Café van Zanten

Meent 44 3011 JL Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Café van Zanten

Gouden combinatie

Zwoele zomeravonden op het terras, zalige happen en ontzettend gastvrij personeel. Deze gouden combinatie zorgt ervoor dat dit de ideale plek is om met vrienden of familie samen te komen. Het zonnige terras aan de Meent is dé eyecatcher tijdens de zomermaanden en als het kouder begint te worden, dan is het binnen ook echt goed toeven. Voel je welkom en geniet van heerlijke gerechten met een ijskoud biertje.

Meer informatie over restaurant Café van Zanten

5,7
Isabelle K.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Jammer dat ze de nachos niet iets gezelliger aankleden; mandje met de goedkoopste chips, 2 kaas plakjes erover en 2 hele uien bijna niet gesneden. + 2 smaakloze sausjes erbij. En dat voor €7!

Hier komen we niet meer terug.
Manon M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heel gezellig terras en vriendelijk personeel maar het eten was minder. Kwamen voor de mosselen deze waren uitverkocht.
De meeste besloten een hamburger te bestellen en zelf nam ik het stoofvlees. Hamburgers was niet veel mis mee maar een erg kleine portie. Het stoofvlees daarentegen sloeg echt nergens op. Er kwam een plankje aan met friet en daarnaast een klein bakje. De inhoud van het bakje moest doorgaan voor stoofvlees. Echter leek het meer op soep met grote stukken wortel en zaten er toevallig 3 stukjes vlees in.
Boom010 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Altijd met veel plezier bij Van Zanten op het terras gezeten totdat er ineens een andere huiswijn werd geserveerd, de service vele malen minder is en de kaart is geminimaliseerd in keuze en verhoogd in prijs. Wat blijkt? Nieuwe eigenaar. Geen succes tot zo ver. Laatst een maaltijdsalade geprobeerd, voornamelijk sla, 4 stukjes komkommer, een halve tomaat en aangebrande kip. Oh en sesamzaadjes! En dat voor 11,50. De dame uit de bediening begreep de klacht en we kregen de salades van het huis, netjes opgelost! Maar nu weer, een fles wijn krijg je tegenwoordig niet meer in een koeler met ijs maar in een halflauw plasje water. Jammer dat dit mooie terras achteruit gaat op deze manier. Tijd voor een nieuwe zonnige hotspot of zijn het slechts beginnersfouten van de nieuwe eigenaar? We hopen op het laatste..
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gisteren mosselen gegeten bij Van Zanten, doordat er een grote banner op het pand was bevestigd met MOSSELEN € 9,50, dus nieuwsgierig.
Sinds Van Zanten een nieuwe eigenaar heeft is het eten een stuk beter.
De mosselen waren goed bereid, gewoon LekkerT.
P_Roever .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Erg leuk en sfeervol ingericht.
De thee was prima en je krijgt gelukkig een flinke hoeveelheid.
Het eten was goed, alleen de 'Clubsandwich ei, bacon & salade' was heel erg zout.
Toen ik daarover klaagde, werd het achteloos afgedaan met "Ja, er zit bacon op".
Ja, dat vermoedde ik zelf ook al :-(
Je kunt natuurlijk ook minder zoute bacon gebruiken of gewoon minder bacon of minder zout overig beleg.
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Van Zanten is een prima tent om een lekker borreltje te drinken. Als de zon schijnt (zoals op deze lenteachtige dag) is een plekje in de zon gegarandeerd door de ligging aan het marktplein van de Binnenrotte. Voor het eten zou ik niet nog een keer aanschuiven. Zelfs een simpel pistoletje tijdens de lunch (carpaccio) kan me niet bekoren. Een pistoletje waar je een ruit mee in kan slaan, smaakloze carpaccio, pesto die je moest zoeken.. Nee, niet voor herhaling vatbaar.
Elwin S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Leuke zaak voor een biertje en redelijke borrelhappen, maar ga geen eten bestellen want je zult teleurgesteld worden. Meerdere keren hier gegeten: de van zantenburger is kletsnat en zeker gezien de burgerhype in Nederland mag je echt wat beters en smakelijkers verwachten. De saté is als je geluk hebt gebakken, maar kijk niet op van rauw vlees. De flammkuchen zijn wisselend, ik heb ze hier wel eens smakelijk knapperig op, maar de laatste die ik kreeg was zompig en smakeloos. Personeel is aardig, de tent ziet er verder leuk uit en in principe draait het op de drankjes, de locatie en het bijbehorende terras. Maar probeer je niet te laten verleiden om uit gemak wat te eten te bestellen :-)
Chino7 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
geitenkaas salade met gegrilde groenten, flauw van smaak maakt zijn prijs niet waar kon niks bijzonders proeven , tafelgenoot had een focaccia met gebakken kip , de focaccia zelf is aan de harde kant kip een beetje verbrand,service was vriendelijke maar vergat vaak drankjes erg jammer
KarinBakker2015 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Hier moet je gewoon lekker een biertje komen doen, daar is het echt een topplek voor. Het eten is een drama. Het motto uit de keuken lijkt; als we de borden maar overvol doen dan lijkt t wel wat. Ik had de sate en mijn tafelgenoot een salade... Nog nooit een salade gezien met zoveel, totaal niet bij elkaar passende, ingredienten. Voor mij weer nootjes bij mijn biertje de volgende keer!
