Café Van Buren

Molenstraat 89 6511 HC Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant Café Van Buren

Voor jong en oud

Café van Buren is een gezellig en huiselijk eetcafé in het centrum van Nijmegen. De knusse inrichting maakt dit tot een plek waar jong en oud graag samenkomt voor ontbijt, lunch, borrel of diner. Neem gezellig plaats en geniet met je tafelgenoten van heerlijke gerechten die met veel liefde en passie door de keukenbrigade worden bereid. Naast de rijke menukaart beschikken ze hier ook over verschillende speciaalbieren en een prachtige wijnkaart! Kortom, dit is absoluut een bezoekje waard.

Meer informatie over restaurant Café Van Buren

Maandag t/m Zaterdag vanaf 10:00

7,2
7,1
Ninaproeft B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Het eten was voor de prijs echt goed, prima kwaliteit en hier en daar een piepkleine verrassing op het menu, naast alle spiezen en burgers. De special was de Angus burger en naar mijn mening wel iets te droog. Vragen naar de special was bovendien een gekke vraag.. werd ook als een behoorlijke opgave gezien om dat even na te gaan vragen door de drank runner. Gastheer was wel heel correct en vriendelijk. Naar mijn mening was het iets te donker en hebben er net iets teveel verschillende mensen bij me aan tafel gestaan.
Esmee0407 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Knus en sfeervol ingericht van binnen. Meerdere malen hier geweest om te borrelen en/of te eten. Eerst was het menu nog 13,99 per persoon en moest je voor een aantal dingen bijbetalen (zoals surf en turf). Nu is het menu verhoogd naar 14,99 en moet er voor carpaccio bijbetaald worden (2,50.-) en voor surf en turf 3,50 bijbetalen i.p.v de oude 2,50. Zo zit je dus al snel op 6 euro meer en dit maakt dat ik liever naar een ander restaurant ga. De meeste bediening is erg vlot en aardig. Een keer wezen borrelen en graag de cocktail-proeverij gewild, bediening gaf aan dat dit er niet meer was.. want de hapjes waren op. Hadden iets anders besteld want begrepen niet wat de man bedoelde met 'hapjes'. Menukaart nog eens bekeken en aangegeven dat we niet het arrangement met hapjes wilden maar alleen de cocktails, werd erg moeilijk over gedaan, meneer is toch achter gaan kijken en toen konden er alsnog cocktails komen.. helaas dus al iets anders besteld. Dit was erg jammer. Ook eens geluncht met mijn moeder en de studentencombi is een erg leuke en goede aanvulling op de kaart! Goede prijs/kwaliteit verhouding. Leuk! Ik zou hier terugkomen voor een borrel of een lekkere lunch.
Nadinevh .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Prima gegeten bij cafe van buren. Wat wij erg jammer vonden is dat wij geen truffelmayonaise bij de carpaccio konden krijgen terwijl deze wel op de kaart stond en dat wij ons bestek moesten houden voor de volgende gang. Dat is niet lekker als je eerst vis hebt gegeten en daarna aan het vlees gaat. Jammer!
Altje.bouvrie .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Lekker gegeten voor weinig geld!
De noodlesoup was voor mij helaas te pittig, maar het snickerijs en yoghurtijs waren heerlijk.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op een zaterdagavond gingen wij met een groep van tien man richting Van Buren. We hadden van tevoren gereserveerd maar toen mijn tafelgenoten aangaven graag gebruik te willen maken van de 'drie gangen voor 15 euro'- aanbieding, moest er toch overlegd worden met de keuken. Gelukkig, het mocht, dus werd er driftig besteld. Ik persoonlijk vond een geitenkaassalade wel volstaan, dus ontving ik mijn hoofdgerecht samen met een voorgerecht van de anderen. Die geitenkaassalade was overigens prima. Niets bijzonders, maar gewoon een degelijke bak sla met kaas.

Uiteindelijk ook maar gelukkig dat ik mijn hoofdgerecht bij het voorgerecht van de anderen had gekregen. Ongeveer 40 minuten na het verorberen van hun voorgerecht was er namelijk nog steeds geen teken van leven wat betreft het hoofdgerecht. De jongedame in de bediening vertelde ons dat ze het na zou vragen. Een kwartiertje later kwam ze terug met het nieuws dat ons bonnetje niet was doorgekomen. Vervelend, maar het eten zou binnen 10 minuten komen. Een half uurtje later nog steeds geen hoofdgerecht. De jongedame in de bediening vertelde ons dat het erg druk was in de keuken. Op de vraag of er een rondje van de zaak in zat, werd geantwoord dat ze dit zou vragen bij haar manager. Gelukkig, dat mocht. Niet alleen dat, maar de keuken wilde ook een extraatje voor ons regelen bij het hoofdgerecht als goedmakertje. Nog eens twintig minuten later kregen mijn tafelgenoten hun hoofdgerecht met als extraatje een zeer gewaardeerde gegrilde maïskolf. En nog een rondje van de zaak met excuses van de manager. Overigens waren er ook geen klachten over het eten verder. Toegegeven dat mijn tafelgenoten ondertussen dermate honger hadden, dat ook rauwe bonen waarschijnlijk erg zoet waren geweest.

