Cafe Rotterdam

- Bar 12:00 - 22:00

Duur
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een prima restaurant. Mooie gerechten en vriendelijke goede service. Voorgerecht met paddestoelen zag er fantastisch uit. Ook alle andere gerechten mooi opgemaakt. Men is heel flexibel om de wensen van de klant te verwezenlijken. Locatie, met uitzicht over de nieuwe maas is natuurlijk fantastisch. Waar kan je zo mooi beeld krijgen van de mooiste stad van Nederland. Was hier al lang niet geweest maar kan alleen eigenlijk zeggen te lang niet geweest.
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Op donderdagavond mis je het uitzicht, vanwege een aangemeerd cruise schip. Het was niet druk, de bediening is uitstekend, het interieur ruim en modern. De kaart verrassend met ongebruikelijke combinaties. Zo is er lof en venkel bij het nagerecht. We vonden de porties wat klein en de prijs wat hoog. We hebben wel heerlijk gegeten complimenten voor de kok! ,
Djanv .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Goed gegeten op een erg rustige avond met een mooi uitzicht. Wanneer je voor het uitzicht komt zit je hier goed. De gerechten waren zeker voldoende kwalitatief, maar zagen er redelijk inspiratieloos uit vindt ik. Allemaal een beetje fabrieksmatig overkomend op de borden.
Het hoofdgerecht met kalfswang was goed van smaak, maar het vlees wel wat plakkerig aan de tanden.
Xstreamer .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Prachtige locatie met uitzicht op de Maas en Erasmusbrug. Zeker met mooi weer heb je hier zo'n beetje het langs zon van heel Rotterdam. Heerlijk om dus een drankje te doen, al is de prijs hiervan gemiddeld wat hoger dan elders. De bediening is ook vriendelijk en alert.
Qua eten ben ik wat minder enthousiast. Ik vond 't menu op zich wel spannend, hoe het eruit zag op m'n bord was ook top, maar helaas niet hoe het smaakte. Dus technisch is orde, maar ik vond de smaken wat conflicterend. Op zich wel apart, maar echt mooi samen viel het niet.
Overigens vond ik 't menu en dat "culinaire" ook totaal niet passen bij de lokatie en aankleding. Natuurlijk, ik zit niet te wachten op de zoveelste tent met een standaard hamburger of sate. Maar ik vond 't zoals 't nu was dus behoorlijk aan de prijs en een tikkeltje pretentieus.
Linda G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Vanwege de rij tot aan de voordeur bij Hotel New York spontaan uitgeweken naar Café Rotterdam voor de lunch. Als het mooi weer is, zitten we hier graag met een lekker drankje op hun terras vanwege het geweldige uitzicht op de Zwaan en de Maas. Dit was onze eerste lunch hier. En binnen i.p.v. buiten. Wij waren de eersten in het restaurant dat strak zakelijk (industrieel met veel wit) is ingericht. Tot mijn verrassing bleek er geen lunchkaart te zijn. De lunch- en dinerkaart is hetzelfde. Wij kozen voor à la carte. Ik nam een frisse salade vooraf en konijn als hoofdgerecht. De borden waren prachtig opgemaakt en het eten –in bescheiden hoeveelheid- smaakte goed. Toch kom ik hier niet meer terug om te eten. Noem me ouderwets maar bij de lunch eet ik graag een typisch lunchgerecht. De keuze op de kaart vond ik beperkt, te duur voor de hoeveelheid en het nagenoeg lege restaurant vond ik niet echt gezellig of sfeervol. Ik kreeg het gevoel dat dit restaurant zich richt op de zakelijke markt. Dat is jammer want daarmee missen ze al die mensen die wonen en recreëren op de Wilhelminakade en Katendrecht.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Anders dan de naam doet vermoeden is Cafe Rotterdam een restaurant. Een mooie eigentijdse zaak, prachtig terras en fenomenaal uitzicht (mits er geen cruiseschip ligt). Dit is de 2e keer dat we er eten en wederom een goede ervaring.
We kiezen voor het verrassingmenu, 3 gangen. Vooraf een koude komkommersoep met zalm en voor de bite gepofte rijst. Heerlijk. Daarna een mooi stuk langzaam gegaard rundvlees met als garnituur een koolrolletje. Iets minder ingespeeld op de warmte maar wel heerlijk. Verrukkelijk yoghurtijs met kokos toe.
Het is wel rustig. Weinig aanwijzingen dat in de oude vertrekhal zo'n mooie zaak zit met zo'n heerlijk terras. Deze zaak verdient meer klandizie.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Hier van een heerlijke 2 gangenlunch genoten. Ik kreeg vooraf avocado met zoet zuur en buffelmozzarella en als hoofdgerecht de gepocheerde varkenshaas met een rode huiswijn.
Op het fijne grote terras op de 1e verdieping met prachtig uitzicht op de Maas.
