Calf & Bloom

Donderdag 10:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 20:00
Loekk .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Vaste lunchplek tussen de colleges door, met stipt op nummer 1 de carpaccio sandwich. Het is wat prijzig maar de kwaliteit van het broodje maakt het iedere keer weer goed!

De zaak zit vaak vol en het unieke aan C&B is dat het personeel altijd vriendelijk blijft en overzicht houdt..komt ook niet vaak voor ;) top dus!

De koffie is lekker met mini Tony-chocolony erbij.
Mara N.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Het is hier prima vertoeven, maar €5,50 voor een enkele boterham, waarvan ongeveer de helft bedekt is met een plakje zalm, is wel erg overdreven. Ook was de ricotta als topping een grote vergissing. De citroen voegde absoluut geen frisheid aan het mengsel toe. De sla gelukkig wel, maar jammer genoeg kon ik dit niet gebruiken omdat de blaadjes waren ondergedompeld in de zoete, muffe ricotta. Dit is vast slechts een smaak kwestie, maar voor deze prijzen had ik heel wat meer verwacht.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Prima lunch plek voor als je de hele dag in de binnenstad heb gewandeld. De lunchroom maakt gebruik van goede kwalitatieve en lokale producten. De sandwich met makreel salade was prima! Bediening vlot en vriendelijk. Je zit ook nog eens erg lekker bij het raam. Aanrader
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ik heb al eens een stukje geschreven over Calf & Bloom. Sindsdien heb ik hier nog enkele malen gegeten en de gerechten verdienen eigenlijk een nog betere beoordeling dan zoals die in mijn laatste recensie. Vandaar dus een nieuwe. Allereerst mijn complimenten aan de meisjes in de bediening: zij zijn altijd snel, accuraat en zeer spontaan en vriendelijk. De gerechten kenmerken zich door een grote verscheidenheid en alles wat ik hier de laatste tijd gegeten heb was buitengewoon lekker. Dit keer had ik een sublieme Indische spicy soep van broccoli en aubergine en de bruine boterham met gerookte makreel. De gerechten zien er zeer verzorgd uit en het brood is heerlijk. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. Dus, ben je ook maar enigszins in de buurt van de Kalvertoren, loop even om en geniet van een lunch bij Calf & Bloom!
Maureen M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Heerlijke lunch met een lunch bon van de Hema. De pompoensoep was zoals je deze zelf zou maken. En de caesar salade en club sandwich met kip super vers en met zorg bereid. Goed brood en eerlijke producten. Zelfs het chocolaatje bij de koffie! Prima bediening, vriendelijke en allert. Het was wel erg veel, wij hadden 's avonds bijna geen trek meer....
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Ruim opgezet eetcafé met prettige bankjes. Met een vriendin gegeten, we gingen voor de flammkuchen met een kleine side salad. Viel qua formaat beetje tegen, want we hadden flink honger maar smaak was niet slecht en salade ook lekkere dressing. Bediening was in begin erg attent, maar toen we wilden afrekenen werden we een beetje genegeerd, terwijl er maar 2 andere tafeltjes bezet waren. Desondanks best leuke plek om hapje & drankje te doen en gezellig te kletsen.
Josetteb .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Hippe lunchroom waar je tot vroeg in de avond ook heerlijk kunt eten. We hebben versgemaakte ravioli met artisjok op en zeewolf, echt verrukkelijk! Leuke jonge studenten als bediening. Snelle service, makkelijk om snel en lekker te eten.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Maar kort binnen geweest en toch een goede indruk gekregen
Ik heb hier op een zaterdag geluncht en koffie gedronken
Het personeel was erg vriendelijk en ook het broodje en de koffie waren goed
Van de aankleding was ik erg onder de indruk, ondank de grote ruimte kreeg je opstelling van de tafels en de grote hoge banken in het midden niet het idee dat je in dusdanig grote zat, wel was het wat gehorig
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Een eerder bezoek was een teleurstelling. Op een dag net voor sinterklaas vooral om de drukte elders te ontlopen toch maar weer eens Calf & Bloom geprobeerd. Het was er gezellig druk en de kaart bestond uit aantrekkelijke lunchgerechten. Wat meteen opviel waren de opgewekte en vlotte dames en heren in de bediening. Je wordt er zelf vrolijk van. Ik had de soep van de week, te weten een broccolisoep met zalm, en de flammkuchen met spek, ui en gruyère. De soep was goed op smaak, bevatte een ruime portie zalm en werd geserveerd met vers afgebakken en lekker brood. Ook de flammkuchen was zeer smakelijk en lekker knapperig. Dus ik ben om en kom zeker terug.
