Café-restaurant Schlemmer

Lange Houtstraat 17 2511 CV Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Café-restaurant Schlemmer

Van politicus tot kunstenaar

Vanaf de eerste dag is Schlemmer geliefd bij een veelzijdig publiek. Politici, acteurs, kunstenaars en toneelschappen schuiven hier graag aan voor een hapje en een drankje. Zelfs nu nog proef je de sfeer van verhitte discussies die hier vroeger zijn gevoerd. De sfeer van kunst en cultuur! Neem plaats in het knusse restaurant en geniet van heerlijke gerechten.

Meer informatie over restaurant Café-restaurant Schlemmer

Maandag t/m zondag

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Zaterdagavond na een film hier gegeten, deels uit nostalgische overwegingen. Godzijdank bleken de sfeer en entourage nog precies zo als bij mijn vorige bezoek een jaar of vijf geleden: gezellig druk, een beetje rommelig, no nonsense, tevreden gasten aan tafel en een paar kaartspelers in het café gedeelte. Heerlijk. Het eten was eenvoudig en goed, geen culinair hoogtepunt, beperkte kaart. De huiswijn (Malbec) in een woord 'superieur'. Je gaat naar Schlemmer voor de totaalbeleving!
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Ik heb hier heerlijk gegeten, in de tuin. Goed eten en hele fijne en vrolijke bediening, bravo! Met mooi weer is de tuin echt een aanrader!
Wilco O.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
In de sfeervolle binnentuin gegeten. Wat een leuke entourage. De gevulde parelhoen en de Maleisische saté waren prima. Hoogtepunt wat ons betreft was de Tom Kha Kai soep vooraf. Heerlijk.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Hier geluncht met een paar collega's. Vooraf namen we een pompoensoep, die niet echt bijzonder smaakte. De salada's daarentegen waren prima. Dit geldt ook voor de witte wijn (sauvignon). Met koffie toe waren we aan tijd ruim twee uur kwijt en dat is wel wat lang. Een van de collega's kon de lunch dan ook niet voltooien vanwege een volgende afspraak. De entourage is leuk en de bediening is vriendelijk.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Prima gegeten bij dit restaurant, de tuin is leuk om even te zitten en als het warm genoeg is ook om te eten. Voor een café goed eten maar wel een beetje prijzig...Bediening is vriendelijk.
Si2 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Wat een mooie, sfeervolle zaak is Schlemmer toch. Genoten van een heerlijke lunch. Smakelijke salades, vers brood en een goede droge witte wijn erbij. Zeer vriendelijk en snel geholpen. Helemaal af!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Tijdens een werkoverleg heb ik geluncht bij Schlemmer. Het hoofdgerecht, de zwaardvis, was heerlijk. De bediening was attent en vriendelijk. Alleen de appeltaart wilde maar niet warm worden, ook niet nadat ik hem een keer had teruggestuurd. De locatie is gezellig, maar wel wat luidruchtig als het vol is.
Dignitario .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Kom hier vaker eten met een goede vriend. Omdat de sfeer en het eten goed is komen we terug. Enige verbeterpunt is dat ze kaart vrij saai is en dat ze daar nog aan mogen sleutelen. Ik eet zelf bijv. graag vis en dan heb je niet veel keus qua menu. Bediening is altijd goed. De binnentuin is een pre als je bijvoorbeeld een sigaret wilt roken. In de zomer is het helemaal genieten met die tuin. Al met al een fijn restaurant in Den Haag
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Na jaren weer eens geluncht in Den Haag bij Schlemmer en for sentimental reasons de Schlemmersalade genomen. Was die vroeger nou lekkerder of houdt mn geheugen me voor de gek? Beetje veel beetje slappe spekjes, croutons niet zo krokant en zat er vroeger ook gewoon azijn op of maakten ze toen een sausje? Aan het meubilair is jaren lang niets gebeurd en ik weet niet zeker of de scheuren in bekleding van de bank bij het concept horen. Wel een heerlijk sapje met spaanse pepers.
Xoudab .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Lunchen bij Schlemmer, wat een treurigheid. Couscous salade met 4 kleine stukjes courgette en 2 tomaatjes met een handje rozijnen en wat feta. En daarvoor ruim 8,00 vragen! Was vroeger (20 jaar) geleden wel een stuk beter. Ook de bediening was chagrijnig en niet attent, jammer allemaal. Gelukkig zijn er betere plekken in den haag met een goede prijs- kwaliteit verhouding.
Agaacye .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het is een begrip in den Haag. Schlemmer biedt een uitstekende gelegenheid om er lekker te lunchen en ook om te dineren. Gewoon een borrel drinken in het bar gedeelte kan ook. Ik kom er veel. In de zomer is het genieten in de tuin. Rust en zon midden in de stad met hier en daar zelfs idyllische plekjes. Nu was ik er weer om te lunchen. Een korte maar mooie kaart. De Schlemmer salade is mijn favoriet. Met blauwe kaas, avocado,spekjes en croutons. Ik neem t meestal zonder spekjes. Je kan een grote en een kleine salade krijgen en meestal neem ik de kleine want groot is ook echt groot. Mijn gast nam een zeer rijk g evulde omelet. De bediening is uitstekend. Soepel en helemaal passend bij de sfeer die Oscar Schlemmer ooit bedoeld moet hebben. De prijs is heel redelijk. En er is nog iets. Je ontmoet echt toute la Haye hier. De top ambtenaren en politici weten hun weg er heen goed te vinden.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Op 19 December 2015 zijn wij voor ons jaarlijkse hockey Kerst diner, met 29 mannen en vrouwen, gevierd bij Café-restaurant Schlemmer.