Zeer vlotte en kundige bediening. Goede prijs / kwaliteit verhouding!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Het is een mooie zaak, maar niet meer zoals vroeger een gezellig borrel cafe. Nu is het een fancy restaurant met vooral zakelijke klanten en witte tafellakens. Eten is wel erg mooi en de bediening is super. Fantastisch terras.
Conny D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Met een groep gegeten in Café Rotterdam. Het eten was bijzonder en voortreffelijk. Vooraf een heerlijke amuse met biet, daarna een koud komkommersoepje/sausje waarin gerookte zalm en knapperige groentes lagen. Als hoofdgerecht gestoofde kalfswang met diverse bereidingen van aardpeer. Dit gerecht was het meest favoriet in onze groep. Als afsluiting een lekker toetje van yoghurtijs. Het laatste was prima, maar niet heel bijzonder. De huiswijn die we erbij dronken was van goede kwaliteit en de bediening was keurig en professioneel.
HenkSmul .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Zelfs met druilerig weer blijft het zicht vanuit Café Rotterdam over de Nieuwe Maas fantastisch. Drie jonge knullen in de open keuken maakten de heerlijkste gerechten voor ons gezelschap van 9 mensen. Vooral het voorgerecht met licht gezouten zalmbolletjes en in een prachtige opmaak maakte indruk. Het hoofdgerecht met kalfswangetjes was ietwat flauw, maar zeker goed gaar. Mooie Italiaanse wijn bij het hoofdgerecht. Enthousiaste, jonge bediening.
Oioioi .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We aten hier met een wat grotere groep. Toen we eerder elders nog aan het borrelen waren en we contact opnamen met de vraag of we ook later konden komen, was dit geen enkel probleem. De service was vriendelijk en goed. Het personeel handelde assertief. De gerechten zagen er prachtig uit en smaakten goed. Zelf had ik vooraf de terrine van kippenleven met granaatappel en bleekselderij. Als hoofdgerecht had ik de gekonfijte lamsnek en toe had ik yoghurtijs met kokos, venkel en sap van lychee en yuzu. Hoewel de gerechten alledrie Heerlijk smaakten, was het toetje de absolute winnaar. Maar ach, ik ben dan ook een enorme zoetekauw!
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk gegeten afgelopen maandag bij Café Rotterdam. Leuke sfeer, ontzettend aardig personeel, lekkere wijn, en dan nog het uitzicht! Aanrader.
Johnd .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op vrijdagavond bij toeval terecht gekomen bij Café Rotterdam. Het was prachtig weer en na een wijntje op de Kop van Zuid besloten we om af te sluiten met een diner bij ondergaande zon op het grote buitenterras.
We kennen Café Rotterdam al lange tijd en zijn er ook vorig jaar enkele malen geweest. Dit jaar is de menukaart echter helemaal omgegooid en we waren zeer aangenaam verrast. De keuze is niet heel ruim, maar zeker voldoende, en het komt de kwaliteit absoluut ten goede. We hebben ditmaal à la carte gegeten, maar er is ook een "chefs menu" waarbij je zelf het aantal gangen kan bepalen. Na een amuse begonnen mijn vrouw en haar nichtje met een hoofdgerecht van gekonfijte kabeljauwrug met gebrande heilbotzwemvin, aardappelsalade, en saus van verjus. Voor mij de langzaam gegaarde lamsnek met eigen jus, limoen en diverse bereidingen van aardpeer. Beide gerechten zagen er prachtig uit, echt plaatjes. En de smaken waren ook helemaal in orde. Vooral de gepofte boekweit ter garnering van de lamsnek vond ik een mooie vondst. En bij de vis werd een takje groene kool in de vorm van een visgraat geserveerd, heel inventief.
Ook de desserts waren heerlijk. Bij de Indonesische dames vielen de aziatische accenten van citroengras, lychee, groene thee en kokos zeer in de smaak. Opnieuw prachtig gepresenteerde gerechten. Kortom, een heerlijke avond, mede door het fantastische weer, het mooie uitzicht en niet te vergeten de prettige bediening.
Gourmandicus .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Op de bonnefooi, geheel bij toeval hier terecht gekomen. We wisten niets van een keuken, we hadden slechts een café om te borrelen verwacht.
Ik word altijd blij van mooi strak wit gedekte tafels. Mede daarom zijn we, hoewel we eigenlijk andere plannen hadden, na de borrel ook voor het diner blijven hangen in het eigentijdse interieur. Als je dan ook nog eens een geweldig uitzicht over een rivier met lichtjes aan de overkant hebt kan de entourage eigenlijk al niet meer beter.
De bediening was prettig en persoonlijk. Gewoon helemaal goed. Soms word ik wel eens moe van een bediening die slechts uit bijverdienende studenten met weinig echt horecagevoel bestaat. Hier waren het allemaal professionals in de positieve zin van het woord.

