Caffe Italia

6,4
6,6
Claudiadelbosco P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Als voorgerecht de salade met ossenhaas reepjes en als hoofdgerecht de pizza met salami mozarella verse tomaat en rucola. En dit was bijzonder lekker, malse ossenhaas en de pizza die was ronduit perfect. Had niet verwacht dat het zo goed zou zijn. Mijn complimenten aan de chef. Hele atente bediening. Ik kom hier zeker weer terug.
TheoC .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Dit is nu al de derde keer dat ik bij Caffé Itailia gegeten iedere keer als ik op een zaterdag in Rotterdam moest zijn. De eerste 2 keren was het er behoorlijk druk. Service is snel en vriendelijk en het eten is er heel goed. Vandaag was het iets minder druk maar daardoor niet slechter.
Kim S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gister samen met mijn partner hier gegeten. Het terras zag er gezellig uit dus het leek een goede keus. Onze bestelling werd opgenomen, mijn partner wilde geen gorgonzola op zijn pizza, maar dit kon niet veranderd worden ivm drukte, dus koos hij een andere pizza. Ik wilde graag een beetje water bij mijn ijsthee om medicijnen in te nemen, maar dit was ook niet mogelijk.10 minuten later werd ons eten geserveerd. Erg vreemd aangezien het mega druk was volgens de ober. Mijn partner had een pizza magherita die alleen naar kaas smaakte, en geen italiaanse kaas maar de hollandse kaas die je in de supermarkt koopt. Mijn lasange was aangebrand en smaakte ook alleen maar naar goedkope kaas. We hebben de gerechten haast onaangegeten laten staan maar moesten toch de volle mep betalen, 13.50 voor een lasange die bij de ah nog beter smaakt, wat een rip off.
Demelza S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
We wilden een hapje gaan eten, het liefst Italiaans. Via het internet bij Caffè Italia gekomen. Het zag er mooi uit binnen, ik bestelde een pasta en vroeg of er groente bij kon. Dit was niet mogelijk, ik vond dit al raar. Geen groente in huis? Oké, garnalen was wel mogelijk. Wel moest hier extra betaald voor worden, maar dat vond ik niet erg. Ik wilde niet enkelt saus met pasta eten en de andere pasta's spraken mij niet aan. Ik gaf aan dat ik de pasta niet all dente wilde, er werd aangegeven dat de pasta al is gekookt en dus al kant en klaar ligt. Ik vond dit al niet prettig, ik gaf toch aan echt geen alle dente te willen. Dit werd gevraagd aan de kok en later werd mijn bestellen nog een keer opgenomen. Oké ik was erg nieuwsgierig en de sfeer vond ik meteen al anders. Ik vond het erg ongeïnteresseerd over komen allemaal. Toen kwam ons eten, erg flauw. Met peper en zout was mijn pasta wel te doen, maar de garnalen smaakte naar rubber. Deze heb ik niet opgegeten. De pizza van mijn partner kon beter, het was een pizza tonijn. De tonijn leek uit een blik te komen. Erg droog ook. Toen werd er gevraagd of het had gesmaakt, ik gaf aan dat de garnalen niet te doen waren, er werd aangegeven dat het dan verkeerd is bereid en een excuus. Tot mijn verbazing stond het gewoon op de rekening. Wat ik wil mee geven als tip is: Als iemand iets echt niet opgegeten heeft en aangeeft het echt niet lekker te vinden en je het toegeeft dat het misschien verkeerd is bereid, er dan iets mee te doen. Haal het van de rekening of bied iets van het huis aan. Wij komen in iedergeval nooit meer terug en ik zal het iedereen afraden die ik over Caffè Italia hoor praten. Erg slecht en niet gastvriendelijk.
Simone B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Wat een super leuke service , de bediening neemt de tijd voor je en zijn erg vriendelijk.
De sfeer is relax en we kregen echt het gevoel dat we welkom waren.

Prijs -kwaliteit verhouding is erg goed!

