Café Schilders

Meer informatie over restaurant Café Schilders

RJMB .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
ALGEMEEN
Erg leuk eetcafé in hartje De Pijp. Een gezellige, ongedwongen sfeer. Simpel, maar verrassend goed eten voor een prima prijs.

LOCATIE
Midden in De Pijp, om de hoek bij de Albert Cuypmarkt. Weinig leukere plekken om even lekker sfeer te proeven!

AMBIANCE
Hoewel Schilders erg klein is van binnen, kun je altijd nog wel een plekje vinden. De ruimte is klein, daardoor gezellig - maar helaas wel soms wat lawaaiig. Geen plek voor een rustig hapje, maar meer voor een dinertje om even lekker te genieten met vrienden. Qua stijl heeft Schilders wat weg van een leuke studentenkroeg.

ETEN
De kaart is klein en het eten is simpel, maar... het smaakt prima. De kipsaté was botermals, met goede friet en lekkere salade. Gewoonweg niks op aan te merken!

DRINKEN
Huiswijnen bij Schilders zijn goed en overstijgen het gemiddelde eetcafé niveau.

BEDIENING
Altijd is de bediening vriendelijk, opgewekt en snel. Gelukkig slaat het niet door naar te joviaal, maar is het precies de juiste toon. Niks op aan te merken.

PRIJS-KWALITEIT
Gewoon goed. Voor minder dan 15 EUR kun je een prima hoofdgerecht hebben.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Vorige week voor de lunch een broodje gegeten. Vriendelijke mensen, leuke muziek. Broodje viel zwaar tegen, ik had de club kip. Zoals het stond omschreven dacht ik aan een gezond broodje met mooi speltbrood. Teveel saus, goedkoop witbrood geroosterd, alles maar op elkaar gestapeld, in mijn ogen geen zorg aan besteed en meer een vette hap. Gewoon niet lekker, had er spijt van.
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Boterham met pittige gegrilde kip (van het eigen spit!) gegeten tussen de middag. Prima! Lekker mals en smaakvol. Dat in eerste instantie wit brood werd gegeven i.p.v. het bestelde bruine brood was geen probleem: keurig een sneetje bruin bij de nabestelling. De pompoensoep (jammer dat deze pas veel later kwam dan de rest van het eten) en de clubsandwich bij de andere gasten aan ons tafeltje vielen ook goed. Koffie en thee (lekker heet!) waren ook dik in orde. Leuke kleinere tent met vriendelijk personeel in een gezellige buurt (Albert Cuyp).
Tip: iets gemakkelijkere barkrukken (waarop je met rug en voeten goed kan steunen) aan de hoge tafels zou de eetpret nog verhogen.
Zehra S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Gisteren weer de ceasar salad gehad, deze was iets minder dan de eerste keer dat ik hem had. Normaal zit er gegrilde kip in met een goede marinade, maar deze marinade miste ik nu. De ceasar salad is hier wel een van de beste die ik heb gehad. De boerderijkip, de frietjes en de soep zijn ook altijd heel smaakvol. Iets meer continuïteit in de ceasar salad zou wel recht doen! Bediening is vriendelijk en attent.
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Kip is hip!!! Net als drinken uit een pulletje, maar Schilders was volgens mij echt de allereerste die hier in Amsterdam mee begon. Allebei zijn ze hier dus ook top!!! Biertje goed getapt en de kip goed gemarineerd en sappig. Bediening werkt hard en is vriendelijk. Ik kom snel weer terug :)
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
We liepen langs die restaurantje #schilders Was die #meisje van de bediening aan het zwaaien. Ik met #Ashton #Kutcher naar binnen. Zij zegt je moet #kip eten. Wij #kip eten.... Was lekker! Prima kip! Appelmoesie was ook lekker! #huisgemaakt Biertjes kwamen ook snel. Helaas niet #huisgemaakt. Daarna lekker toetje gekregen. Meisje van de bediening ons daarna weer uitgezwaaid. Daarnaast nog supersnelle WiFi, wajooo #vierbalkjes
Timo N.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Lisa heeft ons super goed geholpen. We mochten zelfs aan de bar eten. De technologie staat ook voorop in café schilders, het pinnen kan zelfs draadloos. Jammer van haar marathon, misschien de volgende keer.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Van de week voor het eerst in een paar maanden weer eens wezen eten en zeer positief verrast! De kaart leek wat uitdagender dan eerst en dat deed ons dan ook besluiten om met vier man lekker de pareltjes op de kaart te bestellen en te delen.

