Caldo e Freddo

Roggestraat 4 6981 BK Doesburg Nederland Kaart

Over restaurant Caldo e Freddo

Een restaurant waar je het warm van krijgt

Het restaurant mag dan 'warm en koud' heten, van de zorgvuldig geselecteerde wijnkaart krijg je het zonder twijfel bloedheet! Niet alleen schenkt de professionele sommelier overheerlijke wijnen, ook de kok van Caldo e Freddo verstaat zijn vak. In een knusse en ongedwongen sfeer kun je bovenin het restaurant genieten van een prachtig uitzicht. Volgens velen is Caldo e Freddo namelijk gelegen aan het mooiste pleintje van Doesburg. Maar niet alleen voor het uitzicht ben je hier aan het juiste adres, ook voor het eten kom je zeker niet van een koude kermis thuis. Nog niet warm of koud geworden? Ervaar het zelf!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Caldo e Freddo

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 22:00
Donderdag t/m Zondag 11:00 - 23:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
John H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Genoten van met name de Gastheren Ruud en Gijs. Persoonlijkheden met een verhaal. Sinds tijden niet zo genoten van Sfeer en Gerechten. Echt een Beleving waar mijn tafelpartner en ik met plezier op terugkijken. Hier komen we vaker!
John Holtackers
Robbert W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Erg lekker en heel gezellig gegeten! Wat er vanaf buiten als een klein en leeg tentje uit zag, heeft alle verwachtingen ruimschoots overtroffen! Als we nog eens in de buurt zijn, komen we zeker terug!
Joëlle B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heel leuk avondje gehad! Klein en fijn restaurantje, de antipasti vooraf was erg goed. Het hert en de black angus biefstuk was top! Meneer de gastheer Ruud was leuk, doe wat met de pepernoot tip voor de tiramisu :) we komen zeker nog eens terug!! Groetjes uit Vaassen okdoei.
leo26 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Caldo e Freddo: een klein eetcafé aan een gezellig pleintje in het knusse stadje Doesburg. Klein: gasten die te vroeg arriveren, moeten in deze wintermaanden binnen wachten tot er een tafel vrij komt, en daardoor kan het knap vol worden op de vloer, zodat het bedienend personeel amper ruimte heeft om haar werk te doen. Ze doen dat overigens met veel enthousiasme en bevlogenheid, hartelijk maar niet opdringerig.
We hebben heerlijk gegeten! De voorgerechten waren in orde, niet spectaculair, maar gewoon oké: duo van zalm en aan de overkant de mosterdsoep. Het stond vlot op tafel. Het hoofdgerecht liet wat langer op zich wachten, maar dat was het wachten waard: de chateaubriand was heerlijk. Superlekkere oerfrieten erbij, uitstekende bearnaisesaus en een goed stuk vlees. Koffie en cappuccino smaakten ook voortreffelijk: de dessertkaart hebben we laten voorbijgaan, we waren na het hoofdgerecht verzadigd.
Dankzij de AH-restaurantactie waren we voor een vriendelijk prijsje klaar. Een aangenaam verblijf in Doesburg!
Kwali K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Vanavond hier gegeten. Na ruim 40 minuten gewacht te hebben kregen we stokbrood met aioli. Stokbrood was van binnen nog bevroren. Hier melding van gemaakt en kregen nar 10 minuten zelfde schaaltje stokbrood weer maar dan compleet ontdooid. Na dit incident compleet genegeerd door personeel. We kregen ons eten wel, maar steeds zelf moeten vragen om drinken. Mosterdsoep die we kregen was maar half kommetje vol. Er staat alcoholvrij bier op de kaart, maar bij navraag bleek dit alcoholarm te wezen. Niet handig met zwangere vrouw. Geen fijne avond gehad hier.
Marja.ploeg .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijk en attent personeel. Leuke locatie en gezellig ingericht. Geen standaard restaurant. Zeker een plek om nog een keer terug te komen.
Rdijkhuizen .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We moesten wachten omdat onze tafel nog niet beschikbaar was. Er stond wel een lege tafel voor 4, al snel bleek dat die voor andere/speciale gasten bedoeld was. Geen vlekkeloos begin voor ons...