Echt een aanrader.
Shanna A.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
We werden aangetrokken door het leuke terras, maar wat een teleurstelling was dit zeg. Ongeintresseerd personeel, alsof ze er staan omdat het moet, en er geen cent voor betaald krijgen. 1 van de serveersters was steeds heel demonstratief stoelen aan het aanschuiven en aan het opruimen op het terras met de nodige herrie, en we hadden het idee dat ze elk moment wilde sluiten (om half 9!!) Onze voor gerechten, carpaccio & salade caprese, waren zo goed als smaakloos. En de pizza's waren ook totaal smaakloos. Wat een blamage.. nooit meer.
JeroenStiensma .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Ik heb Spaghetti met vier soorten Italiaanse kaas proberen te eten, maar het lukte me niet binnen te krijgen. De pasta was erg machtig. Uiteindelijk vroeg ik de rekening zonder verder te eten. De de serveerster vroeg of het wel smaakte. Toen ik zei dat het niet gesmaakt heeft, reageerde ze een beetje verbaasd. Voor bijna helemaal niets eten was ik wel 13,50 kwijt. De serveerster zag dat het bord nog helemaal vol was en deed er ook niets om het nog goed te maken.

B
Jonatan Q.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Hier gegeten met een grote groep. Hoewel we eerst over twee tafels verdeeld waren, werd ons een grotere tafel aangeboden zodra deze vrij kwam en daarnaast werd het eten tegelijkertijd geserveerd wat vaak een uitdaging is voor een grote groep. Het eten was Italiaans zoals ik gewend ben, simpel en lekker maar niets bijzonders. De ligging daarentegen is fantastisch als je het wil combineren met een avondje uit in het centrum van Rotterdam.
Lulu010 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Aangetrokken door het terras zijn wij bij Caffe Italia gaan zitten. Ik bestelde een risotto met kip en paddenstoelen. Toen die na 5 minuten al geserveerd werd, kreeg ik al een onderbuikgevoel dat er iets niet moest kloppen. Een verse risotto is nooit binnen 5 minuten klaar. Wat een aanfluiting; de rijst dreef in de room, de kip was taai en zout en peper ontbraken totaal. Voor het eerst in mijn leven heb ik de helft van mijn bord laten staan.
Toen wij aan gaven dat het niet smaakte, werd hier niet op gereageerd. Sterker nog, de serveerster kwam kil de rekening brengen.
Eens, maar nooit meer!
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Ik eet hier regelmatig voorafgaand films of concerten aan het schouwburgplein. Meest recent hier gegeten op 1 april voorafgaand aan een concert in de Doelen. Het zat bijna vol en we hadden weinig tijd. Bij binnenkomst hebben we dit aangegeven en hier werd rekening mee gehouden, zodat we tijdig bij het concert waren.

We hadden allebei een pizza en deze zijn altijd prima. Geen buitengewone kwaliteit, maar altijd lekker van smaak en goed gebakken. Het interieur is een aantal jaar geleden vernieuwd en het ziet er fris en gezellig uit.

De bediening is altijd aardig en attent. Zoals ik al zei ben ik hier al vaak geweest en ik zal er zeker ook nog vaak komen.
Berkel123 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Vandaag gegeten met ons team bij caffe italia. Met 15 vrouwen kwamen we aan en bleken we verdeeld te zijn over twee tafels en dus hebben we elkaar bijna/niet gesproken.

Pizza's besteld, maar vonden we niet geweldig.
Iemand van ons team had een salami pizza. Ze kwamen met een margarita en 1 minuut later lagen er KOUDE salami plakjes op de pizza die niet in de oven gedaan was. Raar kijken als er gevraagd wordt als het ff terug de oven in moet en geen excuus...

