Cafezinho

Tweede Laurierdwarsstraat 50 1016 RC Amsterdam Nederland Kaart
31-202219040

Over restaurant Cafezinho

Braziliaanse lekkernijen in de Jordaan

Midden in de Amsterdamse Jordaan vind je Cafezinho, een lieflijk klein lunch café. Hier drink je de lekkerste Braziliaanse koffie, verse fruitsappen van voornamelijk Braziliaans fruit en overheerlijk gebak uit het Zuid-Amerikaanse land. Cafezinho brengt een beetje latino temperament naar Amsterdam, maar voor een lekker oer-Hollands broodje beenham kun je hier natuurlijk ook terecht!

Meer informatie over restaurant Cafezinho

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 16:00
Zaterdag en Zondag 11:30 - 17:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Inderdad niet de snelste bediening maar wel heul erg lekker. De zaak is nu wel en paar keer van eigenaar gewisseld. Het eerste authentieke broodje sweet and salty - van 2 jaar terug - was niet te versmaden. Acai paste, met geitenkaas en wasabi en sla. Echt een subllieme combinatie/aanvulling van smaken! Recent weer een sweet and salty - met hoge verwachtingen - geproefd, maar de Acai was vervangen door Guave paste (te zoet) en de wasabi was te flauw en niet op de geitenkaas maar op het brood zelf gesmeerd. Verder veel lekkere zelfgemaakte broodjes, salades en sapjes. Koffie is echt top!
Hang Loose S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Een paar maanden geleden ontdekte ik dit kleine cafe/lunchroom, sindsdien kom ik er elke week. De goede koffie, de lekkere originele broodjes en de persoonlijke service. Ik zou het liefst er elke dag willen eten en aan iedereen willen aanraden.

Keep up the good work Cafezinho!

