Cafe-Restaurant Polder

Zaterdag en Zondag 10:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Cafe-Restaurant Polder

j B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Ongedwongen sfeer, vriendelijke informele ontvangst..De kaart lijkt in eerste instantie niet verrassend, maar als je verder leest is dat zeker wel zo.Dagschotel genomen, herten stofpotje met spruitenstampot en stoofpeertje, 2xscholfilet op rissotto van zeekraal en een entrecote.
Goede porties en lekker op smaak al had de schol wat meer gekruid gemogen. Op het tableau vd dagschotel stond stoofpeertjes maar het was er jammer genoeg maar 1,gezien de smaak had ik er nog wel een gelust.Prima rode wijn en lekkere koffie en nagerecht.
Jorinde H.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Super lekker gegeten, boterzachte kabeljauw (dagmenu) en heilbot. Na een slechte recensie van mij, nu al weer 2x fantastisch lekker gegeten. Bediening was snel en leuk. Prijs / kwaliteitverhouding en de wijnen zijn helemaal in orde. We waren € 71,- kwijt voor 6 perfecte wijntjes, 1 voorgerecht (garnalenkroketjes, nog nooit zo lekker beleefd) en 2 hoofdgerechten met vis. We komen graag terug. Tip: de Urban Camping zit vlakbij en is leuk voor een kleine after diner wandeling.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Leuke locatie, prettige bediening. Ikzelf at de dag-special, roodbaars met venkel en garnalensaus. Lekker! De rest was ook tevreden, al had er bij de kaasfondue wat meer groenten gemogen (nu alleen veel brood en een kleine groene salade) en het broodje van de burger was te dik/zwaar brood. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Astrid A.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Wij komen hier geregeld; prachtige zaak op een gave locatie, fijne bediening, lekkere wijn. De kaasfondue is een aanrader!
Daniël D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Café-Restaurant Polder ligt aan de rand van het Science Park. Een ideale plek voor een zakelijke etentje in Amsterdam. U kunt er lunchen en dineren. Er is voldoende parkeergelegenheid in de buurt. Parkeren is (nog) gratis. Het personeel is doorgaans vriendelijk en behulpzaam. Soms is het wat lang wachten op de bestelling. Het eten is doorgaans smakelijk. Prijs en kwaliteit staan zeker in verhouding met elkaar. Het broodje met geitenkaas, spinazie en paddenstoelen is zeker een aanrader. Er zijn nisjes en kamers voor kleine groepen om te vergaderen. Polder is ook een plek om te bezoeken met jonge kinderen. Er zijn kinderstoelen en er is speelgoed. Buiten is er een terras.
Meip W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Op aanraden van de overigens zeer aardige (net niet té bijdehand) ober het zuur vlees gekozen. Na een aantal happen voelde ik het veeeel te zure vlees bijna door mijn maagvlies heen branden. Nu hoefden we niet veel te eten en hebben we mes en.vork neergelegd. We hebben melding gemaakt van het feit dat het eigenlijk oneetbaar was en daardoor kregen we gratis koffie, terwijl het gerecht absoluut niet in rekening gebracht had mogen worden!