Daar hebben we geen spijt van gehad! Vooraf serieus lekkere slakken en zeker niet karig met 12 slakken voor 5 euro. Ceviche van gamba met avocado en chili peper, klonk raar, was lekker, denk wel dat het verwarrend is voor mensen die ceviche bestellen en iets in plakjes verwachten, maar wel gegaard als ceviche dus, erg lekker met de romige avocado! Salade met groene asperge, niet erg spannend, maar asperge precies a point en prima voor erbij.

En toen begon het feest pas echt, want we waren met een stel vleesliefhebbers en dan kom je hier meer dan prima tot je recht! We kozen voor 300gr Rib-Eye met bearnaise, 700gr!! Cote de boeuf met chimicurri en de verplichte halve kip van het spit en de specialiteit van de tent. Friet erbij en wat sla. Echt geweldige kwaliteit vlees voor zo een laagdrempelige zaak. Na een kilo koe en een kip konden we ons helaas niet meer tot een dessert brengen, maar dat leek ook bijna zonde na al dat moois van de grill.

Service was gewoon goed, niet lang gewacht en alles zoals je verwacht, attent met tafelwater etc. Zaak is mooi aangekleed, zelfs "echte" servetten, iets wat je niet vaak ziet in een eetcafe. Leuke sfeer, te gekke locatie, kortom zeer positief verrast!
Emma_84 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Bij Schilders kom ik alleen om wat te drinken, voor eten ga ik er niet heen. Vlees is niet van goede kwaliteit en op de borrelplank ligt teveel (wit)-brood en de hapjes zijn simpel. Vind het daarnaast wel een gezellig cafe en decor is heel goed gedaan.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2012
Als je op zoek bent naar een erg gezellige kroeg met een stel vrienden, is Schilders een aanrader. Als je echt op zoek bent naar een culinaire avond, zou ik hier niet heen gaan. Het is een gezellige kroeg waar je in eerste instantie komt om gezellig een biertje (of inderdaad) uitstekende wijn te drinken. Maar als je dan ook zin hebt in een borrelplakje of een gegrild kippetje is daar niets mis mee. Gewoon prima kwaliteit!
TE1 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Erg leuk café in de Pijp!
Ze schenken Jupiler in een gezellige bierpul en vanuit het hele café zie de kippetjes aan het spit draaien.
Als borrelhapje gegrilde wordt gegeten. Het ziet er uit als een simpele gebakken braadworst, maar de smaak is erg goed.
Daarna de halve kip waar ook niets op aan te merken is. De frites erbij zijn erg lekker (nog in de schil) maar de portie is klein. De appelmoes voegt weinig toe, maar is ook maar een miniem kuipje.
Kom er graag terug.
Aize D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Leuk cafeetje in de Pijp. Flink wat uurtjes doorgebracht op zondagmiddag. Erg lekkere borrelplank en goede Pinot Grigio! Zeker een plek om vaker terug te komen.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Hier na aanraden van een paar vrienden kip komen eten. Was gewoon erg lekker, tof ook dat je het spit kan zien draaien, loopt het water je al van in de mond! Bediening was zoals je in een druk cafe kan verwachten, ze doen gewoon prima hun best en we hebben niet lang hoeven wachten. Leuk decor ook en een fijn terras. Kortom tot snel!
Bart76 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
In de zomer ziet het er veelbelovend uit, leuke tafels buiten en een jong publiek. Helaas is het eten teleurstellend. Wanneer je zo weinig gerechten op de kaart hebt mag je toch verwachten dat wat je hebt van goede kwaliteit is. Het vlees is helaas gewoon van matige kwaliteit. Jammer, ik kom hier niet meer terug voor het eten, wellicht voor een borrel.