Café Sjiek

Zaterdag en Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Sjiek is altijd gezellig, druk, lekker, heerlijk! Oesters top. Krabcocktail top. Knieën in ut zoer top. Salade chevre top. Witte wijn top. Limoncello top. Gin Tonic top. Taxi top. Merci!
Ceesvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
In een druk weekend zonder te reserveren een restaurant zoeken. Ja, dan is café Sjiek dus ideaal, natuurlijk moet je even wachten maar aan de bar of in ons geval op een bank bij het terras is geen straf. Je kunt daar alvast je voorgerecht bestellen en een lekker broodje eten. De voorgerechten, voor mij een Antipasto di mare en mijn disgenoot Paté, waren lekker. De beenham als hoofdgerecht viel een beetje tegen, de biefstuk van partner was goed. Beetje jammer dat de friet vergeten was.
Mochten we weer in Maastricht zijn dan overwegen we wellicht wel weer een bezoek.
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Hier op een zaterdag voor de lunch het Zoervleisj genomen. Erg lekker, op tafel in een klein creusetpannetje, met daarbij lekkere friet en appelmoes. Het kan hier wel druk zijn en wij werden op een gegeven op niet zo'n vriendelijke toon naar een andere plek gewezen omdat er een grote groep kwam waar ruimte voor nodig was, dit bleken 3 personen te zijn.. Onbeschoft naar je gasten toe als deze net gesettled zijn, omzet gaat blijkbaar boven alles. Jammer, want voor het eten zou ik hier best nog eens terug willen.
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op een heerlijke zonnige middag hier spontaan geluncht. Het terras ligt heel gezellig tegen een parkje aan en is mooi en prettig. De bediening is alert en leuk. Voor gluten- en lactose intolerantie wordt prima gezorgd. Heerlijk glutenvrij brood en voldoende te eten van de kaart. Mijn tafelgenoten hadden de boeuf bourguignon die in een leuk stoofpannetje kwam. Dit was echt een zalig gerecht met een 10 voor de patatjes die erbij zaten. Ondanks dat je kan zeggen dat aardappeltjes of rijst het er goed bij hadden gedaan qua combi met stoofvlees, waren we maar wat blij dat deze heerlijke frites erbij zat. Ik had zelf de salade niçoise. Waar de boeuf uitblonk, is die echt benedenmaats. Er zit een blik tonijn op uitgestort en dat zou toch anders kunnen. Er staat notabene tonijn op de avondkaart. Dus een mooi stuk tonijn was beter op zijn plaats geweest voor het geld. De garnaaltjes horen er natuurlijk niet op, maar waren toch lekker. Al met al een fijne lunch op een heerlijk plekje.
Yvonne303 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
We komen maar 1x per jaar daar we dan in Limburg zijn en dan gaan we echt naar cafe sjiek super goed gegeten en de bediening echt top wij komen zo graag hier. Mijn man had gedroogde oosenhaas ik de eende filet had ik de hoofdgerechten ik had de ossenhaas met pepersaus en mijn man had de runderparfed echt perfect top er komen graag volgendjaar weer we kregen de koffie van het bedrijf heel lief .bedankt daarvoor
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prima gegeten op het mooie terras. Bediening was prima, al moesten we wat lang wachten op de biertjes, die moesten van binnen komen, dat duurde even. De pate en garnalen vooraf waren erg lekker, het zuurvlees als hoofdgerecht naar onze mening veel te zoet, wel mooi mals vlees. Als nagerecht een lekker kaasplankjes gedeeld met z'n tweeën. Prima avond, wel jammer van het zuurvlees.
Giorgiomartelli .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Sinds lange tijd weer op het terras van Café Sjiek gegeten.. Wat een thuiskomen! Warm ontvangst, super terras in het park onder de bomen en natuurlijk heerlijk eten..! We zijn begonnen met kreeft als voorgerecht, daarna Steak Tartare. Deze was erg goed met een beetje bite.. Als dessert hadden we het Sjieke dessert.. Verrassende combi van verse aardbeitjes met crème fraiche, peper en een anijslikeur.. Dit alles onder begeleiding van heerlijke wijnen..! Jongens, dankjewel voor de top avond!
