Café Vrijdag

Amsteldijk 137 1079 LE Amsterdam Nederland Kaart
31-207797793

Over restaurant Café Vrijdag

Van koffie tot diner

Een heerlijke plek om te werken, bij te kletsen met vrienden of rustig een krantje te lezen. Met uitzicht over de Amstel is het hier zowel binnen als buiten goed toeven en de rijke menukaart zorgt ervoor dat het nog lastig kiezen wordt. Het warme interieur straalt een aangename gastvrijheid uit en het enthousiaste personeel bedient jou op je wenken. Kortom; koffie, lunch, borrel of diner? Bij Vrijdag is het altijd raak!

Meer informatie over restaurant Café Vrijdag

- Ontbijt 09:00 - 16:00
- Ontbijt 09:00 - 16:

Corrie G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Fijn geluncht in Café Vrijdag met groep vrienden. Had een heerlijk broodje gerookte entrecote, supermals en lekker sausje erbij. De club met spinazie, spek en walnoten was verrassende combi en erg geslaagd. Originele lunchkaart, maar wel met paar klassiekers zoals tuna melt en fijne grote tosti's van echt brood. Vond het echt een aanrader hier, en fijn zitten in grote ruimte met veel tafeltjes.
Frank F.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Fijne bediening, fijne sfeer, lekker eten!

Een tip: meer flexibiliteit in de menu's; een roodbaars moest perse in combinatie met de pasta en kon niet met bv frietjes.
EVleugel .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met een groep van tien personen op de bonnefooi naar Café Vrijdag gegaan om te borrelen en een hapje te eten. Bediening is aardig, maar niet altijd oplettend. Hoofdgerechten werden vrij snel na het bestellen opgediend. Ik deelde een erg lekkere T-bone steak, maar de portie saus die er naast geserveerd wordt mag minimaal verdubbeld worden. Dit was echt veel te weinig.
Het serveren van de drie desserts duurde erg lang (+45 min), na ruim ene half uur werd doorgegeven dat dit kwam doordat de hoofdgerechten voor een grote groep uitgeserveerd moesten worden. Een stuk taart en twee crème brûlée zouden wat mij betreft enige voorrang mogen krijgen in dit geval.
Anitah49 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Erg leuk om te borrelen. Maar eten was echt niet lekker. We hadden een dorade en een risotto met gamba's voor 18,50. Eten leek vol met smaak versterkers te zitten. Vond de prijs/kwaliteit verhouding met met elkaar in verhouding. Geef niet snel een feedback, maar vond dit net iets te...
Ilse S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten in het zonnetje bij café Vrijdag. Vrijdagburger, patat en bietensalade waren allebei erg lekker, bediening was vriendelijk en snel. Met een rekening van minder dan 45 euro voor 4 wijntjes en twee hoofdgerechten (plus karafje water en broodje vooraf) was dit een prima deal! Enige tip: de aioli mag wel iets dikker de volgende keer.
Ellis L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Ga graag lunchen bij Vrijdag. Soms s,avonds een vrijdagburger eten die gisteren een teleurstelling was.Een droge moeilijk door te snijden hamburger met verbrande bacon.Achteraf denk ik dat hij opgebakken was,jammer!!!!Wilde hem niet terugsturen omdat je met z,n tweeën bent en de ander dan moet wachten of alleen eten.Waren de eerste om 6 uur.Misschien te vroeg.Jammer anders een aanrader.Ellis
Bernadette1414 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We hebben hier heerlijk buiten gezeten en genoten van onze uitstekende uitsmijters. Waarom ik niet meer dan een 7 heb gegeven voor het eten (voor dranken is geen aparte beoordeling) is omdat de latte macchiato die hier geserveerd wordt echt lauw is. Ik ben een echte latte kenner en dit is gewoonweg niet te drinken. Na een paar minuten is de koffie al helemaal koud; bah!
Renjoe .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Cafe vrijdag is zo simpel, dat het juist leuk en gezellig is. Drankjes haal je gewoon bij de bar. De prijzen en de sfeer zijn goed, wat maakt dat je er lang en vaak gaat zitten.
DKT .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Over het algemeen kom ik vooral bij café Vrijdag om te lunchen. De kaart is prima, er is genoeg te kiezen. De salades zijn fijn en ook echt genoeg. De aankleding is erg mooi en je kunt bij mooi weer heerlijk buiten zitten.
Personeel is over algemeen vriendelijk en behulpzaam.

