Café-restaurant Ponderosa

6,4
Erg duur
Tanny V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We hadden een familie bijeenkomst met een warm en koud buffet.
Het warme bestond uit bitterballen en verder wat salade met heel miniem wat garnituur. Ik vond het een aanfluiting. Eerst dacht ik dat dit het voorafje was, maar later bleek dat we het hiet mee moesten doen. Jammer. De ambiance was prima, maar dit kan ik niemend aanraden.
Greven20 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met vier personen a la carte gegeten bij de Ponderosa in Assen. Toen ik de uitnodiging kreeg kreeg ik visioenen van cowboylaarzen, stetson's en dus een jaren 60 Bonanzagevoel. Maar alles verandert dus ook dit restaurant. Aan de ene kant oubollig hout en kleden op de vloer en aan de andere kant een mooie aluminium schuifpui naar het terras.
Op het terras een drankje en wat olijfjes en chorizo met brood.
Binnen gegeten kwaliteit van de voorgerechten was redelijk. Maar zijn Gamba's nu garnalen of kleine kreeftjes in ieder geval 10 potigen, het blijft een mogelijk twistpunt.
Schol en zalm goed gegaard, varkenshaasjes prima. Leuke groenten en zelfs wat polenta.
Desserts vrij traditioneel maar goed gemaakt.
Bediening vriendelijk en oog voor de klant. Als het heel gezellig is of een gezelschap iets te vieren heeft gaat de baas muziek maken, dat is in ieder geval niet mijn hobby vooral als het volume te hoog staat.
Ilona W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De uitstraling van het restaurant vond ik nogal gedateerd. Donker, stoffige klederdrachtpoppen, geur van vocht.
Bediening was vriendelijk en attent.
De bestelde "Droge witte wijn" en de " fruitige witte wijn", waren exact dezelfde.
Het brood met kruidenboter was erg lekker. Warm en vers brood, goede boter.
De carpaccio als voorgerecht werd overheerst door gesnipperde rauwe ui en er zat iets onduidelijks bij. Tofu? Mozzarella? Daarbij was de carpaccio her en der nog bevroren.

De calamares hadden een te dik beslag, waardoor je meer beslag proefde dan inktvis.

De Roemeense schotel, wat een specialiteit moest zijn, was erg matig. Lapje spek was ronduit vies: rubberachtig en ongelooflijk taai. Het gevulde druivenblad was erg nat en het gehakt dreef eruit, Het koteletje en het gehaktballetje waren lekker, maar de gehaktballetjes in tomatensaus leken regelrecht uit blik.

De salade erbij was èrg matig. Wat sla die niet al te vers was, hardgekookt en groenig ei......

Bij het kindermenu was de kipfilet veel te gekruid. Kind kreeg het echt niet weg. De friet was goed.

De vruchtencoupe als dessert, was zó triest: 3 bolletjes ijs (met van die stukjes waterijs ertussen, niet mooi egaal roomijs), met welgeteld 6 flintertjes fruit.

Leuk was, dat de kinderen konden midgetgolfen.

Niet leuk was de slecht kwaliteit van het eten en de prijs die we dasrvoor mkesten betalen.
Lang geleden dat ik zó slecht heb gegeten :(
Ester D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ontvangst prima.
Rustige sfeer.
Tournedos en lam gegeten. Was heerlijk. Bediening gaf goede en duidelijke uitleg over de kaart en kwam regelmatig (niet te vaak) vragen of alles naar wens was. Vriendelijk dus. We hoefden niet lang op het eten te wachten.
Ellen J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
De verjaardag van mijn moeder hebben we met familie in de Ponderosa gevierd. Voor ons allen was het een geweldige verjaardag. De medewerkers waren allemaal erg vriendelijk. Na iets gedronken te hebben en een lekker gebakje gingen we midgetgolf spelen. Voor de kinderen en ook voor mijn moeder was dit enorm leuk om te doen. Hierna hebben we met elkaar heerlijk gegeten. We konden kiezen uit allerlei heerlijk bereide gerechten. Voor de kinderen was er van alles en ook de volwassenen hebben heerlijk gegeten. Vlak voor we weggingen speelde George, de eigenaar muziek, wat een leuke afsluiting voor ons was en veel sfeer brengt. Voldaan zijn we weer naar huis gegaan. Mijn moeder heeft een onvergetelijke verjaardag gehad.
Bedank!
JdeKooij .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Ik snap echt niks van de positieve recensies. We namen beiden het dagmenu: dan verwacht je dat je redelijk 'safe' zit. Begon met een uiensoep die de kwaliteit van een gemiddeld bedrijfsrestaurant niet ontstijgt.

