Glas champagne

Lunch 13:00 - 16:00 op Zaterdag en Zondag

Voordelig
Julie D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben hier, tijdens een weekendje Amsterdam, gegeten voordat we naar een voorstelling in de Kleine Komedie gingen. Daarvoor was het echt ideaal. Super lekker eten en vriendelijke bediening. Leuk dat ze met seizoensproducten werken en dus met een tijdelijke kaart. Een aanrader!
Perla T.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
was weer gezellig!
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De chefkok had een speciaal menu gemaakt van kleine visgerechten als aanbieding bij de Amundsen voorstellingen op de Herengracht 528 over de eerste Zuidpool expeditie van de Noor Roald Amundsen in 1911. Heel goed van smaak en in een rustig tempo geserveerd. Smakelijk en gezellig besluit van een mooie theatermiddag.
Willemien W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
goed eten, wijn. Fijne plek.
Willy L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We hebben 1,5 uur op ons eten moeten wachten, 3 maal gevraagd, nooit naar ons toegekomen voor uitleg,
geen verklaring, pas toen we weggingen werd gemeld dat er kennelijk iets misgegaan was.
Hopeloos slecht.
Patty H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heel lieve bediening. Kreeft voorgerecht zalig. Prachtig interieur. Komt in het repertoire.
Laurens G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Een oase van rust op het drukke Rembrandtplein. Voor je het weet ben je er voorbij maar als je eenmaal binnen bent waan je je in een andere tijd en plaats. Heerlijk gegeten als altijd (De steak tartare is to die for!) alleraardigste, kundige bediening! Een waar tijdloos sieraad voor de binnenstad!
John W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Nu al een aantal keren bij Schiller gegeten, en zeker niet voor het laatst!
Een overzichtelijke menukaart, gezellige, warme atmosfeer en prettige en oplettende (!) bediening maken van je avond uit een feestje.

Het was de eerste keer wel even zoeken naar Café Schiller tussen alle schreeuwerige puien op 't Rembrandtplein, maar dat is eerder een voordeel als je de toeristen wilt mijden.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Een cafe met historie schijnt Schiller te zijn. Ik eet er met drie mensen die al jaaaaren in A'dam wonen en die er verstand van hebben. Een clash aan stijlen, maar het heeft wel wat ongedwongens. Leestafels, spelletjes, grappige schilderijen... De keuken is op en vanaf 18.00 en voor die tijd kun je alleen borrelhapjes bestellen. We wachten heel even en bestellen dan alle vier hetzelfde. Scholfilet met mosselen, ezelsoren, zeekraal en beurre blanc. Goeie keuze, want heerlijk. Lekker glaasje chardonnay erbij en een karafje water. Wij zijn tevreden.
Ambiente .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Steak tartar was zoals hij moet zijn, heerlijke pinot noir koel geserveerd zoals gevraagd.
Bediening was attent en ontspannen, erg vriendelijk en informeel op een prettige manier.
Fleurtje30 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Afgesproken bij schiller te gaan eten, beetje verwarrend dat café schiller naast brasserie schiller zit. Vooraf de coquille met bloedworst, leuke combinatie en lekker wel erg jammer dat ik ook echt maar 1 (erg kleine) coquille kreeg. Als hoofd de sukade, die was net even te ver wat mij betreft. Ik ga er zelf altijd van uit dat als er niet gevraagd word hoe je hem gegaard wil hebben dat hij behoorlijk ook de rode kant (med-rare) geserveerd wordt. De wijnkaart is leuk en de ambiance/ decor gezellig maar wat verouderd
Tom N.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
De binnenkomst is een bruin cafe , met klassieke art deco inrichting, maar daarachter een klein restaurantgedeelte. Klassiek stijlvol interieur, vriendelijke bediening. Bescheiden maar prima kaart. Met mogelijkheid tot opening met oesters, fine clair in ons geval. Als hoofdgerecht een pasta met tomaatjes, zwarte olijven, kaas en ansjovis, en sukade. Hetgeen geen suddervlees bleek maar rood vlees. Voortreffelijk.
Goed wijnadvies. Elke Amsterdammer of, vooruit, geinteresseerde bezoeker van de stad die lekker informeel maar wel goed en 'Amsterdams' wil eten na het drinken, moet een keer gaan eten in dit legendarische cafe/restaurant. Ruime plaatsen en alerte en goede bediening.

