Café-Restaurant Stork

Gedempt Hamerkanaal 201 1021 KP Amsterdam Nederland Kaart
31-206344000

Over restaurant Café-Restaurant Stork

Blij aan het IJ

In een oude industriële loods aan het IJ vind je het grootste visrestaurant van Amsterdam. Ondanks zijn grootte heeft restaurant Stork een gezellige sfeer. Door de vele ramen heb je een prachtig uitzicht over het IJ. ’s Zomers is een bezoek aan restaurant Stork veel meer dan een keer uit eten gaan. Het is een gezellig samenzijn met Amsterdammers en toeristen, genieten van de zon op het terras aan het water, terwijl de fantastische visgerechten je smaakbeleving volop benutten. Pluk de dag!

Meer informatie over restaurant Café-Restaurant Stork

Pont naar Ijplein / Bus 32/33 vanaf centraal station

Maandag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag vanaf 11:00

Duur
Lang
Geke N.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Lekker gegeten op een regenachtige maandagavond. We kozen voor heilbot en zeebaars. Daarbij dronken wij een fles Viognier en water. Er werd geen kraanwater aangeboden. We konden uit drie visgerechten kiezen voor het hoofdgerecht. Weinig voor een visrestaurant. De keukenbrigade wordt het niet moeilijk gemaakt. Voor de geboden prijzen mochten de bijgerechten wel inclusief. Aardige vlotte bediening. Mooi industrieel decor. De tafels worden wel met linnen gedekt. Maar de witte papieren naperons erover vonden wij niet mooi. Deed erg goedkoop aan. Hiermee werden/worden de tafels in Chinees-Indische restaurants gedekt. Fijne avond gehad maar niet heel bijzonder en verrassend.
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Genoten van een overheerlijk lunch plateau. De vis is erg vers en prima van smaak. Stork ligt op een fantastische locatie. Zeker toen zondagmiddag de zon volop het terras aanwezig was. Het personeel kan wat attenter. Er wordt veel vergeten. Misschien iemand in de bediening erbij op drukke (zonnige) dagen. Tot de volgende keer!
R-ATIE .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Paar keer wezen eten, zeer tevreden.

+Vriendelijke fijne bediening, vragen en voorkeuren met zorg behandeld
+Lekkere oesters+zuur
+De sashimi en de tasting zijn om je vingers bij af te likken
+Leuke locatie
+Leuk concept op de vrijdag; Fissa, betaalbare oesters en fijne Dj's
+Interieur, wat een plek en inrichting

- Noord is toch het Pontje over, meer slechts kan ik niet bedenken
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Genoten van een overheerlijk lunch plateau. De vis is erg vers en prima van smaak. Stork ligt op een fantastische lokatie. Zeker, zoals vanmiddag, de zon volop het terras aanwezig is. Het personeel kan wat attenter. Er wordt veel vergeten. Misschien iemand in de bediening erbij op drukke (zonnige) dagen. Tot de volgende keer!
Annelieke W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Op een mooie zondagmiddag rond drie uur hoopvol op het terras belandt. Het was niet bijzonder druk. Het kostte echter wat moeite om de aandacht van het personeel te krijgen, desalniettemin een bestelling voor eten en wijn kunnen plaatsen. De wijn kwam niet. Het eten werd geserveerd zonder bestek en zonder bijgerecht. Wijn werd gecorrigeerd door deze van het huis bij het eten te serveren. Het bestek kwam nadat we erom gevraagd hadden. Het eten was redelijk. Wij waren ondertussen al gefascineerd door het gebrek aan overzicht en structuur bij de bediening. Wat opviel is dat ze nauwelijks zichtbaar waren en dat veel lege tafels niet werden uitgeruimd. De rekening hebben we maar aan de bar betaald, zodat we snel konden vertrekken. Inmiddels voor ons zelf besloten geen tweede bezoek te brengen aan Stork.
Wesley F.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Restaurant op een prachtig gelegen locatie aan het IJ met voldoende gratis parkeergelegenheid in de directe omgeving.

