Café-Restaurant Stork

Gedempt Hamerkanaal 201 1021 KP Amsterdam Nederland Kaart
31-206344000
Een visje eten met prachtig uitzicht over ’t IJ, dat doe je bij café-restaurant Stork in Amsterdam Noord. Het restaurant is gevestigd in een oude industriële loods en ademt daardoor een ruige en stoere sfeer. Het is overigens één van de weinige plekken in Amsterdam waar je goed je auto kunt parkeren. Ze hebben namelijk een parkeerterrein om de hoek. Stork is overdag een ideale plek voor een (zakelijke)lunch en ’s avonds een fijne spot om in een ongedwongen sfeer een vorkje te prikken. Wat ik fijn vind aan Stork, is dat het lekker ruim is opgezet zonder kil en koud over te komen, je hebt dus de ruimte en privacy en dat is fijn als je daar behoefte aan hebt. Heb je geen zin in vis? Ze hebben ook vega- en vleesgerechten. En in de zomer kun je op hun ruime terras plaatsnemen, als dat geen zomers gevoel geeft!

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem één van de plateaus en snoep er lekker van met je tafelgenoot/-genoten. Supergezellig en zo kun je een beetje van alles wat proeven.

Over het restaurant Café-Restaurant Stork

Blij aan het IJ

In een oude industriële loods aan het IJ vind je het grootste visrestaurant van Amsterdam. Ondanks zijn grootte heeft restaurant Stork een gezellige sfeer. Door de vele ramen heb je een prachtig uitzicht over het IJ. ’s Zomers is een bezoek aan restaurant Stork veel meer dan een keer uit eten gaan. Het is een gezellig samenzijn met Amsterdammers en toeristen, genieten van de zon op het terras aan het water, terwijl de fantastische visgerechten je smaakbeleving volop benutten. Pluk de dag!

