Caffe Milo

Linnaeusstraat 71h 1093 EJ Amsterdam Nederland Kaart
31-204638027

Over restaurant Caffe Milo

De hele dag genieten

Hier is de ambiance net zo geslaagd als de kaart. Een warme, moderne inrichting, personeel dat altijd een stapje extra doet om je van dienst te zijn en de lekkerste tapas en andere gerechten uit de Italiaans-mediterrane keuken. Vergeet ook niet naar de specials te vragen, die zijn zeker het proberen waard.

Meer informatie over restaurant Caffe Milo

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
7,1
7,2
Edda .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Op zondag zonder te reserveren mochten we en plekje uitzoeken op het terras of binnen. Buiten werd toch wel veel gerookt, dus binnen gaan zitten. Zeer vriendelijk personeel die goed rekening hield met onze persoonlijke wensen (zwanger). Mijn vriend had de heerlijke classic burger met truffelmayo en goed uitgebakken frieten, ik nam de zeebaars met boeren aardappels uit de oven. Deze hele vis was echt verrukkelijk met geroosterde citroen en jasje van zeezout, heerlijk sappig! De aardappels uit de oven waren wat saai en ook de side salad liet te wensen over. Maar het toetje, de chocoladecake met witte-chocoladeijs, was weer voortreffelijk! Al met al een heel fijne avond met goede prijs kwaliteit verhouding en fijn personeel!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Ik wilde eigenlijk gaan lunchen bij een zaak in de buurt maar daar stond luid een tv aan met voetbal. Dat nooit! Het terras bij Caffe Milo zat vol dus nam ik binnen plaats. Ik bestelde een muntthee, de tomatensoep en de burger van portobello met kaas, tomaat, een relish van rode ui en truffelmayonaise. Het ging al mis bij de muntthee: de stengels staken zeker 10 cm uit het glas. Is het nu zoveel moeite om die even af te breken of te knippen? De tomatensoep met brood was lekker maar de burger was een miskleun. Het broodje was oké maar de portobelloburger had nauwelijks smaak. Dat iets vegetarisch is betekent niet dat het geen smaak mag hebben! De schijfjes tomaat waren zompig maar het allerergste was de truffelmayonaise. Dit was gewoon een heel goedkope knoflooksaus en smaakte ronduit smerig. Het brood was met een dikke laag van dit spul zowel boven als onder ingesmeerd en dus was de burger zowel smaakloos als ranzig. De friet die erbij kwam stond apart op de rekening voor vier euro. De dames in de bediening waren vriendelijk maar dit maakte de slechte burger niet goed.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Lunch met vriendin. Mooie lokatie. Goed bruin brood met geitenkaas. Mijn vriendin had een salade. Deze viel tegen. De slablaadjes waren helemaal bedolven onder een mayonaisedek.
Mette H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Na een hele drukke vrijdag nog niet aan eten toe te zijn gekomen, besloot ik even een hapje buitenshuis te eten. Ik kwam terecht bij Caffe Milo, waar de keuken echter al dicht was. Ik mocht even praten met de mensen in de keuken en de koks Daniel en Frans hebben toch nog een burger voor mij gemaakt. Ik zag dat de zweetdruppels van hun gezicht afdropen dus dit vond ik grote klasse van ze. De burger was ook nog eens top! Dit gold ook voor de rest van het personeel. Hier kom ik vaker terug!
