Cafe Sud

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 19:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

Karin L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Volgende week weer heerlijk eten bij Cafe Sud!!
De keren dat we er geweest zijn heb ik ontzettend genoten van de gastvrijheid, de ambiance en de heerlijke gerechten.
Binnen is het sfeervol en ook buiten is het heerlijk zitten.
De moeite waard om voor uit Austerlitz te komen!!

Daan-Hilhorst .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Cafe Sud is voor mij een uniek restaurant in Amsterdam-Zuid. Het eten is van verrassend hoog niveau, wat het elke keer weer een bijzondere ervaring maakt om op de Beethovenstraat te lunchen of dineren. Je merkt aan alles dat de eigenaren Ineke en Pieter jarenlange horeca-ervaring hebben en gaan voor topkwaliteit.

Tijdens mijn laatste bezoek aan Sud heb ik heerlijke eend gegeten, welke ik iedereen kan aanbevelen. Voor de wijn kun je je het beste laten adviseren door de gastheer of gastvrouw; die weet mooi te vertellen welk wijntje bij welk gerecht het lekkerst is.

Al met al; Cafe Sud is zeker een aanrader!
Doré S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
We zaten buiten met zicht op de platanen en langsrijdende fietsers.
De gastheer schonk een heerlijk glas witte wijn in. Vervolgens hadden we als voorgerecht aspergesalade en paté.
Beiden uitstekend.
Ik had als hoofdgerecht eend in bananenbladeren en mijn tafelgenoot had ravioli met tuinboontjes.In de keuken staat meesterkok Ineke.
Het toetje was rabarber met hangop,
Ook weer subliem van smaak.
De zoon des huizes bediende ons op een hele prettige manier.
Wij zijn dus zéér blij met dit nieuwe restaurant bij ons in de buurt.

Dick V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Culinaire hoogstandjes op een kleine kaart.
Naast de kaart altijd gerechten van de dag.
Het restaurant wordt gerund door een zeer enthousiast ouder echtpaar met ondersteuning van vlot, aardig en bekwaam bedienend personeel.
De eigenaresse staat in de keuken en de eigenaar is gastheer met verstand van wijnen.
Aanrader voor lunch en diner met een juiste kwaliteit prijs verhouding
Juliette J.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Een parel in het stille stuk van de Beethovenstraat.

Een bezoek aan dit restaurant is gegarandeerd DE verrassing van het jaar. Sinds de opening van dit restaurant hebben we hier al meerdere keren gegeten en we zijn nog nooit teleurgesteld. Integendeel, het is iedere keer een feestje. We worden altijd bijzonder hartelijk ontvangen door Pieter en zijn team.

Chefkok Ineke Berends, jaren gekookt bij gerenommeerde restaurants (John Halvemaan, Lof, Vasso) is een vakvrouw. Tot 2014 heeft ze met haar echtgenoot Pieter een restaurant gehad in Miami, naast het beroemde 5 sterren hotel The Setai. Sinds de opening was hun restaurant meteen the talk of the town vanwege top kwaliteit voor een hele goede prijs. 7 Jaar hebben ze het restaurants gehad. Weer terug in Amsterdam, hebben ze restaurant CAFE SUD geopend.

Alles is super vers en met zorg bereid. Ravioli met bospaddestoelen, ricotta en parmezaanse kaas in een overheerlijke saus gegarneerd met bosuitjes. Salade Niçoise met een verrassend lekkere saffraan aioli, verse gegrilde Albacore tonijn, tomaten reepjes, kropsla, olijven, haricots verts, rode ui en aardappeltjes. De caesar salad, is de beste van Amsterdam: sla romaine, warm perfect gepocheerd eitje, ansjovis, parmezaanse kaas, croutons en een subtiele heerlijke dressing. Je krijgt er lekker brood met boter erbij. Club sandwich: met bacon, sla, tomaat, scharrelkip, avocado, dragon mayonaise. En de nagerechten zijn ook heel erg lekker, keuze uit 6 nagerechten, zoetige desserts en kaas. Wij namen de creme brulee en cheese cake, beide heel lekker. Prijsverhouding zeer goed, voorgerechten 8-10 euro, hoofdgerecht 12-18 euro, nagerecht 6-7 euro.

Ze zijn open van 11.00 - 20.00 uur van maandag tot en met vrijdag. Maar in het weekend is deze perfect gelegen locatie af te huren voor een verjaardag oid voor maximaal 25 personen vanaf 35 euro per persoon, exclusief drank. Makkelijk parkeren en vlakbij de uitvalswegen.

Ze hebben een fijn buiten terras. Als het mooi weer is, kun je heerlijk in de zon, uit de wind zitten.

Dit restaurant is echt een aanrader.