Café Schiller

TIJDENS IDFA RESERVEREN NIET MOGELIJK MAAR WIJ ZIJN WEL OPEN VOOR LUNCH EN DINER !!!!!!!! Rembrandtplein 24 A 1017 CV Amsterdam Nederland Kaart
31-206249846

IDFA 2017 open vanaf 1200 voor lunch en 1730 open voor diner

Jouw recensie over het restaurant Café Schiller

Dave P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Voorgerecht kwam op tijd.
Daarna een uur gewacht op ons hoofd gerecht, keuken kon de drukte niet aan ofzo...
Bloemkool en zeekraal bij het gerecht waren verbrand. Vis was prima.
Els P.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Eten was goed, maar niet bijzonder. Bediening leuk en goed. Het was op deze maandagavond rustig, maar niet te stil.
Lara L.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Ik kwam binnen en het personeel was meteen bijzonder vriendelijk. We moesten helaas wel even wachten op een tafel, maar konden gelukkig wel even aan de bar zitten. Daarna kreeg ik een keurig verzorgde tafel aangewezen, waarna ik een heerlijk wijntje kreeg. Het eten kwam precies op het goede moment: we hadden lekker kunnen kletsen maar het duurde niet te lang. En het éten... in één woord: verrukkelijk! De eendenlever smaakte uitmuntend! Ik heb nog geprobeerd het recept uit de knappe chef te trekken, maar dat mocht niet baten. Gelukkig was dat het enige minpuntje van de avond. Schiller is kortom een geweldige plek om zowel te eten, als te borrelen. Bediening is bijzonder vriendelijk; voordat die jongen met die leuke glitter wenkbrauwen.
robjschepers S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
De bediening was vriendelijk en professioneel. Maar daar zijn de positieve zaken wel mee benoemd. Het eten was zeer teleurstellend. Een steak tartare met een paar bleke frietjes in een zakje en een paar blaadjes kropsla met een zure dressing. Het is wat je wellicht thuis eet als je geen tijd en zin hebt om te koken. Het restaurant was zo goed als leeg. Vorige keer was het niet veel beter. De glorie van het verleden lijkt nu definitief vergane glorie. Heel jammer!
perla T.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
We waren de eerste gasten en konden in eerste instantie niet gaan zitten waar we wilden, we moesten vooraan gaan zitten terwijl wij achter wilden. Er kwam een vaag argument waarom dat moest, enfin het kwam toch nog goed en we konden achter zitten, daarna zijn we voortreffelijk bediend en het eten was super lekker.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Heerlijke plek die gezellig aanvoelt, zonder al teveel poespas qua aankleding, maar des te meer aandacht voor de gasten, het eten en de wijnen.
sjoerd D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Al zoveel jaar een heerlijke sfeer en - tot mijn verbazing - altijd wel plaats. Gemoedelijke bediening, maar van hoge kwaliteit. De kaart is klein, maar divers en heel smakelijk!
Onk M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Gezellig Cafe-restaurant met gemengd publiek. Onopvallende toeristen, studenten en andere Amsterdammers.
Prima personeel. Prima, gevarieerde kaart.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Café Schiller kwam warm aanbevolen. Bij de entree snap je dat niet.je moet een armoedig terrasje.overbruggen om in de sfeer van de 50-er jaren van de vorige eeuw terecht te komen. Ik heb goede herinnerinnen aan het vroegere Centraal Theater in de Amstelstraat, dus dat is voor mij een prettige verrassing. De bediening is hartelijk en verwelkomend. We hebben de keuze tussen een aantal tafels en we kiezen voor deze eerste keer de verkeerde. De coquille met bloedworst is apart. En ook het voorgerecht met o.a. eendelever en paling valt in de smaak. Daarna volgt de ossehaas met spruitjes voor twee van ons en de pasta putenesca voor de derde tafelgenoot. De spruitjes zijn niet al dente, maar gewoon te rauw eigenlijk. De ossehaas lijkt wat klein, maar blijkt voldoende en is prettig van garing (waar niet naar werd gevraagd). De pasta was goed. Een koffieparfait sluit het etentje bij Café Schiller af. En koffie kregen wij gratis aangeboden omdat niet alle gerechten beschikbaar waren. We zullen nog wel eens opnieuw gaan
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
De ambiance is natuurlijk overweldigend: jugendstil alom, sfeervolle verlichting en levendige clientèle. De bediening is informeel; al moesten we lang wachten voordat we konden bestellen. Toen we duidelijk hadden gemaakt dat we de trein naar Delft dezelfde avond graag weer terug wilden halen, ging het bijzonder snel. Oesters en steak tartare besteld. Was prima. Desert niet genomen, geen bijzondere nagerechten op de kaart. Voor een avond uit met vrienden, een mooie gelegenheid.
markwamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Mijn favoriet restaurant in deze centrale buurt. Mooie art deco sfeer. Gezellig voor een bezoek naar Tuschinski. Menukaart ook goed met 4 dagschotels.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Als ik mensen voorstel op Rembrandplein af te spreken, kijken ze me aan of ik mijn verstand verloren heb. Tot ze café Schiller kennen. Goed eten, goede (biologische) wijn, goed bier, goede koffie en thee, prettige bediening, mooie sfeervolle plek om te zijn, heel redelijk geprijsd. Een all-time favoriet! Om te eten, bijvoorbeeld voorafgaand aan een voorstelling, of alleen even iets lekkers te drinken, bijvoorbeeld na het theater.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Echt een verrukkelijke plek om voor de voorstelling een hapje te eten en erna nog een glas te drinken.
Heel prettige bediening,
Els
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Superplek , fijn personeel en goed eten
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Het was druk, dus nogal lawaaiig. Wij aten hoofdgerechten: risotto en spaghetti. Wel veel, maar 1-dimensionaal en niet bijzonder. De prijzen waren overigens okay. En het wentelteefje na was klein, maar lekker. Redelijke huiswijn.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Zodra je binnenkomt bij Café Schiller voel je de warmte en de goede sfeer. Wij konden kiezen voor een speciaal door de chef samengesteld menu naast de kaart. Dit was een hele goede keuze. De gangen waren allen heerlijk. Ook de wijnen die bij de gangen werd geschonken, waren goed gekozen. De bediening was vlot, oplettend en behulpzaam. Goede service dus! Van het begin tot het einde enorm genoten.
Jeditah V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Super lekker eten!!
Rudy D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Na vele jaren hier weer eens teruggekeerd. De sfeer is nog altijd niet veranderd - gelukkig ! De bediening erg goed en vlot. Het eten kwam snel door. Kortom wij waren erg tevreden.
Florencia C.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We werden zo goed al genegeerd. 3 keer de menukaart zelf uit de stapel gepakt. Dan erg lang totdat we konden bestellen, vervolgens waren de gerechten die wij wilden niet meer beschikbaar. Daarna wilden we een toetje en bleek de keuken dicht (doordat we zo lang moesten wachten om geholpen te worden!). Eten was ok, maar werd niet met veel liefde gemaakt... dat kon je proeven.
Julie D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben hier, tijdens een weekendje Amsterdam, gegeten voordat we naar een voorstelling in de Kleine Komedie gingen. Daarvoor was het echt ideaal. Super lekker eten en vriendelijke bediening. Leuk dat ze met seizoensproducten werken en dus met een tijdelijke kaart. Een aanrader!