Café Tappa

Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Terras
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Eten was lekker, service heel erg vriendelijk, maar voor de drankjes hebben we onnodig lang gewacht in het begin. De spare ribs waren verrassend lekker. Binnen was een beetje donker. Bij mooi weer is buiten zitten zeker een beter alternatief. We gaan nog een keer en dan buiten in de zon zitten...
Patricia H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Eten was ok - maar voor mijn vriend was een menu niet voldoende. Bediening was niet oplettend en vriendelijk. We moesten steeds vragen om drinken te kunnen bestellen. Wanneer de bestelling werd opgenomen of gebracht liep men met lege handen terug.. Waardoor de tafel bij de volgende ronde steeds niet was afgeruimd. Daarnaast had iemand in ons gezelschap een allergie - we wilde een paar gerechten wisselen voor iets anders (van dezelfde prijs) maar dit was toch niet de bedoeling.
Doran44 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Bij café tappa gegeten. Het decor was erg sfeervol. De bediening was snel, professioneel en vriendelijk en het eten was ook erg lekker. De sangria vond ik zelf veel te duur en het eten was eigenlijk ook wel te duur voor wat je kreeg. Geen goede prijs/kwaliteit verhouding dus, maar wel erg lekker allemaal!
KorrieenHenk .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Op zoek naar een restaurant waar we tapas konden eten even op internet gezocht. Daar vonden we café Tappa. We waren met 6 volwassenen en een kind. Bij de grote tafel werden snel 2 krukken bijgeplaatst door de attente serveerster. De menu's werden uitgedeeld en er werd gevraagd of we wat wilden drinken. Bij het bestellen van het drinken werd er leuk ingespeeld op de jongste gast. Het uitgebreide menu biedt voldoende keus voor zowel de vegetariër als de vlees- en viseters. Na dat de keuze gemaakt was werden de bestelde gerechten vlot geserveerd. Als eerste de koude gerechten en daarna de warme gerechten. De gerechten waren smaakvol en van goede kwaliteit. Bijbestellen was geen enkel probleem en ook dit werd vlot geserveerd.
Een leuk tapas restaurant met lekkere tapas en met een leuke vlotte bediening waar heel leuk werd ingespeeld op de jongste gast.
Rjcd .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Dit restaurant hebben we al vaker bezocht en ook nu weer een positieve ervaring gehad met 2 vrienden. De sfeer is er altijd gezellig evenals de bediening die op een ontspannen wijze en met humor voldoende tijd voor ons had, terwijl de zaak vol zat en haar collega deze avond ziek was. Ze stond er dus alleen voor! Het eten smaakte voortreffelijk en met een goed en voldaan gevoel kijken we weer uit naar een volgend bezoek.
Roland S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Bij Tappa gegeten. Sfeervol mediterraan/spaans interieur. Vriendelijk personeel. Gaf ook goed advies ivm kinderen. Goede kwaliteit Tapas. Patatas Ajolie, de portobello, pincho beef en empenadas. Zijn echte aanraders. Heerlijk gegeten komen we zeker nog eens.
MarcovdH .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Minder goed dan wij altijd gewend waren. Prijzen zijn hoger en daardoor een onjuiste prijs-kwaliteit verhouding. Bediening kon ook beter, ondank dat we snel geholpen zorgde de bediening er niet voor dat ik 100% op me gemak zat. Einde van de avond duurde het ook vrij lang voordat we iemand konden vinden die ons kon voorzien van de rekening. (en nog wat overige voorbeelden)
Café Tappa moet concurreren met La Cubanita, zij zijn een stuk goedkoper dus dan moet Café Tappa zich onderscheiden op kwaliteit en service, dat is niet gelukt. Ik durf zelfs wel te zeggen dat ik een groot deel bij La Cubanita van dezelfde kwaliteit of beter vindt.
Aan het einde van de avond stonken onze kleren enorm, eerste dacht ik dat dit kwam doordat we dicht bij de keuken zaten maar mijn jas die ruikt ook enorm. Waarschijnlijk iets niet goed met de afzuiger i.c.m. de kleine ruimte maar dit kan echt niet. Als ik wil stinken ga ik wel gourmetten thuis.