Meer informatie over restaurant Café-Restaurant Stork

Pont naar Ijplein / Bus 32/33 vanaf centraal station

Dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant Café-Restaurant Stork

Joss P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Prachtige locatie, gratis parkeren (waar kan dat nog in Amsterdam?) aardige bediening en redelijk goede koffie. Misschien had ik niet de Fish&Chips moeten nemen in een visrestaurant maar ik had niet zo'n zin om mijn eigen vis te moeten fileren. De "chips" was goed gebakken hoewel het niet veel was. Maar in het beslag waar de "Fish" in gebakken was was kerriepoeder toegevoegd. Volgens mij hoort dat niet en het smaakte mij dan ook in het geheel niet. Bij navraag kon niemand vertellen wat er nou precies in zat... Er was ook nog een soepkommetje met vrijwel droge verschillende soorten sla, 1 tomaat, 2 plakjes komkommer met een beetje ondefinieerbare sauce bij. Dan vind ik €19 voor zo'n simpel gerecht toch te veel geld .Volgende keer maar wat anders proberen.
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Leuke locatie aan het water, vriendelijke en snelle bediening en het eten zag er prachtig uit. Mijn vega driegangen menu was niet spectaculair maar wel prima. Mijn vriend vond zijn hoofdgerecht lekker maar de vis een beetje te rauw. Het is bij Stork niet goedkoop maar we hebben er een goeie avond gehad.
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Heerlijke Dorade gegeten met 2 personen als Catch of the Day. Wel wat erbij besteld omdat de hoeveelheid groenten en aardappelen beperkt was.
Sonya V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
heerlijk visgerecht voor 2 personen besteld , de Griet, (€ 65,00 ) inclusief groenten en gebakken aardappelen.
(groenten was 1 peultje en gebakken aardappels was 1 krieltje PP.)
Saus was heerlijk maar 2 keer nabesteld want de hoeveelheid paste op 1 theelepel.
Hebben groenten en frieten appart bij moeten bestelllen
Beetje teleurstellend
gr, Cees
joraa21 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
We hebben heerlijk gegeten, ook het vegetarisch menu was goed. Ontzettend vriendelijke en zorgvuldige bediening. Men is er goed in geslaagd om in een industriele omgeving, toch een "knusse c.q. warme" sfeer te creeren. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Wat een mooi sfeervol restaurant. Superaardige mensen in de bediening en prima gegeten. Heerlijke griet voor twee personen die aan tafel werd uitgeserveerd. Was echt een toppertje! Als je van vis houdt en echt eens in een andere omgeving wilt zijn ( het bruisende amsterdam noord) dan moet je hier zeker eens naartoe.
tim D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Prachtige locatie, zeer lekker gegeten!
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
^fijne hartelijke ontvangst, houden rekening met je wensen, goede aandacht en service en heerlijk eten op een bijzondere lokatie
Joop G.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Kwaliteit is hoog. Service informeel en goed. Prijzen iets hoger dan gemiddeld.
lammers92 L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Leuke lokatie met uit zicht op het water, er hangt een gezellige sfeer, leuke bediening en eten is top.
Heerlijke verse vis. Heerlijk gegeten. Je kan zowel zakelijk of met vrienden en familie hier eten.
Patricia W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Leuke industriële uitstraling, door hoge ruimte, de katrollen hangen nog aan t plafond, relaxte sfeer. In de winter is het er denk ik moeilijk warm te krijgen, ik had het nu al koud en ik zat naast de verwarming in lange broek (Ladies, beter geen korte rokjes met panties hier ;)) Eten is heerlijk, al vond ik het jammer dat de seafood platter (special), die we als voorgerecht deelden, koud werd geserveerd op ijs. Die heb ik liever warm, is dan ook smaakvoller. Verder keurig met brood, karaf water, oplettende, vriendelijke, snelle bediening. Hoofdgerechten zeebaars en steak, allebei prima. Qua wijn niet superuitgebreide keuze maar lekker genoeg en niet zo duur. Scroppino niet spannend als nagerecht (te ijzig, mag romiger) maar browniefondant heeeerlijk met passievruchtijs en vers fruit. Komen zeker eens terug, zeker in de zomer om buiten aan het water te zitten.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Geweldige plek, verrassend verscholen in Noord aan het water met uitzicht. Ruimtelijk van binnen, waardoor je met elkaar kan praten en kan verstaan ook al is het restaurant gevuld. Over het eten: alleen maar lof. Stork's Plateau bestellen met z'n 2'en of meer. Overheerlijk en knus om samen van te smikkelen als voorgerecht. Aanrader 2: hele vis bestellen van het bord. Prachtig geserveerd en ook hier weer: smullen! Wij komen terug.
Caroline Reineke
Guus G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Mooie plek. Leuke inrichting, erg lekker eten. Prijs/kwaliteit verhouding fantastisch. Hoofdgerecht duurde enigzins lang, niet storend.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijke avond gehad met onze vrienden. Goede bediening geen `rush `na je toetje maar alle gelegenheid om na te tafelen. De gerechten zijn bescheiden van omvang maar kwalitatief goed. Een perfecte gelegenheid voor de visliefhebber zonder heel diep in de buidel te tasten.
Carien S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
De bediening was onzorgvuldig en onprofessioneel/ had meer aandacht voor zichzelf dan voor de gasten. Wijn kon geproefd worden en werd vervolgens in de koeler gezet. Niet uitgeschonken aan de gasten. Borden en bestek ontbraken bij het hoofdgerecht. ook daar naar moeten vragen. Vluchtige bediening, jammer want het eten was zeer goed.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Relatief duur voor het soort restaurant!
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Bediening had wel iets meer aandacht mogen hebben voor de gasten. Moesten constant om contact zoeken. Erg jong personeel op een zondag middag ! Wij hadden alle 3 het LUNCH PLATEAU. Wij moesten om brood hierbij vragen! En dan krijg je een minimaal mandje stokbrood, dus moet je nog 2 keer brood vragen. Toast was erg lekker erbij geweest. Aan de kwaliteit van het eten is niets op aan te merken. Alleen missen duidelijk de puntjes op de i ! Weet niet of ik terug zou komen.
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk eten, attente bediening, prima plek!
Joke Louise K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Prima locatie, fijne gezellige bediening. Het eten had wat warmer gekund. De Noorzeetong en de frietjes waren lauw, dat was jammer, maar de smaak prima!
Tip: Let bij de afrekening op de bon om te kijken of het klopt. Tot 2x toe werd er teveel berekend!! En niet een klein verschil, maar een verschil van liefst 40 euro in ons nadeel!!! Dat is echt teleurstellend zonder excuus van het personeel!!! Ondanks bovenstaande hebben we een prima avond verder gehad!
Jose P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Goed gegeten, prima bediening, door de grote ruimte niet zo gezellig