Jorinde H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Op een woensdag gegeten en het zat aardig vol om een uur of zeven. Helaas voor ons was het al met al teleurstellend. De locatie, sfeer en ambiance zijn goed alleen op de rest valt zeker een en ander af te dingen. Hopelijk zijn dit kinderziektes want het restaurant is op deze plek nog niet zo lang open. De akoestiek, verlichting (fel) en muziek vond ik storend. Het eten leek "voor studenten, door studenten". De Fazant (voorgerecht) was koud en droog. De wildsoep was prima en origineel. De hamburger was apart met zuurkool alleen de vegetarische taart met wortel en zoete aardappel was vreselijk. Moddervet bladerdeeg (twee pre-fab(?) flappen) gevuld met vettige wortelen en aardappelen, er lag wat peterselie naast en dat was het. De frieten waren op zich lekker alleen brem en brem zout. Na onze klacht over het eten, stonden desalniettemin de koffie en thee gewoon op de rekening en keek niemand op of om toen we de zaak verlieten. Zonde van onze tijd en geld dit uitje.
Anka S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgelopen vrijdag voor het eerst gegeten bij Polder! Wat een geweldige locatie, zeker met goed weer. Lekker buiten gezeten terwijl de kinderen overal rondscharrelden. Eten was prima maar op één of andere manier ging er in de bediening iets flink mis. We waren er om half zes en om half acht hadden we ons eten nog niet. De gerechten van de kids kwamen later dan de gerechten van de volwassenen en geen enkel bestelling van de drankjes ging in één keer goed. Gelet op de recensies is het een uitzondering... Laten we het hopen want we zouden graag nog eens langs komen.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met zijn vijven, tennisclubje, buiten gegeten . Vooraf, groentekroketjes, bitterballen en calamares. Hoofdgerechten, hoenderbout met rosevalaardappeltjes en kabeljauw.
Rode valencia en witte sauvignon blanmc. Smakelijke cheesecake. Prima!
Joris R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Polder, in een loods op het science park, heel leuk gemaakt, relaxte plek, ruim opgezet, vrij veel studenten, weinig pretenties. We hadden wat snacks uit de friteuse (stokviskroketjes, garnalenkroketjes, bitrerballen) als voorafje, ook wel eens lekker... Daarna een redelijke Angus burger met knapperige frites. Tafelgenoot had de daghap, runderstoof, naar tevredenheid. Fijne zaak voor gezellige maaltijd.
Milco D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Ik beland hier regelmatig (de recensie betreft dus alle bezoeken). Een prettige plek om te borrelen en te eten. Fijne, ongedwongen ambiance en een gemêleerd publiek. Vriendelijke, attente bediening. Goede grote frieten, de Angusburger is o.a. een aanrader. Verse ingrediënten, goed bereid, niveau eetcafé+ (een 9 binnen deze groep). In de zomer is er een ruim terras.
galois .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het ziet er bijzonder uit zo'n hangar, maar ze hebben geprobeerd er iets leuks van te maken. Open haardje, wat banken om in te hangen.