Binnengekomen is het ruim omgezet, mooie open keuken en een rustige maar fijne ambiance.

Kwaliteit van het eten zelf is goed. Wel verbaast het mij dat bij dezelfde gerechten er sprake is van verschillende porties (veel verschil tussen bijvoorbeeld het formaat van de zeewolf). Ook ontbraken bij bepaalde borden soorten groente ten opzichte van andere borden. Hierdoor komt het weinig gestructureerd over.

Helaas zette deze trend zich voort bij het kopje thee/koffie. De ene wel een koekje, de andere niet. De ene wel een zakje suiker en de ander niet.

Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat wij met een grote groep waren (+/- 50 personen), maar ook in dat geval zou dit niet mogen gebeuren.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Voor mijn verjaardag gereserveerd met 6 personen bij Stork. Drankjes, menukaart bekijken en eten bestellen ging snel. Helaas ging het daarna mis; 1,5 uur moeten wachten op ons eten!
Na een uur kwam er eindelijk iemand uitleggen dat het lang duurde, iets wat we zelf ook hadden gemerkt. Vervolgens een hoop slappe excuses; drukker dan ze hadden verwacht, personeel dat ziek was, voorbereiding voor een bruiloft. Allemaal vervelend, maar wat hebben wij daar mee te maken?
Het ergst van dit alles vonden wij dat ze hier pas na een uur uitleg over kwamen geven. Bij bestellen van ons eten wisten ze toch ook al dat er personeel ziek was en er een bruiloft aan kwam?
We voelden ons helaas totaal genegeerd. Als er iets misgaat vertel het dan direct aan je klanten en laat ze niet eerst een uur wachten!
Joost C.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Restaurant gevestigd in mooie, industriële ruimte. Buiten zit je met leuk uitzicht op het IJ.
Afgelopen week hier op het terras gegeten. Eten is niet veel bijzonders. Voorgerecht met drie soorten vis was een erg kleine portie met vrij vlakke smaken. Hoofdgerecht was een zeebaars met couscous. De zeebaars met saus was lekker, de couscous vrij smakeloos. Punt van aandacht is echt de bedinening. We hebben on-ge-lo-ve-lijk lang moeten wachten op ons hoofdgerecht, zelfs ook na het vragen waar het eten blijft. Bediening is niet erg attent en er lijkt weinig structuur in te zitten. Jammer. De setting is de omweg waard, het eten en de service helaas niet.
Anjoan .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Op deze prachtige locatie aan het IJ hebben we genoten van perfect bereidt menu.
Eendenborst mals en mooi rosé. Hele zeebaars ook perfect. Geen bakken met frites maar zeer smakelijke couscous
en gegrilde garnituur. Uiteraard leuk opgediend. Gegrilde ananas zeer smakelijk en oogstrelend.
Chocolade fondant (lava cake) precies goed.
Bediening is vlot. Het personeel zeer vriendelijk. De service heel goed. Prijs kwaliteit verhouding prima in orde.
Een absolute aanrader.
Annemiekht .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Ik wilde graag een keer op een mooie zomeravond bij Stork eten. Helaas was het te koud om buiten te zitten, maar er was wel een tafeltje aan het water voor ons gereserveerd. Ik had het plateau fruits de mer. Smaakte zeer goed; ik miste alleen nog een stokbroodje o.i.d. hierbij. Maar toen ik daarom vroeg, werd dat direct geleverd, dus geen probleem. Mijn dochter had een mosselpannetje, en mijn man de zeetong. Ook die waren zeer tevreden.
De industriële inrichting is prachtig, en de bediening is vriendelijk en attent. Het verbaasde ons een beetje dat het restaurant nog niet half vol zat, midden in het hoogseizoen.
Rick Z.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Late lunch bij Stork. Geen probleem want ze sluiten niet tussen lunch en diner. De heerlijke oesters, het uitzicht en het zonnetje maakte dit een geweldige middag. Super relaxed op het terras, ons hoofdgerecht, lekkere pasta met vongole, werd nog wat later geserveerd zodat we langer konden genieten. Wat een fijne bediening die zo meedenkt. Wij zijn fan!
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heel leuk visrestaurant mooi gelegen aan het IJ.
Aardige bediening. Stork is een gerestylde fabriekshal.. Waardoor de sfeer wat kil is.
Luise .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Mooie locatie, zeker op een zomerse dag. De bediening is helaas bedroevend slecht. Een eenvoudige bestelling van 3 drankjes werd pas na 3 kwartier geserveerd. Personeelslid nr 1 was het blijkbaar vergeten, toen wij na een half uur aan personeelslid nr 2 vroegen waar onze drankjes bleven zou zijn gaan informeren, deze persoon niet meer gezien. Daarna personeelslid 1 weer aangesproken, hij zou de drankjes gaan halen maar vond het belangrijker om eerst de tafels naast ons af te ruimen.
Bij de rekening bleek dat de kaas die ontbrak bij de omelet (en wel besteld was) wel in rekening gebracht was.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Mooi restaurant aan het IJ. De bediening is super aardig en attent. Open keuken en de vis van de dag kan je uitkiezen. Voor ons was het Tarbot of Griend, 60 euro voor 2 personen, erg aan de prijs. Als je dat niet wil, blijven er niet veel visgerechten op de kaart over... jammer. Zeewolf uit de oven was prima, pasta Vongole heerlijk (misschien de gremolate on-the-side serveren).
Fruit de Mer was ook heerlijk. We komen hier graag nog een keer terug
Bert M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Het voorgerecht, de wijn en de Griet waren prima.
De Harder was geen aanrader..
De locatie is - vooral met het mooie weer - geweldig!
Amsterdam_Noord .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Via Facebook Messenger al een leuk contact met een medewerkster. Ik wilde graag mosselen met friet eten en vroeg mij af of ze die wellicht buiten de kaart om hadden. Dat was nog niet het geval. Drie dagen later stuurt zij mij een bericht dat er vanaf vrijdag mosselen zijn en of ze een tafel voor mij kon reserveren. Ja!