Na zo'n 15 minuten kwam onze tafel ook vrij. We krijgen onze drankjes snel en konden bestellen. We wilden beginnen met brood met dip. Met 4 personen zijn 7 kleine stukjes stokbrood echter wel wat weinig.

Het voorgerecht vonden wij erg lekker, rundercarpaccio en antipasti.

We moesten lang wachten op het hoofdgerecht. Ondertussen kwam de eetruimte vol blauwe bakwalm te staan. Het hoofdgerecht was op zich prima,.. alleen de frietjes waren te hard gebakken en de rauwkost bij de Tonijn was erg gekruid en daardoor niet meer eetbaar.

Het dessert was erg lekker, tiramisu. Prima keus.
Suzan V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Wat een leuk restaurant op een prachtige plek! Mijn dochter en ik hebben boven heerlijk genoten van de gezellige sfeer, de vriendelijke ontvangst en het lekkere eten. Zeker een aanrader!
Jade09 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten.
Omdat ik de vorige keer dat ik hier was erg lekker gegeten had, nam ik exact hetzelfde: zalm vooraf, gevolgd door de pasta met garnalen en een crème brûlee na. Ik werd opnieuw niet teleurgesteld.
Die garnalenpasta is zo ontzettend lekker dat ik het waard vond er een positieve recensie over achter te laten.
Zit ook echt vol garnalen en niet, zoals je vaker tegenkomt, dat je de garnalen moet gaan zoeken om jezelf ervan te overtuigen dat je dat toch echt besteld hebt.
Mijn tafelgenote had de carpaccio, gevolgd door de pasta funghi en tiramisu. Ook zij was erg enthousiast.
Enige minpuntje qua eten: de koffie was niet echt warm..
Het is een beetje een huiskamersfeer. Je zit wel erg dicht op elkaar en kunt de gesprekken om je heen letterlijk volgen. Dat vind ik wat minder.
Al met al zeker een aanrader, ook qua prijs.
De tafel van Jolanda R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Een echte aanrader. Hartelijk ontvangen, leuke sfeer, heerlijk gegeten. Kortom prima!!
Janneke V.
Heerlijk gegeten, leuke bediening, beneden wel erg krap qua zitplaatsen.
Sander S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Vanavond wezen eten bij dit kleine restaurant. De ontvangst was redelijk. We werden geparkeerd aan een heel klein tafeltje. We moesten lang wachten op de kaart. Na het opnemen van de drankjes kreeg ik een Radler 0.0 omdat er geen andere voorradig was. Had ik graag even vooraf gehoord.

Het interieur is leuk en origineel maar wel oud. Het pand zelf is wat slordig afgewerkt. De WC is vooral voor de dames hard aan een opknapbeurt toe. De wasbak is gammel en je hebt het gevoel dat deze ieder moment van de muur kan vallen. Ook kwamen er vliegjes uit de wasbak. Mijn vrouw was blij dat ze nog een handcreme in haar tasje had om haar handen schoon te maken. Een kleine refresh kan voor deze zaak een groot verschil maken.

Antipasti als voorgerecht gekozen. Duurde lang voordat deze kwam. Smaakt op zich prima, maar voor het gebodene wat aan de prijs.

Black Angus Biefstuk als hoofdgerecht gekozen. Ook dit gerecht kwam laat door. Frietjes waren prima, Biefstuk zelf was iets te Rose (voor medium rare), maar verder prima. Salade was niet goed schoon gemaakt, dit ook gemeld aan de bediening die zich hiervoor excuseerde.

Dessert (Tiramisu) smaakt prima. Was er ook mooi vlot.

De dames van de bediening waren vriendelijk, maar hadden het erg druk. Hierdoor was men niet zo attent.

Samengevat is het een redelijk restaurant qua locatie en bediening met prima eten.