Wij kwamen hier op vrijdagmiddag om een biertje te doen. De zaak was voor een kwart gevuld, maar we konden nergens plaatsnemen omdat op alle vrije tafels een bordje met 'gereserveerd' stond. Maar aangezien wij slecht een biertje wilden doen, vroegen vanaf hoe laat de tafels gereserveerd waren. Dat bleek pas va. 1900/2000. Het zou m.i. handiger zijn als ze bordjes zouden plaatsen met 'gereserveerd om 19:30'.

Uiteindelijk kwamen we wat vrienden tegen en was het gezellig en besloten we toch te blijven eten. Dit aan de bediening gevraagd en ze hebben wat heen en weer proberen te schuiven zodat wij konden blijven zitten. Erg attent en vriendelijk.

Ik heb de lasagne gehad en smaakte erg goed. Zeker een leuke plek om terug te komen als ik weer op de UvA ben.
Jaspert175 S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Eet hier regelmatig, prettige losse sfeer, hangar is misschien niet ieders ding, maar ik vind het bijdragen aan de sfeer.
Bijzonder fijn terras, met wat geluk scharrelen er eenden, ganzen en andere vogels om je heen.
Personeel vriendelijk, zorgzaam en flexibel.
Eten prima, mijn favorieten zijn de burgers, salades en de (dag)soepen.
Harrie- .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Altijd fijn eten bij Polder. Ondanks dat het vaak druk is proberen ze altijd een tafeltje te regelen, vriendelijke, no-nonsens bediening. Kleine maar smaakvolle kaart. Goede porties, vriendelijke prijzen, lekkere wijn en goed bier te krijgen. Mijn kinderen komen hier ook graag.
Prijs kwaliteit meer dan in orde.
Philo H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Nu al een paar keer terecht gekomen met mijn kinderen voor een snelle hap. En dit is precies waar Polder voor mij in uitblinkt: ze fietsen binnen zeer korte tijd een paar pannenkoeken en hamburgers in elkaar. En de bediening is daarbij zeer attent en lijkt door te hebben dat mijn kinderen al redelijk gaar zijn en snel een hapje willen eten. Als het eten dan binnen korte tijd op tafels staat, is mijn hamburger ook nog eens erg lekker.
Ook een geweldige plek om in de zomer op het terras te zitten met wat drinken en een goeie hoeveelheid bittergarnituur!
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Tja restaurant Polder, goed terras aan 2 kanten. Dus vooral met mooi weer eten wij daar wel eens. Eten is best goed, bediening fris en fruitig en aardig. Binnen eten is bijna niet te doen als het druk is. Of het is te warm of te koud en dan dat lawaai, verschrikkelijk. Maar vooral die lallende luidruchtige en vooral rokende studenten vind ik erg storend op het terras. Wellicht word ik wat te oud voor dit soort dingen.
daphie .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Zonder reservering op vrijdagavond binnen komen lopen en we mochten op het terras plaatsnemen. Het duurde even voordat er iemand kwam en daarna ging leek het alsof ze onze drankjes vergeten waren, tot plots twee jongens tegelijk met onze bestelling aan kwamen lopen. Niet zo goed gecommuniceerd blijkbaar. Het werd al snel kouder en gelukkig mochten we binnen een hapje eten. Ik nam de tomatenrisotto met heekfilet, mijn tafelgenoot een wild zwijnstoof met pasta. De vis was erg lekker, mooi op de huid gebakken, maar de rijst leek meer een papje met tomatenpuree dan een mooie risotto. De stoof was lekker en goed op smaak gebracht, maar er de verhouding pasta-vlees was een beetje scheef, er zat veel pasta bij tegenover niet zo veel vlees. We hadden ook onze twijfels over het vlees, het smaakte verdacht veel naar rundvlees. We waren er alleen voor een hoofdgerechtje, volgende keer zullen we lekker in de zon op het terras gaan zitten!
Angela .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Ik eet hier regelmatig. Het is een fijne locatie op sciencepark en ze serveren makkelijk en lekker eten. Vooral de angusburger is mijn favoriet maar ook het broodje pastrami met zuurkool is een aanrader. Als er zelfgemaakte ravioli op de kaart staat dan kies ik hier meestal voor, ze zijn er erg goed in. De bediening is fijn, vlotte mensen en amicaal in de omgang. Je krijgt als je zit snel water en brood op je tafel, dit vind ik erg fijn. Het restaurant zit in een soort hangar. Dit zorgt wel voor slechte isolering, het is er in de winter snel koud en het is moeilijk elkaar te verstaan. Op een of andere manier wordt het erg lawaaierig als er veel mensen zitten, het geluid weerkaatst enorm.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Alhoewel de speltsalade niet heel bijzonder was, waren de garnalen kroketten zeer goed van smaak. Helaas wel een beetje duur voor bijna 9 euro voor 3 kleine kroketten.
De longhaas, een soort steak, was niks om over te klagen met bijzonder lekkere root vegetables en topsaus.
Maar de ware reden waarom je naar dit restaurant zou moeten gaan zijn de deserts. Chocolatebomb, amandel-perentaart en filodeegtaartje allemaal top en als je niet kan kiezen dan bestel je ze gewoon alledrie :)
Qua locatie is het eens wat anders dan andere restaurants en dat maakt het juist leuk. Met uitzicht op de universiteiten van Amsterdam.
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Gegeten met 2 personen bij polder,
jammer genoeg een teleurstelling de angus-burger helemaal doorbakken (droog)
op een half afgebakken ciabatta broodje.
de salade erg simpel groffe croutons smakeloos en de sla erg grof geplukt.