Maar de show werd gestolen door de gerechten. Wat een verrassende combinaties. Subtiel van smaken, bijzondere ingrediënten en telkens weer een plaatje. (Gelukkig) geen vol gevulde borden, maar telkens weer een bijzonder gerecht met stuk voor stuk met veel aandacht bereide onderdelen. De kaart is niet heel uitgebreid maar wel uitgebreid genoeg. Dat is naar mijn mening een heel verstandige keuze, die het bieden van zoveel kwaliteit mogelijk maakt.

Voorgerecht: een bereiding van gemarineerde kokkels, gezouten yoghurt, heel fijngemaakte zwarte olijven en een schaaldierenvelouté. Heel mooie smaken, die prima in balans waren.
Hoofdgerecht: Entrecote met een crème van ui en verschillende bereidingen van paddenstoelen. Mooie smaken, met bewondering voor de perfecte pommes soufflees.
Gekonfijte lamsnek met topinamboer. Zalig mals, heerlijk van smaak.
Dessert: yoghurtijs met kokos en venkel. Met name de venkel gaf een heel speciale noot, heel apart in de goede zin van het woord.
Citroengrasijs met cilinder van gepofte paprika, bergamot en groene thee. Subtiele smaken, erg lekker. De aandacht voor de details en de presentatie van dit dessert was wel van een hoger niveau dan van het eerstgenoemde.

Tenslotte ook nog eens een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Voor drie gerechten ongeveer € 40, voor € 35 ook drie gerechten maar dan gekozen door de chef.

Wat mij betreft een absolute aanrader, met name voor wie van een moderne, elegante en subtiele keuken houdt!
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten van de nieuwe kaart bij Cafe Rotterdam! Op de mooiste eetlocatie van Rotterdam kozen we voor het Chefsmenu. De amuse was als een cadeautje: een mooi, klein pakje dat we moesten openknippen met een schaar en waar een heerlijk stukje vis in zat verstopt. De gerechten waren een lust voor het oog en smaakten ook heerlijk. De bediening was vriendelijk en vlot. De nieuwe inrichting is heel smaakvol maar ik mis de mooie spiegelwand! Het uitzicht maakt dat weer goed :)