Café Zuid

Plein 1992 15 6221 JP Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Café Zuid

Allergieculinair .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Ons huis restaurant om de hoek tijdens onze verhuizing naar maastricht.
Voor lunch en diner zijn oplossingen gevonden voor mijn koemelk- en soja allergie.
De panini geitenkaas met salade is zeer de moeite waard. De mediterrane linzenschotel is ook aan te raden als je een dagje geen vlees wilt eten. Lekker kruidig en pittig.
Ook hebben ze ons diverse tips gegeven, omdat we nog niet wegwijs zijn in maastricht.
Super relaxte sfeer, veel gasten en altijd top.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vandaag heerlijk gezeten op terras van Café Zuid. Als "vegaburger" waren de restaurants in Maastricht soms een hele rare ervaring. Kwam restaurants tegen zonder 1 vegetarisch gerecht. Na een blik op de menukaart bij Zuid kwamen we bij de tapas een vegetarische plank tegen met diverse hapjes. Meer dan genoeg voor 2 personen. Nog een lava cake met ijs na. Echt genoten. Mooi uitzicht en bediening die nog aandacht voor je heeft en snel reageert. Kunnen ze hier in Amsterdam nog wat van leren. Ga zo door meiden en jongens van Café Zuid. Maakte mijn bezoek aan Maastricht compleet.
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
28-5 zaterdagmiddag neergeploft. Bomvol. Veel zon. Windvrij door het gebouw in de rug. Mooi uitzicht op Maas en mooie tuin. Vlotte bediening. Vriendin Salade scampi; heerlijk. En ik salade kip, wow... deze zal ik niet snel vergeten! Krokant. Zachte goede aangemaakte sla met grote variatie. Dat vulde goed. Het was de prijs waard. Daar kom ik voor terug.
De heren wc had noviteit. Automatische waterkraan die ook nog eens je handen volautomatisch droogde. En echt supersnel goed droog, ik dacht een daysonkraan. Die wil ik ook thuis.
Erik R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Hier zijn we met twee personen gaan lunchen. Na besteld te hebben, kwam de serveerster na ruim een kwartier vertellen dat een van de twee broodjes (kip) niet meer voorradig was....De serveerster haalde haar schouders op toen we een opmerking maakte dat men daar laat achter kwam... Mijn tafelgenoot heeft toen maar iets anders besteld. De broodjes, 1 tonijn en 1 gehakt, waren oke, maar niet boven gemiddeld. De ambiance is wel prima, mooie zaak op een mooie locatie
Pimm S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Laatst gaan lunchen bij Café Zuid. Erg groot van binnen en in de zomer een prachtig terras. Er liep wat weinig personeel en binnen tochtte het iet wat veel. Desondanks hebben we heerlijk gegeten (Club Zuid), echt een aanrader op de kaart!
Luc46 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Café Zuid is voor ons een soort Stamcafé.
We komen er graag en regelmatig. We genieten van ons drankje en hapje en kijken uit over de Maas. Gek eigenlijk, we wonen 2 minuten verderop en komen toch hier genieten.
Helaas hebben we er nog niet gedineerd, wel regelmatig geluncht.
Freek G.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Café Zuid ligt op een van de mooiste plekjes van Maastricht met uitzicht op de Maas. Het ruime terras nodigt dan ook uit om hier te gaan zitten en de ambiance tot je te nemen. Er is voldoende keuze aan drankjes en de borrelkaart is erg goed; het mediterraanse borrelplankje met verschillende kazen, hammen en tapenades gaat nooit vervelen! De service is niet altijd even goed aangezien het op een zonnige dag te druk is voor het personeel en je zo nu en dan gewoonweg vergeten wordt.

Na hier tweemaal geweest te zijn besloten ik en een collega dan ook hier te dineren. De salade scampi werd door mijn collega besteld maar had geen limoen en nauwelijks garnalen. Dit werd na er iets gezegd van te hebben wel gecorrigeerd. Mijn pittige curry was flauw en eenvoudig.