Dani .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Vaak langsgefietst, laatst dan toch voor het eerst eens naar "binnen" gestapt. Het was nog vroeg, zo'n 11 uur. Het zonnetje scheen en ondanks dat het winter is waren wij toch lekker buiten gaan zitten. De serveerster kwam rillend naar buiten lopen en vroeg ons onbeleefd wat we wilden. We vroegen om koffie, wat snel kwam, maar dat was het dan ook. Ze vond het duidelijk te koud om naar buiten te komen. Nu vind ik het geen wereldramp om even naar binnen te lopen, dus dit heb ik een keer gedaan, maar ook hierna leek naar buiten komen haar te veel moeite. Alsnog wat gegeten omdat we erg honger hadden. Croque monsieur prima, maar daar valt weinig aan te verpesten. Uiteindelijk, ondanks dorst, maar twee drankjes kunnen krijgen, want bij het weghalen van onze borden werd ons alleen gevraagd of het gesmaakt had, niet of we nog iets wilden. Ook om te betalen liepen we zelf maar naar binnen.
Jammer, want het ziet er wel super uit. Kunnen ze dan beter wat attentere bediening neerzetten.
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Vandaag geluncht en geborreld bij Milo, een smaakvol ingericht café met een mooi terras, aan de rand van het Oosterpark.
De lunchkaart biedt een gevarieerde keuze aan traditionele en originele gerechten. We kozen een black angus hamburger en ook de boterhammen met gerookte forel. Beide gerechten zagen er overheerlijk uit en zo smaakten ze ook!
Na de lunch bleven we hangen voor een borrel.
We hadden een drink en bite-bon van de Hema. Deze gaf recht op een fles wijn en borrelhapjes, maar omdat we eigenlijk allebei geen wijndrinkers zijn, mochten we in plaats van wijn elk twee 'bijzondere' biertjes bestellen. Erg sympathiek.
We hebben een hele aangename middag gehad en komen hier zeker nog wel een keer terug!
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Afgelopen zaterdag echt een heerlijke burger gegeten. Super mals en sappig! Alleen daarom al een plek om vaker heen te gaan! Verder een prima keuze uit G&T's. En ook het terras is top :)
Wat heb je nog meer nodig!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Een keer op een zaterdag binnengelopen na borrel in Oost. Mooie zaak, kaart ziet er goed uit maar naar mijn idee toch wel aan de prijs voor een "café diner". Uiteindelijke lekker gegeten (angus en zeebaars), maar geen blijvende indruk en geen reden om nog eens te komen. Grootste bezwaar was eigenlijk de bediening. Na binnenkomst vriendelijke verwelkomt door de dame die naar buiten liep, maar stopte het eigenlijk wel. Hoewel naast de bar gezeten uiteindelijk toch maar opgestaan na een minuut of 10 om een drankje te bestellen. Zal zeker nog wel eens terugkomen voor een borrel, is gewoon een mooie tent. Maar na de borrelhap waarschijnlijk toch ergens anders voor de volledige maaltijd.
Buiske B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Met 4 studenten op woensdagavond op het terras heerlijk gegeten. Vooraf kozen wij voor de mega schaal Nachos om te delen. Als hoofd bestelden we 3 pizza's en de portobelloburger! Allemaal echt super super lekker :) Als toetje was er nog plaats voor een cocktail, want het was natuurlijk cocktailnight. Ik vind caffe Milo een echte aanrader! Het eten is helemaal prima en ook 's avonds is het onder het genot van een drankje nog lang gezellig!!
Eelco B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Los zand; dat is Caffe Milo, leuke kaart, leuk personeel, leuke inrichting, prima eten, maar er mist iets. Staat iedereen op de automatische piloot, is het de inrichting die best een keertje een beurtje kan hebben, is het de overvolle kaart? kortom een frisse wind door Milo zou wonderen kunnen verrichten, alles is er op dit moment, behalve bezieling.
Liek .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
We waren al een keertje gaan borrelen bij dit leuke cafe, maar we wonen niet echt in de buurt. Toch trok die ervaring ons over de streep om een hapje te eten toen we in de buurt waren.
De kaart zag er veel belovend uit. Rijke variatie aan vooral pizza's en wat we langs zagen komen zag er goed verzorgd uit. € 15,- misschien een beetje prijzig voor een pizza, maar ok..