Herman T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
De Pompoensoep was heerlijk en de Omelet Ham en Kaas was perfect. Kortom het eten was prima en de bediening: snel en attent, was zoals het hoort: ook prima.
Nadiavanderkemp .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
calf en bloom is toch wel onze vaste plekken om te lunchen in amsterdam! Personeel is enorm vriendelijk, en je word er altijd snel en goed geholpen.
De broodjes en de dag aanbiedingen zijn erg lekker! en de pijs kwaliteit verhoudingen zijn super goed! Enige verbeterpunt in mijn optiek is de mogelijkheid voor mensen die geen vlees, en vis eten.. We gingen eten met mensen die en geen vlees en geen vis eten dan is de keus zeer beperkt. Voor de rest een top restaurant!
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Hele fijne plek om te lunchen na een bezoek aan de stad!
Heerlijke verse broodjes. Fijn dat je hier kan kiezen tussen 1 of 2 boterhammen aangezien 2 voor een kleine eter soms wat veel Zijn.
De soepen zijn echt een aanrader; de pompoensoep is heerlijk!
Bediening is heel vriendelijk en attent!
Olaf K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Laatst even binnen bij Calf & Bloom (oude Replay cafe) geweest. Goed terras (het was 4 oktober zo'n 18 graden). Het is een perfecte "mensenkijkplek" en een verademing tussen al de touristenrestaurants die je in de omgeving vind. Ik ga altijd voor de Club sandwich met verse kipfilet of de ossenhaas van Franks smoke house! Sindskort hebben ze ook speciaal bieren van Brouwerij 't ei! Service is altijd prima, hoop gezellige meiden in de bediening. De cheesecake is daar trouwens ook altijd lekker! Prijs vind ik meevallen voor de locatie, hartje Amsterdam. Calf & Bloom zit erg centraal dus binnen 5 minuten kan je overal zijn! Ik kom vaker terug!
Anjaklaassen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Afgelopen week voor het eerst het Calf&Bloom bezocht na de verbouwing van een tijd terug. Wat is het mooi opgeknapt! We hebben heerlijk buiten gezeten in de zon. Ik was vooral verrast door de menukaart. Veel keuze en goede uitvoering van klassiekers. Ik had de caesarsalade en mijn tafelgenoot de burger. Leuke meiden in de bediening die ons snel en vriendelijk hielpen. Ik ga snel weer!
Cydekoning .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Afgelopen donderdag is lunchen bij deze eetgelegenheid door ons als zeer onprettig ervaren. Het was druk en het duurde en duurde maar voor we wat te eten kregen. Zelfs zo iets eenvoudigs als brood met tapenade. Misschien kozen we de verkeerde gerechten hoor, maar de olijventapenade was zo zout dat het niet te eten was. Ingeruild voor kruidenboter. Het brood was goed. Na weer lang wachten kwamen dan eindelijk de garnalenbitterballen. De eerste bitterbal was toch duidelijk een kalfsbitterbal. Personeel er weer bij geroepen en het gerecht ging retour keuken.......zat niks anders op dan weer wachten. Daar komt de nieuwe lading ballen aan, de serveersters in kwestie zei me dat de eerste lading echt garnalenballen waren, ze vonden er echt garnaaltjes in! Ik doe de eerste bal open en ja hoor............kalfsvlees. Ze staat gelukkig nog naast me en ik laat het haar zelfs zien en ruiken. Ja....dan maar weer retour keuken. Na een poos wachten kwam ze terug met de mededeling dat er een fout gemaakt is in de keuken. Garnalen- en kalfsvleesbitterballen zijn samen in de frituur gegooid. Wat een gerotzooi in de keuken, totaal geen vakmanschap. De kleine salade bestond uit enkele blaadjes sla, augurkjes uit fles en zilveruitjes. Deze lunch was voor mij en mijn schoonzus een regelrechte aanfluiting! Bye bye Calf & Bloom, succes verder!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Omdat het zo'n mooi weer was, voor een (avond)etentje het terrasje van de Calf & Bloom, het voormalige Replay Cafe, aan de Kalvertoren maar eens bezocht.
Tot laat vol in de zon, en vooral populair bij toeristen, zo midden in de stad aan het water tegenover de Bloemenmarkt.
Binnen is het helaas donker (weinig glas in de gevel voor deze diepe tent en weinig verlichting) maar wel een hip en strak interieur met daarin de oude gevel leuk verwerkt.

