Café Thijssen

Zaterdag 07:30 - 03:00

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Roy G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Op zondag kun je hier lekker lunchen aan een zeer mooie plek in hartje Mokum. Lekkere koffie, het broodje filet American is heerlijk maar wel aan de prijs. Ook de Club Sandwich is erg lekker. Personeel is vriendelijk maar mag wel iets meer met een lach.

Ook moet men wel weten welk bier zij op de tap hebben. Maar dat mag de pret niet drukken, ik kom hier graag terug.

Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Café Thijssen heeft een mooi terras binnen maar ook binnen ziet het er gezellig uit. We bestelden een tomatensoep en twee drankjes. Het duurde even voordat de drankjes op tafel stonden, terwijl het toch niet erg druk leek. De tomatensoep werd even later geserveerd. De soep van mijn vriendin was warm, maar mijn soep was lauw. De bediening kwam niet langs toen we onze drankjes op hadden, en vroegen ook niet of alles naar wens was. Toen we de tomatensoep op hadden duurde het een kwartier voordat we werden afgeruimd, zonder dat gevraagd werd of alles lekker had gesmaakt. Erg slordig. Omdat we geen aandacht kregen zijn we onze koffie maar ergens anders gaan drinken.
Harrie B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
De afgelopen jaren hier vaak geluncht en eigenlijk altijd prima, lekker ambachtelijk brood, goed belegd. Tot vorige week, op het terras genietend van het mooie weer. 'Ik hoop niet dat dat mijn kroketten zijn die ze aanbranden" zei mijn tafelgenoot bij een schroeilucht die over ons heen woei. Dat bleek niet het geval, zijn kroketten waren eerder aan de te lichte kant. Het bleek echter mijn omelet met ham te zijn: donker tot zwart en zo droog als kurk, op bruine boterhammen die ook droog waren en in niets leken op de lunches van voorheen. Foutje? Ik vroeg of er een nieuwe kok was en ja, enthousiast vertelde de aardige serveerster ons dat ze nu een Griekse kokkin hadden, ze wees ons haar aan want ze serveerde blijkbaar ook soms uit. Ik vroeg om haar door te geven dat ze omeletten sappig moest proberen te houden, als het kan dubbelgevouwen, en in ieder geval niet zwart en droog doorbakken. Bij het afrekenen vertelde ze me dat de reactie van de kokkin was dat je het nu eenmaal niet iedereen naar de zin kunt maken. He? Ik probeerde nog uit te leggen dat niemand volgens mij een kurkdroge omelet wil, maar ze zei dat ze het kwam omdat de omelet door deze kokkin in de oven werd gemaakt (?) en dan kon het niet anders.
Kom op, Thijssen. Als je een kok of kokkin hebt die nog geen omelet kan bakken....
Luuc_K K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Op zondag middag genoten van een paar overheerlijke broodjes die duidelijk vers en met veel liefde waren bereid, we zaten aan een tafel die zich op de brouwersgracht bevond. Het opvallende aan dit was dat we in alle stilte konden genieten van dit alles.
Zeurpietje91 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Wat een gezellige zaak in hartje Jordaan! Eigenlijk niets op aan te merken, van binnen lekker authentiek en de bediening is altijd vriendelijk. De keuken is prima, en de stoeltjes zitten lekker.
Kaffir Limoen .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Prachtige plek in de Jordaan, heerlijk terras, een originele kaart, en vriendelijk, vrolijk personeel: ik hartje Cafe Thijssen! Ik kom hier regelmatig voor een lunch, want de broodjes zijn hier erg goed. Dikke witte boterhammen met zalm, wasabimayo en ingelegde gember bijvoorbeeld. Of dikke boterhammen met ossenworst, sla en Amsterdamse uitjes. Alles is hier net even "anders dan anders". Van de Friese dumkes bij de koffie tot de Bionades en bieren van Brouwerij t IJ op de drankkaart. Super!
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Te gek bruin cafe op 1 van de mooiste plekjes van Amsterdam. Lekker bieren en prima lunch! Personeel is niet bijzonder te noemen, maar doen eigenlijk ook nooit iets verkeerd en dat is toch ook waard om te vernoemen in Amsterdam. Zeker een aanrader voor bv de zondagmiddag!