Cafe van eijk

Bergse Dorpsstraat 142 3054 GH Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Cafe van eijk

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Ontbijt 09:00 - 12:00

• Af te huren , Airconditioning
M. D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Een zeer gezellig eetcafé. Je kunt er ook lekker buiten zitten. Wij zaten binnen. vooraf hadden we allebei tonijntartaar. Mooi opgediend en lekker van smaak. Hoofdgerecht was kippendijen met rijst en kerrie wat lekker was en een hoofdgerecht met gekookte mosselen met friet. Ook dat was lekker al is de combinatie met friet niet de beste keuze, brood was beter geweest. Prijs kwaliteit verhouding is prima en de bediening is kundig en vriendelijk. Het was zeker niet de eerste keer dat we hier waren en zeker niet de laatste keer!
GerdaSpot .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Prima Rotterdams café, waar door uitermate vriendelijk en vakkundig personeel een simpele maar doelmatige hap wordt geserveerd uit de keuken van Lebbink. Helaas was het erg stil die avond, aangezien het bij de vaste klanten die dag was doorgedrongen dat de glazen bier geen 0.22 dl maar ineens 0.18 de waren, oftewel 20% minder. Uit gesprekken met de toch wel weinige aanwezige klanten, heb ik begrepen dat deze actie van de heet Bravenboer, door het vaste publiek niet met applaus is ontvangen. Dit werd bevestigd door klanten die ik later op de avond bij Facet sprak.

Al met al een goed etablissement, lief personeel en goed eten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Nennis N.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Wat een goeie zaak! En wat is het lang geleden dat ik zo ouderwets goed en keurig geholpen ben. Geweldig. Je verwacht het niet als je binnenkomt, maar hier kan je uitstekend lunchen en wordt je keurig bedient door een ouderwetse kelner die duidelijk weet hoe het hoort! Lijkt wel of ik in het buitenland ben. Heerlijk broodje warm vlees gegeten van uitstekende kwaliteit vlees en goed smaakvol opgemaakt met vers stokbrood, gebakken uienringen, champignons en goede marinade. Mijn twee collega's hadden een uitsmijter met kaas en spek en dat zag er absoluut ook goed uit, mooi garnituurtje erbij en goed brood. Netjes en snel geholpen. Jammer dat hij niet in mijn woonplaats Den Haag zit anders was ik hier zeker met regelmaat komen lunchen! Ga zo door!
Michel U.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Rotterdam kent veel cafe's. Een nadeel is dat de bediening vaak louter en alleen bestaat uit studenten welke daarmee de studie financieren. Gelukkig kennen we enkele cafe's waar "heren" het vak van de horeca nog ouderwets uitoefenen. Zoals bij Van Eijk.

Geen gelul dan doe je al normaal genoeg. Bij entree een gulle lach en een hartelijk welkom.
De kaart bij Van Eijck past geheel bij het karakter van een echte Rotterdamsch Eetcafe mar Van Eijck gaat verder. Een ambiance is gezellig te noemen.

Ik koos (tamelijk saai) voor de schnitzel welke als Wienerschnitzel op de kaart staat. Het stuk vlees was goed maar helaas kunnen wij Nederlanders geen goede schnitzels serveren. Dat zegt niets over Van Eijk. De pepersaus werd keurig apart geserveerd. (deze kan zeker beter) Een heerlijke salade en de aardappelkeuze was de gebakken variant. De bediening liet zich regelmatig zien en van zich horen.

Tot slot de boel afgetopt met de dame blanche waarmee alle gaatje in de maag waren gevuld.
De prijs van het geheel inclusief een cola slechts 25 euro
Albert G.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
Afgelopen vrijdag besloten we, na 30 jaar in de buurt te wonen, eens te gaan eten bij Van Eijk. We hadden al enige tijd goede verhalen gehoord en nu werd het tijd.
Misschien was de (mooie) vrijdagavond niet de beste keuze om op het, overigens comfortalele, terras te gaan eten. Nogal wat eeinde-week bezoekers omrinden ons, wat gepaard ging met veel gesprekken en sigaretten.
Maar het eten was goed, partner at uit het weekmenu Duitse befstuk met patat en sla. Smakelijk met misschien een war bescheiden hoeveelheid sla. Ik bestelde Thaise salade, een groot bord met frisse salade, gamba's en een pittige dressing. Ook goed van smaak en ruim van kwantiteit.
Het personeel verdient een bewonderdende pluim. Ondanks de drukte vlot, opgewekt en voortdurend aanwezig.