Ondertussen was het een uur of 10 en had ik ook wel weer wat trek gekregen, dus besloot ik alsnog aan te sluiten bij het nagerecht: een bosvruchtensorbetijs met basilicum. Niets van te zeggen, was prima.

Al met al hebben wij - enigszins tegen wil en dank - van half 6 's middags tot 11 uur 's avonds op het terras van Van Buren gezeten. Gelukkig zaten de stoelen prima, waren er schermen om het voetbal op te volgen en was het lekker weer. Ondanks dat er dus behoorlijk wat mis is gegaan, ben ik niet met een negatief gevoel vertrokken. Waarschijnlijk was dit ook te danken aan de jongedame in de bediening die - ondanks alles - toch haar best voor ons heeft gedaan. Speciaal voor haar dus toch een 7 voor service. Samenvattend: soms heb je gewoon pech. We maken er het beste van.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Van Buren. We komen er graag want prijs-kwaliteit is super. Iedere keer weer nieuwe verrassingen, en zowel voor de avonturier als voor de moeilijke eter keuze genoeg. Drie gangen voor max. 15 euro. Smakelijk, goed bereid, wel wat klein, maar hee, dat kun je verwachten voor die prijs. Evengoed voldoende. Nadeel: van Buuren werkt met studenten die vaak even de weg kwijt zijn. Je kunt je drankjes, maaltijd of snacks dus meermaals voorbij zien zwerven voor ze op je tafel belanden. En de rekening? Trek daar tijd voor uit. Maar hij valt altijd mee!
Ronkampschreur .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Sobere, maar gezellige inrichting.
Eten was lekker, porties waren niet groot. zeer weinig groente.
Het zat binnen niet vol, maar buiten op terras wel. Daardoor lang wachten op eten, waar we overigens wel netjes excuses voor kregen. maar goed als je gezellig zit, is het ook niet erg om wat langer te moeten zitten.
J.dongen16 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Eten uitstekend, prijs verhouding goed, variatie ook goed. De sfeer is goed, muziek is iets te hard, de online reservering was niet goed gecommuniceerd met personeel, personeel wel erg vriendlijk maar wat rommelig in bediening.
Klaartje A.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Prima prijs kwaliteit verhouding. Was er erg druk maar gezellig. Eten was lekker.genoeg keus
Zalm
pasta was veel te veel met weinig ingrediënten. En yoghurt
Wat fijn om te horen! We zijn blij dat het gesmaakt heeft. We zullen uw beoordeling meenemen in het werkoverleg! Tot ziens bij Van Buren!
Woppet11brenda .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Prijs kwaliteti verhouding is super. Je krijgt lekker eten voor de prijs, maar logischer wijs niet te veel. Dus misschien een zakje patat bij bestellen is niet erg (meerprijs). De bediening is oplettend en service gericht. Het is een echt studenten eetcafe, maar wij als niet meer student zijnde hebben er ook lekker gezeten en gegeten!
Dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een recensie te plaatsen! Wat fijn om dit te horen.
We zien u graag terug bij Café Van Buren.
Iris_vanrens .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Ik heb heerlijk ge-eten bij van buren, alleen we hebben maar als een half uur op het voorgerecht gewacht. Verder leuke sfeer en vriendelijk personeel ????
Heel erg bedankt voor uw beoordeling! We zullen uw feedback meenemen in het werkoverleg. Tot ziens bij Café Van Buren.
Pietje22 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Eten was top. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Porties ook voldoende.
Op de vrijdagavond erg gezellig met live piano muziek. Maar de bediening was helaas echt slechts en af en toe zelfs onvriendelijk. Toch zou ik nog een keer gaan, want verder was het prima.
Bedankt voor uw feedback! We zullen dit meenemen in het werkoverleg! Wij vinden het fijn om te horen dat u heeft genoten en enthousiast bent om nogmaals terug te komen. Tot ziens bij Café Van Buren!
Anoniem421 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
De muziek stond veel te hard, hierdoor kon ik mijn vriendinnen slecht verstaan en moest ik zelf schreeuwen wilden ze mij goed verstaan... Dit verpestte echt enorm het etentje voor ons. Gezellig een avondje bijkletsen is dus niet mogelijk bij Cafe van Buren. Het eten van het drie-gangen menu was prima, wat je mag verwachten voor een prijs van 14euro. Wel erg jammer dan haast bijna alle gerechten +2euro e.d. zijn. Slechte verkooptruc
Wat vervelend om te horen! Wij kijken naar een mogelijkheid om de diner en borrelfunctie van het restaurant naast elkaar te draaien, maar hebben de juiste "volumeknop" nog niet gevonden. In het vervolg zou u ook kunnen aangeven om in de lounge te zitten. Zo heeft u minder last van het muziek. Bedankt voor uw feedback en wij nemen dit zeker mee in het werkoverleg!
M-vanasperen .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Super lekker eten, super goede (en leuke) service en ook nog eens live muziek. Voor studenten is deze prijs-kwaliteit verhouding geweldig! Wij hebben genoten!!
Wat fijn om dit te lezen! Dank voor uw beoordeling en tot ziens bij Café Van Buren!
BuonGustaiodue .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wij kregen een zogenoemde "dagschotel" (eigenlijk een mini voorgerechtje, echter gepresenteerd als stampotje met visje voor € 10,_ p.p.) zonder groente, die groente kon dan eventueel apart worden bijbesteld en betaald. Qua hoeveelheid uitermate geschikt voor anorexia patiënten of mensen op crash dieet.
We vinden het jammer te horen dat u het tegen vond vallen. Wij zijn continu bezig om te kijken hoe we ons kunnen verbeteren en horen daarom graag tips. Dit zullen wij ook zeker bespreken tijdens het werkoverleg.
Susaneppinga .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Eten was prima alleen had de carpaccio wel iets meer gemogen maar verder prima goede bediening al met al nog iets om terug te komen
Bedankt voor de tip en we zullen dit zeker meenemen in ons overleg! Tip: vanaf volgende week hebben wij een nieuwe (lente) menukaart. Wij hopen u graag weer te zien bij Café Van Buren!
Willemienjacobs .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
De 'Blanche Dam' als dessert was onwijs lekker! Ook was het pianospel op de achtergrond erg mooi. We hebben een leuke avond gehad, mede dankzij jullie!
Wat een fijne feedback! Dank voor de tijd die u genomen heeft om ons te beoordelen en graag tot ziens bij Café van Buren.
VanS .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Op een vrijdagavond hier gegeten. Ze bieden een drie-gangenmenu aan voor 14 euro. Deze porties zijn erg karig. De carpaccio is echt mini en de kipsaté als hoofdgerecht bestaat uit één klein spiesje kipsaté met een zakje frietjes er naast.. Thats it.. Wij hebben friet moeten bijbestellen omdat de maaltijd echt niet voldoende was. Vervolgens aan de dame van de bediening gevraagd of de porties altijd zo klein zijn, waarop ze antwoorde: "ja ik kan niet ontkennen dat de porties klein zijn, maar het is ook maar 14 euro..". Naar mijn mening moet je als restaurant, als je zo'n actie hebt, niet op de hoeveelheid gaan minderen. Wij zijn gemiddelde eters en hadden geen voldaan gevoel na de maaltijd. Jammer. Uiteindelijk was onze rekening (voor twee personen) 48 euro, waarvoor we elders veel uitgebreider hadden kunnen eten.

