Café-restaurant Schlemmer

Lange Houtstraat 17 2511 CV Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Café-restaurant Schlemmer

Van politicus tot kunstenaar

Vanaf de eerste dag is Schlemmer geliefd bij een veelzijdig publiek. Politici, acteurs, kunstenaars en toneelschappen schuiven hier graag aan voor een hapje en een drankje. Zelfs nu nog proef je de sfeer van verhitte discussies die hier vroeger zijn gevoerd. De sfeer van kunst en cultuur! Neem plaats in het knusse restaurant en geniet van heerlijke gerechten.

Meer informatie over restaurant Café-restaurant Schlemmer

Maandag t/m zondag

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
HIAMB .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Mooie locatie in het centrum van Den Haag. Dichtbij het Plein. Gezellig druk, daardoor soms moeilijk gesprek te voeren. Beperkte kaart maar toch voldoende keuze in zowel voor als hoofdgerecht. Per persoon voor voorgerecht, hoofdgerecht en dessert met consumpties 50 euro. Dat is aanzienlijk meer dan bij de waardering op IENS wordt aangegeven. Goed gegeten, dito bediening zoals het hoort om zo maar eens te zeggen.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Fantastisch gegeten. Prima bediening. Wij zaten bij het tuinraam in een alkoofje. Helemaal perfect. Midden in het restaurant is het wel heel erg druk. Hadden wij geen enkele last van.
Irene P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk 'oldfashioned' eetcafé met gezellige rumoerigheid van Jonge en oudere gasten. Eten heel redelijk en bijzonder vriendelijke bediening. Aanbevolen als theaterrestaurant.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Prima gegeten in sfeervol restaurant met heel vriendelijk personeel.
Jan Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Gezellig druk in het restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar.
R.A. K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
prettig adres om een lekker hapje te eten en een betaalbaar goed glas wijn te drinken. Bediening is vlot en voorkomend. Alleen het geluidsniveau van de muziek was aanvankelijk nogal fors, werd later minder toen het rustig werd in de bar. Akoestiek is matig.
Fransje V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Lekker gegeten voor een redelijke prijs.
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Zaterdagavond na een film hier gegeten, deels uit nostalgische overwegingen. Godzijdank bleken de sfeer en entourage nog precies zo als bij mijn vorige bezoek een jaar of vijf geleden: gezellig druk, een beetje rommelig, no nonsense, tevreden gasten aan tafel en een paar kaartspelers in het café gedeelte. Heerlijk. Het eten was eenvoudig en goed, geen culinair hoogtepunt, beperkte kaart. De huiswijn (Malbec) in een woord 'superieur'. Je gaat naar Schlemmer voor de totaalbeleving!
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Ik heb hier heerlijk gegeten, in de tuin. Goed eten en hele fijne en vrolijke bediening, bravo! Met mooi weer is de tuin echt een aanrader!
Wilco O.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
In de sfeervolle binnentuin gegeten. Wat een leuke entourage. De gevulde parelhoen en de Maleisische saté waren prima. Hoogtepunt wat ons betreft was de Tom Kha Kai soep vooraf. Heerlijk.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Hier geluncht met een paar collega's. Vooraf namen we een pompoensoep, die niet echt bijzonder smaakte. De salada's daarentegen waren prima. Dit geldt ook voor de witte wijn (sauvignon). Met koffie toe waren we aan tijd ruim twee uur kwijt en dat is wel wat lang. Een van de collega's kon de lunch dan ook niet voltooien vanwege een volgende afspraak. De entourage is leuk en de bediening is vriendelijk.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Prima gegeten bij dit restaurant, de tuin is leuk om even te zitten en als het warm genoeg is ook om te eten. Voor een café goed eten maar wel een beetje prijzig...Bediening is vriendelijk.
si2 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Wat een mooie, sfeervolle zaak is Schlemmer toch. Genoten van een heerlijke lunch. Smakelijke salades, vers brood en een goede droge witte wijn erbij. Zeer vriendelijk en snel geholpen. Helemaal af!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Tijdens een werkoverleg heb ik geluncht bij Schlemmer. Het hoofdgerecht, de zwaardvis, was heerlijk. De bediening was attent en vriendelijk. Alleen de appeltaart wilde maar niet warm worden, ook niet nadat ik hem een keer had teruggestuurd. De locatie is gezellig, maar wel wat luidruchtig als het vol is.
Jemal -.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Kom hier vaker eten met een goede vriend. Omdat de sfeer en het eten goed is komen we terug. Enige verbeterpunt is dat ze kaart vrij saai is en dat ze daar nog aan mogen sleutelen. Ik eet zelf bijv. graag vis en dan heb je niet veel keus qua menu. Bediening is altijd goed. De binnentuin is een pre als je bijvoorbeeld een sigaret wilt roken. In de zomer is het helemaal genieten met die tuin. Al met al een fijn restaurant in Den Haag
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Na jaren weer eens geluncht in Den Haag bij Schlemmer en for sentimental reasons de Schlemmersalade genomen. Was die vroeger nou lekkerder of houdt mn geheugen me voor de gek? Beetje veel beetje slappe spekjes, croutons niet zo krokant en zat er vroeger ook gewoon azijn op of maakten ze toen een sausje? Aan het meubilair is jaren lang niets gebeurd en ik weet niet zeker of de scheuren in bekleding van de bank bij het concept horen. Wel een heerlijk sapje met spaanse pepers.
xoudab .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Lunchen bij Schlemmer, wat een treurigheid. Couscous salade met 4 kleine stukjes courgette en 2 tomaatjes met een handje rozijnen en wat feta. En daarvoor ruim 8,00 vragen! Was vroeger (20 jaar) geleden wel een stuk beter. Ook de bediening was chagrijnig en niet attent, jammer allemaal. Gelukkig zijn er betere plekken in den haag met een goede prijs- kwaliteit verhouding.
agaacye .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het is een begrip in den Haag. Schlemmer biedt een uitstekende gelegenheid om er lekker te lunchen en ook om te dineren. Gewoon een borrel drinken in het bar gedeelte kan ook. Ik kom er veel. In de zomer is het genieten in de tuin. Rust en zon midden in de stad met hier en daar zelfs idyllische plekjes. Nu was ik er weer om te lunchen. Een korte maar mooie kaart. De Schlemmer salade is mijn favoriet. Met blauwe kaas, avocado,spekjes en croutons. Ik neem t meestal zonder spekjes. Je kan een grote en een kleine salade krijgen en meestal neem ik de kleine want groot is ook echt groot. Mijn gast nam een zeer rijk g evulde omelet. De bediening is uitstekend. Soepel en helemaal passend bij de sfeer die Oscar Schlemmer ooit bedoeld moet hebben. De prijs is heel redelijk. En er is nog iets. Je ontmoet echt toute la Haye hier. De top ambtenaren en politici weten hun weg er heen goed te vinden.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Op 19 December 2015 zijn wij voor ons jaarlijkse hockey Kerst diner, met 29 mannen en vrouwen, gevierd bij Café-restaurant Schlemmer.