Als men op drukke avonden een extra persoon in de bediening zou nemen en men de zaak wat opfrist is het een meer dan prima restaurant.
Fons J.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
BIjzonder gezellige avond gehad bij Caldo e Freddo. Zowel de zalm als de pasta waren van uitstekende kwaliteit. Gastheer Ruud had ondanks het volle terras echt aandacht voor zijn gasten; wat ons betreft voor herhaling vatbaar!
Astrid284 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
We zijn hier wezen eten met het ah zegelboekje 2e diner gratis. Het was super geregeld, we konden gewoon van de kaart kiezen en betaalde dan het duurste 3 gangen diner. Erg leuke kaart, heerlijke zelfgemaakte toetjes. Een aanrader dus. We zaten buiten genietend van het mooie oude standscentrum van Doesburg.
B.seedresss .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heel gezellig een uitvalsbasis voor mij.
Super leuke bediening en prachtige wijnen.
Ruud is geweldig een gedreven persoon die de zaak echt laat schijnen!
Kortom een aanrader voor een ieder die even wil genieten van de leuke plek in Doesburg.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Met z'n vieren hier wezen eten op een zwoele avond, buiten op het terras. Met de AH bonnen. Gelukkig merk je dat niet: je hebt keuze uit het volledige menu. Vooraf drie variaties op zalm. Verrukkelijk! Hoofdgerechten waren tonijn en eendenborst. Alles goed bereid, goed op smaak. Desserts eenvoudig, niet bijzonder, wel lekker. Goede witte huiswijn (Sauvignon blanc). Heerlijk gegeten. Prachtige locatie, zeker als je op het terras kunt eten. En de bediening: zo vriendelijk en vrolijk kom je ze niet zo vaak tegen. Een dikke pluim voor dit relatief kleine en jonge restaurant. Zeker gaan proberen!
Renehoestlandt .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Alweer voor de 2e keer via IENS bij dit gezellige restaurantje in Doesburg gegeten. Prachtig weer du op een vol terras gedineerd. Vriendelijke vlotte bediening en het eten was prima op smaak, we konden vrijuit kiezen uit de kaart ondanks dat we met z'n 4-en met de AH actie kwamen.
Aanrader dus!
Dorothyparker .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Lekker gegeten, mooie ambiance. Voor de liefhebbers met grote magen: de porties zijn echt groot! Al met al prima. Het was wel erg druk toen wij er waren.
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Digitaal gereserveerd om 18.00 uur. Ongeveer half uur wachten. Wel lekker en ontspannen gegeten op sfeervol plekje (op donderdagavond geen auto gezien).
Jclouwerse .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het eten, bediening was gemoedelijk en helemaal naar wens.
Wij vonden de locatie niet zo geslaagd, erg klein terras ( gelukkig was het mooi weer, want binnen was het wel heel erg klein.) De stoeltjes en tafels erg dicht op elkaar en veel auto's
die vlak langs het terras reden. Jammer dat je met een wenteltrap naar boven, naar het toilet moest. Mijn man kon hier geen gebruik van maken ,omdat hij slecht ter been is en met krukken loopt.
ChantalKM .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We hadden geen zin om te koken dus aangeschoven bij Caldo. We wonen in Doesburg en waren hier nog nooit geweest. Na ons bezoek wisten we weer waarom.
De mosterdsoep, die ze zelf als prijs winnend bestempelen was prima maar niet bijzonder te noemen. Als hoofdgerecht (waar we bijna 1,5 uur op hebben gewacht) namen we beiden de biefstuk. Ik bestelde hem rood en ik kreeg een homp vlees (geen black angus zoals aangegeven) die smaakte naar niks, met vele harde draden erin. Doorbakken!! en met zoveel peper erop dat je lippen er van branden.
Vanwege het lange wachten er geen opmerking gemaakt maar snel betaald en naar huis gegaan.
Even over het lange wachten, als het wat langer duurt door drukte of als je de bestelling onverhoopt bent vergeten of wat dan ook, geef dat dan toe en zeg even sorry. Heel simpel iets maar een wereld van verschil voor klanten.
Een antwoord als 'oh waarom dan, kan je niet wachten' is echt te belachelijk voor woorden.
En personeel een standje geven binnen hoorafstand van klanten is ook niet waar ik op zit te wachten.
Door de redelijk geprijsde kaart denk je voor een leuk bedrag wat te kunnen eten maar als je naar huis gaat met een gevoel zoals wij, is elke euro te veel betaald.