Caffe Esprit

Spui 10A 1012 WZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206392589

Over restaurant Caffe Esprit

In het historisch hart van Amsterdam vind je zich Caffe Esprit, een unieke locatie die wordt gekenmerkt door de centrale ligging en het panoramische uitzicht over het Spui.

Je kunt er dagelijks terecht voor overheerlijke clubsandwiches, pasta’s, burgers en salades. De heerlijke huisgemaakte worteltaart en cheesecake trekken al jarenlang een grote groep vaste gasten. Het terras is tijdens de zomermaanden de uitgelezen plek om te genieten van een kop koffie, een goed glas wijn of een lekker koud biertje.

Meer informatie over restaurant Caffe Esprit

Maandag t/m Woensdag 10:00 - 18:00
Donderdag 10:00 - 20:00
Vrijdag 10:00 - 18:00
Zaterdag 10:00 - 19:00

7,1
Robin R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Eten was allemaal tiptop in orde niks op aan te merken. Ik had de kipburger en in plaats van een stuk kip kreeg je kip stukjes
Erg lekker en een aanrader.
Service is binnen beter dan buiten en daar heb ik dan ook wat over gezegd
Vorderest was alles erg goed en gezellig sfeertje
Etensgenieter1 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Ik kom hier regelmatig voor een kop koffie of een snelle hap, maar vooral als ik even wil studeren met wat rumoer om me heen. Heerlijk tentje, vriendelijke bediening en fijne sfeer. De broccoli soep met garnalen die ik laatst had was heel erg lekker.
Janine S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Gisteren vanuit Limburg een dagje naar Amsterdam voor een bezoek naar het Rijksmuseum.
Vanuit het station naar het Rijksmuseum lopen we langs Esprit waar we besluiten om een hapje te eten.
Onze drankjes worden geserveerd en ik krijg een flesje icetea helemaal over me heen, de serveerster zegt nog sorry en geeft mij een 'droog' doekje.
Ik ga naar het toilet trek mijn shirt uit en doe het onder de kraan en later in de handdoek droger, dit kan ik echter niet met mijn broek en ondergoed doen. Mijn vriendin is in de weer met mijn jas.
Na een kwartiertje komen wij op de plaats en wat blijkt, het gezelschap heeft nog moeten vragen voor een nieuwe icetea.
De tafel en stoel (en ook ik) plakte nog behoorlijk.
De serveerster kwam tijdens het eten nog vragen of alles naar wens was met nogmaals een sorry.
Echter toen wij de rekening vroegen stond alles op de rekening en onze vraag was dan ook of dat er iets aan de rekening gedaan kon worden. Hierop kregen wij als antwoord 'dat doen wij normaal nooit' , waarop mijn reactie was ' ooooo gebeurd dit vaker?'.
Uiteindelijk ging er €3,- van de rekening af, wat echter niet weg neemt dat ik mijn jas en shirt al 2x heb uitgewassen en de vlekken er nog niet uit zijn.
Tja Esprit, als dit jullie service is ......... .
Service een 1 is nog teveel!!
Sorry!!!!
Xxmies .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Heerlijk geluncht vandaag. Lunchroom zat goed vol, tafeltjes vrij dicht op elkaar maar absoluut niet vervelend. Zowel de pasta als de burger met potato wedges waren voortreffelijk. Bediening laat te wensen over. Glazen waren al leeg voordat de gerechten kwamen, drankje werden pas aangeboden nadat de borden leeg waren. Jammer! Toen hoefde het van ons niet meer.
Lobkealeman .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Gisteren tijdens onze lunch gezellig gaan eten in caffe Esprit in Amsterdam. Ziet er gezellig en mooi uit, daarom voor dit restaurantje gekozen! Ik bestelde een Jus d'orange. Prima mevrouw, hebben wij en komt er aan. Zo'n 10 minuten later komen ze mij mededelen dat de Jus d'orange op is. Al iets te lang moeten wachten, het restaurant en terras zat dan ook redelijk vol. Dan maar een cola. Mijn vriendin en ik namen beide een tomatensoep, prima niets op aan te merken (heerlijk!!!). Ik bestelde een ciabattabroodje, mijn vriendin zag niets op de kaart staan wat ze graag wilde en lustte dus vroeg ze om een italiaanse bol met ham en kaas. Al deze producten stonden op de kaart dus was naar ons idee zo in elkaar geflanst, maar nee... We kregen als antwoord 'Nee, het is te druk in de keuken'. Niet zo klantvriendelijk, maar jammer. Dan maar niets bestellen. Ik kreeg mijn ciabattabroodje, heerlijk belegd en wederom niets op aan te merken. Alleen moest ik vervolgens nog eens om bestek vragen ook, want dit waren ze zo gezegd 'vergeten'. Vervolgens willen afrekenen en iemand van de bediening roepen die zegt ik kom er zo aan en wat dan alsnog 8 minuten duurt eer dat je kunt afrekenen. Eten is echt prima, alleen de service en bediening kan volgens ons echt nog wel verbeterd worden!!!!
Merelise .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Het restaurant valt op, goede en drukbezochte locatie. Wij hadden de "chick chick" salade, een bord met (ongewassen) sla en een paar tomaatjes. Veel "chick" was er niet aan, het bord leek meer gevuld met droge sla. We hebben de bediening erop gewezen dat er weinig (bijna geen) kip in de salade zat, kregen als reactie dat of het verder wel lekker was.. Voor de prijs van E10+ vind ik deze salade somber. Zeker het geld niet waard.
