Caffe Oslo

- Lu

Erg lang
Karel W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Geen opmerking: prima gelegenheid!
Jolien37 B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
ik verwachtte een malse en sappige burger maar helaas. dun en taai en al met al een saai geheel. heel jammer. personeel ging wel heel netjes met mijn klacht om.
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Leuke eetcafe aan de rand van het centrum, de hamburgers met frites was erg goed bij de lunch, goede kwaliteit vlees, lekkere entourage en goed broodje, frites waren ok, lekker krokant, helaas worden frites nogal eens te kort gefrituurd, wellicht vanwege tijdsdruk in de keuken, maar hier was het perfect. Vriendelijke bediening, maar wel de Amsterdamse ziekt, te weinig personeel, die lopen zich de benen uit het lijf, maar kunnen het niet aan, 20 minuten wachten op de kaart voor een snelle lunch en meer dan een half uur tegen je lege bord aankijken en geen kans krijgen koffie te bestellen is gewoon niet ok, daardoor een nipte voldoende voor de bediening, doe daar ajb wat aan, zonde van zo'n mooie tent. Mij valt op dat Amsterdammers trage bediening al normaal beginnen te vinden, ik ga daar niet aan wennen, kom eens naar Rotterdam, daar valt veel te leren.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Caffe Oslo is een "place to be" op de valreep bij het verlaten van de stad vanuit Oud West, net binnen de ring. Hier komen expats, studenten, buuvies, enz. eten. Op een nazomerdag hadden we een aangenaam uitzicht op de brug, de sluiswachters en de fietsfiles. Het eten (vlees) is prima en vooral veel. Uitstekende wijn en vrolijke bediening.
Agnes C.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Prima gegeten bij Oslo met een groupon deal dus schappelijke prijs. Stevig aan de prijs als je dat niet doet. Vooraf spare ribs (beetje flauw) en oesters. Hoofdgerecht the NY strip van 350 gram en de lady steak van 180 gram, de laatste malser vlees. Prima frites en coleslaw. Toe scroppino.

We zaten buiten op het terras dus prima entourage maar binnen ziet het er erg mooi uit, vintage stijl. Aanrader.
Misslies .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
was met 2 personen eten, bediening was heel vriendelijk maar had het wel erg druk , gaf het meisje aan. het raam tegenover de bar stond open maar het was net vervelend omdat het tochte , moest 3x vragen of iemand het raam wilde dichtdoen omdat het zwaar ging lukte het mijzelf niet, dat was jammer. Ikzelf had de vegatarische quiche, het stond onder hoofdmenu maar het was zodanig weinig dat ik aangaf dat het echt te weinig was, ik kreeg als meededeling dat ik er maar patat moest bijbestellen. Ik kon hem in 4en delen en in 4 happen weg eten. De burgers zagen er wel fantaschtisch uit. Dus een prima restaurant waar je gezellig kan zitten, maar neem wel een burger..
Prijzen wel iets aan de hoge kant, maar niet geheel uit verhouding.= over het algemeen. Als ik terug ga neem ik de burger ;)
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gegeten met een Groupon-voucher. En dat was maar goed ook, want ik kan nou niet zeggen dat men er populaire prijzen hanteert. Desondanks was een positieve ervaring. De bediening was vriendelijk en attent, behalve bij binnenkomst, maar dat kwam misschien door dat het redelijk druk was. Die drukte deed overigens niets af aan de vlotte bediening aan tafel. Op geen enkel gerecht hoefden we langer dan normaal te wachten: uitstekende planning in de keuken dus (tenminste op deze zaterdagavond ;-)). De ambiance is aangenaam. De inrichting beetje rauw en basic. Daar moet je van houden. Ik zelf vond het allegaartje aan stoelen niet zo'n succes. Ook was het lastig verstaanbaar maken voor de persoon aan de overkant van de tafel.
Het eten was gewoon goed. We hadden als voorgerecht de carpaccio en de spareribs. De carpaccio smaakte goed, maar ik vond het vlees iets te dik gesneden. De spareribs waren mals en het vlees viel bijna van het bot. Het klopt dat er wat weinig smaak aan zat, maar je krijgt er een bbq-sausje bij (die ik overigens niet gebruikt hebt, dus ik weet niet of het een toevoeging is).
