wijnen en een zeer gastvrije en gastvriendelijke bediening. We voelden ons in de watten gelegd. Prima chef en dito team! In september komen we weer.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
We hebben weer genoten van het heerlijke eten, de gastvrijheid en gezelligheid!!
Sharon R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Echt héérlijk ????????????gegeten bij Calva op mijn verjaardag! Leuk om dit hier te vieren met de eveneens jarige Chef...????
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad! Fantastisch eten en drinken. Heel fijn.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Lekker gegeten!
Zohe B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Wij zijn hier niet voor de eerste keer en slepen vrienden mee gezellige ontvangst en goede Kok. [geen risico ]
Nieuwe maand menu Makreel als vooraf is verrassend dan tussen gerechtje de Bisque iedere keer lekkerrrr
Scholfilet een plaatje en dessert roomijs -aardbeien alles met een passend wijntje .
Is je geld en tijd meer dan waard Tom tot kijk. JB
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Goed ontvangst, vriendelijk en spannend wat de avond zal brengen.
Een klein minpuntje is dat er niet duidelijk gezegd wordt, zoals op de site staat, dat er 3, 4, of 5-gangen zijn met uitbreiding van een kaassupplement.
Nu kregen wij 5 gangen. Op zich totaal niet erg want het was heerlijk en de borden waren plaatjes, alleen is t niet zoals t hoort. Bij een goede service hoort ook een goede uitleg over t menu.
Of je nu 3, 4 of 5 gangen neemt t blijft een verrassing en de chef maakt de avond bijzonder, alleen moet die keuze wel aan jou zijn.
Knappe bereiding van de biet in voorgerecht en diverse bereidingen van ui. Het signatuur gerecht van de chef is subliem, zachte romige smaak met gambas. De sucade van de Big Green Egg was mals en had een heerlijke rooksmaak. T dessert om je vingers bij af te likken. Te lekker, een mooie avond. Niet goedkoop, maar t geld waard.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Zalig gegeten en goede wijn-spijscombinaties. Tot de volgende keer!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
We komen niet bepaald elke week in het oude centrum van Nootdorp, maar Calva stond al langere tijd op ons vizier. Terecht, zo blijkt. Dit is een sfeervolle zaak - met naar wij vermoeden veel lokale, terugkerende gasten. De nuchtere chef begroet je persoonlijk en komt in de loop van de avond regelmatig terug aan tafel om te polsen hoe de zaken ervoor staan. Zijn vijfgangenmenu is fantastisch: lekker Bourgondisch, maar tegelijkertijd verfijnd en origineel. De bediening is intelligent, losjes en vriendelijk. De prijzen zijn heel gunstig voor dit niveau. Daar steekt de wijnkaart interessant genoeg een tikje bij af, met veel wijnen die behoorlijk aan de prijs zijn (en een glas bijpassend rood bij het hoofdgerecht voor 12,50: dat zijn zelfs dikke sterrenprijzen). Hoe dan ook, een heel fijn adres waar we vaker voor gaan omrijden.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
weer 'geweldigenoten' bij Calva; ieder gerecht is een feest, de burrata is een fenomenale ervaring voor al je zintuigen: om te zien, om te ruiken, om te voelen, om te proeven, om te horen ...
Luc N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Na een zeer gastvrije ontvangst en persoonlijk welkom door de kok weer heerlijk gegeten bij Calva. Elke hap is een smaaksensatie en een cadeautje. Hier wil je elke maand wel eten!
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Weer super lekker gegeten voor de derde keer ..was top...
Diane O.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
We hebben heerlijk gegetenen en het was erg gezellig.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Perfect vier-gangen diner genoten met bijpassende wijnen. Alles smaakvol en prachtig gepresenteerd. Ik zou dit restaurant zeker aanbevelen. Persoonlijke aandacht van zowel de keuken als de bediening.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Wat was het eten goed! Mooie gerechten met seizoensinvloeden (asperges, lam) en overheerlijke bisque. Dit eten verdient betere bediening! Borden weghalen als er nog van gegeten wordt (tot 2 maal toe) en soms werd er behoorlijk bruut uitgeserveerd. Puntje van aandacht is ook de akoestiek. Het is erg gehorig en daarom moet bediening aan je tafel staan schreeuwen om zich verstaanbaar te maken. Is niet echt charmant. Maar nogmaals... het eten...... Pachtig!
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Zeer goed eten met persoonlijke bediening in een no nonsens relaxte sfeer
Edwin I.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
heerlijk avondje uit met heerlijke gerechten en bijpassende wijnen!!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.
Persoonlijke benadering , zeer vriendelijke bediening. Uitstekend gegeten.
Johan P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
We hebben weer enorm genoten bij Calva. We vierden de verjaardag van mijn vrouw met onze twee kinderen van 20 en 18. Het eten was fantastisch en dat gold ook voor het bijpassende wijnarrangement. We kwamen voor de derde keer en werden door het personeel enorm hartelijk ontvangen. De service was de hele avond top, precies het goede tempo en altijd een vriendelijk woord en een lach. We vinden het geweldig zo’n goed restaurant in Nootdorp te hebben en komen snel weer terug!