Over het restaurant Café Restaurant Rust Wat

Heerlijke seizoensgerechten midden in het bos

Rust Wat in het villadorp Blaricum is met enige regelmaat het toneel voor een televisieserie. Niet zo verwonderlijk, want het restaurant is gelegen aan een grote vijver en en wordt omringd door bos. Ook als gewone sterveling kom je in deze setting heerlijk tot rust, terwijl je geniet van de idyllische sfeer en smakelijke seizoensgerechten.

Meer informatie over restaurant Café Restaurant Rust Wat

MargreetK .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Een prachtig gelegen restaurant, met heerlijke gerechten en wijnen. Een leuke en originele menu kaart waar wij elke keer weer uitstekend een keuze uit kunnen maken.
Het personeel is misschien soms wat gemakkelijk en hebben voorkeur wie ze wel of geen aandacht geven. Ondanks dat alles gaan wij graag op zondagmiddag voor een heerlijke lunch met een ontspannen drankje naar deze geweldige plek, waar je wanneer het zonnetje doorkomt heerlijk buiten kan afsluiten met een kopje koffie in de zon!
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Wij gaan hier altijd voor het 5 gangen amusemenu en laten ons wat betreft de samenstelling door de bedienging en koks verrassen, een echte aanrader! Want elke keer weer slagen zij er in om er een feestje van te maken. Mooie smaakvolle gerechten en goede wijnkeuze. Wat ons betreft gewoon een top restaurant!
AlexL .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten en er was een gezellige sfeer! De bediening was prima. Omdat we drie bordjes per keer vroegen, boden ze zelf aan dat we aan een grotere tafel konden gaan zitten. Dat is service!
Nelly M.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Een mooi lunchmenu met vis, vooraf salade met tonijn, die was uitstekend!
Hoofdgerecht met gebakken heilbot, waarvan de heilbot heerlijk was., op een bed van spaghetti en wat wortel en andere groente . De groente vond ik te minimaal!
marcia.visser0 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Rust Wat is volgens mij inmiddels een restaurant dat enigszins "overrated" is geraakt. Afgaande op de (on)mogelijkheid om goede plaatsen in het restaurant te bemachtigen "deze waren reeds voor lange tijd vooruit gereserveerd"....In de tijd dat wij er gezeten hebben bleven deze plaatsen overigenns vrij en brachten wij alsnog de tijd oor op een plek waar je totaal geen privacy kon hebben cq letterlijk elkaars gesprekken kon volgen.

Obers kwamen achtereenvolgens hetzelfde vragen- weinig coördinatie onderling en soms zelfs vroeg dezelfde ober zelfs 2x hetzelfde (!) nadat hij weg was geweest.

De maaltijd:
Provençaalse vissoep, was erg zout. We hebben toen zelf maar om een kannetje room gevraagd
De wijnfles was open
De thaise salade was niet erg pittig itt hetgeen de naam suggereerde, ook had deze verder weinig om het lijf.