Als hoofdgerecht namen we een NY strip (entrecote van 350 gr.!!!) en een 'flat iron lady steak' van toch nog altijd 180 gram. De laatste was verrukkelijk. Heerlijk mals en, zoals gevraagd, medium gebakken. Met de erbij geserveerde patatjes en colesalad was niets mis. De entrecote werd ook met smaak verorberd alhoewel ik deze iets steviger (taaier?) vond dan de lady steak.
Het nagerecht bestond aan de overkant uit een chocolade dessert en aan deze kant de cheesecake. Een zeer smakelijke afsluiting van een geslaagd diner. Oh ja, de Chardonnay is wat aan de zoete kant. De Viognier is daarom misschien een betere optie. Al met al vind ik een 9 voor het eten iets te veel van het goede, maar de 8 is in elk geval verdiend.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Caffe Oslo, tegenwoordig schijnbaar Oslo Beers hetend, is een aantrekkelijk ogende zaak met terras aan de Sloterkade. Bij een eerder bezoek ben ik kwaad weggelopen omdat de service tergend langzaam was. Nu was de bediening er snel bij maar erg sympathiek was die vooralsnog niet. Ik nam de hamburger blue moon met gorgonzola, gebakken uienringen, geroosterde paprika, sla en tomaat en geserveerd op een bruin broodje en met friet en mayonaise. De smaak was oké al ben ik gebakken uienringen niet tegengekomen. Wat niet oké was was de prijs: 15,5 euro voor zo'n kleine burger is echt onacceptabel!
S.R. V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met een vriend gegeten. Het was mooi weer, helaas konden we niet buiten eten. De zaak is van binnen onlangs verbouwd en heeft daardoor een goede upgrade gehad. Ook het menu heeft een upgrade ondergaan. De kaart en de nieuwe inrichting staan voor een nieuw concept, Oslo Beers. Toch is daar niet meer van te merken dan het feit dat er wat meer taps dan gewoon staan. Het idee achter het nieuwe concept, lijkt dat het wat 'rauwer' moet zijn. Dat is in de basis ook zo, maar het concept is nog niet tot geïntegreerd.
Dan over het eten dan maar. Dat zijn bij Oslo burgers, meats uit de green egg en een aantal prettige classic voor/bij -en borrelgerechten. We aten de carpaccio en spareribs vooraf. Beiden lekker, spareribs waren goed gaar, maar hadden wat meer smaak mogen hebben. Als hoofdgerecht een Surf&Turf en Steak gekozen. Steaks waren beiden prima gegaard, maar hadden ook wat meer smaak verdiend. De reuzengamba was vervangen door 2 kleinere versies. Ook deze, je raadt het al, hadden wat meer smaak mogen meekrijgen vanuit de keuken. Het eten was dus al met al in orde, maar kan beter. De wijn die we dronken was lekker, maar aan de dure kant (5,75 per glas Sauvignon). De sfeer in de zaak is leuk. Er loopt veel leuk personeel rond, die snel, fris&fruitig en adequaat handelen (vrij uniek in Amsterdam). Dat doet toch wel heel veel voor de gehele ervaring. Wij komen in ieder geval zeker nog een keer terug, al is het maar voor de sfeer, de locatie en de bediening!
Clem P.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Hier gegeten met een Grouponbon, à la carte. Caffe Oslo heeft iets verbouwd en een hele aantrekkelijke vernieuwde kaart. Gegeten met z'n drieën, 2 maal gravad lax, 1 x steak tartare, halve kip, salade en New York strip. Eten was heel goed, vooral de kip en New York strip uit de Green Egg. Aanrader!
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Hier een driegangen-menu gegeten met mijn vriendin. Konden helaas niet buiten zitten, maar mochten binnen een tafel kiezen. We hadden vrije keuze van de uitgebreide menukaart. We werden positief verrast door de manier van opdienen, bovengemiddeld culinair opgemaakte borden kwamen uit de keuken; iets wat we niet hadden verwacht voor de prijs. De gravad lax en carpaccio waren beide goed op smaak. De NY strip uit de Green Egg was erg goed qua cuisson, al proefde je wel dat op de kwaliteit vh vlees is bespaard. Voor dessert liefhebbers met een grote maag; de death by chocolate is een aanrader maar nogal een BOM:) Overall, lekker gegeten met goede prijs/kwaliteit verhouding!