Pim R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Normaal gesproken weet je dat het bij sjiek qua eten en ambiance wel goed zit. Althans, als je binnen eet. Ons laatste bezoek- we aten buiten op het terras- viel erg tegen. Met als dieptepunt een garnalencocktail die zonder uitleg was vervangen door een krabcocktail. Nadat deze werd opgediend en ik vermoedde dat er een fout gemaakt was werd me uitgelegd dat de garnalen op waren. Prima, maar bewust je gasten een ander voorgerecht geven alsof het de gewoonste zaak van de wereld is? Als hoofdgerecht de steak tartare genomen en dan de pittige variant. Was 'ie niet. Flauw van smaak. Sjiek blijft een topzaak, maar de service op het terras moet echt beter.
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Enige jaren geleden geluncht bij Café Sjiek, de huisgemaakte paté's zijn me bijgebleven. Dus telkens naar Café Sjiek als ik weer de mogelijkheid heb deze prachtige stad te bezoeken. Ook vanavond weer, zaterdagavond 11 juni 2016. Volle bak, zoals men mag verwachten in een goed etablissement, men stond in groten getale te wachten voor tafels. Aangezien ik alleen was kon ik bijna meteen plaatsnemen aan de bar; er kwam net een plekje vrij. Op aanraden van de staf de dagschotel genomen, geconfijte varkenswangen in een dragonsaus met groene seizoensgroenten. Ook een geweldig glas rode wijn erbij. Men informeerde eerst wat voor soort wijn mijn voorkeur had, en suggereerde vervolgens een geweldige franse cabernet sauvignon. Te midden van de chaotisch ogende mêlee genoten van dit hoofdgerecht, nog gevolgd door een espresso en een tartalette met aardbeien en frambozen, heerlijk, heerlijk. Ondanks dat de organisatie chaotisch lijkt, is het, dankzij de geweldige staf (heel goed op elkaar ingespeeld), nooit dat wat het lijkt. Iedereen wordt vriendelijk en doeltreffend bejegend. Het is en blijft een aanrader hier tijd te mogen doorbrengen en te genieten van al wat op tafel, cq. de toog verschijnt, ondertussen de atmosfeer opsnuivend van dit geweldige Maastrichtse eetcafé. Hoop snel weer te mogen terugkeren.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Bij Sjiek komen we al meer dan twintig jaar. Als we in Maastricht zijn een van onze favoriete plaatsen om te eten en er is veel keus in Maastricht!

Wijn, bier en en eten is top. Maar het beste daar is de bediening, goed ingewerkt en doet niet flauw als er om iets extra's wordt gevraagd.

In de zomer is het terras een extra pluspunt. Je kunt niet reserveren maar wachten daar is geen straf, een drankje erbij en wat praten en de avond kan beginnen.
ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Zien en gezien worden, daar draait 't wel zo'n beetje om in dit typisch Maastrichts Eetcafé. De mooie mensen zijn dan ook ruimschoots aanwezig. Mede geholpen door het gedempte licht, "schittert" ook ons gezelschap met de meute mee. De Aspergekroketten en "Zoervleisch" (zuurvlees) zijn natuurlijk zoals het hoort te smaken en passen in het Limburgse sfeertje. Alles bevalt prima; en gelukkig maar want de trotse eigenaar/kok straalt uit, geen commentaar te dulden. Mag ook wel als je je publiek al jaren weet vast te houden! Een aanrader en super om happy hour te vieren. Maastricht blijft leuk!
