Café-restaurant Schlemmer

Lange Houtstraat 17 2511 CV Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Café-restaurant Schlemmer

Van politicus tot kunstenaar

Vanaf de eerste dag is Schlemmer geliefd bij een veelzijdig publiek. Politici, acteurs, kunstenaars en toneelschappen schuiven hier graag aan voor een hapje en een drankje. Zelfs nu nog proef je de sfeer van verhitte discussies die hier vroeger zijn gevoerd. De sfeer van kunst en cultuur! Neem plaats in het knusse restaurant en geniet van heerlijke gerechten.

Meer informatie over restaurant Café-restaurant Schlemmer

Maandag t/m zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Café-restaurant Schlemmer

R.L.H. I.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Ik kom al jaren af en toe in Schlemmer. Wij hebben de klassieke Schlemmer salade (met gebakken spekjes en blauwe kaas) genomen, daarna met zijn tweeën een prima còte de boeuf. Bij goed weer kun je ook buiten eten in de grote tuin; tevens leuk voor ambtsjubilea met de collega's van het departement. Van te voren een lekker tapbiertje gedronken en bij het eten een glas eenvoudige, beetje prijzige wijn. Nou ja, kraanwater erbij. Bediening oplettend en netjes. Schlemmer blijft een goed adres.
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Heel vriendelijk personeel en een gezellige sfeer.
De tafel van Max J.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Prima gegeten, alledrie de gangen! En aardige mensen in de bediening.
Wendy S.
Het was gewoon goed. Gezellige sfeer en een fijne binnentuin.
Eten was lekker.
Leuk dat er werd iets experimenteels op de kaart stond. Namelijk asperge-ijs.
Nico1990 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Met warm weer is de tuin van Schlemmer - in de binnenstad van Den Haag - de beste plek voor lunch of diner. De kwaliteit van het eten is er goed. Aan de bediening zou ik als management enige aandacht besteden. Of beter een paar goede richtlijnen opstellen. Als ik bel voor een tafel in de tuin, maar dan wel in de schaduw, dan is het antwoord "dat kan ik u niet garanderen". Als ik vraag wat daar moeilijk aan is, gewoon een bordje op een tafel neerleggen met "gereserveerd", dan blijft het antwoord "dat is het antwoord, dat kan ik u niet garanderen, want als het druk is dan kan het anders lopen". Beste manager en/of eigenaar van Schlemmer, regel dat gewoon goed s.v.p.. Zo raken uw gasten geïrriteerd, en komen niet meer. U kunt het zich niet permitteren om dit soort zaken op zijn beloop te laten. Als u knalvol zou zitten, zoals ooit, in de jaren '80, dan was het anders. Maar ook toen was het beleid helder, je kon gewoon niet reserveren. Je moest langskomen, aan de bar gaan drinken en hopen op een tafel. Om deze reden een 10 voor het eten, een 10 voor het decor, maar slechts een 4 voor de service. Niet omdat de service ter plekke slecht was, maar om hetgeen ik hierboven beschreven heb. Doe er uw voordeel mee.
bernard L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Hier al 3 keer met collega's gegeten. Vandaag met mijn partner. Het was wederom uitstekend. De tuin van Schlemmer is een hele fijne plek. De salades van Schlemmer zijn ook altijd prima.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Heerlijk met ons 3tjes gegeten.
Johannes B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Het restaurant bood precies de goede sfeer en kwaliteit dat voor ons doel van toepassing was.
Afscheid van een collega vanwege pensionering wil je voeren in een intieme setting maar wel als deel van het gehele restaurant. Dat kon prima in Schlemmer en dat was dan ook de reden om het voor deze gelegenheid te kiezen. Achteraf is het belangrijkste dat we overall een goede herinnering aan het evenement bewaren en dat zal zeker lukken bij alle 8 deelnemers.
De tafel van Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
In anderhalf uur lekker gegeten en gedronken. Maar €6 berekenen voor een glas Pino Grigio van net aan 2 centiliter is buitensporig!
Rob V.
Van het interieur moet je houden, is in ieder geval puntje van conversatie geweest. Gewoon zo laten
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Een warm welkom door een vriendelijke dame die ons op dezelfde manier bij vertrek uitgeleide deed. Gezellige warme inrichting waardoor je een beetje een 'thuisgevoel' krijgt. Een lekkere prettig geprijsde Sauvignon met op aanvraag een kannetje water. Als lunch bestelden we een ouderwetse oeuf Benedicte en flammkuchen met zalm. De oeuf waren goed gepocheerd met een lekker warme saus. De flammkuchen was netjes gesneden maar wel heel karig belegd met zalm, dat had voor het bedrag wel wat rijkelijker mogen zijn. In totaal was het een prettige lunch. We komen een keer terug voor een diner in de tuin hebben we ons voorgenomen.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Prettige vriendelijke en vlotte bediening. Gezellig en levendig restaurant/grand café. Eten prima, Vaste en wisselende kaart. Niet al te uitgebreide kaart, maar voor elk wat wils.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Wachttijd tussen soep en hoofdgerecht 1 uur!!! Echt veel te lang.
Corrie L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Met een groep van 8 aan een ronde tafel in deze prachtige locatie een heerlijke lunch
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Pinnige bediening die ons in een geheel leeg restaurant van een gereserveerde tafel wilde verhuizen .
- geen boter bij brood
- een brood bij lunch gerecht carpaccio.
hans L.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
We wilden lunchen. En kozen voor Schlemmer. Zo´n 15 jaar geleden kwamen wij hier zeer regelmatig en met veel plezier. Vaak hebben wij toen genoten van de geweldige ´Schlemmer Salade`... Toen ik tot mijn verrassing ontdekte, dat zij die nog steeds serveren, hebben wij meteen gereserveerd. En zeer terecht, want de Schlemmer salade was als vanouds, de spekkies, de avocado en de blauwe kaas zorgden bij mij voor een ouderwets genoegen. Heerlijk. Hulde voor de constante kwaliteit. Ook de sfeer en de inrichting én de bediening waren - nog steeds - van hoge kwaliteit. Wij komen gauw weer terug.Laten deze keer niet weer 15 jaar op ons wachten.
Mardi M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Vandaag lunch in Schlemmer ipv ons gebruikelijke diner. Viel beetje tegen. Kaart klein. Eten redelijk.
Bastiaan Z.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Het was zo luidruchtig dat geen normaal gesprek te voeren was
JOSINE D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
een prima avond! ik was bij u met medebestuursleden om onder het genot van een maaltijd e.e.a. te bespreken.
Dat is goed gelukt. we zaten in de serre, en dat was voldoende rustig.
Cisca F.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Gezellig lekker vriendelijk
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
De dinerkaart is niet uitgebreid, maar hierdoor is het wel makkelijk kiezen. Beiden alleen een hoofdgerecht genomen. De kogelbiefstuk en zwaardvis waren goed bereid en prima van smaak, de frietjes waren heerlijk. We bestelden een fles Sauvignon Blanc, maar kregen een Chardonnay huiswijn (zagen we later), deze smaakte er ook lekker bij. Gezellig en sfeervol eetcafé met aardige bediening. Ondanks dat het druk was, kon je elkaar toch goed verstaan. Locatie in het centrum van Den Haag. Reservering via Iens was niet doorgekomen, maar zelf wel bevestiging ontvangen.
Arriën K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Prettige tent zonder veel pretenties