Café-Restaurant Prins Mauritshuis

Woensdag en Donderdag 12:00 - 20:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Fokker129 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We ( 2 personen) waren met lunchtijd bij het Prins Mauritshuis, en het grote terras was voor driekwart gevuld. De bediening was vriendelijk en alert. De kaart biedt veel keuze; in aanmerking genomen dat het de lunchkaart was. We bestelden een pilsje en tomatensoep ( heel goed), en later een spekpannenkoek. De tweede spekpannenkoek was beter ( = dunner, beter doorgebakken) dan de eerste, maar verder van goede kwaliteit. De pannenkoeken kwamen op flink warme borden. Op de kaart staat dat er ook Blokzijls leidingwater wordt geserveerd, prijs per glas of per karaf 0 Euro. Gratis water en warme borden scoren bij mij altijd een puntje extra voor service. We besloten met een ( prima) dubbele espresso.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Naar aanleiding van het Preuvenement op 26 juni in Blokzijl een Bed&Breakfast geboekt en op zaterdag avond een tafel gereserveerd bij restaurant Prins Mauritshuis. Hartelijke ontvangst en we kregen een leuk raamtafeltje, je merkt dat de bediening is ingesteld op drukte en het was ook helemaal vol. Na een blik op de menukaart keuze voor de kalfszwezerik voor mijn man en de gerookte warme zalm voor mij, beide lekker ik vond persoonlijk de zalm te groot en de rooksmaak erg overheersend maar een prima begin van ons diner. Vervolgens keuze voor snoekbaars filet in kreeften saus en mijn man de runderbavette met champignons, beide gerechten lekker en op smaak, moet wel zeggen dat de porties ruim zijn. Hierbij een fles spa rood en witte en rode wijn, we hebben een plezierige avond gehad in Blokzijl en ook de zondag die erop volgde met het preuvenement kan ik iedereen aanraden! Wij komen graag volgend jaar weer terug.
Tao D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Wij komen hier regelmatig, omdat deze twee ondernemers, de definitie zijn, van gastheerschap gemengd met passie voor het vak en liefdevolle omgang met je gasten. Dat aangevuld met een mooie omgeving, super uitzicht en heerlijk eten, is het MAXIMUM, wat jij kunt verwachten in de Horeca, daarom in totaliteit 100 punten! Wij blijven komen Annemarie en Alko
Patrick U.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Snelle lunch: mosterdsoep met prei en komkommer. Combinatie werkt goed, maar als geheel toch wat lafjes naar mijn smaak. Veel room ook. Locatie aan het water is mooi (binnen heb ik het niet gezien). Voor een soepje en een drankje drie verschillende serveersters zien is wel wat overdreven.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Vrijdagavond met z'n vijven gegeten bij Prins Mauritshuis. Geweldig mooie locatie om te eten. Gekozen vooraf voor de carpaccio en de champignons. Het eten was perfect, goed op smaak, vers, goed warm, mooie keuze op de kaart. Voor het hoofd gerecht gekozen voor het vlees van de chef, een mooie kalfsribeye, varkenshaas en de gamba's. Ook hier weer genoten van het goed bereiden eten. Als nagerecht gekozen voor het boerenijs en ijs van de kaart. Eten zeer goed, entourage ook. Echter het opdienen van de gerechten was rommelig. Lang moeten wachten op het voorgerecht terwijl het niet druk was. Waarom wordt er niet een stokbrood geserveerd? Dit dood de tijd en zorgt ervoor dat een gast tevreden blijft. Dit stokbrood werd overigens wel uitgeserveerd bij het voorgerecht. Ook bij het hoofdgerecht moesten we vragen om extra bestek, extra patat was geen probleem, maar werd vervolgens pas gebracht na vragen en helaas pas nadat het hoofdgerecht al op was.. het nagerecht werd in twee gedeeltes geserveerd, het boerenijs kwam eerst en daarna het andere ijs van de kaart. Ook na vragen, met als excuus dat dit uit de keuken kwam en het andere uit de vriezer? ? Jammer, we moesten toch dik 200 euro betalen en daar verwacht je ook voor dat je als gast niet zo'n rommelige organisatie krijgt. Overigens nog een speciale vermelding voor de mannelijke bediening, die was zeer attent en vriendelijk. Conclusie: eten en entourage super. Organisatie van de keuken of bediening beneden pijl, jammer anders is het bijna volmaakt.
Lars S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Super, het was heerlijk weer dus lekker op het terras gegeten. Vriendelijk personeel en heerlijk gegeten. De verse vis is een aanrader. Lekker wijntje en tapbiertje erbij.
# genieten!
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
In dit gelegenheid heben we heerlijk koffie gedronken.Er was een hartelijke ontvangst.Echt super te noemen.Er was voldoende keuze op de kaart.We hebben gekozen voor koffie met Blokzijler brok.Zeker de moeite waard gezien de notering in de terras top 100(plaats 15)Deze gelegenheid is voor een ieder aan te bevelen.
Dipappi .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Met 13 personen gegeten op de 13e in het Prins Mauritshuis i.v.m. een jubileum. Een prachtige plek aan de haven van Blokzijl en een eigenaar die je het volledig naar de zin maakt. Hij speelt in op de wensen van de groep, maakt foto's, zoekt de muziek op die gevraagd wordt en dat alles spontaan, zonder opdringerig te worden. Het maakte de avond hierdoor extra gezellig. Het eten was bijzondergoed, een goede huiswijn en een grand dessert waar je u tegen zegt met zelfgemaakte tiramisu. Een geweldige avond en zeer aan te bevelen! Wij komen hier zeker weer terug!
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Op een mooie locatie gelegen aan het water! Altijd fijn om hier te dineren. Deze keer was het een heerlijke zeebaars. Prettige bediening. Een aanrader!
Cor-B .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten in het restaurant Prins Mauritshuis op een mooie plek in Blokzijl. De ambiance in het restaurant is prettig en ontspannen.

