Calla's

Laan van Roos en Doorn 51A 2514 BC Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Calla's

De klassieke Franse keuken zonder poespas

Bij Calla's bedrijven ze gastronomie van de hoogste orde. In een ruimte met een serene schoonheid serveert de equipe van Marcel van der Kleijn ware kunstwerken. Klassiek Frans zonder tierlantijnen, noemt hij het zelf. Smaakvol, licht en prachtig om te zien. Bianca Fellinger is de perfecte gastvrouw en zorgt samen met haar team dat het je aan niets ontbreekt. Een culinaire topper waar je heerlijk kunt lunchen en dineren!

Meer informatie over restaurant Calla's

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Erg rustig
Sheema B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Calla's. De grootste verrassing vond ik de thee achteraf. Daar krijg je namelijk een plankje vol allemaal lekkers bij. Zeker een aanrader!
Olaf W.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Het lijkt minder waarschijnlijk en toch is 't waar: Binnen twee weken gegeten in een restaurant met één M-ster, dat wat mij betreft moeiteloos in aanmerking komt voor de tweede ster. Betrof het twee weken terug Schipluiden, nu op een steenworp afstand te Den Haag, namelijk: Calla's. - Lunch, dit keer.
Al bij binnenkomst treft je het adembenemend mooie interieurontwerp: Wat een heerlijke plek om te vertoeven. Vervolgens de meer dan hartelijke ontvangst. Dan de amuses: spannend en verrassend en daarna het vier-gangen-menu met bijpassende wijnen. (BOB-hoeveelheden: Geen probleem) Op de vraag na afloop wèlke gang mij het meest had aangesproken moest ik het antwoord schuldig blijven: ALLE vier gangen, dus ook het dessert, waren gedenkwaardig en dus bleef het de hele middag genieten geblazen. Een volgende keer zal ik tóch aantekeningen moeten maken teneinde iets gedetailleerdere info te verschaffen -
Ik realiseer me dat. Maar hoe prettig is het om een voor jou nieuwe zaak binnen te gaan en deze te verlaten met het gevoel bij vrienden te hebben mogen eten......( en dan zó)

Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Samen met mijn vrouw gedineerd bij Calla's.
Na een vriendelijke ontvangst en beiden een glas Sauvignon Blanc werden een drietal smakelijke amuses op tafel gezet, we hebben er van genoten. Als voorgerecht een salade van rivierkreeftjes met kalfstong en artisjok. Zag er prachtig uit en was heel lekker. Als hoofdgerechten Rode mul met bouillabaisse en chorizo en krokant gebakken kalfszwezerik met bospaddestoelen en selderij. Wij sloten af met een nagerecht van zacht zomerfruit met reductie van Beaujolais wijn en zoete specerijen en daarna koffie. Alles zag er verzorgd uit en was smakelijk. Ook de wijnen waren goed gekozen. De bediening was vriendelijk,efficient en professioneel.
Het interieur is strak modern, comfortabel en er heerst een aangename ambiance.
Toch een klein woordje van kritiek voor de toch wel heel beperkte kaart. Maar... wat er is, is van uitstekende kwaliteit.
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Alles aan Calla's is uitmuntend, de rust en professionaliteit van de bediening, de duizelingwekkende kennis en humor van de sommelier, de entourage met de enorme keuken als kloppend hart en oh ja ook de gerechten. Er is is balans en uitdaging in iedere gang en zelfs het kleinste detail op het bord is perfect. Bloemen in de gerechten, heerlijk en prachtig. Twee hapjes (of eigenlijk vijf) vooraf en toen de amuse, wat een start! Ik ben verkocht en had dit plekje veel eerder moeten durven ontdekken.
Just-Fan .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Na een lange tijd weer eens bij Calla's gegeten, dit keer een lunch. Bij het eerste bezoek viel de uitstekende keuken zeer zeker in de smaak, echter vonden mijn vriendin en ik de zwarte brigade wat stijfjes overkomen. Gisteren tijdens de lunch kwam ik eigenlijk weer tot dezelfde conclusie. Drie mooie gerechten, waaronder dungesneden Corvina met kalfstong en verschillende soorten radijs (uitstekend gerecht voor een lunch, mooi licht verteerbaar en frisse smaken), zonnevis met oosterschelde kreeft waarbij de garing van de vis en kreeft uitstekend was en de mooie zalvige structuur van de wortelcreme opviel. Als dessert een compositie van aardbei en biet met een moderne frivole opmaak! De bijgeschonken wijnen waren mooi aansluitend bij de gerechten.