Daniella G.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Nog altijd een favoriete plek, waar het heerlijk zitten en mensen kijken is. Ondanks de locatie op het Rembrandtplein allesbehalve een tourist-trap. Want 1: toeristen komen er niet, die zitten een deur naar links in het hotel of naar rechts in de coffee shop en 2: je eet er heel behoorlijk voor een alleszins redelijke prijs. Tel daarbij op de mooie - ietwat sleetse - Art Deco inrichting en de fijne bediening, plus de prima bitterballen en je weet waar je heen moet als je je weer eens in het centrum waagt.
Popgirl .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ideaal om even snel wat te eten in een gezellig rommelige ambiance. De bediening is vlot en vriendelijk. Een prima bouillabaise vooraf (kan ook als hoofdgerecht worden besteld), een lekkere scholfilet als hoofdgerecht. Ook het zuurkoolgerecht van mijn tafelgenoten smaakte hen prima. Niet perfect, wel ruim voldoende. Ondanks de drukte door het idfa liep alles op rolletjes
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
De 86-ste verjaardig gevierd van een goede vriendin met zijn achten. Voortreffelijk gegeten én vooral de sfeer en bediening vielen op. Eten in een jaren '20 huiskamer aan een grote ronde tafel op het Rembrandtplein! Voorgerechten vissoep met rouille , salade met italiaanse kaas, hoofdgerechten, scholfilet en bavette. Crème brûlée toe, Hollandse pruimenstook bij de koffie, heerlijk!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Wanneer je voor de ingang staat denk je niet: O, wat zal het hier gezellig zijn! Maar eenmaal binnen bevalt het uitstekend, met name achter in de zaak. Daar vult het zich gaandeweg met toeristen, artiesten, studenten en enkele gesjeesde Amsterdammers, eerst om te borrelen en tenslotte om te eten. Dat valt allemaal niet tegen. Relaxte sfeer. Simpele gerechten, maar lekker, en in combinatie met een goed wijnaanbod. Ondanks de drukte is de akoestiek goed. Je kunt je tenminste verstaanbaar maken. De bediening lijkt erg geroutineerd en verliest haar onverstoorbaarheid niet. Flink wat mensen in de keuken, dat is te zien en merk je ook door de snelheid waarmee de gerechten doorkomen. Trouwens een lekkere crème brûlée als dessert; precies goed.
Kom zeker weer terug.
Vogelkout .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Onze vaste stek voor gezellig, (soms te) snel nog even een heerlijk hoofdgerecht te eten voordat wij ons naar de Stopera haasten.
Alles goed verzorgd in een warme ambiance.
Blijven we doen!
Rudolf B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
niks lekker soort gaar keuken Chili con carne groente papje en de Chili was op in de keuken , worst bij boeren kool te droog een 4 is nog veel.
Marni .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Een oude favoriet, want altijd goed. Heerlijke verstopte plek, met uitstekende bediening met verstand van zaken. Altijd goede wijnen en de vegetarische daghap (pasta puttanesca) stelt nooit teleur. Leuke kaart die regelmatig wisselt en vegetarische opties heeft die net even anders zijn. Ook om alleen maar te borrelen is dit trouwens een topplek.
PastrySwan .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Eens een prachtige Art Deco locatie, een verborgen schat in Amsterdam. Nu erg sleets en aan een Grote opknapbeurt toe.
De prachtige schilderijen van Frits Schiller die het er zo bijzonder maakten zijn tijdelijk ter restauratie.
Wat er nu voor in de plaats hangt is hopelijk zo spoedig mogelijk weer vervangen door de echte Kunst.
Ik heb hier 'vroeger' uitstekend gegeten, nu was het allemaal erg 'makkelijk'.
Vriendelijke bediening, maar je voelt je niet echt gewaardeerd als gast. Allemaal erg snel en onpersoonlijk.
Deze week toevallig special IDFA menu, dus alles super eenvoudig en makkelijk voor keuken en bediening.
Ik had de pasta puttanesca (hoerenpasta) waarvan de ingrediënten erg povertjes waren bedeeld. Veel pasta, weinig lekkers.
Mijn tafelgenote had de Bavette, flink rood gebakken vlees. Uitstekend, maar de bediening hoort wel te vragen hoe je het vlees wilt.
Leuk detail: (biologische) wijn. We namen een fles wijn 'op stok', wat e.v.t. over is wordt bij de kassa verrekend.
Maar onze fles was tegen die tijd al leeg ;)
De toiletcheck: deur van het herentoilet kon niet op slot.