Cafe Restaurant Vrijburcht

Jan Olphert Vaillantlaan 159 1086 XZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207373169

Over restaurant Cafe Restaurant Vrijburcht

Dé ontmoetingsplek van IJburg

Café Restaurant Vrijburcht is een gezellige ontmoetingsplek voor jong en oud in de Amsterdamse wijk IJburg. Een unieke locatie met een schitterend uitzicht over het water en een aanlegsteiger voor boten. Tevens zijn zij de foyer voor Theater Vrijburcht.
Gastvrijheid staat voorop, je bent welkom om te borrelen, een hapje te eten of wat uitgebreider te genieten van de keuze aan gerechten op onze menukaart. In het weekend ook open voor lunch. Warm en knus op koude winteravonden en op zonnige zomerdagen een heerlijk terras met een wijds uitzicht direct aan het water. Voel je welkom bij Café Restaurant Vrijburcht.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Cafe Restaurant Vrijburcht

Tram 26 vanaf Amsterdam CS, uitstappen halte 'Steigereiland'
  • : Betaald parkeren in de buurt - ma t/m za van 9:00 tot 19:00 uur

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 11:00 - 00:00

2Good4U .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wat een heerlijke plek! Wij kwamen hier op zondagmiddag toevallig langs, voor de kinderen was er een springkussen dus die konden lekker spelen terwijl wij van het uitzicht genoten op het mooie terras, want je zit hier echt top! Met voldoende optie zon/schaduw. Leuke variatie aan borrelhapjes en vooral ook erg goed, vooral de olijven zijn een aanrader. De kinderen waren dol op de albondigas (Spaanse gehaktballetjes) en bietenballen wat wij een leuke variant vonden ondanks dat we zelf niet vegeratisch zijn. De bediening is vlot en attent, ook naar de kinderen, ze zijn allemaal erg jong maar niets is teveel gevraagd.
Besloten om na de borrel ook te blijven eten... voor de kinderen een kwart gegrilde kip en wij hebben allebei de vis vd dag genomen. Kabeljauw met seizoensgroenten die zeer goed klaargemaakt was, heerlijk saus erbij op basis van paprika, en een super aanbeveling voor passende wijn... Daar houden wij wel van! We komen zeker snel terug...
GKoster .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Als je ergens eet waar zo weinig mensen (10 - 15 klanten) zijn verwacht je een goede bediening. Hoewel de bediening zeer vriendelijk was, vonden wij het niet professioneel dat het eten voor twee personen pas op tafel kwam toen de andere twee personen al bijna uitgegeten waren.
De kaart is tamelijk kort, het kan niet kwaad van te voren even te kijken of er iets naar je gading bij is.
Bella B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gister aten wij met 5 personen bij restaurant Vrijburght, het was fantastisch! We kozen het Chef's menu en werden verrast met een grote schaal met allerlei kleine voorgerechtjes, vooral het hapje met zuurkool en eend vond ik heerlijk. Het zag er daarbij ook nog eens heel mooi uit. Daarna kabeljouw met een anjovis/olijven korst, geweldig ! Bij elk gerecht kwam een speciale wijn die net heel zorg gekozen was. Extra leuk waren de verhalen die verteld werden over de herkomst van de wijnen. Chef Dineau heeft ons samen met Stefan "de wijnman" ontzettend verwent!
Ik zou zeggen:"Gaan!"
Hoi Bella,

Wat een mooie enthousiaste recensie, dankjewel! Fijn om te horen dat jullie zo heerlijk hebben genoten van het eten en de wijn en vooral de combinatie daarvan, daar worden wij ook weer blij van...

Groet Team Vrijburcht
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Weer eens naar Vrijburcht, eetcafé op IJburg aan het water, bij een brug. Daar liep toevallig de stoet deelnemers aan de avondvierdaagse. Heel gezellig. Op het terras een tapkraan van sponsor Unikidz waar talloze kinderen trappelend, met leerkrachten en/of ouder hun bidon met draagkoord vulden, onder het motto ‘wandelen op kraanwater’. Join the Pipe. Helemaal passend was er aanschuiftafel dag , eten voor 12.50, deze week: Lamstajine met tabouleh en granaatappelsalade, heel smakelijk. Samen met vegetarische soep van doperwt met feta en mint (6.50) ok en krokante vegetarische Bietenballen (5.50) heerlijk, een volwaardig avondmaal voor twee. Ze hebben goed tapbier, Leffe Blond (3.50) en Scheepsrecht van Brouwerij de 7 Deugden (4.00) en bij gebrek aan een tweede 7 Deugden, de Hertog Jan Weizener (3.50). Jammer, de cheesecake was op, een Irish coffee was er wel, klein maar fijn (6.00). Alles ging wel goed, iets meer van gezellige beleving zou fijn zijn. Een paar comfortabele stoelen erbij, een rustiger kaart met wisselende spannende onderdelen? In de buurt zijn leuke tentjes nodig om even bij te tanken en te genieten van de avondzon, vooral na zo’n dag van hard werken.
Hallo BAlieve,

Bedankt voor je uitgebreide recensie. Het was inderdaad een gezellige drukte op dinsdag en woensdag tijdens de Avond4Daagse.
Fijn dat jullie hebben genoten van ons wekelijks wisselend aanschuifgerecht, de vegetarische opties van de kaart en de lekkere biertjes op ons terras. Tot gauw?