Elles P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Wij hebben hier afgelopen maand twee keer gedineerd (met een Groupon). De eerste keer was voor de verbouwing en we aten zalig (weet niet meer precies wat, maar we gingen laaiend enthousiast naar huis). Oslo is nu verbouwd. Het resultaat is prachtig. Heel fijne ambiance, kleuren, belichting. Het enige dat ik echt zeer teleurstellend vind, is de akoestiek. Deze is vreselijk. Als je, net als ik, een beetje sensitief bent, kost het veel moeite met je tafelgenoot te kletsen. Jammer dat ze dit niet hebben aangepakt tijdens de verbouwing. De kaart is met de verbouwing ook veranderd. Het lijkt alsof Oslo zich meer gaat richten op het zijn van een café dan een restaurant. Er is bij een aantal hoge tafels een privé biertap geïnstalleerd. Lollig! De kaart is klein en overzichtelijk met typische (na) borrelhappen. Goede burgers en veel gegrild vlees (NY strip, Surf&Turf, zwaarvis, kippetjes). Wij hadden vooraf gravad lax en steak tartare. Heerlijk. Alles super vers en mooi gekruid. Als hoofdgerecht namen we de Surf & Turf (23,50) en de NY Strip (23,50) van maar liefst 350 gram. Waanzinnig mals vlees gelardeerd met een heel lekkere frisse groene salade (deze wordt maar zelden goed geprepareerd) en de zaligste zelfgemaakte frieten. Het dessert hebben we gelaten voor wat het was. Wij vonden het eten van een zeer hoge kwaliteit, maar eerlijk is eerlijk, je betaalt daar ook best wat voor. Wij waren echter spekkopers met onze Groupon.
elze B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Als provinciaaltje in de grote stad zit je bij Oslo goed. Redelijk geprijsde, niet al te spannende gerechten, goed van kwaliteit in een lekker dynamische setting. De ravioli met spinazie en risotto was smakelijk, met een basilicumcrème: pesto met een beetje room. Van de beloofde granaatappelpanna cotta heb ik eerlijk gezegd niets geproefd.
De salade -apart te bestellen- was basic. Wel in orde. Omdat ik de ravioli als voorrecht had besteld, was er nog ruimte voor een dessert: Death by chocolat. Behoorlijk goed gelukt, vooral dankzij de zoute caramelsaus.
Het personeel is vriendelijk, loopt zich de benen uit het lijf, maar toch moet je soms net iets te lang op je drankje wachten.
Oslo is een ongecompliceerd restaurant, geen hoogvlieger, wel in orde. Er is keus voor vegetariërs, maar de vegan-trend is hier nog niet doorgedrongen.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Afgelopen zaterdag in dit wat gedateerd ogende restaurant gegeten, waar het echter wel heel gezellig en druk was. Op de wand waarbij wij ons tafeltje hadden, bevond zich fotobehang met afbeeldingen uit de jaren 50 leek me zo toe. Een andere wand was geheel bekleed met oude posters. Maar dit gaat waarschijnlijk allemaal veranderen, want op de website van het restaurant is een grote verbouwing aangekondigd in april, waarbij deze horecagelegenheid een metamorfose zal ondergaan. Dat althans is de bewering op de site.
We hadden gereserveerd met een Groupon deal: vrije keuze van drie gangen van de gehele kaart. We werden keurig ontvangen en naar onze tafel geleid.
Op de vraag wat we wilden drinken, antwoordde mijn partner als altijd zoete witte wijn, maar die bleek helaas niet voorhanden. Voor haar geen probleem, ze koos nu voor een bitter lemon. Ik had het geluk dat in dit etablissement speciaal bieren werden geserveerd. Ik liet me trakteren op een lekkere tripel van Brouwerij ’t IJ: de Zatte. Daarna bekeken we de menukaart en bepaalden onze keuzes.
Vooraf kregen we lekker warm witbrood met aïoli.
Mijn lief had besloten om voor het voorgerecht eens soep te nemen: Oslo Fishsoup met een brandade van kabeljouw en krab. Hier was ze buitengewoon mee in haar nopjes. De best vissoep die ze in tijden had geproefd. Ik had mijn keuze laten vallen op de tartaar van Black Angus. Die werd mooi opgemaakt gepresenteerd en smaakte voortreffelijk. Daarbij kreeg ik ook nog de toast die eigenlijk bij de soep van mijn gezellin hoorde. Zodoende kon ik de tartaar lekker op toast verorberen.
Voor het hoofdgerecht liet mijn disgenote zich verleiden tot het nemen van lamsvlees: gekonfijte lamschenkel met gebakken krieltjes, ratatouille en oregano jus. Daarbij bestelden we als extra frites en een slamelange. Mijn geliefde was heel erg enthousiast over het vlees dat heerlijk zacht was. Alleen was de hoeveelheid zó groot dat ze een deel moest laten staan. De frites waren goed gebakken en behoorlijk krokant. De slamelange was goed van samenstelling (goed gevarieerd) en voorzien van een lekkere dressing.