Ik kan het borrelen hier zeker aanraden, maar voor een goed diner zul je toch het centrum van Maastricht in moeten gaan.
Marlies59 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
We hebben een heerlijke lunch gegeten, een panini met warme geitenkaas en pijnboompitjes en salade. Was heel lekker en niet duur. Personeel werkt prima ook al is het druk. Buiten zitten onder de parasols met uitkijk op vijver met fontein is ook heel gezellig. Binnen zitten vaak studenten aan een grote tafel met hun laptop, een heerlijke ongedwongen sfeer. Echt een plek voor iedereen. 's Avonds zijn we teruggekomen voor het diner. Ik had een biefstuk medium besteld en die was dat ook precies, dus echt prima gegeten. En nog eens betaalbaar ook.
Edwin .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Het eten is prima, zeker de salades. Ook voor de lunch gaan we hier regelmatig heen. De prijs-kwaliteit verhouding is goed.
Vandaag hebben we wederom heerlijk gezeten bij Cafe Zuid met glaasje wijn in het zonnetje. De tapasschotel is echt een aanrader!
Abby D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
heerlijk gegeten we hebben daar tapas besteld, en die was echt super! de locatie is ook echt heel erg mooi en rustgevend. wij hebben zelf aan het water gezeten daar zit je in een soort strandstoel dat was echt genieten met het mooie weer. De service mocht wat mij betreft iets beter aangezien je maar bij bepaalde mensen kon bestellen en dus niet bij iedereen, dat was af en toe even zoeken naar diegene waar we nog wat bij konden bestellen
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Wat een heerlijk café. Groot (maar je zit er niet 'verloren'), ruim, helder, luchtig, veel verschillende mogelijkheden om te zitten. Mooiste terras van Maastricht (in de zomer). Zeer aangenaam publiek, of het nu 'tussen-de-middag' is of op andere tijden. Geroezemoes verdwijnt in de hoogte. Verstaanbaarheid met je tafelgenoten is prima. Ik heb hier inmiddels zeker 15x geluncht met veel verschillende tafelgenoten. Allen waren het eens: een goed gekozen plek (buiten de parkeergelden van de aanpalende garage, maar daar kan Zuid niets aan doen). Ik heb inmiddels 3/4 van de gerechten op de lunchkaart 'gedaan'. Op geen enkel gerecht (en neemt u van mij aan dat ik behoorlijk kritisch ben - zeker gezien de prijs/kwaliteit-verhouding van Maastrichtse cafés/restaurants) heb ik ooit serieuze aanmerkingen gehad. Club Zuid is smullen. Ik ben bij Zuid altijd blij als het meisje vraagt: 'heeft het gesmaakt?' - omdat ik dan recht uit mijn hart kan zeggen: 'jawel, zálig'.
Annemiek N.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Op zaterdag 3 november hebben we met onze familie 10 volwassen en 7 kinderen gereserveerd voor een feestelijke lunch in Café Zuid. Voor het bedrag van 187,20 euro kregen we o.a. luxe gemengde opengewerkte op schalen opgediende prachtig uitziende broodjes met een beleg bestaande uit carpaccio, taleggio, geitenkaas, tonijnsalade, zalmsalade, en serranoham. Voor een paar kleine - lustiknietjes – was er appel of chocoladetaart. De drank was erbij inbegrepen evenals de soep.
Hoewel Café Zuid niet in het centrum van de stad ligt, (Plein 1992) was de bezetting behoorlijk maar niet vervelend druk. Kortom een prettige ervaring rijker.
-lotus- .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Op een zomerse avond hier gegeten. De kwaliteit van het eten is niet in verhouding met de prijs naar mijn idee. Simpele gerechten en niet alles zelf bereid, een tegenvaller dus. Maar goed de sfeer en de ligging maakt heel veel goed. Dus voor een gezellig drankje en tapas ideaal, maar verwacht geen culinaire gerechten.
Corentin .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
elk moment van de dag is het goed vertoeven bij cafe zuid. weer of geen weer, ochtend of avond, zomer en winter. de atmosfeer is relaxed, een grote prettige ruimte, een groot heerlijk terras, prettig publiek, bediening wordt de laatste tijd steeds beter. de kaart is wat lastiger, ze zijn strikt in het niet kunnen bestellen van lunch/diner tegen het einde van de middag. prijzen zijn hoger, maar absoluut waar voor je geld.