We werden ontvangen met een glaasje prosecco en warden wij tijdens de borrel aan de bar voorzien van een bittergarnituur en kleine hapje met gerookte zalm en filet americain. Een echt welkom. Vooraf goede afspraken gemaakt over het drie gangenmenu en de daarbij behorende drank, de uitvoering is goed geregeld door het Schlemmer team. Het eten was goed, gerechten zagen er verzorgd uit en waren goed van smaak, aan de vegetarische gerechten zou meer aandacht besteed mogen worden.

Conclusie, een goed restaurant om met een grote groep te dineren in een eigen ruimte. De service staat hoog in het vaandel. Schlemmer team bedankt voor de top avond.
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Aangaande een eetcafe moet je niet al te hoge verwachtingen hebben. Echter het is jammer dat de kwaliteit steeds minder wordt .
Ik kom hier al een zeer lange tijd als ik weer eens afspreek met een vriend .
Om een bier te drinken is het prima maar het eten wordt met de jaren minder .

Opnieuw hier afgesproken waarschijnlijk ook vanwege de nostalgie en de ongedwongen sfeer .

Zelf een schlemmer salade vooraf en een caprese voor mijn vriend .De schlemmer salade waar de spekjes voor de smaak moeten zorgen was smaakloos . Een simpele vinaigrette zou het geheel al veel beter maken maar helaas .
De vegetarische dagschotel was oke maar de zeebaars van een zeer matige kwaliteit , droog en geen stevige structuur.
De aardappeltjes op een spie ( creativiteit ?) te lang in de oven en totaal verschrompeld.
Wijn was ok en de bediening zeer vriendelijk , in het cafe en restaurant gedeelte .

Echt jammer dat je het steeds minder ziet worden want het blijft een bijzondere locatie .Prijzen zouden best omhoog mogen maar dan aub weer de kwaliteit van " long time ago"