Een mooi verse kalfsmuis met tonijnmayonaise en rucola en een runder carpaccio als voorgerecht. Goede portionering, vers, smakelijk en op de juiste temperatuur. Dat was een mooi begin van de avond.

Als hoofdgerecht gebakken gepelde gamba's met een saus van knoflook en bieslook met frietjes en een salade. Allereerst mooi opgemaakt. De garnalen in de saus in een pannetje op een mooi azur kleurig bord, alsof het zo uit zee kwam. Echt aandacht besteedt aan de opmaak. De smaak deed er niet voor onder. De heerlijke zachte knoflook smaak gaf de lekkere gamba's nog een extra versiering mee. Frietjes en salade gewoon goed en smaakvol.

We sloten af met een heerlijke tiramisu. Op eigen wijze gemaakt. Mooi, origineel en lekker en terwijl het begrip Tiramisu volledig recht aan gedaan werd.

Dit restaurant heeft vast een kok die met passie kookt.

Kortom: goede plek om voor om te rijden.
Gerritenwendy .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Gegeten op een hele warme dag. We zaten buiten op een terras waar het ontzettend druk was. Toch kon de bediening het goed aan en waren ze ook nog in voor een dolletje. We hadden beide een ribeye. Was allemaal lekker en goed
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
We konden deze avond eten op het verwarmde terras. Voorheen was dit een à la carte restaurant met een apart gedeelte voor plate service. Die scheiding is er nog wel maar alle gerechten staan nu op één kaart. Goede keuze met ook een vis- en vleesgerecht van de dag en een goed vegetarisch hoofdgerecht. We kozen voor een voor- en een hoofdgerecht en deze waren prima van kwaliteit. Rode en witte huiswijn zijn goed. Service is prima verzorgd en attent. Goede verhouding tussen prijs en kwaliteit.
Wikibreda .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Perfect gegeten op een toplocatie. Mosterdsoep subliem. Nagerecht in de vorm van ijsplateau. Zeer correcte goede bediening, die perfect aanvoelt wat gastheerschap inhoudt
Bonsing .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten vielen met de neus in de boter een grandioos optreden van Rene Shuman en Angel Eyes leuke muziek van jaren geleden. Eten was perfect, personeel zeer klantgericht en vriendelijk, voor ons zeker een plek om nog eens terug te gaan. Schitterend uitzicht op de kolk van Blokzijl, mooi terras met heaters, zodat wij tot laat op de avond heerlijk buiten konden zitten. Hier is een ondernemer met zijn team aan het werk welke weet hoe hij zijn gasten moet vermaken.
Siska10 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Slecht geluncht en onprofessionele bediening. Een dun pannenkoekje met een zakje stroop voor € 6,- gaat helemaal nergens over. Op deze manier werkt de horeca zichzelf nog dieper in de nesten.
Ook de tosti was niet bijzonder, de broodjes daarentegen wel lekker.
Het eten kwam eerst op tafel en pas 5 minuten later het bestek, waarbij ook nog een lepel voor de soep werd vergeten. Het is een leuk plekje om te zitten maar wij komen er niet meer. Veel te duur voor hetgeen wordt geserveerd. Met uitzondering van de uitstekende koffie!
HSon .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Zeer goed gegeten, ook de vegetariërs onder ons, en dat tref je niet vaak. De koks weten smaken goed en subtiel te combineren.
De huiswijn, een Merlot, was goed.
We kregen ook een karaf kraanwater op tafel.
De bediening was zeer vriendelijk, maar liet kleine steekjes vallen die daarna dan wel weer keurig werden "opgehaald"
Het hoofdgerecht liet wat te lang op zich wachten, waarschijnlijk ook omdat het restaurant helemaal vol zat.
Het restaurant, gevestigd in een mooi oud pand, en keurig onderhouden, ligt op een prachtige lokatie, direct aan de kolk van Blokzijl. Het grand-cafe is zeer relaxed, het restaurant gedeelte iets formeler, en achterin, waar de ramen te hoog zijn om naar buiten te kunnen kijken, oogt het een beetje saai.
Strook D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Fantastische kerst gehad. Alles was top voor elkaar. Gezellige sfeer en heerlijk gegeten. Ondanks dat de hele zaak vol zat een voortreffelijke bediening.
Klaas L.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Vorige week heerlijk met vrienden ge-'chill-lunched' op lounge-bankjes van dit prima restaurant. Met zicht op zonovergoten haventje van Blokzijl, onder het spreekwoordelijke genot van een prima prosecco rosé en dito lunchgerechten. Met name de tonijn-salade is een aanrader !
Hummel .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Heerlijk gegeten. Kaart is zeer uitgebreid.
Bediening is vriendelijk en vlot.
Een aanrader voor een ieder die lekker en niet al te duur uit eten wil.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Het hoofdgerecht liet erg lang op zich wachten. Toen ik vroeg of het al onderweg was, kreeg ik alleen een excuus dat er ook een buffet elders in het restaurant was. Wel vriendelijke bediening, maar we kregen niet echt de indruk van een warm welkom.
Het eten was lekker, maar niks spannends. Saaie kaart.
De op de website genoemde wijn automaat detoneert enorm in het interieur en hoort niet thuis waar hij nu staat.
Een 6,5