Dat viel tegen. Ondanks de leuke presentatie waren onze pizza's slap en ontzettend vet. Ik had een 'hot 'n' spicey' maar dat was gewoon een pizza Margherita met sambal erop en wat rucola. De pizza 4 formagio die we hadden besteld was al niet veel beter: erg vet en slappe bodem.

Toch jammer, want voorderest is het een leuke plek, met aardige bediening. Het eten kan helaas beter wat ons betreft.
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Prima lunchcafé. Goede sfeer. Goede gerechten.
We hadden o.a. een sandwich parmaham. Een aanrader!
Bediening is vriendelijk en snel.
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Leuke buurtbar op een mooie hoek. Vriendelijke bediening. Jammer van de commerciële bierkaart met suffe plaatjes maar gelukkig is er ook Amsterdams pils, weliswaar van de fles. Goede borrelhappen! BItterballen, kipkluifjes, nacho's, daarvoor een 8. Daarna toch nog meer honger gekregen en een pizza besteld, daarvoor een heel krap 6je. Beetje een lomp geval met veel deeg, veel kaas, weinig subtiliteit. Heeft niets met Italië te maken. Maar voor bij je bier net voldoende.
Stefanie K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
De bediening was erg vriendelijk.
De entourage is erg gezellig buiten terras is lekker knus en warm
Mosselen waren zalig en ruim voldoende
gaan zeker terug
N B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Terwijl het buiten regende, zaten we heerlijk overdekt buiten. Lekker onder de stralen van een warmte lamp. Op de bank lagen dekens genoeg om het nog warmer te hebben. Je zit er fijn buiten, uitzicht op het drukke kruispunt, tramlijn 3 en 9, en nog meer bussen. We aten eenvoudig, mijn zus de lasagne met vis en ik een kleine salade en een portie patat. Meer dan genoeg samen. Lekkere verse sla, kleine patatjes geserveerd in een puntzak. Aardige en eerlijke jongen in de bediening: 'de kleine salade is al best groot'. 'De jus is niet zelf geperst, maar wel vers, die wordt elke morgen aangeleverd'. Kortom, een prima tent om in de buurt te hebben.
Sidney C.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Wat een teleurstelling! De kaart beloofde veel, maar het kwam er op neer dat het eten te zout, te overdadig aan kruiden, te lang gebakken en te taai was. Behalve de kip, die was juist te kort gebakken waardoor het vlees niet van de botten kwam.
Bovendien was het niet echt een frisse tent; vettige borden en vieze glazen. Het bier op de tap had geen koolzuur. Al met al geen aanrader dit! De ambiance/ inrichting is overigens wel leuk. Maar de prijs-kwaliteit verhouding was ver te zoeken!!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Geluncht op dit leuke plekje in Oost, op de hoek tegenover het Sarphatipark.

Allereerst een erg gezellig, hip en comfortabel decor. Er hangt een leuke jonge gezellige sfeer, en ook het terras is knus en zomers. Echt een leuke ambiance.

Daarnaast dan de bijzonder vriendelijke en behulpzame bediening. Op meerdere manieren werd duidelijk dat ze er zin in hebben, en steeds net dat stapje extra doen om je van dienst te zijn. Fijne leuke mensen dus, die niet stijf zijn, maar toch professioneel en klantvriendelijk.

Het eten (Roerei en een Engels ontbijt) en alles daaromheen waren goed verzorgd en erg smakelijk. Niet over de top, maar gewoon goed.

Kortom, een erg gezellige, fijne, vriendelijke tent om te borrelen, lunchen of eten. Dit is hoe een leuk cafe-restaurant hoort te zijn.
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Erg leuk stekje zo vlak bij de Dappermarkt en het Oosterpark. Was alweer twee jaar geleden dat ik hier was en de sfeer is nog steeds lekker ongedwongen en laag-drempelig. je moet en mag hier geen ster-allures verwachten natuurlijk, maar wat we bestelden was zonder meer prima. De pasta met groene asperges was helemaal niets mis mee en de dressing met hazelnootjes en munt was verrassend lekker. Ook het toscaanse gehaktbrood was eenvoudig maar smakelijk.
Ciara .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
Ik en een vriendin zijn hier afgelopen dinsdag wezen eten en dat was erg gezellig en daarnaast ook lekker. Binnen ziet het er leuk uit en is het ook leuk aangekleed met kerstversiering.
Het personeel was zeer vriendelijk en had genoeg aandacht voor ons. We zijn nog lang gebleven omdat er ook een erg grote groep mensen kwam borrelen. Wij waren hier lang geleden wel eens geweest, maar het is zeker weer voor herhaling vatbaar. Het is een gezellige, knusse, mooie zaak met fijne bediening. Zeker uitproberen!
BjornS .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Na veel verhalen, toch Milo maar eens geprobeerd. Bij binnenkomst oogt het als een gezellig restaurant met een mooi terras. Jammer genoeg moesten we erg lang wachten voor er überhaupt iemand aan tafel kwam. Nadat we besteld hadden, moesten we na een uur vragen waar ons voorgerecht bleef. De bediening, die meer oog had voor elkaar, bleek het vergeten te zijn. Het smaakte overigens best aardig. Het hoofdgerecht daarentegen was van slechte kwaliteit. De salade droop van de olie en bevatte niet echt veel ingrediënten. De kip was droog en zelfs de garnering was niet eens warm. Een opmerking hierover werd niet eens serieus ter harte genomen. Al met al een teleurstellende ervaring, terwijl het voor een restaurant als deze niet zo moeilijk moet zijn. Zorg gewoon voor simpele goede gerechten en voor attente bediening. Met zo'n locatie moet je wel erg je best doen om niet succesvol te zijn. Wat ons betreft niet echt voor herhaling vatbaar.