Café-Restaurant Stork

Gedempt Hamerkanaal 201 1021 KP Amsterdam Nederland Kaart
31-206344000

Over het restaurant Café-Restaurant Stork

Blij aan het IJ

In een oude industriële loods aan het IJ vind je het grootste visrestaurant van Amsterdam. Ondanks zijn grootte heeft restaurant Stork een gezellige sfeer. Door de vele ramen heb je een prachtig uitzicht over het IJ. ’s Zomers is een bezoek aan restaurant Stork veel meer dan een keer uit eten gaan. Het is een gezellig samenzijn met Amsterdammers en toeristen, genieten van de zon op het terras aan het water, terwijl de fantastische visgerechten je smaakbeleving volop benutten. Pluk de dag!

Meer informatie over restaurant Café-Restaurant Stork

Pont naar Ijplein / Bus 32/33 vanaf centraal station

Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant Café-Restaurant Stork

Louk D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Geweldig leuke plek aan het IJ, ruim en leuk ingericht visrestaurant met een prachtig terras. Wij lunchten met een gebakken schol en een spaghetti vongole. De schol was zeer matig. Uiteraard zelf te fileren lag de vrij grote vis op een bedje van in de schil gekookte aardappelen en een aantal redelijk knapperig gegaarde groentes. Het was niet alleen een matige presentatie maar ook van smaak. Een onduidelijk passende saus werd erbij geserveerd en het geheel was verder behoorlijk flauw gekruid. De spaghetti vongole was duidelijk een betere keus. Bediening was zeer vriendelijk. Witte wijn Picpoul prima en koffie was goed.
Marietta W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Vanmiddag binnen geluncht met zijn drieën ivm een verjaardag. Geen ontvangst ondanks een bijna leeg reataurant. Bij het aan tafel gaan viel er een groot zwaar menu-bord van de muur op mijn schouders en rug (ik voel het nog steeds). Er werd nauwelijks op gereageerd. We hadden op zijn minst excuses en een drankje verwacht, niets van dat alles. Ook ontstond een waterlekkage op onze tafel. Wederom een lauwe reaktie, we zijn toen maar zelf onze spullen gaan verhuizen naar een andere tafel. Het eten was wel smakelijk, maar dat maakt de matige bediening niet goed. Een aanmerking: de pasta van het vongole-gerecht was veel te gaar, de vongole waren prima.
Piet Hein O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
prachtige locatie. Wij aten buiten met mooi weer, dus vol uitzicht op het IJ met alle langskomende boten. De bediening doet z'n best, maar de keuken kon de drukke avond niet aan. Het voorgerecht met vers zeefruit was heerlijk. Het wachten op het hoofdgerecht duurde bijna 2 uur.
Eigenlijk onacceptabel. Het was gelukkig erg gezellig met onze groep waardoor het wachten voor ons te doen was, maar toch. Daardoor werd het te laat voor een nagerecht. Zo mist men omzet door te traag op te leveren. Dus er is nog verbetering te doen daar.
Chris C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Gisteren gegeten bij restaurant Stork voor mijn vaders verjaardag, omdat ik daar goeie verhalen heb gehoord. Helaas ben ik zwaar teleurgesteld. Service was slecht, wij moesten zelf elke keer rond kijken waar de bediening was die ons wilde helpen. Ik telde toch wel 6 werknemers die rondliepen langs de tafels. Ook kregen wij maar 1 menu voor met z'n vieren aan tafel. Bij bestelling van ons gerechten liep de bediening uit het niets weg. Geen muziek en ik zat zo strak aan tafel dat ik alsnog bijna op de schoot zat van mijn achterbuurman. Eten was heerlijk, maar ik zal niet terug komen voor zo'n onvriendelijke service.
S S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Ik vind dit altijd 'n heerlijke plek voor zowel prive als zakelijke lunches en/of diners alleen al door de unieke ligging aan het Ij. De vriendelijke bediening, prima wijnen, heerlijke fruit de mer & plateau's of, zoals afgelopen week de zeeduivel, maken het helemaal af.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
wat een fantastische plek. heerlijk gelunched vandaag tegen een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. top service met het beste uitzicht van amsterdam. aanrader! we komen zeker terug voor hwt terras.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Mooie industriële ruimte gelegen aan het IJ, met grote bar in het midden. Goede sfeer, vriendelijke bediening. De warm geserveerde schelpdieren vormden een heerlijk voorgerecht. Dagvangst rode dorade was prima. Picpoul witte wijn maakte het af.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Een teleurstellende avond werd het. Na 1 uur was ons voorgerecht er nog niet. Het was de ober ook wel opgevallen zei hij. Druk was het niet. En met 5 man in de keuken moet het lukken toch. Maar nee. 2 gerechtjes in 2.15 uur.
Uit
eten werd wachten op je eten en dan is het niet leuk meer. Niemand heeft aandacht. Hoeft kennelijk ook niet als je op zo'n mooie plek zit. Nooit meer dus.
peter-de-man .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Omdat wij vorige keer zo goed verrast zijn door een vis restaurant dachten wij dit kunnen we nog wel een keer doen. Dit keer omdat er veel goede verhalen rond gaan over Stork besloten hier te gaan eten. Met een geweldige ligging aan ’t IJ heb je eigenlijk al zin in vis voor je überhaupt al naar binnen bent. Wij hebben gekozen voor de gebakken gamba’s die uitstekend gebakken waren met de lekkere smaak van de knoflookboter erover heen. Als hoofdgerecht had ik de hele zeebaars en mijn vriendin de Fish&Chips. De ober kwam aanlopen met de gerechten en van de geur alleen al liep de water in mijn mond. En de smaak vulde dit gevoel geheel aan, heel erg tevreden.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Mooie plek aan het water in een oude loods. Door de inrichting toch een beschut gevoel. Mooie tafel aan het raam gekregen, service was prima, maar het was dan ook niet druk voor een zaterdag, slechts de helft van de tafels bezet. Voorgerecht van fruit de mer erg lekker, hoofdgerecht van hele dorade goed. Nagerecht van blauwe kaas en peer viel wat tegen, te licht qua smaak voor mij. De witte wijn werd veel te koud geschonken, zonde.
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
erg lekker gegeten en alles goed. we kwamen om 6 uur en gingen weg o om 8 uur en dan merk je dat de aandacht minder wordt en dat is jammer.
Merel P.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Warm ontvangen. Heerlijke soep en vervolgens zeeduivelfilet gegeten, fijne bediening, juiste beleving! Alleen maar lof.

