Cafe-Restaurant Polder

Duur
Lang
Jorinde H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Op een woensdag gegeten en het zat aardig vol om een uur of zeven. Helaas voor ons was het al met al teleurstellend. De locatie, sfeer en ambiance zijn goed alleen op de rest valt zeker een en ander af te dingen. Hopelijk zijn dit kinderziektes want het restaurant is op deze plek nog niet zo lang open. De akoestiek, verlichting (fel) en muziek vond ik storend. Het eten leek "voor studenten, door studenten". De Fazant (voorgerecht) was koud en droog. De wildsoep was prima en origineel. De hamburger was apart met zuurkool alleen de vegetarische taart met wortel en zoete aardappel was vreselijk. Moddervet bladerdeeg (twee pre-fab(?) flappen) gevuld met vettige wortelen en aardappelen, er lag wat peterselie naast en dat was het. De frieten waren op zich lekker alleen brem en brem zout. Na onze klacht over het eten, stonden desalniettemin de koffie en thee gewoon op de rekening en keek niemand op of om toen we de zaak verlieten. Zonde van onze tijd en geld dit uitje.
Anka S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgelopen vrijdag voor het eerst gegeten bij Polder! Wat een geweldige locatie, zeker met goed weer. Lekker buiten gezeten terwijl de kinderen overal rondscharrelden. Eten was prima maar op één of andere manier ging er in de bediening iets flink mis. We waren er om half zes en om half acht hadden we ons eten nog niet. De gerechten van de kids kwamen later dan de gerechten van de volwassenen en geen enkel bestelling van de drankjes ging in één keer goed. Gelet op de recensies is het een uitzondering... Laten we het hopen want we zouden graag nog eens langs komen.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met zijn vijven, tennisclubje, buiten gegeten . Vooraf, groentekroketjes, bitterballen en calamares. Hoofdgerechten, hoenderbout met rosevalaardappeltjes en kabeljauw.
Rode valencia en witte sauvignon blanmc. Smakelijke cheesecake. Prima!
Joris R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Polder, in een loods op het science park, heel leuk gemaakt, relaxte plek, ruim opgezet, vrij veel studenten, weinig pretenties. We hadden wat snacks uit de friteuse (stokviskroketjes, garnalenkroketjes, bitrerballen) als voorafje, ook wel eens lekker... Daarna een redelijke Angus burger met knapperige frites. Tafelgenoot had de daghap, runderstoof, naar tevredenheid. Fijne zaak voor gezellige maaltijd.
Milco D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Ik beland hier regelmatig (de recensie betreft dus alle bezoeken). Een prettige plek om te borrelen en te eten. Fijne, ongedwongen ambiance en een gemêleerd publiek. Vriendelijke, attente bediening. Goede grote frieten, de Angusburger is o.a. een aanrader. Verse ingrediënten, goed bereid, niveau eetcafé+ (een 9 binnen deze groep). In de zomer is er een ruim terras.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het ziet er bijzonder uit zo'n hangar, maar ze hebben geprobeerd er iets leuks van te maken. Open haardje, wat banken om in te hangen.

Wij kwamen hier op vrijdagmiddag om een biertje te doen. De zaak was voor een kwart gevuld, maar we konden nergens plaatsnemen omdat op alle vrije tafels een bordje met 'gereserveerd' stond. Maar aangezien wij slecht een biertje wilden doen, vroegen vanaf hoe laat de tafels gereserveerd waren. Dat bleek pas va. 1900/2000. Het zou m.i. handiger zijn als ze bordjes zouden plaatsen met 'gereserveerd om 19:30'.

Uiteindelijk kwamen we wat vrienden tegen en was het gezellig en besloten we toch te blijven eten. Dit aan de bediening gevraagd en ze hebben wat heen en weer proberen te schuiven zodat wij konden blijven zitten. Erg attent en vriendelijk.