Kortom, we gaan nog eens, misscien niet op vrijdagavond.
Albert Groen
Swaleman .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Café van Eijk is gelegen in het dorpse hart van Hillegersberg. Een gezellig dorpscentrum met een uitgebreide kaart. Wij genoten vandaag van de heerlijke zalm met sla en frites en zelf bestelde ik de kippedijen met kerriesaus en witte rijst. Het smaakte ons voortreffelijk. Wel jammer dat men van de Oma frites is afgestapt. Aan de bediening was niets op te merken. Tot besluit de koffie garnituur. Excellent. We komen terug.
Vivianevanderkooij .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Hier heerlijk wezen lunchen. Lekker vers bereidt brood met zalm gegeten in een relaxte ambiance. Verder is de service hier altijd prima, correct en gezellig. De entourage is al "100 jaar" hetzelfde maar hoort bij de zaak en misstaat absoluut niet
Harry44 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
Mooi café top service en heerlijk eten. Ik had een schnitzel met friet en appelmoes en het was heerlijk en geen hele dure prijs.
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Simpele zaak, eetcafé. Koud bier van de tap. Als je met die instelling gaat eten is het prima. Eerst goed geborreld met happen, allemaal prima. Drank komt goed door. Bedoening is correct en wordt gedaan door mensen die bedienen in de horeca nog een echt vak vinden en dat goed doen. Ook nog gaan eten. Mosselpan met friet voor 18,50 en ze waren top. Rekening verder incl borrel ook goed te doen. Ik kom hier graag met de mannen van de fietsclub voor een goede Rotterdamse avond.
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Eten in een café? Altijd opletten! En dat bleek nu ook weer… Eten bij Van Eijk in Hillegersberg bleek nu geen succes. Eerst een drankje aan de bar want we waren vroeg. Na een biertje of twee verkasten we naar een tafeltje. Gezellig omdat een aantal oude bekenden aan de tafel naast ons zaten.
We wisten al snel wat we wilden eten: spareribs… typisch gerecht voor een eetcafé, toch?
Nog een drankje besteld en ondertussen kregen we broodjes met smeerseltjes. Die smeerseltje s (kruidenboter en tapanade) waren genoeg voor twee broodjes, jammer dat er vier broodjes op het bordje lagen. Waarom zo karig?
Nog een drankje besteld want het hoofdgerecht liet op zich wachten. De tafels om ons heen werden allemaal bediend en wij zaten nog zonder hoofdgerecht. Spareribs… hoe moeilijk kan het zijn. Nog een drankje dan maar...
Na een kwartiertje of 3 beetje geïrriteerd gevraagd of we misschien nog wat zouden kunnen krijgen. Het kwam er zo aan… en of we nog wat wilden drinken. Niet van de zaak, maar gewoon voor onze eigen rekening (!). Het bedienend personeel scheen het niet zo gek te vinden dat we zo lang moesten wachten. Geen excuses, niets!
Gelukkig kwam daarna de hoofdschotel. Ik moet zeggen, prima spareribs! Goed gekruid en ruim voldoende. En met de honger die we hadden gemaakt met het uurtje wachten, smaakte het goed. Garnituur met bolletje huzarensalade heb ik niet aangeraakt, zag er erg onaantrekkelijk uit. Bakje friet met mayo gewoon en goed.
Onze handen moesten schoongemaakt met één servetje en 2 natte servetjes uit een pakje. Waarom geen bakje warm water met citroen?
De keuze uit de desserts was te gewoontjes voor toch behoorlijke prijzen. Dus gekozen voor een koffie met een Tia’tje. De chocolaatjes ware lekker, moet gezegd.
De rekening was toch nog redelijk hoog, dat was vooral voor alle drankjes die we tijdens het wachten hadden genomen. Jammer dat de service zo nonchalant was, dat was een domper op de avond ondanks de eigenlijk best prima te eten spareribs.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Met vrienden eten bij van Eijk want we hadden gehoord dat het goed was. Het is een typisch eetcafe met snelle gerechten (Varkenshaas met champignonsaus, Schnitzel met friet, sate etc). Dit wordt goed klaar gemaakt en de service is gehaaid en snel. De omgeving is heel volks en gezellig. Leuk om pretentieloos te eten. Aan mij niet besteed en ik vind de gerechten te gemakzuchtig voor de prijs. Wel naar mijn zin gehad.
Rogier A.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Lekker eten in een bruin café, dat kan bij van Eijk. Ik had de Spare Ribs en deze waren buitengewoon goed. Mijn vrouw had rijst met kip, welke op 5 verschillende manieren was bereid. Ook hier waren we heel tevreden over. Lekkere ongedwongen sfeer, verrassend goed eten en gezellig.
Aleksandros B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Lekkere uitsmijters, Omeletten, Tosti's enz. Vriendelijke bediening. Gezellig warm decor. Lekkere lunch, Altijd gezellig.
Knots .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
al meer dan 25 jaar eet ik geregeld uit deze keuken,in die tijd nog nooit 1 verkeerd patatje op mijn bord gezien.
ok het is iets duurder maar altijd prima en gezellig.
Petter V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Een goed eetcafe, waar de kok uitstekend de garing van zijn producten in de gaten houdt, Een prima bord eten waarbij de ingredienten niet allemaal uit de vriezer komen, in eetcafe sfeer, maar net wel wat duurder dan een gemiddeld eetcafe.