Enige minpuntje aan café Vrijdag is soms het luidruchtige keukenpersoneel. Ze hebben het gezellig samen. Wat mij betreft laten ze dat soms wat te duidelijk horen.
Ilona1982 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
lekker op terras geluncht. met de schermen fijn uit de wind. de dame in bediening was erg vriendelijk. de pannekoek was voor mijn smaak iets te dik. de uitsmijter perfect.
Dimphy .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Handige locatie om met een diverse groep af te spreken. Prima eetcafe ervaring. Kaart is wat beperk en bediening wisselend in alertheid. De porties zijn wat aan de kleine kant. Sfeer is goed.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Meteen groep van 11 dames bij cafe vrijdag gegeten voor een bruiloft. Het is een erg gezellig en informeel borrel cafe! Van te voren hadden wij aangegeven dat we op tijd weg moesten en daar hield de bediening perfect rekening mee. Het eten is voor "cafe eten" uitstekend. Vooral de vis van de dag en de entrecote waren super. De hamburger had iets meer medium dan RAW mogen zijn maar de smaak was uitstekend.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Gezellig voor een borrel naar " Vrijdag" . Op zich leuke locatie, goed bereikbaar ook met ov, als ook met auto. Je kunt je auto goed parkeren. Mooie selectie van wijnen en leuke borrelkaart. Aanraders zijn de gehakballetjes met truffelsaus. De bediening is vriendelijk maar niet erg alert. Moesten meerdere malen vragen of we wat konden drinken. Op zondag is het kindergehalte wel hoog, veel buggy's en kinderwagens in de tent.
WaarIsMijnFastfood .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Voor zowel lunch als diner is Café Vrijdag een goed adres waar er altijd levendigheid is, en het eten lekker is.
Op dag van diner had het serverend personeel een bedrijfsuitje. Zelfs het vervangend personeel deed het goed en was vriendelijk. Met normale personeel geen andere ervaringen.
Eerke S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Lekkere knolselderij soep met salade van wintergroenten. Twee voorgerechten als hoofdgerecht. Heerlijke kaas vooraf. Goede en gezellige bediening
Inrichting achterin beetje krap met stoelen en personeel dat er langs moet
Bonafide .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Donderdag uit eten geweest in café Vrijdag. Bij binnenkomst heel positief begroet door bijna al het personeel ^^. Het mooiste tafeltje was voor mij gereserveerd. Vooraf de quesedilla's en een italiaanse rode wijn. Als hoofdgerecht heerlijke ravioli met eekhoorntjesbrood en een rare kool welke een beetje bitter was. Ondertussen erg vriendelijk geholpen door het personeel. We hebben zeker een fijne avond gehad!
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Even een snelle hap gehaald, want we moesten ergens anders op tijd zijn. De bediening reageerde hier prima op en het eten kwam snel door. Prima eten, goede hamburger met lekkere frietjes. Denk erover een keer terug te komen om wat uitgebreider en rustiger te gaan eten.
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Ontvangst is top ondanks de drukte, ook de tussentijdse aandacht per gang is prettig. De biefstuk was perfect bereid en de chili die erbij wordt geserveerd is 10x beter dan de gemiddelde kruidenboter die je bij andere restaurants onvrijwillig krijgt. Aanrader.
Marthe S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Op een late doordeweekse avond gegeten bij Café Vrijdag. Volle bak, dus wat rumoerig, maar ook erg gezellig. We kwamen niet om uitgebreid te dineren, dus beide de black angus burger besteld. Heerlijk vlees, met goeie burger-toppings en een lekker broodje, echt een fijne burger. Beetje rare (te doorbakken) friet erbij. Vlotte bediening, hippe tent. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Nadia D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Een fijne plek voor alle gelegenheden. We hebben hier nu een aantal keren geluncht en gedineerd en lopen elke keer tevreden de deur uit.
De kaart varieert continu, elke keer leuke en nieuwe gerechten. De smaken kloppen en alles ziet er goed uit. Ook de bediening klopt en het personeel heeft de juiste kennis en is vriendelijk.