Jammer dat in Nederland het lunchen niet zo populair is als bijv. bij onze zuiderburen. Ook hier op een andere tafel na gewoon lege plekken. Jammer.

Binnenkort maar weer eens voor een diner reserveren, want hier wordt wel degelijk uitstekend gekookt.
Emmacoburns .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Bediening was uiterst correct en heel aangenaam. Gerechten kwamen in een lekker tempo achter elkaar. Aparte locatie waar je niet zou verwachten.
Prwztm .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Met zn tweetjes gedineerd bij Calla's. Werden erg hartelijk ontvangen. Amuses waren heeerlijk, vooral die op basis van soja, Super! Wij gingen voor a la carte. Cassoulet van asperges was fantastisch. Zonnevis met kreeft idem, sterwaardig.
Mooie huischampagne en de wijnen op glas ook uitstekend. Bediening de gehele avond attent en prima ontspannen, spontaan gesprek of praatje zoals het hoort. Kortom, wij komen terug en aanbeveling voor anderen!
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Het lunchmenu is licht samengesteld. De proportionering is goed. De smaken zijn subtiel en de borden zijn als plaatjes opgemaakt. De wijnen zijn bijpassend uitgekozen en worden door de gastvrouw enthousiast aangeprezen.
De setting is relaxed, ruim en ontspannen.
LiekeO .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
In kader van de Heerlijk-aanbieding gisteren bij Calla's gelunched, dat was fantastisch. Er waren maar twee tafels bezet, maar de gastvrouw zorgde dat het niet ongemakkelijk voelde, we hebben heerlijk gezeten en gegeten.

Het driegangen menu kon uitgebreid worden met zeeduivel met citroen, tomaat en artisjok. Dit hebben we gelukkig gedaan, want het was erg lekker. Het lekkerste was het voorgerecht van rauwe vis met verschillende soorten radijs, maar ook de lam van het hoofdgerecht was erg goed met een lekker krachtige rode wijnjus en groenten uit de eigen tuin van het restaurant. Een fris toetje met aardbei, ananas en ijs van rode biet maakte het menu af.

Nu al plannen gemaakt voor ons volgende bezoek!

