Cafe Restaurant VANDESANDE

Santpoorterplein 1R 2023 DM Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Cafe Restaurant VANDESANDE

Franse topper in Haarlem

Van saus tot soep, alles wordt in de keuken van VANDESANDE zelf gemaakt door het enthousiaste keukenteam. Zoals het hoort natuurlijk. Je weet niet wat je proeft, alles is zo lekker! De knusse inrichting met veel hout, warm licht en het ontzettend gastvrije personeel maakt je avond helemaal compleet.

Meer informatie over restaurant Cafe Restaurant VANDESANDE

Leo S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Sober maar eerlijke tent, prima eten voor de prijs en hele goede service. Komen er met plezier. Ook een heerlijk terras.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het terras is prima, bier is goed, we eten hier regelmatig tegen beter weten in, we wonen bijna om de hoek, dus het is wel lekker makkelijk, maar we zouden er nog veel meer heen gaan als het eten beter zou zijn.

Saskiaaaaa .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Goede bediening & de eigenaar is ook erg vriendelijk. Vooral de specialiteiten naast de kaart waren erg verrassend, leuk om te zien dat er ook originele vegetarische gerechten zijn!
EvaStoelinga .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Regelmatig kom ik hier met mijn vriend eten. Ik kan niet anders zeggen dat dit restaurant mij nooit teleurstelt! Fantastisch eten (zowel lunch als diner) en altijd vriendelijke en attente bediening (zelfs bij grote drukte). Het leuke aan dit restaurant is dat je heerlijk buiten kan zitten en dat je elke maand een andere menukaart voor je neus hebt. Ik kom hier graag en vaak!
EricJan ..
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een echte aanrader ! Net buiten het centrum !

En ... een wisselende kaart (op de website te zien), iedere keer lekkere combinaties, buiten de gebruikelijke paden. Een creatieve keuken, die staat voor kwaliteit.
Inmiddels een keer of tien gegeten en iedere keer blij naar huis.

De laatste keer heb ik pekingeend gegeten met Hoi Sin saus ... traditioneel bij de chinees met een pannenkoekje, bij Van Der Sande met een knapperige sla (little gems). Super combi !

Als hoofdgerecht lamsschenkel, super mals, op het bord heerlijke vergeten groenten.
Als bijgerecht altijd een verse salade, en in mijn geval een aardappeltaartje.
Dit keer geen dessert gegeten.

Een dessert van Van der Sande wat ik nooit zal vergeten is de Monchou taart.
Niet in de vorm van een taartpunt wat je zou verwachten ... maar de componenten los !
Super lekker en wederom verrassend.

Bij alle gerechten word een passende wijn geschonken, ook hier is aandacht aan besteed.
De combinaties zijn goed en doordacht.

Prima bediening, ze letten goed op, je komt niets tekort en nooit opdringerig of te veel aanwezig.