We werden ontvangen met een glaasje prosecco en warden wij tijdens de borrel aan de bar voorzien van een bittergarnituur en kleine hapje met gerookte zalm en filet americain. Een echt welkom. Vooraf goede afspraken gemaakt over het drie gangenmenu en de daarbij behorende drank, de uitvoering is goed geregeld door het Schlemmer team. Het eten was goed, gerechten zagen er verzorgd uit en waren goed van smaak, aan de vegetarische gerechten zou meer aandacht besteed mogen worden.

Conclusie, een goed restaurant om met een grote groep te dineren in een eigen ruimte. De service staat hoog in het vaandel. Schlemmer team bedankt voor de top avond.
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Aangaande een eetcafe moet je niet al te hoge verwachtingen hebben. Echter het is jammer dat de kwaliteit steeds minder wordt .
Ik kom hier al een zeer lange tijd als ik weer eens afspreek met een vriend .
Om een bier te drinken is het prima maar het eten wordt met de jaren minder .

Opnieuw hier afgesproken waarschijnlijk ook vanwege de nostalgie en de ongedwongen sfeer .

Zelf een schlemmer salade vooraf en een caprese voor mijn vriend .De schlemmer salade waar de spekjes voor de smaak moeten zorgen was smaakloos . Een simpele vinaigrette zou het geheel al veel beter maken maar helaas .
De vegetarische dagschotel was oke maar de zeebaars van een zeer matige kwaliteit , droog en geen stevige structuur.
De aardappeltjes op een spie ( creativiteit ?) te lang in de oven en totaal verschrompeld.
Wijn was ok en de bediening zeer vriendelijk , in het cafe en restaurant gedeelte .