Dank jullie wel!
David B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Mooie locatie in het steeds leuker wordend Noord. Goed visrestaurant, vooral de lunch en dan in de zomer is echt een aanrader. Avondeten zijn de voorgerechten goed, hoofdgerecht zijn soms wat grof en de hoeveelheden zijn aan de grote kant, zeker als je ook nog een dessert zou willen. Prijs is aan de stevige kant, maar dat is te verwachten bij een vis restaurant.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Lekker gegeten op een regenachtige maandagavond. We kozen voor heilbot en zeebaars. Daarbij dronken wij een fles Viognier en water. Er werd geen kraanwater aangeboden. We konden uit drie visgerechten kiezen voor het hoofdgerecht. Weinig voor een visrestaurant. De keukenbrigade wordt het niet moeilijk gemaakt. Voor de geboden prijzen mochten de bijgerechten wel inclusief. Aardige vlotte bediening. Mooi industrieel decor. De tafels worden wel met linnen gedekt. Maar de witte papieren naperons erover vonden wij niet mooi. Deed erg goedkoop aan. Hiermee werden/worden de tafels in Chinees-Indische restaurants gedekt. Fijne avond gehad maar niet heel bijzonder en verrassend.
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Genoten van een overheerlijk lunch plateau. De vis is erg vers en prima van smaak. Stork ligt op een fantastische locatie. Zeker toen zondagmiddag de zon volop het terras aanwezig was. Het personeel kan wat attenter. Er wordt veel vergeten. Misschien iemand in de bediening erbij op drukke (zonnige) dagen. Tot de volgende keer!
R-ATIE .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Paar keer wezen eten, zeer tevreden.