Ted86 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Dit is een gezellig familie/buurt restaurant/eetcafe (maakt het uit hoe je het noemt?) waar wij regelmatig in het weekend even borrelen of even langs lopen als we geen zin hebben om te koken. De kaart wordt elke paar maanden aangepast aan het seizoen en de kaart is het ene seizoen soms wat creatiever dan het andere seizoen. In elk geval eten wij hier graag en is de bediening er vriendelijk.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Om de vakantie van de feestdagen af te sluiten bij VANDESANDE gaan eten. Al vaker geweest, omdat de ongedwongen en huiskamer sfeer goed bij ons past. Een buurtrestaurant met een verrassende kaart met wisselende originele gerechten en een prima prijs-kwaliteit verhouding.
Bediening spontaan en behulpzaam, eten erg goed, sfeer ongedwongen en leuk die "Kuifje" spullen. Nog extra fijn, vrij parkeren!
Sarijn M.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Gisterenmiddag hebben we een leuke borrel gehad ter ere van de verjaardag van mijn man en zoontje bij Café VandeSande. Wij zijn te spreken over de manier waarop er met ons de mogelijkheden zijn besproken en is meegedacht (zo is de verjaardagstaart voor ons besteld) Zowel de dames in de bediening als de heren die op dat moment in de keuken stonden vonden wij erg gastvrij.
Lekkere wijnen en speciale biertjes bovendien!
Daanproeft .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Ik kom uit Haarlem, maar had hier nog nooit van gehoord. Na het bekijken van de website waren mijn verwachtingen hoog vanwege foto restaurant en menukaart.
Bij binnenkomen vond ik het meer eetcafe als restaurant. En matcht totaal niet met de toch wel luxe kaart en prijzen.
Prima gegeten! Helaas bediening weinig ervaring. Dame wist niet te vertellen over gerecht van de kaart.
Verder prima, al zou mijn tip zijn de kaart aan te passen naar de uitstraling.
Sp10 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Wij hebben hier gegeten voor mijn oma haar verjaardag. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zat, werden wij snel en goed geholpen door de aardige bediening. Heerlijke wijn (Franse Zoé) gedronken en heel goed gegeten. De tournedos was echt heerlijk. Er werd door de keuken een speciaal dessert gemaakt voor mijn oma met een feestelijk ijsfonteintje. Het was een hele gezellige en heerlijke avond.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op welk niveau je ook gaat dineren, met Kerst worden extra eisen gesteld aan locatie en eten. Ik was dan ook benieuwd naar het culinaire kerstavontuur met de familie in Café-restaurant VandeSande. Dit etablissement heeft de uitstraling van een buurtrestaurant en een menukaart in de populaire prijsklasse. We werden hartelijk ontvangen en door gastheer Stefan naar een wat afgescheiden hoek in de zaak geleid. Daar konden we prima zitten met z’n dertienen. Er was één viergangen Kerstmenu met voldoende keuzemogelijkheden. Voor kinderen en moeilijke eters kon ervan afgeweken worden. Een feestelijke amuse had een mooie start van dit Kerstdiner kunnen zijn…een gemiste kans. Van de eerste gang was de kreeftensoep met coquilles redelijk gemaakt. De smaak had wel wat intenser gekund, maar tja de Yersekse kreeftensoep, die we als Zeeuwen gewend zijn, is nu eenmaal niet te evenaren. De wildpaté smaakte heerlijk. Een beetje chutney had het wel completer gemaakt. Met gerookte zalm met garnalen kun je geen buil oplopen.. Het tussendoortje van prosecco en groene appel-sorbetijs was een welkome verfrissing, want de temperatuur begon in de volle zaal aardig op te lopen. Wie hertenbiefstuk als hoofdgerecht had, genoot van een stuk mals goedgebakken vlees met een lekkere saus van rode port en cranberry’s. De zeebaarsfilet met saffraanrisotto en een saus van rivierkreeftjes was heerlijk. De diverse smaken kwamen goed tot hun recht. De opmaak was wat saai. De tournedos met truffelsaus en krullen van ganzenlever was uitstekend. De garnituur was helaas aan de karige kant. Drie kleine schaaltjes mini-aardappelblokjesvoor twaalf personen is wel heel erg weinig. Het Grand Kerstdessert was een feestje met een samenspel van diverse lekkernijen, zoals spekkoek, witte en bruine chocolade, diverse soorten ijs enzovoort. De Rueda was een goede begeleider van vis en de Crianza was precies krachtige genoeg om de hertenbiefstuk te vergezellen. Jammer was dat we niet meer persoonlijke aandacht van onze overigens vriendelijk en correcte gastheer kregen. Met z’n tweeën een volle zaak bedienen is ook geen sinecure. Dat maakt de chef enigszins goed eerst als Kerstman en later gewoon aan tafel. We hebben als familie een plezierige avond in VandeSande gehad, waarbij we lekker hebben gegeten en gedronken. Bovendien was de verhouding prijs en kwaliteit helemaal in orde.
Kvic .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gezellige ongedwongen sfeer, echter het eten was niet bijzonder.
Texels bier op de tap was een aangename verrassing.
Als dessert appelbignet die hard en koud was.
Nadat dit aan de bediening was medegedeeld werd het dessert van de rekening gehaald.
