Meer informatie over restaurant Cafe Sonneveld

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

6,8
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Gezellig eetcafé in de Jordaan waar we met z'n 3-en in eerste instantie binnen liepen om alleen wat te drinken. Het was zo lekker knus dat we bleven zitten en uiteindelijk ook wat te eten hebben besteld. Hutspot en halve kip, allebei prima! De dames in de bediening zijn echt ontzettend lief! Kortom, perfect voor de luie maandagmiddag die we hadden.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Een eetcafé op een mooi plekje in de Jordaan met prima bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Bij Café Sonneveld konden we heerlijk buiten zitten en de goede service en betrokkenheid van het personeel was een verademing in Amsterdam.
Voor mij de halve gegrilde kip, ietwat droog maar meer dan genoeg kip om de droge stukjes te laten liggen. Mijn man at met smaak de mosselen, een aanrader dus.
Voor hoofdgerecht, drank en koffie betaalden we € 45 voor 2 personen. Daar kun je nog eens voor terug komen!
Henrik11 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Erg lang gewacht op een erg droog gerecht. Zeker geen aanrader. Cafe Sonneveld was een minpunt op ons leuk dagje Amsterdam.
Rik455 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We hadden vooraf gereserveerd voor een groep van 20 man voor een vast menu. Soep, schnitzel en ijs. Het duurde 1,5 uur voor we onze soep kregen terwijl andere gasten die later kwamen wel hun eten hadden. De schnitzel was gortdroog en er zat totaal geen smaak aan. Doe jezelf een plezier en laat deze tent links liggen
SiemHoumes .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk geluncht met een Sonneveld hamburger en een lekkere Texelse Skumkoppe van de tap. Daarnaast een heerlijk geitenkaasje op brood met honing en een echte verse chocolademelk.

De bediening is superaardig en zeer attent en het decor is geweldig: een supersfeer in een superleuke straat.
Salinas G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Een dagje varen sluiten we vaak af bij Sonneveld. Je kunt er namelijk heerlijk rustig buitenzitten. Staat vooral bekend om de heerlijke stampotjes. De italianen zitten hier te lunchen met stampot :-))
FTMvandam .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Gewoon eten in de Jordaan. Dat kan heel goed bij Cafe Sonneveld. Mooie locatie aan de gracht, vriendelijke en vlotte bediening en het eten was prima. Goede verhouding tussen kwaliteit en kosten. Voor zomaar tussendoor echt een prima plek om te eten.
Nisa .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Hele leuke avond gehad! Eten is prima, niet buitengewoon, maar goede prijs-kwaliteit verhouding. Wat het bijzonder maakt, is de sfeer en service. De bediening is bijzonder goed; gastvrouw weet met iedereen leuk contact te maken en je hoeft nooit lang te wachten op je drankje. Toeristen en locals, alles zit door elkaar. Wij gingen heel tevreden naar huis.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Gisteren met het hele gezin (8 personen) naar Sonneveld geweest. Voor de meesten was het de eerste keer. Wij gaan graag naar Sonneveld, omdat het eten gewoon goed is en de sfeer en de bediening altijd top.

Zoals te verwachten waren alle tafels van het eetcafe op zaterdag bezet. Er zijn meer mensen die de ambiance kennen. Onze kleindochter wilde een pannenkoek. Die stond niet op de kaart. Toen zij vroeg of ze ook een pannenkoek mocht, werd er gezegd: "Goed lieverd, voor jou ga ik een pannenkoek maken", waarna ze mocht vertellen hoe zij die hebben wilde. Zelf nam ik vooraf de garnalenkroketjes. Ze waren mooi op temperatuur, lekker knapperig met een passend sausje. Als hoofdgerecht koos ik voor de kalfslever met uien en spek. Dit laatste gerecht eet ik wel vaker in restaurants. Je weet dat je bij Sonneveld in een eetcafe bent, maar menig restaurant kan een puntje zuigen aan de kalfslever van Sonneveld. Nooit een zeentje, mooi doorbakken en ruim bedekt met uien en spek. Ondertussen was de pannenkoek volledig in de maag van de kleindochter verdwenen. Of ze er nog een wilde, vroegen we. "Hij was wel lekker", zei ze, "maar ik zit vol."
Fb90 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Dit weekend met een vriendin wezen tafelen bij Sonneveld. De tripadvisor sticker en andere plakkaten beloven veel goeds, we hadden zin in een niet te duur diner in de buurt.
We werden vriendelijk ontvangen door de dame des huizes. Wij kozen de varkenshaas en de daghap: een vegetarische lasagne. De varkenshaas was nog rood van binnen en de lasagne was niet heet maar warm geserveerd. Allebei de gerechten zijn terug naar de keuken genomen. De lasagne was qua smaak niet verkeerd, maar was zompig geworden en had geen lekkere bite. De saus van de varkenshaas was waterig geworden toen die teruggekomen was uit de keuken - het bord is in zijn geheel in de oven gezet vermoedden wij. Mijn vriendin besloot het gerecht niet verder op te eten. Verder werd het diner werd niet geserveerd met brood en boter zoals aangegeven op het menu. Er werd geen excuses aangeboden en de gerechten waren nou eenmaal 'zoals de chef die bereidde'. Erg jammer, geen aanrader.
Aimee B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Heb hier vorige week echt geweldig gegeten! Wij hadden de kalfslever en de sliptongetjes! Het is een typisch jordanees eetcafe!! (De prijzen liggen niet hoog) Het wordt gerund door broer & zus. Zij doen het echt super! Zij hebben ook een heerlijk terras aan de gracht. Hier komen wij zeker snel weer terug!!
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Het was weer z'n dag om niet thuis te blijven. De auto gepakt en naar Amsterdam gereden, in een buitenwijk geparkeerd en met de tram naar het centrum. Prachtig weer en wij zagen voor de lunch een vrij plekje aan de Egelantiersgracht. Het duurde even voordat de bediening tijd voor ons had, maar daarna verliep alles vlot. Omdat wij ook de avondmaaltijd in Amsterdam zouden gebruiken, hielden wij het bij broodjes met zalm, sla en pesto. Smaakte prima, wat ook van de witte huiswijn gezegd kan worden.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Voorrecht gegeten bij Sonnenveld, eten op 3 verschillende locaties. Bij Sonneveld kon je kiesen uit drie verschillende gerechten, Saté, Zalm en Lasagne. Ik had gekozen voor de Saté. Wat direct opviel is dat na het bestellen, we waren met 10 man, stonden alle gerechten binnen 10 minuten op tafel, dat lijkt mij iets wat snel. De Saté, prijs rond de 15 euro, was ronduit droog en smaakloos, aan de friet zat meet smaak dan aan de Saté, jammer want voor 15 euro kan je een heerlijke Saté serveren. De bediening leek er overigens niet zo veel zin in te hebben, jammer want het is verder een leuke tent.
Andra N.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
Met de kinderen (13, 15, 17) hier gegeten: zoals altijd erg vriendelijke bediening, lekkere klassiekers (pasta bolognese, biefstuk, spareribs) zonder fratsen en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Judy F.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Ik kom vaak bij Sonneveld.Heerlijke koffie, goede lunch( ik neem meestal de geitenkaassalade of tosti met ossenworst) gisteravond kapucijners met spek en uien gegeten en dat was zo ontzettend lekker!Heerlijk Ouderwets Hollands gerecht, geserveerd met picalli en Amsterdams zuur.de bediening is zo ontzettend goed en gastvrij, het is altijd thuiskomen daar.