Karina T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We waren voor het eerst sinds de heropening weer bij Vrijburcht. We kwamen voor een borrel met hapjes maar besloten er ook te eten na het proeven van de heerlijke manchego kaas en de sardines. Het eten was super, zowel voor de volwassenen als voor de kinderen. Erg goed dat ervoor wordt gekozen om de kinderen geen vissticks of nuggets te geven maar 'gewoon' eten. "Dit is de lekkerste kip die ik ooit heb geproefd" zei mijn dochter. In combi met het mooie uitzicht, een zonnig terras en veel ruimte voor de kinderen om buiten rond te scharrelen wordt dit onze nieuwe IJburg-Hangout.
Hoi Karina,

Fijn dat jullie zo genoten hebben, en de kinderen natuurlijk ook. Bedankt voor je mooie recensie en wellicht tot gauw!

Groet team Vrijburcht
Marga D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Ons eerste bezoek aan Vrijburcht sinds de opening. Wij hadden gekozen voor het 3 gangen menu van de chef. Alle gerechten waren heerlijk en zagen er verzorgt en fantasievol uit. De bediening was goed. Keuze uit diverse bieren van de tap en de wijn smaakte uitstekend! Hier komen wij zeker nog vaker terug. Dit restaurant is een aanwinst voor de buurt!
Hallo Marga,

Bedankt voor je leuke recensie! Fijn om te horen dat jullie van het eten hebben genoten. Wellicht tot gauw?

Angie B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk menu van de chef gegeten. Vooral het voor (artisjokcreme en gevulde zalm)- en het nagerecht (hangop met rode bosvruchten en crunchy amandelen) waren erg lekker. Het hoofdgerecht was goed, vooral het vlees; de aardappelpuree en groenten waren ok.
Bediening was erg prettig, we voelden ons erg op ons gemak gesteld en onze hond leek meer dan welkom, heel fijn om te merken.
We wilden weer eens iets nieuws ontdekken en dit is zeker een leuke ontdekking op Ijburg. Na 19 uur gratis parkeren, ook heel fijn.
Tip: de servetten waren wat klein en dun, ik zou aanraden om wat dikkere en grotere servetten te gebruiken. Voelt ook net wat luxer aan.
Hallo An91e,

Bedankt voor je leuke recensie! Altijd leuk om te horen dat mensen iets nieuws willen ontdekken en dan ook nog eens laten weten dat ze lekker gegeten hebben. En natuurlijk is jullie hond welkom, hij was zo lief en rustig.

Tonypronk .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Onder nieuw beheer is vrijburcht niet alleen huiselijk gezellig gebleven (opluchting), het heeft een culinaire sprong gemaakt naar een niveau waardoor het volgens mij met kop en schouders uitsteekt boven de rest op ijburg. Het drie gangen menu begon met een voortreffelijke artisjokkencrème met zalm, gevolg door een mogelijk nog indrukwekkendere ribeye met ratatouille. De ribeye was perfect gebakken, mals en smakelijk. De ratatouille met aandacht en uitermate smakelijk voorbereid. Als toet de hangop met amandelen en rood fruit, lekker en mooi gepresenteerd. Verder hadden we de nage (gepocheerde schelp en schaaldieren) in dit geval mosselen, garnalen, en (vermoedelijk) één rivierkreeftje. Hier wel een punt van aandacht, sommige mosselen en een paar garnalen waren te ver doorgekookt. Terwijl bij een nage toch echt de bedoeling is om alles rustig te pocheren. Jammer want ook hier was de smaak echt goed. Tenslotte de gevulde parelhoen met zuurkool. Smakelijk en sappig, een wat subtielere aanpak het gerecht tot een nog hoger niveau getild. De zuurkool was overigens voortreffelijk. Ik hoop dat dit nieuwe vrijburcht de horeca op ijburg de nodige boost geeft, want tot nu toe heerste hier te vaak de middelmaat dat ook niet wordt goed gemaakt door een hip jasje.

Vrijburcht, ga zo door en wij komen terug!
Hallo Tony Pronk,

Bedankt voor deze leuke recensie en lovende woorden over Vrijburcht. We nemen de terugkoppeling van onze gasten heel serieus, fijn dat je dit met ons deelt. Komende week gaat onze nieuwe menukaart in. Hopelijk tot gauw!