Vervolgens moesten we heeeel lang wachten. Terwijl het toch echt niet zo druk was. De restaurateur zag ons ook niet zitten: zat vaak aan de bar met de rug naar het eetpubliek. Maar uiteindelijk: het hoofdgerecht. Wat meeste opviel: vlees was veel te zout en de puree was volstrekt zoutloos. Je mag toch verwachten dat de kok eerst proeft voordat hij opdient?

Afsluiten met ijs: leek rechtstreeks afkomstig uit de supermarkt en werd te hard opgediend. Vandaag maar geen fooi...
H_B .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
We waren met 4 volwassenen en 3 kinderen. De eigenaar kwam met de kaart bij ons met de mededeling dat we maar het dagmenu moesten kiezen. Hij zou dan wat extra kip erbij opleggen voor de kinderen. Een erg klantvriendelijke oplossing leek ons. We hebben de kaart verder niet bekeken om ons verder te laten verrassen. Het voorgerecht was soep met brood, best lekker. Als hoofdgerecht kregen we een schaal met vlees, 1 klein schaaltje aardappelen en wat sla met saus. We zijn geen van allen echt grote eters, maar het was behoorlijk karig. De kinderen kregen 1 klein schaaltje patat en 3 schoteltjes, deze hebben we nog katen bijvullen. Het eten smaakte goed, verder niet echt bijzonder. Als toetje kregen we een klein ijsje en de kinderen kregen ook een schaaltje ijs. Alleen de rekening was een domper € 168,- met name het 3x rekenen van 12,75 voor een kindermenu, terwijl ze alleen wat patat met een ijsje hadden gehad. Het vlees was zeker niet voldoende om ook de kinderen (3, 4 en 5 jaar) te laten mee-eten. De eigenaar vond toen we hem hierop aanspraken dat we ongelijk hadden, vooral omdat hij de patat ook nog had aangevuld. Kwaliteit van het eten was goed maar de prijs/kwaliteit verhouding was ver onder de maat
Bert-Geertje .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
De oorspronkelijke eigenaar is terug en hoe! Eten geweldig, bediening perfect, sfeer gezellig. Vooral het voorgerecht was verrassend met de kaviaar salade, echt een aanrader! De smaken van de gerechten waren allemaal op elkaar afgesteld.
Allen de inrichting van het restaurant is wat gedateerd, maar het is er prima schoon. Het is maar een detail, want al het andere maakt dat kleinste minpuntje ruimschoots goed.

De slogan dat een diner bij Ponderosa een avondje uit is is gewoon de waarheid. Pas na ruim 2 uur dineren zijn we met bolle buiken naar huis gerold. Zeker voor herhaling vatbaar.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Als je ooit de gelegenheid krijgt om in het Asser Bos te eten, ga dan naar Ponderosa. Bij mooi weer is dit 1 van de mooiste buitenlocaties in Nederland om te gaan eten. je waant je niet in Nederland. De Roemeense eigenaar en de rest van het personeel is erg vriendelijk en het eten is ook nog een goed. De prijzen zijn bovendien laag
Jannekeoostra .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Heerlijk gegeten en gedronken.
Vriendelijke bediening. Aardige eigenaar en kok.
Het was mooi weer dus konden we buiten zitten en genieten van de rust in de prachtige tuin. Het is een plekje midden in het bos maar toch vlakbij het centrum. Ideaal.
Ook een mooie plek om je verjaardag te vieren. Je kan prijsafspraken maken voor hapjes en drankjes p.p.
Regelmatig wordt er gemusiceerd, ook op verzoek bij groepen.