Pluspunt: pianomuziek, snelle maar bovenal vriendelijke bediening, goede sfeer
Leuk dat u de tijd heeft genomen om ons te beoordelen. Hartelijk dank hiervoor. We vinden het jammer te horen dat u prijs/kwaliteit verhouding tegen vond vallen. Wij zijn continu bezig om te kijken hoe wij ons kunnen verbeteren en horen het graag of we wel of niet op de goede weg zijn. Mijn vraag is dan ook of ondanks dat het portie te klein voor u was, het wel goed van smaak was? Fijn dat u genoten heeft van onze pianist, de sfeer en ons personeel. En wij hopen dat dit toch heeft bijgedragen aan een gezellige avond.
Wgribling .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
gezellige sfeer, vooral toen de pianist live begon te spelen. het eten is goedkoop en niet heel bijzonder. gelukkig een goede bierkaart
Bedankt voor uw beoordeling. Wij zijn continu bezig om te kijken hoe wij ons kunnen verbeteren en zijn daarom altijd nieuwsgierig naar feedback. 22 februari starten wij met onze nieuwe (menu)Lentekaart, misschien is deze meer naar wens? Nogmaals bedankt en graag tot ziens bij Café van Buren!
Leonievandenblink .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Donderdagavond, een drukke avond met veel studenten. Ondanks dat er 3 grote groepen zaten kregen wij snel ons eten geserveerd. Kwaliteit van het eten is goed, personeel vriendelijk.
Wat een fijne feedback omdat wij inderdaad een gezellig drukke avond hadden met arrangementen, studenten en leuke mensen, zijn wij extra blij dat onze gasten de avond net zo beleefden als wij willen. Dank voor de tijd die u genomen heeft om ons te beoordelen en graag tot ziens bij Café van Buren.