De (hang)mosselen waren echt heerlijk, lekkere friet met schil erbij en fantastische sausjes. De dame van de bediening was zeer vriendelijk, professioneel en oplettend.

Het uitzicht over het 't IJ en de boten die langs het terras varen, dat is gewoon genieten!

Tot snel!!
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Prima gegeten. Vooraf oesters en gegrilde zwaardvis en als hoofdgerecht zeetong met frietjes en sla en zeebaars met couscous en heerlijk gemarineerde trostomaatjes. Prima espresso macchiato als afsluiter. De wijnen zijn goed en niet duur. De bediening was attent en het uitzicht op het IJ was prachtig met het drukke scheepvaartverkeer. Stork is goed te bereiken met de pontjes en fiets.
Sabina S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Daar de zaak vol was, kwamen we in het cafe terecht. Best fijn, wat informeler.
Jammer dat de tafel nog vies was van de vorige bezoekers. Heerlijke Chardonnay gedronken en gekozen voor het visplateau voorgerecht. Was voor ons meer dan genoeg, we konden geen hoofdgerecht meer op. Prima gegeten, prijs/kwaliteit niet helemaal eerlijk. Je zit dan wel in Amsterdam, uitkijkend over het IJ!
ForeverHonger .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Gisteren zijn wij hier gaan dineren. Het eten was geweldig lekker. Onze keuze bestond uit :

Tasting
Fruit de Mer
Vissoep

Personeel was ontzettend vriendelijk en vrolijk, veel aandacht voor de klant. Het restaurant zelf zag er mooi uit, grote ruimte met warme kleuren, ondanks dat het niet vol met plaatsen was ingericht toch een erg knusse sfeer met een prachtig uitzicht op het water. Voor ons is dit het beste Visrestaurant van Amsterdam.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk plekje in de zon en aan het water. Vriendelijke bediening en het eten was ook erg smakelijk. Goede porties en de prijzen vielen ons erg mee. Ook binnen ziet het restaurant er erg mooi uit. Een verborgen pareltje.