André T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Afgelopen donderdagavond bij Calla's* gegeten. De vijf gangen van menu Allure waren lekker zoals de verwachting. Vriendelijke en snelle bediening, ook bedankt voor de menubeschrijving. Modern en sfeervol inrichting, een aanrader!
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
In het kader van een der vele restaurantacties hier een 5gangenmenu gegeten, met een drietal amuses vooraf. Het eten is prima, zeker de eerste gang was een leuke combinatie van diverse smaken, daarna vlakte het wat af. De wijnkaart is wel erg uitgebreid, de prijzen zijn behoorlijk over de top. Bediening in het begin wat stijf en formeel, daarna kwamen kelner/ sommelier en serveerster wat meer los. De inrichting is oubollig, de achtergrondmuziek wel erg saai.
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Geweldig! Al jaren komen we hier. Tijdens deze editie van de restaurantweek serveerden ze afgeleide menu's van de kaart. Top gerechten, mooie verfijnde smaak explosies in een sfeervolle ambiance met deskundig personeel. Een toprestaurant ook zeker tijdens de restaurant week. Nog steeds onze nummer 1 in Den Haag!
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Heerlijk genoten van een drie gangen lunch - rustig in het restaurant - maar nog steeds een prettige ervaring. Bijzondere gerechten met zowel alledaagse als bijzondere ingrediënten. Een fijne ervaring die we graag herhalen.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Mooi bereidde gerechten zoals de coquille en het voorgerecht met schaaldieren. Bediening is attent en de sommelier heeft verstand van zaken. De gangen volgden elkaar in hoog tempo op.
Grappig pand (de tafels bevinden zich op een soort vide) met fraaie open keuken.
Kirsten B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Lunchmenu op een vrijdagmiddag: super lekker gegeten (3 gangen lunch met amuses, waarvan 1 vegetarisch), bijpassende wijnen en prettige bediening. Ik was na het lezen van een aantal recensies wat bang voor een kille sfeer, maar daar was niets van waar. Het restaurant was niet vol, maar er waren genoeg tafeltjes bezet.
Ewout L.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Callas. Mooie gerechten met prachtig opgemaakte borden. Bediening was zeer correct. Sfeer viel ons wat tegen. Erg stil, nogal stijfjes. Mag wat ons betreft wel wat informeler. Al met al een mooie avond en een heerlijke culinaire ervaring, maar gezien de prijs waarschijnlijk wel eenmalig voor ons.
Iovj ..
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij hadden het truffelmenu en dat was van het begin tot het einde (de koffie met onder andere chocoladetruffels) een waar genot. Ze hadden ook goed ingespeeld op de wens om geen vis te eten en boden volwaardige alternatieven. De bediening was fantastisch. Ze stonden steeds klaar, gaven goede toelichting en waren erg vriendelijk.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant Calla's wegens 10 daagse, na diverse amuses ook de drie gangen menu. Professionele bediening en modern stijlvol sfeer. Waarlijk een topper!
Will6118 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Recent heb ik hier gegeten. Wij hebben een 6-gangen diner gehad met daarbij 3 amuses. D amuses waren heerlijk. Eerst wat variatie van kaassnacks, vervolgens op een vrij bijzonder bereidde marsmellow en als laatste een salade met eendenfilet. Bij ons 6-gangen begonnen wij met een variatie van schaaldieren met goed passende advocado. Vervolgens gingen wij verder met coquilles welk goed voorbereid, niet te rauw niet te gaar. Als 3e gang kabeljauw in kerriesaus en linzen. Lekker maar verder niet heel bijzonder naar mijn idee. Als hoofdgerecht werd duif geserveerd. Bijzondere smaak waarbij er passende wijn werd geserveerd. Als extra gang kregen wij nog eendenlever. Een vrij sterke smaak. Ik denk dat dit meer persoonlijke smaak is maar voor mij had iets licht geserveerd mogen worden sinds wij een hoofdgerecht kregen met al een vrij sterke smaak. Als desert rondde wij af met een creatie met passievrucht was erg lekker was. Alles bij elkaar was het eten goed maar iets aan de zoute kant. Service was erg fijn alleen duurde het vrij lang tussen de gerechten door. Verder een fijne sfeer en design om te eten.
Jeanpaul J.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Gisteren met partner ons laten verwennen voor de feestdagen in restaurant callas te den haag. De menukaart hadden we van tevoren al bekeken en was ook de reden, naast het feit dat we dit 1 sterren restaurant niet kenden nog, de reden om hier te eten. Er zijn maar weinig restaurants waar zowel gebakken ganzelever als zwezerik (hoodfgerecht!) beide op 1 kaar staan. Het speciale kerstmenu zag er zeer goed uit.
Maar a la carte was onze voorkeur. Onze keuze was al gemaakt, maar let op, de a la carte kende maar 3 gerechten per gang als keuze. 4-5 heeft persoonlijk onze voorkeur. Als apperitief zonder alcohol was een vlierbessen "mojito", die fris en licht bitter smaakte. Lekker als alternatief voor fruitsap. Daarna de amuses, wat in onze ogen een van de hoogtepunten van de avond waren. Eerst 3 amuses op basis van kaas. Daarna 2 amuses op basis van soja, waarbij 1 marshmallow die erg lekker was. Tot slot, de derde en de topper amuse, een rilletje van anjou duif,met paddestoelen en en knoflookcreme. Die mag van ons als voorgerecht op de kaart. Vervolgens hadden we keer de gebakken ganzelever met kweepeer besteld. De chef heeft die echt perfect gebakken en de combinatie op het bord paste heel goed. Daarna als hoofdgerecht de hartzwezerik met fijne witlofjes, pastinaak creme, truffel stukjes pastinaak. Ook hier alles in balans en echt genieten voor de fans van zwezerik. Daar we eigenlijk al vol zaten hebben een toetje to share genomen. De chocolade creme moeilleux in combinatie met o.a. kokosijs was zalig en een mooie afsluiter. Bij de koffie werden nog een aantal mooie huisgemaakte mignardises neergezet waaronder een warme mini kokusmakroon, yoghurt marshmellow, een macaron en 2 cakejes. Eten was helemaal goed, we hebben de juiste keuze gemaakt om ons hier te laten verwennen.
De bediening is goed en voldoende aanwezig. Een wijn die wij niet lekker vonden werd zonder problemen omgeruild voor een alternatief.
Enige aandachtspunt voor minder validen is dat er op de 1 etage gegeten wordt, die middels een grote lange trap te bereiken is en niet via lift. De bediening is hier erg behulpzaam in begeleiden en ondersteunen waar nodig.
Speciale opmerking over het decor. De stoelen waren een van de beste die we ooit in een restaurant zijn tegengekomen. Het decor is stijlvol, maar zeker niet te strak/stijf. De ruimte is open met alle tafels om centrale trap heen. TOch heeft elke tafel het gevoel van intimiteit en eigen plekje.