Echt jammer dat je het steeds minder ziet worden want het blijft een bijzondere locatie .Prijzen zouden best omhoog mogen maar dan aub weer de kwaliteit van " long time ago"
Annadenhaag .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Het eten (lunch) was heel goed. De bediening (door een jongedame op de zaterdag) echter heel zuur en humorloos. Misschien een reden om volgende keer voor een ander café te kiezen...
Westveer .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
We aten a la carte.Waren wat vroeg,maar kregen een vriendelijke en attente ontvangst.
Vooraf hadden we een zalmterrine van wilde Stille Oceaanzalm(pink salmon) met Mesclun(allerlei soorten sla). Prima verse groente en de zalm is een goed alternatief voor het gekweekte varken van de zee, alhoewel de eerlijkheid gebiedt te zeggen,dat de Atlantische soort wel iets lekkerder is.
Als hoofdgerecht zeebaars op de huid gebakken voor mijn tafelgenote en een heerlijke ossenhaas van een Schotse Hooglander.Ongelooflijk mals en met meer smaak dan de beste Hollandse ossenhaas met een goede vleessaus( op basis van jus de veau?) met wat paddenstoelen.
Goed,het was het duurste hoofdgerecht van de kaart,maar dan krijg je ook wat.
De bediening was vriendelijk en correct.Mijn complimenten
John L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Altijd weer leuk om als ik weer eens in Nederland/ Den Haag ben hier te zijn. Jeugdherrinneringen!Leer geluncht, een schlemmersalade met blauwe kaas, uitgebakken spek etc.. Lekker droog wit wijntje erbij...
Mia2206 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
We hebben gisteren heerlijk gegeten bij restaurant Schlemmer. Een uitstekende service. Heel voorkomende bediening en er werd goed meegedacht met de keuze van menu en wijn. De biefstuk van het angus rund was heel bijzonder en een echte aanrader.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Een jaar of tien geleden ben ik hier voor het laatst geweest. Wat een teleurstelling was Schlemmer destijds. Dat had zowel te maken met het geserveerde eten als met de bediening. De bediening krijgt deze keer echter een voldoende. Jammer dat de door mij bestelde biefstuk ('medium gebakken') eerder naar raw neigde dan naar medium, maar gelukkig werd het gerecht vergezeld van verse groente en in de schil gekookte aardappelen. Mijn tafelgenote had op de huid gebakken zeebaars besteld. Jammer dat het velletje van de vis dan niet krokant is... Al met al dus twee missers in twee gerechten. Omdat een hoofdgerecht om en nabij twintig euro kost (voor een eethuis is dat toch wel aan de prijs) mogen die missers de keukenbrigade worden aangerekend. De bediening heeft verder zijn best gedaan. De inrichting is zoals die altijd is geweest; meer café dan restaurant.
HansAnneTimmermans .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Overheerlijke kabeljauw gegeten, met wilde spinazie en champignons. Heerlijke plek, vooral in de zomer, als de tuin open is. Fantastisch is het dan. Tijdloze avonden kan je dan beleven. Nu, nu het buiten koud is, blijft het een prima plek. Kunstzinnig ooit, in de jaren '80, ingericht door Dorinne de Vos.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Vrijdag. Met een paar vrienden zouden we een kleine lunch houden in Schlemmer. Ik koos voor de zuurkool met ham op wit brood. Uitdrukkelijk gevraagd: “wat heeft u voor brood?” Er was zacht wit. Dat bestelde ik. En wat komt er dan op tafel? Bruin brood. Dan denk ik: dat meisje heeft er geen zin in en let niet op. Wel staat zij uitgebreid te kwebbelen met haar collega vriendin. Ik vind dat tijdens werktijd niet gewenst, althans niet als je je werk dan niet goed doet. Vervolgens, nadat de keuken mijn ham inmiddels kapot had verhuisd op wit brood, nam ik twee happen en beet mijn nog niet zolang geleden kostbaar herstelde gebit bijna kapot op twee grote harde brokken. Ik laat die brokken aan het meisje zien en zij reageert niet. “ Ik zal het doorgeven” en gaat vervolgens weer met haar collega kwebbelen. Ik naar de keuken. Een schuifdeur. Het meisje komt mij achterna:” meneer u kunt niet zomaar naar de keuken”. Dank je de koekoek! De chef: “ Het spijt mij meneer maar we zijn iets met Hopjes aan het maken voor een dessert en die zijn per ongeluk in uw salade gevallen”. Einde oefening. Ik vind dat heel onzorgvuldig en bovendien is het antwoord er duidelijk eentje van: man hoepel toch op met je gezeur. Alles stond uiteraard wel op de rekening en dat meisje ging weer vrolijk door met kwebbelen met haar vriendin. Alsof mijn euros voor deze lunch uit de hemel regenen! Stilletjes verlieten wij de zaak. Echt heel slecht.