Café-Restaurant Stork

Gedempt Hamerkanaal 201 1021 KP Amsterdam Nederland Kaart
31-206344000

Over het restaurant Café-Restaurant Stork

Blij aan het IJ

In een oude industriële loods aan het IJ vind je het grootste visrestaurant van Amsterdam. Ondanks zijn grootte heeft restaurant Stork een gezellige sfeer. Door de vele ramen heb je een prachtig uitzicht over het IJ. ’s Zomers is een bezoek aan restaurant Stork veel meer dan een keer uit eten gaan. Het is een gezellig samenzijn met Amsterdammers en toeristen, genieten van de zon op het terras aan het water, terwijl de fantastische visgerechten je smaakbeleving volop benutten. Pluk de dag!

Meer informatie over restaurant Café-Restaurant Stork

Pont naar Ijplein / Bus 32/33 vanaf centraal station

Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag vanaf 11:00

Henk B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
wat een fantastische plek. heerlijk gelunched vandaag tegen een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. top service met het beste uitzicht van amsterdam. aanrader! we komen zeker terug voor hwt terras.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Mooie industriële ruimte gelegen aan het IJ, met grote bar in het midden. Goede sfeer, vriendelijke bediening. De warm geserveerde schelpdieren vormden een heerlijk voorgerecht. Dagvangst rode dorade was prima. Picpoul witte wijn maakte het af.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Een teleurstellende avond werd het. Na 1 uur was ons voorgerecht er nog niet. Het was de ober ook wel opgevallen zei hij. Druk was het niet. En met 5 man in de keuken moet het lukken toch. Maar nee. 2 gerechtjes in 2.15 uur.
Uit
eten werd wachten op je eten en dan is het niet leuk meer. Niemand heeft aandacht. Hoeft kennelijk ook niet als je op zo'n mooie plek zit. Nooit meer dus.
peter-de-man .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Omdat wij vorige keer zo goed verrast zijn door een vis restaurant dachten wij dit kunnen we nog wel een keer doen. Dit keer omdat er veel goede verhalen rond gaan over Stork besloten hier te gaan eten. Met een geweldige ligging aan ’t IJ heb je eigenlijk al zin in vis voor je überhaupt al naar binnen bent. Wij hebben gekozen voor de gebakken gamba’s die uitstekend gebakken waren met de lekkere smaak van de knoflookboter erover heen. Als hoofdgerecht had ik de hele zeebaars en mijn vriendin de Fish&Chips. De ober kwam aanlopen met de gerechten en van de geur alleen al liep de water in mijn mond. En de smaak vulde dit gevoel geheel aan, heel erg tevreden.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Mooie plek aan het water in een oude loods. Door de inrichting toch een beschut gevoel. Mooie tafel aan het raam gekregen, service was prima, maar het was dan ook niet druk voor een zaterdag, slechts de helft van de tafels bezet. Voorgerecht van fruit de mer erg lekker, hoofdgerecht van hele dorade goed. Nagerecht van blauwe kaas en peer viel wat tegen, te licht qua smaak voor mij. De witte wijn werd veel te koud geschonken, zonde.
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
erg lekker gegeten en alles goed. we kwamen om 6 uur en gingen weg o om 8 uur en dan merk je dat de aandacht minder wordt en dat is jammer.
Merel P.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Warm ontvangen. Heerlijke soep en vervolgens zeeduivelfilet gegeten, fijne bediening, juiste beleving! Alleen maar lof.

Dank jullie wel!
David B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Mooie locatie in het steeds leuker wordend Noord. Goed visrestaurant, vooral de lunch en dan in de zomer is echt een aanrader. Avondeten zijn de voorgerechten goed, hoofdgerecht zijn soms wat grof en de hoeveelheden zijn aan de grote kant, zeker als je ook nog een dessert zou willen. Prijs is aan de stevige kant, maar dat is te verwachten bij een vis restaurant.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Lekker gegeten op een regenachtige maandagavond. We kozen voor heilbot en zeebaars. Daarbij dronken wij een fles Viognier en water. Er werd geen kraanwater aangeboden. We konden uit drie visgerechten kiezen voor het hoofdgerecht. Weinig voor een visrestaurant. De keukenbrigade wordt het niet moeilijk gemaakt. Voor de geboden prijzen mochten de bijgerechten wel inclusief. Aardige vlotte bediening. Mooi industrieel decor. De tafels worden wel met linnen gedekt. Maar de witte papieren naperons erover vonden wij niet mooi. Deed erg goedkoop aan. Hiermee werden/worden de tafels in Chinees-Indische restaurants gedekt. Fijne avond gehad maar niet heel bijzonder en verrassend.
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Genoten van een overheerlijk lunch plateau. De vis is erg vers en prima van smaak. Stork ligt op een fantastische locatie. Zeker toen zondagmiddag de zon volop het terras aanwezig was. Het personeel kan wat attenter. Er wordt veel vergeten. Misschien iemand in de bediening erbij op drukke (zonnige) dagen. Tot de volgende keer!
R-ATIE .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Paar keer wezen eten, zeer tevreden.