Tips voor Café Tappa:
- zorg dat klanten na een bezoek niet ruiken naar keuken
- zorg voor een betere prijs - kwaliteit verhouding
- puntjes op de i voor de bediening

Eindoordeel een 6.5
Ik zou wellicht nog een keer terug komen maar dat zou dan alleen zijn om Café Tappa een tweede kans te geven.
Ygs Y.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Sinds 6 maanden nieuwe eigenaars. Kwaliteit is naar ons idee wat naar beneden gegaan. Prijzen ook aan de hoge kant. 35 euro pp voor wat tapas is een beetje teveel.
Maghetietsjemeerzijn .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Met z'n 3-en bij Cafe Tappas gegeten met een Voucher van Social Deals. Prettig was dat de geserveerde gerechten niet tot mini porties werden gereduceerd door de aanbieding. Gewoon het volledige Menu Tappa. Dat staat op de kaart voor 20,95 (buiten op het bord staat overigens 24,50).
Het was maandagavond, we waren op dat moment de enige gasten. Later kwam er nog een stel.
Er werden ons heerlijke hapjes, goed brood en veel variatie aangeboden in een traditioneel Spaanse sfeer. Lekker een litertje Sangria (prima kwaliteit en vers) er bij en genieten maar.
De prijs van de Sangria (24,50) was een tegenvaller, wij vinden dat buiten proportie voor zo'n eenvoudige drank.
Al met al lekker gegeten en door het Social Deal arrangement heel aantrekkelijk geprijsd.
Of we het voor de normale kaartprijzen zullen herhalen weten we nog zo net niet.
BrigitC .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Wat een verrassend leuk restaurant! Echt heerlijk gegeten in een gezellige ambiance met vriendelijke bediening. Zeker een aanrader én we komen nog eens terug!
KM78 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Gisteravond hier gegeten met een groep, helaas viel alles tegen. Wij hadden een menu besteld van 25 euro p.p. maar wat we kregen was dit zeker niet waard, al met al was het erg weinig en moesten we lang wachten op de 2e ronde. Ook de bediening was niet erg vriendelijk; op de vraag waar het eten bleef kregen we zelfs weerstand in het antwoord. Een tegenvaller dus!!
Rianne K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Dit is een plek waar ik mij iedere keer weer welkom voel. Zeer vriendelijk personeel en prima eten. Persoonlijke favoriet zijn de ossenhaaspuntjes. Die komen altijd meerdere keren op tafel. Slim dat ze in het weekend in 2 rondes werken. Des te groter de kans dat je nog een tafeltje kunt krijgen. In de zomer in het terras ook erg leuk. Aanrader als je gegarandeerd lekker wilt eten voor niet te veel geld. Laagdrempelig, maar toch verrassend.
Cjeef .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Was ons lievelingsrestaurantje... Z
Laatst met vrienden gegeten en toen viel het toch wat tegen.
Het personeel was minder vrolijk, gastvrij zoals wij gewend zijn en
toen we nog een ronde tappa's wilden bestellen, kon dit niet meer omdat de keuken dicht was. Naar mijn mening hadden ze dit best even kunnen melden bij het rondje daarvoor.
De dadels blijven heeeerlijk! Ook de broodjes/ tortilla's/ ossenhaaspuntjes zijn lekker! De kippenpootjes smaken opgewarmd.
De sfeer blijft leuk, maar jammer dat het dit keer toch tegenviel.
De-fijnproevers .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Wat een heerlijkheid om hier te eten, om je vingers bij af te likken. We zijn hier al vaker geweest en het is elke keer weer top. De bediening is erg vriendelijk en alert. Een lekkere ongedwongen sfeer. Ik raad het iedereen aan om hier te gaan eten.
BerryRichtersz .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Ons favoriete tapas restaurantje in Amersfoort. Niet zo groot, met heerlijke, kwalitatief goede tapas. Als je 's zomers op het (kleine) terras wilt eten, moet je wel ruim van tevoren reserveren, ze hebben maar zes of acht tafeltjes buiten. Vrijdag- en zaterdagavond worden er twee shifts gedaan (17:15-20:00 en 20:00 tot sluitingstijd). Dus als je lekker lang wilt zitten, ga je lekker op zondagavond! Heb er van de zomer met mijn vriendin heerlijk van 18:00 tot 22:00 zitten eten, lekker ruime pauzes tussen de rondes, gewoon heerlijk. Ze hebben twee menu's, maar persoonlijk vind ik dat je beter gewoon los kunt bestellen wat je lekker vind. Misschien ben je wat duurder uit, maar dan heb je niet de (in mijn ogen) minder lekker gerechtjes die ook in zo'n menu zitten om de prijs laag te houden.

