Café Thús

Wilhelminaplein 92 8911 Leeuwarden Nederland Kaart
31-582050098

Meer informatie over restaurant Café Thús

Dinsdag t/m Zondag 10:30 - 21:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,5
Gea S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Tussen twee films bezoeken bij Slieker, kozen we voor tussendoor het "filmhap " arrangement, bij Thus. Hoewel we filmhap een onsmakelijke bijklank vinden hebben,(waarom niet "cinemaschotel" genoemd? ) ,overtrof het al onze verwachtingen. Het bleek te bestaan uit een plate met, die dag ,kip en lekker veel gewokte, gemengde verse groente. Daarnaast kwam nog lekker aangemaakte sla en knapperige frites. Er werd rekening gehouden met de tijd die we tussen de 2 films hadden. Omdat het rustig was hadden we geen problemen met lange wachttijden,iets wat we bij Thus toch wel regelmatig meemaken. Het arrangement:een aanrader !
Nanro .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Enige maanden geleden heb ik me negatief uitgelaten over de bediening bij THus. Uitgesproken dat het jammer is, omdat de ambiance zo leuk is en het eten erg lekker.
Men lijkt wat meer aan klantbejegening te doen: minder lang wachten, vriendelijk, persoonlijke houding. Dit wil ik wel even kwijt.
Willemgeluk .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Vertel ons alles over Café Thús! Welk gerecht vond je het lekkerst? Hoe was de bediening? Hoe zou je de sfeer omschrijven? Wat is je nog meer bijgebleven? Iedereen is benieuwd naar jouw recensie!

Ed500 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Lunch: smakelijk en zorgvuldig klaar gemaakt. Maar in verhouding tamelijk prijzig. Bediening niet echt vriendelijk. Wel leuke sfeer en inrichting én gevestigd in het Fries Museum, dus makkelijk overstappen voor een cultureel bezoek.
Nanro .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
We hebben nu een aantal malen gegeten bij Thús. Het menu was altijd origineel en het eten erg lekker. Wel valt ons iedere keer weer op dat het lang duurt voor je geholpen wordt, echt opvallend lang: alsof men je niet WIL zien. Ik ben niet de enige die daarover klaagt, andere bekenden uit Leeuwarden onderschrijven dit helemaal.
Dat is echt jammer want de plek is leuk en het eten prima.
Rinskev .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Je moet hier bedelen om bediend te worden. Ook betalen levert problemen op: niemand heeft tijd en er staan zelfs mensen in de rij bij de kassa om te mogen betalen of ze willen iets bestellen. Het is een wanorde en het personeel begrijpt het niet. Wie doet wat en wie heeft de leiding? De tafel was erg smerig (nog van de vorige gasten) en werd niet afgeruimd evenals andere tafels om ons heen. Dit was zeker al de vierde keer sinds de opening dat we zo'n wanorde aantroffen. We komen niet meer terug na weer zo'n teleurstelling.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Tijdens ons bezoek aan het Fries museum zijn wij hier gaan lunchen. De inrichting van het cafe is modern maar sfeervol. De bediening is snel en attent. Ik heb een twaalf uurtje vis genomen. Het gerecht ziet er smakelijk uit en smaakt ook prima. Aan alle onderdelen is aandacht besteed: het verse brood, de vis (garnalen kroketten, zalm en tonijnsalade). Dit cafe is een aanwinst voor de horeca in Leeuwarden.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Bij Cafe Thus wordt met verstand van zaken horeca bedreven. Moderne en frisse ruimte, gelegen aan levendig plein in hartje Leeuwarden. Lekkere, verse en vakkundig bereide gerechten. Meest opvallend: de erg prettige bediening. Personeel heeft er duidelijk plezier in, maakt goed contact en speelt goed in op de wensen van gasten. Enige minpunt dat wij konden ontdekken zijn de net iets te kleine vierpersoons tafels waardoor het wel erg krap wordt met z'n viertjes.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Thus maakt onderdeel uit van het nieuwe Fries Museum in Leeuwarden. Het cafe/restaurant is ruim ingericht in een strak decor. We maken kennis met een 2 gangen menu. Vooraf een koffiekopje dikke tomatensoep. Een combinatie van zalm, avocado en appel. En het derde gerechtje gerookte ham op een slabedje.

Het hoofdgerecht is voor een van ons kabeljauw. Basic op een bedje knapperige groenten.
De andere keuze is Jodenhaas. Medium gebakken en ook hier het beperkte groentebedje.
Daarnaast pureesporen van pompoen.
De 'moderne' gemengde groene sla is een aangename aanvulling.
Verder een ongeschilde aardappel met zelfgemaakte mayo.

Water van Leeuwarden geen probleem.
Rode huiswijn, Merlot €3,50

Espresso in een koffie kopje na!
O ja servet van papier, 1 laags.
En geen slabestek
Jesper V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Heerlijk gegeten! Kon zelf een broodje samenstellen. Werd niet moeilijk over gedaan.
Zeer vriendelijk personeel dat altijd wel in is voor een leuk gesprek of praatje!
Mooie locatie en een lekker sfeertje!
Helemaal top!
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
ja hoor prima aanwinst binnen de leeuwarder horeca, hoera, service gewoon perfect, attent+aangenaam (ik geef nooit 10en), decor binnen zeer modern, misschien wel wat (te) strak+steriel geheel wel passend in de stijl van het nieuwe friese museum+filmhuis slieker.. helverlicht door fraaie plafondlampen (je moet ervan houden..) maar buiten op het in de namiddag zonovergoten terras met grandioze uitzicht over het prachtig opgeknapte wilhelminaplein natuurlijk gewoon geweldig.. (gemiddeld dus een 9) enfin, een glas vd betere+betaalbare droge huiswijn en een grote salade verse groente+fruit oa groene asperges en zalm, fraai op+wel zeer smakelijk aangemaakt met daarbij heerlijk zgn. rustiek boerenbrood, daarna een prima bakkie nog steeds in het vroege avondzonnetje maakten voor ons deze culinaire belevenis (voorafgaand aan die leuke koorfilm 'song voor marion' in slieker) tot een feestje, dus zeker voor herhaling vatbaar.. zijn benieuwd naar overige (dag)schotels op de uitgebreide kaart..
nb. bij 'cafe' denk ik/je toch niet zo snel aan 'dineren' misschien iets toevoegen als 'ook voor lekker+gezond eten'