+Vriendelijke fijne bediening, vragen en voorkeuren met zorg behandeld
+Lekkere oesters+zuur
+De sashimi en de tasting zijn om je vingers bij af te likken
+Leuke locatie
+Leuk concept op de vrijdag; Fissa, betaalbare oesters en fijne Dj's
+Interieur, wat een plek en inrichting

- Noord is toch het Pontje over, meer slechts kan ik niet bedenken
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Genoten van een overheerlijk lunch plateau. De vis is erg vers en prima van smaak. Stork ligt op een fantastische lokatie. Zeker, zoals vanmiddag, de zon volop het terras aanwezig is. Het personeel kan wat attenter. Er wordt veel vergeten. Misschien iemand in de bediening erbij op drukke (zonnige) dagen. Tot de volgende keer!
Annelieke W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Op een mooie zondagmiddag rond drie uur hoopvol op het terras belandt. Het was niet bijzonder druk. Het kostte echter wat moeite om de aandacht van het personeel te krijgen, desalniettemin een bestelling voor eten en wijn kunnen plaatsen. De wijn kwam niet. Het eten werd geserveerd zonder bestek en zonder bijgerecht. Wijn werd gecorrigeerd door deze van het huis bij het eten te serveren. Het bestek kwam nadat we erom gevraagd hadden. Het eten was redelijk. Wij waren ondertussen al gefascineerd door het gebrek aan overzicht en structuur bij de bediening. Wat opviel is dat ze nauwelijks zichtbaar waren en dat veel lege tafels niet werden uitgeruimd. De rekening hebben we maar aan de bar betaald, zodat we snel konden vertrekken. Inmiddels voor ons zelf besloten geen tweede bezoek te brengen aan Stork.
Wesley F.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Restaurant op een prachtig gelegen locatie aan het IJ met voldoende gratis parkeergelegenheid in de directe omgeving.

Binnengekomen is het ruim omgezet, mooie open keuken en een rustige maar fijne ambiance.

Kwaliteit van het eten zelf is goed. Wel verbaast het mij dat bij dezelfde gerechten er sprake is van verschillende porties (veel verschil tussen bijvoorbeeld het formaat van de zeewolf). Ook ontbraken bij bepaalde borden soorten groente ten opzichte van andere borden. Hierdoor komt het weinig gestructureerd over.

Helaas zette deze trend zich voort bij het kopje thee/koffie. De ene wel een koekje, de andere niet. De ene wel een zakje suiker en de ander niet.

Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat wij met een grote groep waren (+/- 50 personen), maar ook in dat geval zou dit niet mogen gebeuren.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Voor mijn verjaardag gereserveerd met 6 personen bij Stork. Drankjes, menukaart bekijken en eten bestellen ging snel. Helaas ging het daarna mis; 1,5 uur moeten wachten op ons eten!
Na een uur kwam er eindelijk iemand uitleggen dat het lang duurde, iets wat we zelf ook hadden gemerkt. Vervolgens een hoop slappe excuses; drukker dan ze hadden verwacht, personeel dat ziek was, voorbereiding voor een bruiloft. Allemaal vervelend, maar wat hebben wij daar mee te maken?
Het ergst van dit alles vonden wij dat ze hier pas na een uur uitleg over kwamen geven. Bij bestellen van ons eten wisten ze toch ook al dat er personeel ziek was en er een bruiloft aan kwam?
We voelden ons helaas totaal genegeerd. Als er iets misgaat vertel het dan direct aan je klanten en laat ze niet eerst een uur wachten!