De keuken sluit helaas al rond een uur of zeven, en het hele gebeuren een uur later, dus het is vooral een lunchtent, en dat is ook aan de kaart wel zichtbaar. Zonde.
De inspiratieloze gerechten zijn echter een slag beter dan bij andere eetcafe's, en zo loont het toch de moeite hier een luxe hamburger of een huisgemaakte sate te bestellen.

De bediening is aardig en behulpzaam, hetzij ietwat gehaast zo richting het eind van de dag.

Kortom, bij zon een heerlijke plek om goed te lunchen of prima te eten op een prima terrasje (maar geen adres om zoals de naam wellicht doet vermoeden chique en heerlijk te dineren)!
Ina D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
na een dagje winkelen hier voor het eerst gegeten. In eerste instantie voor een glas wijn (kan beter, erg simpel) en een portie heerlijke bitterballen van Holtkamp. We zaten erg gezellig en besloten te blijven voor nog wat meer. Manlief genoot van een heerlijke hamburger met alles er op en er aan en ging voor de saté. Ontzettend mals vlees, echt top; ik ben niet zo gauw te porren voor kipsaté, maar dit is echt een aanrader!! Bovendien zalige pindasaus; zelfgemaakt en niet zout, een verademing. Friet in een mok, erg leuk en bijkomend voordeel dat het niet snel afkoelt. Wij vinden het zeker voor herhaling vatbaar hier nog een keer naar toe te gaan als we in Amsterdam zijn!!
Fredo L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
We hebben de Rigatoni & kipsaté gegeten. De Saté was speciaal, heel anders dan de gemiddelde Saté. Goede plek om een hapje te eten tijdens het winkelen op de Kalverstraat.
Petra Yvonne Tine S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Nogmaals mijn recensie met cijfers:wij komen al een aantal jaren , als zeer vaste gasten, bij calf&bloom, voorheen replay. Na een fikse stadswandeling is het altijd heerlijk om daar een glas wijn te drinken met een van de heerlijke gerechten. De noodle soep is erg lekker en laatst weer de noodle salade genomen, ook heerlijk. ook het brood is fantastisch.Alle gerechten zien er verzorgd uit, er lopen leuke meiden in de bediening en ze hebben een ontspannen sfeer gecreëerd met de nieuwe inrichting en o ja, het terras is ook fijn!
Natasja H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Ik heb hier nu al een paar keer gelunched en ik ben erg blij met deze plek. Het eten is smaakvol, er is ruime keus en van goede kwaliteit. Bediening is zeer attent, en het terras is heerlijk! Het replay café vond ik altijd een beetje viezig, calf&bloom is fris en ruim. Ik kom zeker terug!