Ik heb de lasagne gehad en smaakte erg goed. Zeker een leuke plek om terug te komen als ik weer op de UvA ben.
Jaspert175 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Eet hier regelmatig, prettige losse sfeer, hangar is misschien niet ieders ding, maar ik vind het bijdragen aan de sfeer.
Bijzonder fijn terras, met wat geluk scharrelen er eenden, ganzen en andere vogels om je heen.
Personeel vriendelijk, zorgzaam en flexibel.
Eten prima, mijn favorieten zijn de burgers, salades en de (dag)soepen.
Harrie- .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Altijd fijn eten bij Polder. Ondanks dat het vaak druk is proberen ze altijd een tafeltje te regelen, vriendelijke, no-nonsens bediening. Kleine maar smaakvolle kaart. Goede porties, vriendelijke prijzen, lekkere wijn en goed bier te krijgen. Mijn kinderen komen hier ook graag.
Prijs kwaliteit meer dan in orde.
Philo H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Nu al een paar keer terecht gekomen met mijn kinderen voor een snelle hap. En dit is precies waar Polder voor mij in uitblinkt: ze fietsen binnen zeer korte tijd een paar pannenkoeken en hamburgers in elkaar. En de bediening is daarbij zeer attent en lijkt door te hebben dat mijn kinderen al redelijk gaar zijn en snel een hapje willen eten. Als het eten dan binnen korte tijd op tafels staat, is mijn hamburger ook nog eens erg lekker.
Ook een geweldige plek om in de zomer op het terras te zitten met wat drinken en een goeie hoeveelheid bittergarnituur!
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Tja restaurant Polder, goed terras aan 2 kanten. Dus vooral met mooi weer eten wij daar wel eens. Eten is best goed, bediening fris en fruitig en aardig. Binnen eten is bijna niet te doen als het druk is. Of het is te warm of te koud en dan dat lawaai, verschrikkelijk. Maar vooral die lallende luidruchtige en vooral rokende studenten vind ik erg storend op het terras. Wellicht word ik wat te oud voor dit soort dingen.
Daphie .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Zonder reservering op vrijdagavond binnen komen lopen en we mochten op het terras plaatsnemen. Het duurde even voordat er iemand kwam en daarna ging leek het alsof ze onze drankjes vergeten waren, tot plots twee jongens tegelijk met onze bestelling aan kwamen lopen. Niet zo goed gecommuniceerd blijkbaar. Het werd al snel kouder en gelukkig mochten we binnen een hapje eten. Ik nam de tomatenrisotto met heekfilet, mijn tafelgenoot een wild zwijnstoof met pasta. De vis was erg lekker, mooi op de huid gebakken, maar de rijst leek meer een papje met tomatenpuree dan een mooie risotto. De stoof was lekker en goed op smaak gebracht, maar er de verhouding pasta-vlees was een beetje scheef, er zat veel pasta bij tegenover niet zo veel vlees. We hadden ook onze twijfels over het vlees, het smaakte verdacht veel naar rundvlees. We waren er alleen voor een hoofdgerechtje, volgende keer zullen we lekker in de zon op het terras gaan zitten!
Angela .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Ik eet hier regelmatig. Het is een fijne locatie op sciencepark en ze serveren makkelijk en lekker eten. Vooral de angusburger is mijn favoriet maar ook het broodje pastrami met zuurkool is een aanrader. Als er zelfgemaakte ravioli op de kaart staat dan kies ik hier meestal voor, ze zijn er erg goed in. De bediening is fijn, vlotte mensen en amicaal in de omgang. Je krijgt als je zit snel water en brood op je tafel, dit vind ik erg fijn. Het restaurant zit in een soort hangar. Dit zorgt wel voor slechte isolering, het is er in de winter snel koud en het is moeilijk elkaar te verstaan. Op een of andere manier wordt het erg lawaaierig als er veel mensen zitten, het geluid weerkaatst enorm.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Alhoewel de speltsalade niet heel bijzonder was, waren de garnalen kroketten zeer goed van smaak. Helaas wel een beetje duur voor bijna 9 euro voor 3 kleine kroketten.
De longhaas, een soort steak, was niks om over te klagen met bijzonder lekkere root vegetables en topsaus.
Maar de ware reden waarom je naar dit restaurant zou moeten gaan zijn de deserts. Chocolatebomb, amandel-perentaart en filodeegtaartje allemaal top en als je niet kan kiezen dan bestel je ze gewoon alledrie :)
Qua locatie is het eens wat anders dan andere restaurants en dat maakt het juist leuk. Met uitzicht op de universiteiten van Amsterdam.
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Gegeten met 2 personen bij polder,
jammer genoeg een teleurstelling de angus-burger helemaal doorbakken (droog)
op een half afgebakken ciabatta broodje.
de salade erg simpel groffe croutons smakeloos en de sla erg grof geplukt.

