Caffe' 500

Erg voordelig
Erg kort
Carina M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Met groupon actie (italiaanse proeverij) verukkelijk gegeten hier. Olijven en focaccia met heerlijke olie als amuse, een glas prosecco erbij, en daarna 7 overheerlijke voorgerechtjes (alle voorgerechten van de kaart), prachtig opgemaakt. Een fles heerlijke en betaalbare wijn erbij besteld en smullen maar. Voor ons was het eten meer dan voldoende. Zeer vriendelijke bediening. Slechts 1 van ons drieen bestelde koffie, maar wel voor alle 3 chocolaatjes erbij. Na afloop mochten wij niet vertrekken voordat we nog een glaasje limoncello, aangeboden door de eigenaresse, hadden gedronken. De entourage is heel gezellig en vrolijk. Een topavond gehad, bedankt!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Met groupon hier gegeten, je krijgt als starter olijven (knapperig vers) en brood met olijfolie, gevolgd door een grote dish met alle voorgerechten. De eigenaresse kwam daarna vragen of we nog iets van de kaart wilden gebruiken, we zijn voor de kaas gegaan en hebben hier zeker geen spijt van gehad. Verse producten en een zeer vriendelijke bediening.
Ambar .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heel leuk restaurantje, heerlijk eten! Pas op met de Groupon deal voor een Italiaanse proeverij: dit is alleen een voorgerecht!! Dat staat nergens aangegeven! Buiten dat we er niet op gerekend hadden dat we een hoofdgerecht bij moesten bestellen omdat de proeverij echt niet genoeg was, was het een prima ervaring en voor herhaling vatbaar.
Marieke I.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag met zijn vieren hier (weer) gegeten. We waren al een hele poos niet meer geweest en toch herinnerde de eigenaresse ons, leuk! Alle vier wat anders besteld, maar alles was goed op smaak. Vooral de antipasti misti (een hele batterij aan lekkernijen, jammie!) en de groentenantipasto waren heerlijk, evenals de kreeft met lintpasta op basis van citroen. Volgens de dame die dit at, was het goddelijk. De risotto met groenten was lekker al dente, zoals het hoort, en niet overdreven vol boter en kaas. Met pecorino dit keer, in plaats van de usual parmiggiano. Heerlijk. Opnieuw een fijne avond uit. Jammer dat ze niet meer tafels hebben, want het is altijd gauw vol. Maar dat is natuurlijk alleen maar een compliment! Tafeltjes staan wat dicht op elkaar, maar dat vonden wij helemaal niet erg. Past bij de sfeer en gezelligheid van het restaurant. Enige minpuntje was misschien dat één van ons de gekozen (witte) wijn niet lekker vond en na 1 slok al liet staan. Het werd keurig opgemerkt en ze kreeg een andere wijn aangeboden, maar die werd wel in rekening gebracht. Helemaal niet erg, maar als ik dan toch iets zou moeten zeggen, zou ik, als ik de eigenaar was, dit extra glas niet op de rekening hebben gezet. Maar ach... er zijn ergere dingen.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
(H)eerlijk en oprecht Italiaans eten. De keuze uit de antipasti is bijna niet te doen want, laat ik eerlijk zijn, je wilt het allemaal proeven zodra de gastvrouw het voorleest van een klein schoolbordje.
Gelukkig kan men de antipasti misto (aanrader) kiezen, en dat deden we dan ook zonder enige twijfel. En wat een traktatie, eerlijke echte Italiaanse lekkernijen (warm en koud) en olijfolie door de familie zelf gemaakt.
Ze werken hier niet met een vast menu dus elke dag wisselen de gerechten. Heerlijke verse pasta's en vis of vleesgerechten, ik koos voor een citroen-pasta met mosselen en m'n Italiaanse tafelgenoot ging voor de melanzane parmigiana, beide gerechten waren zeer smaakvol en authentiek. De erg lekkere huiswijn uit Sicilië (Grillo) begeleidde deze gerechten goed. Als dessert was er een heel mooi warm chocoladetaartje, en ook deze was top.
De inrichting is heel gezellig, maar het is wel echt heel erg dicht op elkaar, vandaar dat dit een wat lager cijfer krijgt. De service was fantastisch, we gaan hier snel weer heen!
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Ik begin lachend omdat ik de reactie lees van dit restaurant op een onbegrijpelijk slechte review. Wat een heerlijk restaurant is dit, het is altijd druk in het weekend. Kom je spontaan binnen zal de goedgemutste gastheer en/of vrouw je altijd een plekje bieden aan de bar (tenzij je aandringt op een plek voor 40 min. Dan verklaren ze je -terecht-voor gek, wie kan er nou vers koken, genieten én eten binnen 40 minuten??) De anti pasti is overheerlijk en wisseld geregeld. De lasagne van kalf was zacht en overheerlijk. Om over de wijnen nog maar te zwijgen. Ik kan wel zeggen onze favo Italiaan. We moeten vaker komen!