+Vriendelijke fijne bediening, vragen en voorkeuren met zorg behandeld
+Lekkere oesters+zuur
+De sashimi en de tasting zijn om je vingers bij af te likken
+Leuke locatie
+Leuk concept op de vrijdag; Fissa, betaalbare oesters en fijne Dj's
+Interieur, wat een plek en inrichting

- Noord is toch het Pontje over, meer slechts kan ik niet bedenken
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Genoten van een overheerlijk lunch plateau. De vis is erg vers en prima van smaak. Stork ligt op een fantastische lokatie. Zeker, zoals vanmiddag, de zon volop het terras aanwezig is. Het personeel kan wat attenter. Er wordt veel vergeten. Misschien iemand in de bediening erbij op drukke (zonnige) dagen. Tot de volgende keer!
Annelieke W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Op een mooie zondagmiddag rond drie uur hoopvol op het terras belandt. Het was niet bijzonder druk. Het kostte echter wat moeite om de aandacht van het personeel te krijgen, desalniettemin een bestelling voor eten en wijn kunnen plaatsen. De wijn kwam niet. Het eten werd geserveerd zonder bestek en zonder bijgerecht. Wijn werd gecorrigeerd door deze van het huis bij het eten te serveren. Het bestek kwam nadat we erom gevraagd hadden. Het eten was redelijk. Wij waren ondertussen al gefascineerd door het gebrek aan overzicht en structuur bij de bediening. Wat opviel is dat ze nauwelijks zichtbaar waren en dat veel lege tafels niet werden uitgeruimd. De rekening hebben we maar aan de bar betaald, zodat we snel konden vertrekken. Inmiddels voor ons zelf besloten geen tweede bezoek te brengen aan Stork.
Wesley F.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Restaurant op een prachtig gelegen locatie aan het IJ met voldoende gratis parkeergelegenheid in de directe omgeving.

Binnengekomen is het ruim omgezet, mooie open keuken en een rustige maar fijne ambiance.

Kwaliteit van het eten zelf is goed. Wel verbaast het mij dat bij dezelfde gerechten er sprake is van verschillende porties (veel verschil tussen bijvoorbeeld het formaat van de zeewolf). Ook ontbraken bij bepaalde borden soorten groente ten opzichte van andere borden. Hierdoor komt het weinig gestructureerd over.

Helaas zette deze trend zich voort bij het kopje thee/koffie. De ene wel een koekje, de andere niet. De ene wel een zakje suiker en de ander niet.

Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat wij met een grote groep waren (+/- 50 personen), maar ook in dat geval zou dit niet mogen gebeuren.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Voor mijn verjaardag gereserveerd met 6 personen bij Stork. Drankjes, menukaart bekijken en eten bestellen ging snel. Helaas ging het daarna mis; 1,5 uur moeten wachten op ons eten!
Na een uur kwam er eindelijk iemand uitleggen dat het lang duurde, iets wat we zelf ook hadden gemerkt. Vervolgens een hoop slappe excuses; drukker dan ze hadden verwacht, personeel dat ziek was, voorbereiding voor een bruiloft. Allemaal vervelend, maar wat hebben wij daar mee te maken?
Het ergst van dit alles vonden wij dat ze hier pas na een uur uitleg over kwamen geven. Bij bestellen van ons eten wisten ze toch ook al dat er personeel ziek was en er een bruiloft aan kwam?
We voelden ons helaas totaal genegeerd. Als er iets misgaat vertel het dan direct aan je klanten en laat ze niet eerst een uur wachten!
Joost C.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Restaurant gevestigd in mooie, industriële ruimte. Buiten zit je met leuk uitzicht op het IJ.
Afgelopen week hier op het terras gegeten. Eten is niet veel bijzonders. Voorgerecht met drie soorten vis was een erg kleine portie met vrij vlakke smaken. Hoofdgerecht was een zeebaars met couscous. De zeebaars met saus was lekker, de couscous vrij smakeloos. Punt van aandacht is echt de bedinening. We hebben on-ge-lo-ve-lijk lang moeten wachten op ons hoofdgerecht, zelfs ook na het vragen waar het eten blijft. Bediening is niet erg attent en er lijkt weinig structuur in te zitten. Jammer. De setting is de omweg waard, het eten en de service helaas niet.
anjoan .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Op deze prachtige locatie aan het IJ hebben we genoten van perfect bereidt menu.
Eendenborst mals en mooi rosé. Hele zeebaars ook perfect. Geen bakken met frites maar zeer smakelijke couscous
en gegrilde garnituur. Uiteraard leuk opgediend. Gegrilde ananas zeer smakelijk en oogstrelend.
Chocolade fondant (lava cake) precies goed.
Bediening is vlot. Het personeel zeer vriendelijk. De service heel goed. Prijs kwaliteit verhouding prima in orde.
Een absolute aanrader.
Annemiekht .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Ik wilde graag een keer op een mooie zomeravond bij Stork eten. Helaas was het te koud om buiten te zitten, maar er was wel een tafeltje aan het water voor ons gereserveerd. Ik had het plateau fruits de mer. Smaakte zeer goed; ik miste alleen nog een stokbroodje o.i.d. hierbij. Maar toen ik daarom vroeg, werd dat direct geleverd, dus geen probleem. Mijn dochter had een mosselpannetje, en mijn man de zeetong. Ook die waren zeer tevreden.
De industriële inrichting is prachtig, en de bediening is vriendelijk en attent. Het verbaasde ons een beetje dat het restaurant nog niet half vol zat, midden in het hoogseizoen.
Rick Z.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Late lunch bij Stork. Geen probleem want ze sluiten niet tussen lunch en diner. De heerlijke oesters, het uitzicht en het zonnetje maakte dit een geweldige middag. Super relaxed op het terras, ons hoofdgerecht, lekkere pasta met vongole, werd nog wat later geserveerd zodat we langer konden genieten. Wat een fijne bediening die zo meedenkt. Wij zijn fan!
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heel leuk visrestaurant mooi gelegen aan het IJ.
Aardige bediening. Stork is een gerestylde fabriekshal.. Waardoor de sfeer wat kil is.