De locatie is geweldig en dat lijkt vooralsnog een belangrijk, zo niet het enige voordeel: in de bossen gelegen, aan het water, en de koffie kon -op verzoek- in een buitenruimte met open haard geserveerd worden. Hoewel wij na 1x koffie aan ons lot werden overgelaten.
Mik B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Slechte service, verwend door toch wel komende gasten. Ik eet veel buiten, overal ter wereld. Gordon Ramsey zou het personeel subiet ontslaan
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Gegeten met z'n vieren bij Rust Wat afgelopen zaterdag 21-01-2017. De ontvangst was vriendelijk en nadat we zaten, werd direct gevraagd wat te drinken. Op tafel stond al een karaf koud water, die later werd vervangen door een verse karaf. Vervolgens een amuse op basis van carpaccio. ook kwam er vers gebakken broodjes met boter, aioli en Olijfolie. We kozen voor het drie gangenmenu, waarbij de keuze was tussen een voorgerecht van zalm of van pulled beef, daarna een hoofdgerecht van Roodbaarsfilet of Ribeye . Alles was goed op smaak en de afsluiter met het Grand Dessert was prima. In een woord lekker gegeten in een leuke ambiance met vriendelijk personeel.
M.N. S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben met ons gezin gegeten in Rust Wat. Niet voor het eerst, maar wel voor het laatst. Wij hadden gereserveerd via iens, maar bij aankomst bleek dat niet bekend. Geen warm welkom, maar we mochten aan de "stamtafel" plaatsnemen. Toen onze buren vertrokken, verzochten wij, uit de tocht, aan de vrij gekomen tafel te mogen zitten. Dat mocht, maar uiteindelijk hebben we zelf ons bestek etc. verhuisd. De voorgerechten waren goed, alleen in de salade met kreeft, zat zand. Die werd meteen vervangen door een andere. Erg lekker! Vervolgens kwamen twee verkeerde hoofdgerechten, die ook vervangen werden. Wij bleken "Murphy's" tafel 13. Dat is geen probleem, soms gebeurt dat, maar de manier waarop het bedienend personeel daarmee omging was triest en getuigde van een zelfingenomenheid die vaker voorkomt bij restaurants waar gasten toch wel blijven komen. Men denkt geen moeite meer te hoeven doen. Bedienend personeel, bedenk dat het salaris niet door de baas wordt betaald, maar door de klant.....
Christine S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een knusse, gezellige ambiance die zich leent voor zowel prive als zakelijke gelegenheden. Ruime keuze uit verfijnde gerechtjes die allen goed van smaak en textuur waren...Absoluut de moeite waard om vaker te bezoeken.
Nynke D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Warm, ontspannen, ook kindvriendelijk en heerlijk gegeten met goed glas wijn. Muziek was niet prettig, maar werd op verzoek direct en toen wel goed aangepast. Concept van meerdere kleine gerechtjes genomen, wat heerlijk was. Twee gerechtjes bleken voor ons voldoende. Wij komen zeker weer terug!
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Verrassende gerechten, leuke bediening en gezellig interieur en de stoelen zaten heerlijk.
Tim K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Voor het eerst in lange tijd was ik weer in Rust Wat. Ik was echt onder de indruk van de kwaliteit van de gerechten en vind de uitvinding 'tussengerechten' voor € 12,50 een ware uitkomst! Zo eet je nooit teveel, en desgewenst kan je bij bestellen. Wel vond ik de wijn aan de dure kant, maar van uitstekende kwaliteit. Kortom, een verdiende 10!
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een vriendelijke ontvangst en een goede bediening. Het interieur is nieuw en voelt huiselijk. We hadden een diner bestaande uit 3 kleine gerechten: huisgemaakte wildpate, gebakken coquilles en sucade van wild zwijn. Deze waren allemaal heel goed bereid en smakelijk. Het nagerecht, de mascarpone karamelcreme en de notencarameltaart met boerenroomijs waren fantastisch. De huiswijn was heel goed. Als afronding een cappuccino gedronken die erg goed was gezet. Kortom veel lof voor dit restaurant door een critische klant. Wij bevelen dit restaurant graag aan onze vrienden aan en komen hier zeker graag weer terug.
Richard_S .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De kwaliteit van het eten, de bejegening door het personeel, de verrassing van het klein glaasje met mascarponetoetje bij de het nagerecht, de lekkere wijnen: het klopte allemaal en we hebben mede daardoor een hele mooie avond in Rust Wat beleefd.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heel gezellig uurtje doorgebracht , nette bediening en lekker gegeten !!
Als we naar Blaricum gaan altijd daar lunchen !! Mooie inrichting !
Leon E.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Bij rust wat eet je altijd goed. Het is niet wereld vernieuwend, maar altijd goed en mooi verzorgd. Zeker niet trendy maar rustig en dat is voor een zakelijk diner top.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
De ontvangst was nogal gehaast en ook het naar de tafel begeleiden en aanbieden van de menukaart en advisering over wijn en gerechten eveneens gehaast en onpersoonlijk. De gerechten waaronder een voorgerecht van wildpate en het hoofdgerecht van hertenbiefstuk waren goed.
Loek F.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Bediening waar menig restaurant nog een voorbeeld aan kan nemen. VOORTREFFELIJK.
Duidelijke kaart met genoeg variatie. TOP!
Arie R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We vonden de bediening plezierig en correcl. Het restaurant ziet er fris en verzorgt uit, vooral het meubilair is een
enorme verbetering.
Kim T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wederom een heerlijke avond gehad! Gemotiveerd, leuk, gezellig personeel met veel kennis van hun producten & wijnen. Komen zeker snel weer terug!!