G R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Lieve bediening, relaxed en goed eten. Antipasti vooraf verrassend, veel en lekker. Voor ons een heerlijk doordeweeks avondje buiten de deur eten in onze buurt.
Kees De Jong .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Bij dit restaurantje wilde we al een tijd graag eten. De recensies waren goed en het was er altijd erg druk wanneer wij hier langsliepen.
Dus gereserveerd. Het was een avond midden in de week, helaas erg rustig ... was dit een voorteken?
Eigenlijk viel alles tegen. Het voorgerecht was nog net oké te noemen. De hoofdgerechten vielen echt zwaar tegen. De vis was snottig, de polenta droog, en het vlees was taai..
Toen bij het afruimen de borden niet leeg waren vroeg de bediening of het wel had gesmaakt. Toen we vervolgens aangaven dat we het niet zo lekker hadden gevonden.. kregen we het verwijt!! dat we dit wel eerder hadden kunnen melden... heel apart. Alsof wij schuldig waren dat het eten slecht was...
Uiteindelijk bij het afrekenen kregen we te horen dat de keuken bij nader inzien de vis ook niet goed vond. Deze werd van de rekening afgetrokken. Maar waarom hebben ze deze dan wel geserveerd?!

Het was echt een grote deceptie!
Best guest, we of course have to reply to your review ( sorry we are late we were on holyday) we have just 3 point we need to make clear: 1- of course we remember you because as you can see from other comments it hardly happens that people complain to us, so just that you know the fact that we came to you telling that you could have told us on time that you weren't satisfy it means that we could have make you happy with another dish if that one it wasn't of your taste, by the way this is what we mean in ITALY with hospitality and service. 2- you have all the rights to complain if you don't like something but please DON'T LIE because i personally told you that the chefs have tried the dish and that for us for perfect and again the fact the we anyway didn't let you pay it it also is SERVICE. 3-"slecht" is a word to heavy to use to describe a dish who is not from your country, so we are sorry for the time you have spend to wright a review that to us doesn't mean that much.
Quirine B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
De avond begon goed met de proeverij van voorgerechten en uitstekende wijn, helaas vielen de hoofdgerechten tegen. De vis was erg taai en smaak loos en de saus dik en te romig. Het kalfsvlees was ook taai. Erg jammer, zeker na alle goede verhalen die ik al over deze tent gehoord had.
Timothea B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Altijd druk, gezellig en vol. Eten erg lekker en bediening enthousiast. De wisselende extra menukeuzes zijn top. Decor druk, maar heeft zeker wat!
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Vanavond met een vriendin weer eens lekker hier gegeten. Gelukkig wel gereserveerd want het is er altijd druk en spontaan kun je eigenlijk bijna niet aanschuiven. Er zaten zelfs mensen aan de bar te eten. We begonnen met een Bellini, uiteraard en helaas maar begrijpelijk niet met verse perzik omdat het winter is, maar nog steeds lekker. En als je die in Venetie in Harry's bar ooit hebt gehad, vallen alle andere uiteraard tegen. Als amuse kregen we 3 heerlijke olijven en foccacia van het huis. Lekkere vierkante stukjes brood met olijfolie en balsamico azijn. We namen de antipasti voor 2 personen, 25 euro samen, best prijzig maar wel erg lekker. Ham, mozzarella, stukje quiche, kleine octopussen, gegrilde courgette etc. Heerlijk. Omdat we na het voorgerecht al bijna genoeg hadden gegeten namen we alleen nog maar 2 primo. Een ravioli gevuld met pompoen, en een spinazie/ricotta taartje met verse spinazie, paddestoeltjes. Allemaal erg lekker. Eenvoudig, maar door de juiste ingrediënten toch een smaakbeleving. Voor een toetje hadden we geen plek meer in onze buik maar een scroppino met grappa kon er nog wel in. Smaakte erg lekker. Ik kende hem zelf alleen maar met wodka en niet met grappa. Met grappa was hij net iets sterker. Super lekker. Nog een espresso toe en het laatste slokje rode wijn.
De rode wijn, een Albapiana, Syrah, uit Sicilie, 2010 was een super lekkere wijn. Stevig maar ook weer fluweel zacht.
Caffe 500 blijft voor ons een van de favoriete italianen. En ook weer leuk om met de bediening, die super aardig en vriendelijk was, een klein beetje italiaans te praten. Ze vonden het leuk dat je het in ieder geval probeerde.

Johanna32 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Geweldig restaurant!
Klein zaakje aan de Albert Cuypstraat, er staan veel tafeltjes dicht op elkaar maar dit is absoluut niet storend. Alsnog het gevoel van privacy aan tafel.