Jordi G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Heerlijke locatie aan het Spui en een van mijn favoriete lunchzaakjes in Amsterdam. De zaak is open en licht en bij lekker weer is het terras goed toeven. De kaart is prima, maar wat ze bijzonder maakt zijn de clubsandwiches. Horen zonder enige twijfel bij de beste van Amsterdam (de mississippi is mischien wel de beste van amsterdam).
Scoort hoog in het lunchsegment, alhoewel de bediening de laatste tijd wat traag en ongeinteresseerd is.
Jorinde H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Voor het winkelen wilden we even een snel hapje doen maar helaas troffen we het niet. De pasta (€ 10,-) was te zout en dreef in een laag vet/olie. Mijn maag was uren van slag. Het meisje van de bediening had dezelfde pasta ook gegeten die avond en deze was volgens haar minder vet. Waarschijnlijk gewoon pech. De sfeer en bediening waren prettig en de muziek passend en heerlijk. We komen in ieder geval terug voor een drankje.
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2013
Lekker wezen lunchen op het terras. Vrij vlot geholpen en veel keuze op de kaart, van lekkere broodjes tot belegde bagels, Hamburgs en pasta's.
Wij (3p) namen bagel zalm, brutus best: oerbrood met warme geitenkaas en hamburger USA.
De gerechten waren super lekker en vers, en royaal belegd.
De gekruide wedges bij de USA waren ook lekker.
Met 3 personen 40 euro kwijt en allemaal voldaan!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Een leuke zaak aan het relaxte Spui. De koffie was buitengewoon goed. Mijn salade niçoise was oké maar men was het brood en de boter vergeten (en ikzelf kwam daar pas achter toen ik de salade al bijna op had). Toch slordig. Maar ik kom zeker terug om een van de hamburgers of de clubsandwiches te proberen.
Gé T.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Het is een mooi restaurant maar qua personeel kan er nog wel wat meer structuur in. Het lijken toch ook hier weer studentjes met een bijbaantje. Op het terras roept iedere serveerster dat ze zo bij je komt, maar het lijkt alsof er niet echt een duidelijke coordinatie is. Het duurt wel ff voordat je iemand te pakken hebt. Verder vind ik E5,50 voor een piepklein schaaltje tortillachips wel erg overpriced.
Anouck22 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2013
Ik ben hier inmiddels meerdere keren geweest. Op het Spui in Amsterdam bevindt dit cafe/restaurant zich. Het is erg klein van binnen waardoor je dicht op elkaar zit. Dit is helemaal in de winter het geval. In de zomer hebben ze een groot terras waardoor het allemaal wat relaxter is. Helaas hebben ze dan weer te weinig bediening waardoor alles lang duurt. Ik heb hier tweemaal pasta gegeten als lunch. Deze waren beide keren lekker en de kwaliteit was hetzelfde. De mensen met wie ik was hadden andere gerechten die stuk voor stuk ook lekker waren.
Het restaurant ziet er prima uit qua decor. Een pluspunt is dat ze gratis Wifi hebben. Ik blijf hier toch komen omdat het een top locatie is en het eten goed is.
Jenny Q.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Hier kom ik met regelmaat, en dus afgelopen zaterdag weer.
de rainbow en mexican wrap waren zoals gewoonlijk prima van smaak, maar de bestelling liet wel lang op zich wachten. De cheesecake en koffie waren niet bijzonder goed, maar ook niets mis mee.
dan de bediening... de dames zijn wat ongeïnteresseerd.
Toch zal ik blijven terug komen... maar de bediening mag wat attenter! Jammer want het is wel sfeervol lunch caffe.
Marel1983 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Zeer goede lunchzaak! Ton ik hier kwam stond ik diret voor een dilemma, de kaart bevat zoveel heerlijke lunchgerechten dat het moeilijk kiezen is. Uiteindelijk gekozen voor een Griekse salade, lekker met spinazie, feta en een goede honingdressing. Daarna omdat ik de verleiding niet kon weerstaan een worteltaart gegeten. Wat een topper! Heerlijk en niet te zoet. Vlotte meisjes bedienen je hier snel en vriendelijk.
Anouck22 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Ik was aan het shoppen en moest even lunchen. Dit restaurantje leek me uiterst geschikt om even iets lekkers te eten. Toen we binnen kwamen was het propvol. Er waren te veel tafels en te weinig bediening. Toen we zaten duurde het even voordat we wat konden bestellen. Ook duurde het even voordat het onze tafel uiteindelijk bereikte. Ik had een pasta bestelt. Deze smaakte echt heel erg lekker. Ik heb er niks op aan te merken. Het eten van de persoon met wie ik was smaakte volgens hem ook erg goed. De prijs was prima.
Jillian .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Decor is modern chique. Er is niet veel ruimte tussen sommige tafels (en de bar) waardoor de cafe wel krap kan voelen.

Broodjes en salades waren lekker en vers.

De prijzen zijn aan de dure kant maar ik vond de cafe veel leuker dan ik had verwacht en het is een aanrader voor tijdens een winkeltocht door de Kalverstraat.