Mijn hoofdgerecht werd de Black Angus sukade met aardappel mousseline, sugar-snaps en salie-knoflookboter. Dit bleek een prima keuze te zijn. Het vlees was uitstekend bereid, mooi rosé van binnen en goed dichtgeschroeid aan de buitenkant. Hoewel ik – eerlijk is eerlijk – wel eens sappiger vlees heb geproefd, was de smaak gewoon prima en kon mijn mes er moeiteloos doorheen komen. De porties waren flink en dat is dus ook heel positief. Uiteraard hadden we de glazen nog eens laten vullen.
Tot slot het dessert. Eigenlijk zat ik inmiddels te vol voor een nagerecht, maar gelukkig stond er Scroppino op de kaart. Daarvoor koos ik dus. Een heerlijke drank (zo noem ik het maar, want ik weet niet hoe het anders te benoemen), waarvoor altijd nog plaats is. Mijn tafelgenote opteerde voor de gekaramelliseerde ananas. Die vond ze heerlijk tezamen met de pinda crunch, kletskop en limoen merengue. Alleen de crème suisse liet ze staan. Ze houdt niet zo van roomachtige producten.
Afronden deden we uiteindelijk met een verse muntthee.
De jongedames in de bediening kweten zich uitstekend van hun taak, ondanks de drukte en de vele taken die zij hadden. Een knappe prestatie!
Conclusie: je kunt hier je buik goed rond eten voor een alleszins zeer redelijke prijs. Prijs/kwaliteitsverhouding is hier excellent.
Kim F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Goed gegeten, niet heel spectaculair, maar prima. Het is wat donker binnen maar dat maakt het sfeervol. Personeel was een klein beetje traag, maar zeker niet storend. Ongedwongen sfeer en lekkere drankjes. Was niet omver geblazen dus zou niet heel snel terug gaan.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Heel leuk restaurant. De prijs-kwaliteit is bijzonder goed. De gerechten zijn mooi opgemaakt en erg lekker (m.n. ravioli, heilbot, death by chocolat). De bediening is erg vriendelijk.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Leuke plek voor lunch en borrel, al heb ik er nog nooit gedineerd. Zeldzame prijzen voor Amsterdamse begrippen!

Eggs benedicte royal en pulled pork zijn erg lekker en worden op heerlijk vers brood geserveerd.

Leuke, vlotte bediening en een lekker terras dat de hele middag zon heeft.
W W.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik heb hier via Groupon gegeten en het was een groot succes. Alle vier hadden we andere voor- en hoofdgerechten en desserts en allemaal waren we supertevreden. Je mag kiezen uit de hele kaart, zonder voor sommige dingen bij te hoeven betalen zoals je vaak ziet, en alles was even lekker. Ik had de zwaardvis met risotto en die was heerlijk. Mijn toetje, death by chocolate, was ook erg lekker. De cheesecake scheen verrukkelijk te zijn geweest hoorde ik naast me en ook de scroppino en de ananas waren heerlijk. Kortom, belachelijk goed gegeten voor zo weinig geld. De bediening was erg vriendelijk en enthousiast. Soms beetje chaos met dubbele drankjes maar op de rekening ging alles prima dus geen probleem daar verder. Ze gaan nu verbouwen. Hopelijk houden ze wel de gezellige warme uitstraling!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Aan de recensies te zien moet je het hier treffen. Wij hebben het getroffen. Bij de reservering via Groupon was er iets foutgegaan. Dat werd heel charmant opgelost. De bediening was dus prima in orde.
Een leuke tent met prima eten. Hier en daar verrassende smaakcombinaties. Maar alles was zonder meer goed, alleen over de patat waren wij een andere mening toegedaan dan de keuken, die mocht van ons best wat knapperiger.
Renee O.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Caffe Oslo, maar doordat het zo ontzettend druk was en er te weinig personeel rond liep moesten we elke keer behoorlijk lang wachten. Zeker op het toetje, een overheerlijke cheesecake van Holtkamp Patisserie, hebben we bijna een uur gewacht, terwijl hij in het koelkastje achter ons stond. Het Wildzwijn als hoofdmenu was wel ontzettend lekker. Qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik het toch echt wel aan de prijs. Zoveel lag er namelijk ook niet op je bord.