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Ik ben jaren geleden al eens bij Café Sjiek geweest en dat was mij toen al bijgebleven. Nu weer in Maastricht en ik moest gelijk aan Sjiek denken. Lekker druk op dinsdag avond en direct gezellig ontvangen. Even een biertje aan de bar gedronken en vervolgens aan tafel gegaan. Heerlijke carpaccio van coquille. Ruim portie, simpel opgemaakt maar zeer smaakvol. Als hoofdgerecht een brochette van ossenhaas. Heel erg mals en wederom een ruim portie! Daarom geen dessert genomen maar we waren zeer voldaan. Leuke vrolijke bediening. Beetje lawaaierig dat wel. Leuke zaak! Aanrader!
Roel L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij komen al jaren in Sjiek, het is voor ons de ideale uitvalsbasis voor een goede degelijke bourgondische maaltijd. Ook al is het aan de prijs, de service is eigenlijk altijd goed (uitsluitend getraind horeca personeel, geen studenten in de bediening). Echter, we waren hier laatst voor een diner met vrienden op het terras, en toen was voor de eerste keer de ervaring heel anders. Het eten was zoals eigenlijk altijd gewoon okay, maar de bediening liet echt steekjes vallen. Aan tafel waren ze ongeintresseerd en af en toe op het lompe af. Het ging op een gegeven moment zover dat er terug gezwaaid werd als we iets wilde bestellen. Uiteindelijk kregen we als gewoonlijk de gepeperde rekening van zo'n 50 euro pp. die dit keer dus behoorlijk wrang aanvoelde. Ik hoop dat dit een incident was; inmiddels alweer 3 keer in Maastricht geweest en Sjiek even links laten liggen......
MCJHG .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Goede bediening. Krielkippetje was een aanrader. We komen snel terug.
Jaws .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Elk jaar na afloop van de Tefaf naar Café Sjiek. Zo vaak zijn we niet in Maastricht. De sfeer, de bediening, het eten maar vooral de wijnen zijn excellent. Robin, de eigenaar, heeft altijd wel een bijzondere wijn voor ons. Zijn liefde voor, met name Italiaanse wijnen, brengt bij mij een ongekende hunkering naar meer teweeg. Wij dronken een aantal wijnen van Cusumano. Noà is een absolute aanrader. Fijn om zo een weekend Maastricht af te sluiten. Cafe Sjiek, chapeau!
Montauk .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk geborreld en gegeten in gezellige atmosfeer...totdat de eigenaar 'completely lost the plot' en een Jekyll and Hyde deed - na zelf het toetje en daaropvolgende koffie te zijn gaan bestellen - kortom plakkers water wij niet - , was ons antwoord op de vraag naar de bar te verhuizen om 'graag nog een minuutje te willen blijven zitten' voldoende om 'wegwezen' en 'kom nooit meer terug toegeschreeuwd te krijgen'...treurig.
JKi .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Ik ben al vaker bij Sjiek gaan eten en het bevalt me elke keer. Vanavond ook weer op de bonnefooi binnengelopen, werden vriendelijk ontvangen. Moesten wel 40 minuten wachten maar we kregen wel al een drankje. Staand gewacht op een tafel en wat was het het wachten waard. Heerlijke brochette van ossenhaas gegeten met een super fles rode wijn erbij. Het eten is simpel maar top. Kortom, de sfeer was goed, de bediening attent en het eten om je vingers bij af te likken. Zeker een aanrader als je in Maastricht woont of de stad een bezoekje brengt.
B B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Hier wilden we al een tijd graag heen; echt Maastrichts eten in cafe Sjiek. Supergezellig met Vriendelijke, attente bediening, ontspannen sfeer en natuurlijk echt Maastrichtse stoof, friet en Zoervleisj. Echt genieten van de gezellige sfeer en lekker eten, top!
Kentukies .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijke lunch in een gezellig sfeervol café in Maastricht. We hadden hier goede verhalen over gehoord en die waren zeker niet overdreven.
Foodies- .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lekker gegeten. Gastvrije gezellige jongen aan tafel. Heel laag drempelig en zeker de moeite waard. Prijs kwaliteit vehouding is ook heel goed!! Geslaagd dagje in maastricht