Dat vonden wij wel heel netjes.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Er zit zo veel meer in dit buurtrestaurant. Veel dingen op bord niet op smaak. Ook mag het eten wel wat warmer geserveerd worden. Meisje in de bediening duidelijk niet veel horeca ervaring. Zeker wel attent. Prijzen zijn stevig voor zo'n tentje in de geliefde Kleverpark. Gemiste kans voor pas komen wonend gezin.
Cindy C.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Dit buurtrestaurant is een goede plek voor een biertje en een bitterbal. Daar kun je niet zoveel fout aan doen. Af en toe dineren we hier (tegen beter weten in) als we geen zin hebben om te koken. Zo ook laatst. Ik had de pastinaaksoep en de lauwgerookte zalm. De pastinaaksoep was flauw (gelukkig stond er zout op tafel) en er zaten klontjes in. De lauwgerookte zalm was droog en flauw. De aardappelsalade die daarbij hoort was okay. Mijn man had de biefstuk en die was taai en smakeloos. Onze kinderen aten de pannekoeken, zijn waren de enigen die het eten wel lekker vonden. Het moet gezegd worden dat kinderen hier zeer welkom zijn, en dat de sfeer ongedwongen en gezellig is. Dat het eten niet lekker smaakt is geen onwil, maar meer onkunde.
Rob N.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Streek gerechten van goeie kwaliteit. Veel biologische producten. Fijne wijnen. Altijd vriendelijke bediening. Deserts zijn om je vingers bij af te likken. Akoestiek mag wel iets beter. Al met al een aanrader!
ReinOnlein .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Vandesande is echt een typische buurtkroeg waar vooral de bewoners in de wijk van zullen profiteren. Prima eten met een heerlijk terras maken dit een ideale plek op loopafstand voor een klein drankje. Met name voor ouders van jonge kinderen is deze tent echt ideaal, vanwege de zeer goede kindvriendelijke voorzieningen (stoeltjes, speelgoed, etc.) Het enige minpuntje vind ik het Kuifje-thema, maar dat is meer een kwestie van persoonlijke smaak. Al met al een fijne plek om in de buurt te hebben!
Philip P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Leuk en gezellig eetcafe. Wisselende kaart met variatie. De keukenbrigade weet smaakvolle en goede combinaties neer te zetten. Gewoon lekker eten voor normale prijzen. Inrichting en sfeer zijn ok.
LeonieR .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Ik vind het een erg leuk tentje, met aardige bediening (vooral de jonge mensen zijn erg behulpzaam), en het is ook een kindvriendelijke eetcafe/resturant, maar de kwaliteit van het eten is niet zo best..
Ik had melanzana gekozen, en heb werkelijk nog nooit zo'n smakeloze aubergine gegeten. Om lekkere melanzana te maken moet je gewoon een goed kookboek kopen en stap voor stap volgen hoe je dat moet bereiden. Een kind kan de was den. Dit sloeg helemaal nergens op. Dikke hompen aubergine, op elkaar, smakeloze hap. Zo ontzettend jammer! Het kan zo super lekker zijn, als je weet hoe je het moet bereiden... De pasta er naast was overigens wel lekker. De kinderpasta ook. De pasta met vis en garnalen was ok (ook niet geweldig qua smaak), en de kinderpizza was ook smakeloos (een bodem met heel veel kaas, zonder pizzasmaak). Ik had gisteren geen zin om hier een punt van te maken, omdat ik alleen met kinderen was, die het gezellig vonden, maar ik was echt heel erg teleurgesteld. Ik ben zelf geen geweldige kok, maar ik heb wel jaren in de horeca gewerkt als student (lang geleden) en ik weet echt wel wat goed eten is en wat niet. Het kan natuurlijk zo zijn dat de koks wel een overheerlijk kalf of hertenbiefstuk kunnen maken, en dat vis en vegetarisch niet hun specialiteit is, maar dan kun je het beter van de kaart halen dan het smakeloos serveren. Nu zijn jullie me kwijt als klant, en al was ik 1 x per 6 maanden gekomen, is dat toch jammer..
Het is namelijk wel echt een heel leuk tentje, met prima wijn en een goede sfeer. Dus: vleeseters, laat je niet ontmoedigen, maar de melanzana kan ik niemand aanbevelen.
D. V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Vanavond heerlijke zeebaars met koekje van rivierkreeft en citroen, samen met tomatencompote en salsa verde. Heerlijk gecombineerd met een koude rosé. Als dessert Eton mess, met veel aardbeien, meringue en slagroom.
Restaurant is een relatief eenvoudig huiskamerrestaurant maar heeft prima eten, dat relatief snel wordt opgediend. Prijs niet goedkoop, maar je krijgt zeker waar voor het geld. De bediening is, ondanks de drukke vrijdagavond, uitgesproken attent en vriendelijk.
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gezellig, ongedwongen huiskamer restaurant. Vooraf allebei de tonijnsashimi; heerlijk. Ik had als hoofdgerecht de kabeljauw uit de oven; niets mis mee. Bord schoon leeg. Ook een heerlijke salade als bijgerecht, met prima dressing. Als toetje een een citroentaart met yogurtijs en een klein glaasje limoncello. Eigenlijk helemaal niets op het eten en de bediening aan te merken. Samen waren we inclusief zes drankjes en twee koffie €100 kwijt. Persoonlijk vind ik de Nederlandse horeca altijd aan de dure kant, ook dit restaurant. Anders hadden ze van mij een tien kunnen krijgen.