Smulaap .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Bij van Zanten even een terrasje gepakt voor een lunch. Kaart geeft niet veel keus aan, en we hadden gekozen voor brood met 3 soorten kroketten.
Het werden 3 dunne sneetjes brood met 3 kleine kroketjes. Voor € 8,50 behoorlijk aan de prijs. Als de kroketten dan ook nog koud zijn van binnen en de boterhammen uitgedroogd, ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Zoveel kan je hier toch niet aan verpesten. Toen de ober vroeg of alles gesmaakt had en we eerlijk zeiden dat dat niet het geval was, excuseerde hij zich onmiddellijk en zei dat we alleen de drankjes hoefden af te rekenen. Heel netjes afgehandeld, daar hebben we onze complimenten dan ook voor gegeven. Maar ondanks dat was het voor ons de laatste keer.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Koffie met appeltaart en gebak. Een eenvoudige bestelling die goed kan/moet zijn. De appeltaart is echter klef en de slagroom waterig. Mogelijk het laatste uit de chiffon. De dame achter de bar had dat moeten zien. Suf als we zijn (achteraf bezien dan) klagen we niet. Later zie ik wel dat de kok slagroom spuit op ijs. Ook hij ziet dat de room te waterig is en maakt het hele ijsje opnieuw met goede room. Compliment daarvoor kok. De 5 is voor de dame achter de bar.
John-wesselink .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Heerlijk dagje rotterdam en beland bij Van Zanten. We hebben we prima middag gehad met hele attente en supersnelle bediening, daar kunnen andere terrassen van leren! Eten was bovengemiddeld niveau, vooral de chicken wings. Ook leuke huiswijnen voor redelijke prijs.
Nico02 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Cafe van Zanten mijn favoriet voor op een lazy vrijdag middag liefst als het zonnetje net onder schiet. De bediening is altijd uber vlot en zeer spontaan. Maar goed de bitterballen zijn de beste van town, en de minipizzaatjes kunnen de concurrentie met mening pizzeria aan. en het bier schiet altijd op. Binnenkort weer!
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Het is uiteraard een café en als je restaurant-achtige zaken verwacht moet je een deur opschuiven naar de buren, waar Van Zanten een "echt" restaurant heeft. Maar voor een snelle lunch of borrelhap is dit een prima lokatie. Hoe simpel het ook mag klinken, maar het broodje bal is echt geweldig. Veel bieren op tap en vriendelijk geprijsd.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Lunch bij van Zanten. Sfeer altijd goed, ambiance leuk. Aan het broodje gerookte zalm is aandacht besteed door een kok die dezelfde aandacht besteed aan de klanten. Kom je niet veel tegen. Een voor voor ons nieuwe dienster, Renee, is ook een natuurtalent. Iemand die de klant wil zien, ook als het druk is. Twee van die mensen in je zaak zijn goud waard!
Jammer dat de prima hamburger werd geserveerd op zo'n witte wattenbol als broodje, anders was het eten ook een 8 geweest..
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Dit weekend 2x bij van Zanten geweest, een keer voor drankjes, een keer voor lunch. Leuke locatie met een groot terras in de stad, zowel ikzelf als mijn vrienden (allemaal mid 20) komen er graag. Maar de locatie en het bij mij aansluitende publiek zijn de enige factoren die het café maken. Ik vind het eten niet bepaald gevarieerd (voor vegetariers) en de bediening is niet bepaald snel of flexibel, je moet vaak zwaaien om geholpen te worden, ook als het niet druk is. Ook heb ik er persoonlijk een hekel aan als er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende soorten bediening, runners en degenen die bestellingen opnemen. Net een fabriek, jammer!
Alexander H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
van Zanten is zo'n heerlijk (eet) cafe waar de wijnen prima zijn, het decor heerlijk relaxed is en waar je je nog echt gast voelt. De bediening herkent je, weet wat je drinkt en geeft je echt het gevoel dat ze het leuk vinden dat je er weer bent.

Kortom een heerlijke plek voor een klein hapje of een heerlijk wijntje.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Wat gedronken en vier verschillende gerechtjes van de cafekaart gekozen.
Alle vier goed en de bediening alert en vriendelijk.
Van Zanten ziet er wel leuk uit maar de 5 voor decor krijgen zij omdat de muziek absurd hard stond. Een gesprek was niet te voeren maar ook het opnemen van de bestellingen werd erdoor gehinderd. Gezien de klanten lijkt van Zanten niet echt een jongerencafe. Deze klanten zijn dan ook niet uitgrust met oordoppen.
Rachel N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Hier vorige week weer s gelunched, heerlijk in het zonnetje. Clubsandwich was niet bijzonder, maar wel lekker. De bediening is leuk en aardig als ze je kennen, anders kunnen ze je nog wel eens vergeten. Verder prima zonnig terras!
Nientje81 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Een fijn terras, hele dag zon en je wordt snel bediend met over het algemeen een glimlach. Voor het eten hoef je niet speciaal hier naartoe, weinig bijzonders en als het druk is moet je soms erg lang wachten. In de zon met een biertje is dat geen probleem natuurlijk!