Kate S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Op zaterdag met een vriendinnetje hier geluncht. De zaak was leeg. Ik bestelde een vers sapje, die hadden ze niet. Ik bestelde een broodje, die hadden ze ook niet. Verontschuldigingen hiervoor gemaakt. Uiteindelijk bestelde ik een verse munt thee, helaas moest ik hier om de honing vragen. Het ging allemaal niet echt lekker, vandaar de 8. Uiteindelijk heb ik een broodje beenham besteld, die was wel ok, maar niet bijzonder. Ik had verwacht dat de broodjes beter zouden zijn, gezien de goede cijfers hier. Voor mij niet echt voor herhaling vatbaar.
Mappman .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Na de negen straatjes te hebben bezocht even lekker nog wat eten. Niet veel verder ondekten we dit leuke kleine eettentje. Wat een ontdekking!! Super lekkere broodjes (ik nam hun Special) samen met heerlijke juices (ik naam de Acai). De kaart zag er lekker uit en duidelijk weer eens wat anders dan het gewoonlijke aanbod. De bediening is super vriendelijk en al het eten wordt duidelijk met liefde handgemaakt. Ook de sfeer is heel gemoedelijk. Ga hier zeker weten nog terug komen. Je krijgt echt een heel goed product voor je geld. Aanrader!!
Gerrit T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Sandwiches waren vers en vol smaak. De thee wordt goed heet geserveerd en niet met een zakje, maar met een fatsoenlijk zeefje.
Veel verstand van smaken, vriendelijke bediening en hopelijk blijven ze nog lang klein, want daar komt veel van hun kwaliteit vandaan. Ik ga er zeker terugkomen!
Reggie O.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Gisteren hebben we een hief tea gehad bij Cafezinho in Amsterdam.
Het was supergezellig en heel erg lekker.
Originele broodjes en ook glutenvrije broodjes, kaaspuffins en kokoskoekjes met chocola!
Heerlijke cheescake en appeltaart met originele Griekse icetea met appel en kaneel.
De bediening was voortreffelijk en charmant.
We komen zeker snel terug.
Prijs/ kwaliteitverhouding uitstekend!
Maike H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2014
Voor de derde hier geluncht. Het is een klein en gemoedelijk tentje met een zeer vriendelijke bediening en heerlijke koffie Naast de kaart zijn er altijd nog dagspecialiteiteiten (salades, soepen en shakes). Deze keer een heerlijke yogurt-bananen shake met dadels en munt genomen en het vegetarische humus broodje met gegrilde groente. Alles is vers en wordt duidelijk met veel aandacht en liefde bereidt. Niet een plek als je snel even broodje kaas zoekt, maar als je geen haast hebt is dit een echte aanrader!
Saarlang .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Heerlijk klein koffietentje met gewoon weg heerlijk koffie! Met zorg bereid. Ook voor de lunch is dit een leuke plek. Alles is vers en homemade, dus nee je broodje staat niet binnen 30 sec voor je neus, maar dan heb je ook wel wat. Oh en de dames die er werken zijn super vriendelijk.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
We hebben hier heerlijk gelunched. Goede grote broodjes, rijk belegd. De koffie is hier echt super! Je hoeft niet lang te wachten op je bestelling.
Jack L.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Gezellig en vaak drukke tent met overheerlijke koffie. Goede gastvrijheid en lekkere broodjes! eeerlijke prijs voor een goede kwaliteit. Leuk om eens binnen te stappen
RH R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2013
Via Iens op zoek gegaan naar dit kleine horecazaakje in de Jordaan. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk welkom geheten. De eigenaar was op dat moment zelf druk bezig met de bereiding van lunch voor andere gasten, daarom duurde het wel eventjes (bijna 10 minuutjes) voordat onze bestelling werd opgenomen. Koffie is inderdaad erg smaakvol. Wij kozen voor het broodje pastrami en de black bean soup. Beide erg smaakvol. Menukaart is beperkt, maar voor ieder wel iets te vinden.
Arel .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Ze hebben superlekkere blackbean soup! ( soep vd dag) Overheerlijke broodjes en gezonde sappen. Ongedwongen sfeer en goede bediening zijn voor mij belangrijk. voor jou ook, dan is cafezinho zeker een aanrader!
Katia M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Zeker een goed plek voor de heeeerlijk Braziliaanse Kaas broodje! (pão de queijo!)
Koffie is super goed en de warm brood ham ook!
Zak is klein, maar ook daardoor gezellig!
Arno K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Verstopt in de Jordaan maar zeer de moeite waard om even voor om te lopen. De sandwiches zijn van uitmuntende kwaliteit en zelfs de gewoonste koffie is beter dan waar dan ook in Amsterdam. Zeer sympathieke eigenaar.
Renata C.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
A little hidden Brazilian pearl in the Jordan. Best soya macchiato ever. Great sandwiches and natural juices. Dogs allowed.
Maurice B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Once you have tasted the Brazilian experience, including acai smoothies and speciality brazilian coffee - you'll never want to leave. It's the sort of place to escape the city noise - to relax and unwind. Definately a must...
Chiel R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Knus koffietentje, verstopt in de Jordaan. Naast zeer goede koffie ook bijzondere verse sappen en een heerlijk puntje appeltaart!

Relaxte bediening en mooi aangekleed. Ondanks de kleine behuizing heerlijk om een paar uurtjes te vertoeven. Of om gewoon die snelle espresso...ehh..cafezinho (!) achterover te slaan.

Aanrader!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Bij toeval ontdekt terwijl ik door de Jordaan liep, en sinds maanden mijn favoriete koffieplekje om lekker rustig te lezen, te werken of met mijn vriendin op zondag een broodje te eten. En soms natuurlijk om even een cappuccino mee te nemen.

Naast goede koffie (nog steeds moeilijk te vinden in Amsterdam!) ook een groot aantal sappen en broodjes. Vooral de sandwich met pastrami, ui, tomaat, rucola, honing-mosterd dressing en gesmolten Emmentaler is heerlijk!
Judith K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Ik kom hier graag op zondag om een beetje te werken of met een vriendin de week door te nemen. Fijne koffie met lekkere broodjes, en dat verstopt op een leuk plekje in de Jordaan. Echt een aanrader!