Eten is zeer goed, vooral de schotel van gemixte voorgerechten is een aanrader: niet voor de hand liggend maar origineel en écht heel lekker. Hierna hadden mijn tafelgenoot en ik allebei een pasta-gerecht. Dit was zeer smakelijk maar wel een wat kleine portie. Eigenlijk dus écht Italiaans, want geen hoofdgerecht. Wij hebben afgesloten met een heerlijke tiramisu.
De bediening, allemaal Italiaanse dames, weten je veel te vertellen over het menu en goed te adviseren.
Reserveer, want het zit er altijd heel vol!
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Heel fijn restaurantje in de pijp.
Super vriendelijke bediening.
De bruscettas waren heel vers en heerlijk van smaak. De pasta met vongole was echt super lekker. Naast de heerlijke gerechten werden ons goede wijnen geadviseerd en om het af te maken heerlijk zelf gemaakte tiramisu.
De sfeer is heel rustig en gemoedelijk waardoor je je totaal niet gehaast voelt en heel fijn kan genieten van de gerechten.
Echt een aanrader!
Marius G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
alsof je in Italie bent ,geweldige ontvangst , gezellige dames in de bediening die er alles aan doen om het de gasten naar de zin te maken. de kaart is altijd een verrassing , is in ieder geval sterk afhankelijk van het seizoen. alles is vers , vanavond als starter een groente taartje , daarna heerlijke huisgemaakte pappardelle met paddestoelen en verse truffel. en mijn partner had de eend die viel "spontaan" van het bot en was goddelijk . als dessert hadden we een chocolade souffle, een echte aanrader.
kortom viva Italia in de Pijp.wel reserveren ,het zit altijd vol.
Wanda P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Heb hier met een vriendin met de grouponvoucher voor Italiaanse proeferij inclusief glas prosecco gegeten. Het is een leuke, klein tentje met een leuke sfeer. De bediening was ook erg lief en bij ons ging het allemaal erg vlot, maar we waren vroeg, kwamen om 18.00 uur binnen, toen het nog niet zo druk was. De proeferij was heerlijk en meer dan genoeg voor ons tweeën. De café latte montata die we nog extra genomen hebben, was ook heerlijk en zeer betaalbaar. We komen hier zeker nog een keer terug.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Ik heb hier via een actievoucher een antipasta schotel voor 2 personen gegeten inclusief prosecco en brood gedoopt in uitstekende olie. Het was een uitgebreid feest van mooi opgemaakte, smakelijke lekkernijen.
Als we niet al stevig geluncht hadden zouden zeker gaan voor de overige schotels die er verleidelijk uitzagen bij de buurtafels. De huiswijnen zijn voortreffelijk en de bediening is charmant, vrolijk en flexibel. Jammer dat de kleine ruimte als een soort klankkast fungeert en dat je de conversaties aan diverse tafels probleemloos kan volgen. Deze resto is druk bezocht want het personeel moest meerdere gasten zonder reservering teleurstellen en de telefoon rinkelde permanent. Leuke hotspot.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Leuke Italiaan. Authentiek, gezellig en lekkere Italiaanse biertjes. Voorgerecht, een gigantische mix van antipasti met voor elk wat wils, was prima met een groep. Daarna volgden (na lang wachten, zoals hieronder eerder ook al aangegeven) grote schalen met pasta, risotto en lasagne, allemaal lekker maar niets bijzonders. Smakelijke tiramisu en een goede espresso na. Ongedwongen sfeer. De fiat voor in de zaak is een leuke eyecatcher.
Smul P.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Gerechten kwalitatief op orde. Reken wel op lange wachttijden tussen de gangen.
Niet geschikt voor even een hapje. Alleen voorgerecht en hoofdgerecht samen kleine 3 uur, waardoor geen tijd en zin meer voor een waarschijnlijk heerlijk nagerecht. Daardoor toch niet tevreden. Jammer.
Walter R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Heerlijk gegeten bij de Caffe' 500. Het voorgerecht proeverij was uitgebreid en een feest van smaken. Hoofdgerecht was gewoon goed en lekker. Als nagerecht zag ik ook een proeverij voorbijkomen die er echt heerlijk uitzag. Dat was mij echter te veel en ik koos voor de scroppino met grappa, de lekkerste scroppino ooit!
Van te voren reserveren want het restaurant was stampvol en naar verluid is dat dagelijks zo. Vriendelijke en gezellige Italiaanse bediening.
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Sinds een tijdje weer gegeten bij Caffe'500. Nog steeds prima kwaliteit en leuke Italiaanse bediening.
Laat de antipasti aan de kok over, zit je altijd goed. Doordat dit beslist niet weinig is, compenseert dit het wat kleine pastagerecht. Wij aten de calamarata, een lekkere en gevarieerde vispasta.