CuliFemale .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Sinds de heropening begin januari heb ik hier twee keer gegeten en ik ben fan!

De bediening is heel attent en komt ook met leuke suggesties voor bijvoorbeeld wijn of speciaal bier. De eerste keer hebben we van de kaart gegeten, vooraf heerlijke bavette en als hoofdgerecht gevulde parelhoen met zuurkool a la carbonara. Echt ruimte voor een dessert was er eigenlijk niet, dus hebben we de hangop met rood fruit en dadels gedeeld. Owja en dan ook nog eens echt goeie koffie!
Tweede keer hebben we ons laten verrassen door het menu wat buiten de kaart om geserveerd wordt, zo mogelijk nog beter dan de eerste keer... Vooraf gegrilde zeebaars en als hoofdgerecht heerlijke sucade met rode kool, gestoofde aardappel en geconfijte pruimen, echt top!! Daarna nog een bordje kaas met een super lekkere port, dat is echt een aanrader!!

Kan niet wachten tot het terras open gaat, dat worden lange zomeravonden aan het water!
Hallo CuliFemale,

Wat leuk om te horen dat je al twee keer bij ons gegeten hebt, bedankt voor je leuke recensie en mooie cijfers.

Tot gauw?

NicoleDG .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een eerste bezoek aan Vrijburg is ons bijzonder goed bevallen. De parelhoen op een bedje van zuurkool smaakte perfect, mijn tafelgenote heeft (buiten de kaart om) gekozen voor een ribeye. Heerlijk van smaak en lekker pittig. Het vlees was heerlijk mals. De bediening was bijzonder vriendelijk, snel en attent. Wij zullen zeker terugkomen! Wij kijken ernaar uit om in de zomer aan het water te genieten van deze heerlijke plek.
Hoi Nicole,

Dankjewel voor je leuke reactie, fijn dat jullie lekker gegeten hebben. In de zomer is onze locatie zeer geschikt om heerlijk te genieten van het zonnetje. We zien jullie graag terug.

Heerem .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten met mijn partner en twee goede vrienden in restaurant Vrijburcht afgelopen zondag te IJburg. Het is werkelijk niet gemakkelijk om te zeggen wat ik het lekkerst vond: het voorgerecht, het hoofdgerecht of het desert. Als voorgerecht had ik een bisque van kreeft en gamba, quinoa, daarboven op gegrilde zeebaars op wat crispy zeewier en gegrilde tomaat. Het geheel was fantastisch opgemaakt. Een plaatje waard. Het hoofdgerecht was biologische zuurkool carbonara met ribstuk en stukjes ribeye. Mooi opgesmukt met geconfijte pruim en gepureerde wortel en pastinaak. Ook weer een bijzonder fraai opgemaakt bord. Daarna een proeverij van diverse buitenlandse kazen met stofbrood. Het nagrecht was ook een klapper: een mooie ovalen bord met daarop een combinatie van twee chocoladetaartjes, hangop met gemarineerde aalbessen en amandelcrunch. Kortom een waar eetfestijn! Chef Dineau: Wij komen snel weer terug!
Hallo Heerem,

Dankjewel voor deze prachtige cijfers! Wat onzettend leuk en fijn om te horen dat jullie zo genoten hebben. Komende week gaat onze nieuwe kaart in... Tot gauw?

Groet (ook namens Chef Dineau),

Bambo007 V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Afgelopen vrijdag in restaurant Vrijburcht gegeten. Het was in één woord: fantastisch! Chef Dineau Jappie had de sterren van de hemel gekookt. Als voorgerecht wilde zeebaars met St. Jacobsschelp, schuimig opgediend met diverse groenten. Het hoofdgerecht was ribeye en sucade met puree van knolselderij en diverse andere groenten. Als nagerecht hangop. We hebben enorm genoten. De kwaliteit, de smaak en de presentatie waren om door een ringetje te halen. Hier wordt gekookt op zeer hoog niveau! Ook niks mis met de wijnen, de sfeer en de service.
Hallo Bambo,

Bedankt voor je lovende recensie en mooie compliment voor onze Chef Dineau! Fijn dat jullie zo genoten hebben. Komende week gaat onze nieuwe menukaart in... tot gauw?

HannekeOnline .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wat een verademing! Eindelijk weer eens een leuk en goed restaurant op IJburg. De nieuwe eigenaren doen er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. Tempo is goed en de ontvangst aller hartelijkst en professioneel. De kaart is nog klein maar erg lekker. De sfeer is ontspannen en relaxt. De wijnen zijn prima en er is een ruime keus aan soorten bier. Kortom, top!
Hallo Hanneke,

Dankjewel voor je leuke recensie! Tot gauw?