Onze avond is verpest..
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Voor de film met zijn vieren lekker Italiaans eten. Eten prima, wijn lekker, bediening vlot en goed, behalve het feit dat men weigerde tapwater op tafel te zetten. "Alleen flesjes." Dat is echt uit de tijd, Italia! De serveerster heeft wel heel vriendelijk zelf aangeboden om de rest van mijn pizza voor me in te pakken. Maar laat a.u.b. weten wanneer er "water bij de wijn" wordt geschonken, dan komen we pas terug.
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Voordat we naar de film gingen hier even gegeten met een vriend. De rode wijn was heel lekker, alleen jammer dat voor het water apart betaald moest worden. Beiden een pizza gegeten en allebei genoten. Was heel erg lekker en ook zeker genoeg. Daarna nog tiramisu als toetje gegeten, was ook lekker. Service is niet echt bijzonder, ze vragen slechts het hoognodige. Verder wel een heel mooi restaurant en ook lekker eten.
Rick P.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Voor het eerst gegeten bij Caffe Italia. Met een groepje collega's gaan we met enige regelmaat eten in Rotterdam en deze keer was het een avondje italiaans. Prima bevallen bij dit centraal gelegen restaurant. Mijn keuze was een Dorade, welke perfect klaar gemaakt bleek. Mooie grote vis ook met veel vlees. De bijgerechten (sla en spagetti met een tomatensausje) waren ook prima van smaak. Mijn collegas hadden allen andere gerechten, welke ook heerlijk waren. Voor de grote eters onder ons: het gerecht met kalfsoesters is niet echt ruim bemeten, dus we hadden 1 tafelgenoot die 's avonds thuis nog een boterham heeft staan eten.

Zou zeker weer gaan.
WK W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Afgelopen dinsdagavond heb ik hier met mijn vriend gegeten onder het genot van een lekker wijntje. De pizza die ik had genomen was erg lekker en de lasagne van mijn vriend was ook erg goed! Het restaurant heeft een fijne ambiance en de dame in de bediening was heel vriendelijk. Top!
Sara85 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Gisteravond pizza's gegeten voorafgaand aan een film van het filmfestival. De zaak zat goed vol, maar er was gelukkig nog een plekje voor 2. We zaten dichtbij de keuken en de bar, een leuke plek omdat er veel gebeurd. De bediening is erg attent en snel, mogelijk ook door onze locatie.
De pizza's (prosciutto funghi en diavolo) waren ok. De laatst genoemde was niet erg pittig, zoals wel verwacht. De bodems zijn prima.
Als nagerecht Koekela-taart, worteltaart en cheesecake. De kersen op de cheeseckae hadden amper smaak.
Peter1n2 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
afgelopen woensdag samen met mijn vriendin bij Caffè italia geweest. Wij hebben pizza met rauw ham en pizza met 4 soorten kaas gegeten. Verrukkelijke pizza's, lekker krokant en echt Italiaanse pizza's. Bravo de pizzaiolo van de caffè italia, we komen zeker nog terug om andere pizza's te proberen. Dank je wel en tot gauw.
MissyD .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Afgelopen zaterdag waren wij in rotterdam met ons gezinnetje. Na een dagje shoppen wilde wij lekker uiteten. Uiteindelijk bij de Italiaan aan schouwburgplein naar binnen gegaan.
We werden vriendelijk begroet Door personeel en er werd gelijk een kinderstoel voor onze kleine bij geschoven.
We kregen gelijk een mandje brood op tafel. De kaart heel diverse van pizza, pasta tot vis en vlees.
Voor de kleine een kinderpasta bolognese besteld. Mijn man ging uiteindelijk voor de zalmfilet en ik voor de gegrilde ossenhaas.
De zaak zat half vol, maar ons eten was binnen 25 minuten op tafel. Dat was wel ideaal voor de kleine dat we niet zo lang hoefden te wachten.
Personeel was heel vriendelijk en kwam regelmatig aan tafel om onze drankjes bij te vullen.
kinderpasta was precies genoeg, zalmfilet in combinatie met de spinazie was ook zeer goed en de gegrilde ossenhaas perfect medium gebakken.
Wij hebben heerlijk gegeten en een leuke avond gehad.
zeker een aanrader om als je een dagje in rotterdam bent te gaan eten.
Wij komen zeker terug.
Jimhoff .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Afgelopen vrijdag hier met een groep mensen gewest wat pizza's gegeten en ik mag eerlijk zeggen dat caffè italia heeft de beste pizza's en tiramisù van Rotterdam. Caffè Italia is zeker een aanrader. Mooi locatie, goeie koks en vriendelijke bediening. Dank u wel caffè italia, we komen zeker terug.
Stefan_Egberts .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Caffe Italia is een hele mooie plek waar je absoluut heerlijk kan eten. Ik had niks te klagen over de service en de sfeer was er uitmuntend. Ik zal hier zeker vaker komen en dit is absoluut een aanrader!!