Johanv1 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Alhoewel ik het decor niet bijzonder vind kom ik graag in polder. De mensen zijn aardig, attent en denken met je mee. Het eten is goed, niet bijzonder verrassend, maar proeft vers en is met zorg bereid. Laatste bezoek was het erg druk en leek de jongen die onze tafel bediende het niet onder controle te hebben. Dit leidde tot vergeten bestellingen, een wat verdedigende opstelling. We zien het door de vingers omdat we altijd goed geholpen worden.
Tester-capelle .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Prima eten voor die prijs! Eerlijke en mooi bereide gerechten. De kaart is weliswaar wat beperkt in keuze, maar de puurheid en authenticiteit maken een hoop goed. De garnalenkroketjes zijn heerlijk en de Angusburger de moeite waard. Het enige minpuntje was de chocoperentaart met honingtijmijs. De taart was wat droog en peerloos. Nu nog hopen da de boerderij weer betrokken kan worden in plaats van het wat sfeerloze noodgebouw.
Planteneter .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Deze recensie is voor (en door) de vegetariër:
Als voorgerecht nam ik de courgette/auberginesoep. Een rijkelijk gevulde kom, of misschien moet ik zeggen: schaal. De soep was dik en romig en vol van smaak. Machtig ook. Lekkere verse dikke plakken donker brood erbij. Gesmuld dus. Daarna zat ik eigenlijk al vol.

Maar goed, toen kwam het hoofdgerecht: een filodeegtaartje met gele biet, walnoten en blauwe kaas. Het zag er verzorgd uit. Je krijgt echt een volmaakt taartje met krullen op je bord. Een plaatje om te zien. De smaak kan ik niet anders omschrijven als "hemels". Zo puur en zo smaakvol. Ik heb echt ontzettend lekker gegeten.

Mijn ervaring is dat "gewone" restaurants nooit goed raad weten met vegetariërs. Hier krijg je iets bijzonders, wat je thuis niet ff snel op tafel zet. En wat ik ook belangrijk vind: alle ingrediënten voor een volwaardige maaltijd zaten erin.

Dit is de 4e keer dat ik hier eet. De akoestiek is nog steeds klote. De bediening is vriendelijk. Het eten is telkens top!
ToosjeDeen .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Gisteren gegeten bij Polder. Leuke plek, fijn om er buiten te eten. Bediening is aardig, maar lijkt weinig ter zake kundig. Heerlijke salade met makreel en zalm, aanrader. Biefstuk met ??? Niet goed. Vlees wel ok, maar geserveerd met een bruine drap die niet smaakt.
Koen G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Leuke, hippe plek om te eten. Soort vliegtuighangar. Echter, echter ... het eten is van een oud-Hollandse flutkwaliteit. Ik bestelde een Angus-burger. Werd niet gevraagd naar de cuisson, je krijgt hem gewoon flink doorbakken terwijl je een mooi stukje rundergehakt medium-rare toch echt het lekkerst is. Smaak was op zich niet slecht. Ik vroeg er sugarsnaps bij waarna ik een bakje grijsgroene doorgekookte sperziebonen kreeg. Dit zei geen sugarsnaps, zei ik? Oh, echt waar niet? zei de ober. Na wat overleg toch bakje met sugarsnaps gekregen, net zo grijsgroen doorgekookt. (Al dente, anyone? Misschien een stoomoventje koken?) De sugarsnaps waren niet getopt en niet van hun taaie draad ontdaan. Na tien sugarsnaps kauwen zit je met een mond vieze onverteerbare draden. Dan maar teruggespuugd in het bakje. Vriendelijk mijn beklag gedaan waarna we koffie aangeboden kregen waar we nog wel een keer achterna moesten. Deed vaag aan capuccino denken. Daarna nog een paar frietjes van het bord van mijn zoon gesnoept: zagen er prachtig uit, echter volstrekt smakeloos net als de mayo. Nee, dit is een restaurant dat zelf de allersimpelste kennis en vaardigheden ontbeert. Gelukkig voor hen bestaan er nog verrassend veel mensen met niet-functionerende smaakpapillen. Geen onvriendelijke mensen trouwens, dat dan weer wel...
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Het blijft een enorm fijne plek om eens relaxt te lunchen. We nemen onze kleine dochter altijd mee en worden uiterst vriendelijk geholpen als we haar eten willen opwarmen. Heel fijn!

Het eten is altijd net even anders, niet standaard, maar altijd vers en enorm smaakvol. Of je nu een broodje neemt, de huisgemaakte soep of een salade. Alles is net zo lekker!

Wij komen hier heel regelmatig en zijn nooit teleurgesteld!