Bediening is over het algemeen goed, hoewel sommigen van het personeel nog wat te leren hebben over klantvriendelijke bediening. Aankleding binnen is authentiek en gezellig met een grote bar waar je ook aan kunt eten én ze hebben een grote ronde tafel die kan draaien (hoef je de gerechtjes niet door te geven).

Wij blijven hier elke keer weer komen!
Jetruud .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Hier gegeten op een drukke vrijdagavond. Losse tapas gekozen, allemaal even lekker en van goede kwaliteit. Ondanks dat de serveerster in haar eentje was, werd alles snel en vriendelijk geserveerd. Leuk sfeervol oud pand. Deden een weekend Amersfoort vanuit de Randstad en komen hiervoor terug als we weer eens in de buurt zijn.
FamdeBoom .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Wij zijn hier met z'n vieren wezen eten op een zaterdag. Tijdens het reserveren kregen we te horen dat we van half 7 tot 8 de tijd hadden en dan echt weg moesten, anders was er geen plek voor ons. Liever een plekje en op tijd weg zijn dan geen plek. Het was inderdaad volle boel en het eten was heerlijk. Omdat we weinig tijd hadden hebben we een vijf gangen menu gekozen op aanraden van, was erg lekker. De service klaag ik niet snel over, maar dat vond ik zwaar tegen vallen bij Cafe Tappa. De hele tijd dat we daar waren was het personeel aan het rennen en vliegen, je moest letterlijk iemand aan z'n mauw trekken om de aandacht te krijgen, maar dan nog liepen ze door en kwamen ze niet terug. Ook werd pas nadat alle gangen voorbij waren even snel zonder oogcontact gevraagd of het gesmaakt had. Tijdens het opdienen van de middelste gang gevraagd welke tapas pittig gekruid zijn, toen kregen we een snauw dat ze het eerst even neer zou zetten. Maar ik weet dat als ik had gewacht tot mevrouw alles had neer gezet, was ze binnen een seconde weer gevlogen. Heel goed eten, maar de vliegende service hoeft van mij niet, al dat rennen voorbij onze tafel. Wat wel een punt van service is, of een foutje, we hebben van alle drankjes de wijn niet hoeven te betalen.
Michel C.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Afgelopen vrijdag (27 dec) gegeten bij Cafe Tappa. Mijn vriendin en ik zijn net komen wonen in amersfoort, en voor het eerst een avondje uit, zonder onze zoon. We zijn eerst naar de film geweest, en na de film hadden we het er over om ergens gezellig tapas te gaan eten. Mijn vriendin was al eerder langs Cafe Tappa gelopen, en had het idee om daar heen te gaan. Dus wij naar Cafe Tappa gelopen, daar aangekomen was het het lekker druk in het Cafe, maar de zeer attente medewerker regelde wel voor een plekje aan de bar, en daar konden we ook gewoon eten.

We kregen, nadat we eerst lekker wat drinken hadden besteld, de kaart. Er is een menu waar je uit kan kiezen, of gewoon los van de kaart. aangezien we in de losse tappa allemaal erg lekkere gerechten zagen staan, besloten om los te bestellen. Nou daar hebben we echt geen moment spijt van gehad. We gingen van de ene smaak sensatie naar de andere. Alle gerechten waren goed bereid, lekker op tempatuur, vol van smaak, buiten gewoon heerlijke tappa.

De sfeer in het restaurant was ook erg goed, gezellig druk. Heerlijk zo een avondje uit, en dan zo een verwennerij!

We komen zeker terug bij Cafe Tappa, en we bevelen Cafe Tappa ook van harte aan!
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Een aantal uren geleden hier met een kleine groep gegeten. We namen het 3-gangen Tappa-menu. Dit was een royale portie en alle gerechten waren heerlijk van smaak en goed gekruid. Toppers waren de botervis, stoofvlees, gefrituurde inktvisringen en de heerlijke knoflooksaus.
Bediening vriendelijk en correct en zeer goed rekening houdend met allergie. Vanwege allergie kon 1 gerecht door 1 persoon niet genuttigd worden. In plaats daarvan bracht men uit eigen beweging een alternatief gerecht: superservice.
Kortom: een restaurant om zeker nog eens te bezoeken.
S M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Het eten is elke keer erg lekker en van goede kwaliteit. Er hangt een leuke en gezellige Spaanse sfeer ik het restaurant. Alleen duurt de bediening soms iets te lang. Al met al wel een van mijn favorieten in Amersfoort.