Café-restaurant Schlemmer

Lange Houtstraat 17 2511 CV Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Café-restaurant Schlemmer

Van politicus tot kunstenaar

Vanaf de eerste dag is Schlemmer geliefd bij een veelzijdig publiek. Politici, acteurs, kunstenaars en toneelschappen schuiven hier graag aan voor een hapje en een drankje. Zelfs nu nog proef je de sfeer van verhitte discussies die hier vroeger zijn gevoerd. De sfeer van kunst en cultuur! Neem plaats in het knusse restaurant en geniet van heerlijke gerechten.

Meer informatie over restaurant Café-restaurant Schlemmer

Maandag t/m zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
GerryDavid .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Misschien wel de leukste plek in Den Haag. In ieder geval de leukste tuin. Ik nam een Angus Steak (kogelbiefstuk). Geen ingewikkeld gerecht, maar als het niet goed wordt klaar gemaakt, dan heb je spijt dat je het besteld hebt. Dat was hier niet. Prima Steak. Met een prima Cabernet Sauvignon erbij. En ja, ik blijf verzot op het ooit door Dorinne de Vos ontwikkelde interieur. Door de jaren heen is er het e.e.a. aan veranderd. Desalniettemin nog steeds een leuk interieur.
ROOS C.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijk gegeten, de wachttijd was iets langer dan gewoonlijk. We moesten haasten om op tijd in de schouwburg te zijn. Ik had het van te voren aangekondigd, dus dat viel een beetje tegen.
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het voorgerecht de Schlemmer salade en nagerecht de cheesecake vonden wij goed. De beide hoofdgerechten, sateh en asperges vielen tegen. De bediening is vriendelijk en dacht goed mee over de wijn keuze ( we mochten proeven).
Irène H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
heerlijke canette met goede zuurkool gegeten vooraf aan de schouwburgvoorstelling. Partner had een prima steak. Bordje kaas na. Lekkere wijn. Kortom prima gegeten!!
HIAMB .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Mooie locatie in het centrum van Den Haag. Dichtbij het Plein. Gezellig druk, daardoor soms moeilijk gesprek te voeren. Beperkte kaart maar toch voldoende keuze in zowel voor als hoofdgerecht. Per persoon voor voorgerecht, hoofdgerecht en dessert met consumpties 50 euro. Dat is aanzienlijk meer dan bij de waardering op IENS wordt aangegeven. Goed gegeten, dito bediening zoals het hoort om zo maar eens te zeggen.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Fantastisch gegeten. Prima bediening. Wij zaten bij het tuinraam in een alkoofje. Helemaal perfect. Midden in het restaurant is het wel heel erg druk. Hadden wij geen enkele last van.
Irene P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk 'oldfashioned' eetcafé met gezellige rumoerigheid van Jonge en oudere gasten. Eten heel redelijk en bijzonder vriendelijke bediening. Aanbevolen als theaterrestaurant.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Prima gegeten in sfeervol restaurant met heel vriendelijk personeel.
Jan Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Gezellig druk in het restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar.
R.A. K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
prettig adres om een lekker hapje te eten en een betaalbaar goed glas wijn te drinken. Bediening is vlot en voorkomend. Alleen het geluidsniveau van de muziek was aanvankelijk nogal fors, werd later minder toen het rustig werd in de bar. Akoestiek is matig.
Fransje V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Lekker gegeten voor een redelijke prijs.
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Zaterdagavond na een film hier gegeten, deels uit nostalgische overwegingen. Godzijdank bleken de sfeer en entourage nog precies zo als bij mijn vorige bezoek een jaar of vijf geleden: gezellig druk, een beetje rommelig, no nonsense, tevreden gasten aan tafel en een paar kaartspelers in het café gedeelte. Heerlijk. Het eten was eenvoudig en goed, geen culinair hoogtepunt, beperkte kaart. De huiswijn (Malbec) in een woord 'superieur'. Je gaat naar Schlemmer voor de totaalbeleving!
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Ik heb hier heerlijk gegeten, in de tuin. Goed eten en hele fijne en vrolijke bediening, bravo! Met mooi weer is de tuin echt een aanrader!
Wilco O.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
In de sfeervolle binnentuin gegeten. Wat een leuke entourage. De gevulde parelhoen en de Maleisische saté waren prima. Hoogtepunt wat ons betreft was de Tom Kha Kai soep vooraf. Heerlijk.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Hier geluncht met een paar collega's. Vooraf namen we een pompoensoep, die niet echt bijzonder smaakte. De salada's daarentegen waren prima. Dit geldt ook voor de witte wijn (sauvignon). Met koffie toe waren we aan tijd ruim twee uur kwijt en dat is wel wat lang. Een van de collega's kon de lunch dan ook niet voltooien vanwege een volgende afspraak. De entourage is leuk en de bediening is vriendelijk.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Prima gegeten bij dit restaurant, de tuin is leuk om even te zitten en als het warm genoeg is ook om te eten. Voor een café goed eten maar wel een beetje prijzig...Bediening is vriendelijk.
si2 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Wat een mooie, sfeervolle zaak is Schlemmer toch. Genoten van een heerlijke lunch. Smakelijke salades, vers brood en een goede droge witte wijn erbij. Zeer vriendelijk en snel geholpen. Helemaal af!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Tijdens een werkoverleg heb ik geluncht bij Schlemmer. Het hoofdgerecht, de zwaardvis, was heerlijk. De bediening was attent en vriendelijk. Alleen de appeltaart wilde maar niet warm worden, ook niet nadat ik hem een keer had teruggestuurd. De locatie is gezellig, maar wel wat luidruchtig als het vol is.
Jemal -.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Kom hier vaker eten met een goede vriend. Omdat de sfeer en het eten goed is komen we terug. Enige verbeterpunt is dat ze kaart vrij saai is en dat ze daar nog aan mogen sleutelen. Ik eet zelf bijv. graag vis en dan heb je niet veel keus qua menu. Bediening is altijd goed. De binnentuin is een pre als je bijvoorbeeld een sigaret wilt roken. In de zomer is het helemaal genieten met die tuin. Al met al een fijn restaurant in Den Haag
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Na jaren weer eens geluncht in Den Haag bij Schlemmer en for sentimental reasons de Schlemmersalade genomen. Was die vroeger nou lekkerder of houdt mn geheugen me voor de gek? Beetje veel beetje slappe spekjes, croutons niet zo krokant en zat er vroeger ook gewoon azijn op of maakten ze toen een sausje? Aan het meubilair is jaren lang niets gebeurd en ik weet niet zeker of de scheuren in bekleding van de bank bij het concept horen. Wel een heerlijk sapje met spaanse pepers.