Café Restaurant Piet de Gruyter

Van Limburg Stirumstraat 4-6 1051 Amsterdam Nederland Kaart
31-206823597

Over het restaurant Café Restaurant Piet de Gruyter

Café Restaurant Piet de Gruyter is gevestigd in een voormalig kruidenierspand aan het Van Limburg Stirumplein in Amsterdam-West. Hier kun je dagelijks aanschuiven voor een kop koffie, lunch, borrel of diner.

Met uitzicht over het plein waar de hele buurt samenkomt, geniet je van een overwegend klassiek Frans-Nederlandse keuken waar gerechten worden bereid met seizoensgebonden producten. Piet heeft zes bieren van de tap en een wisselend assortiment op fles.

Daarnaast is Piet een expositieruimte voor professionele fotografen. Verschillende lokale fotografen exposeren hun prachtige werken aan de witte muren. Deze expositie wisselt zes keer per jaar.

Meer informatie over restaurant Café Restaurant Piet de Gruyter

- Lu

Jouw recensie over het restaurant Café Restaurant Piet de Gruyter

Harold T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Zeer vriendelijk ontvangst, met 3 collega's gegeten op terras, meedenken met wensen. Gewoon zoals het moet zijn, en dan net dat stukje extra.... Fijn!
Jo S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Super gezellig, en voor een hele redelijke prijs erg lekker gegeten, eerst op het terras gezeten en later binnen, beide erg prettig.
Michael Y.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
De papadun tonijn is een aanrader, wat lekker! Er waren ook asperges buiten de kaart om en de bitterballen zijn erg goed! Een prachtige fototentoonstelling over F.C. Amsterdam.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
prima eten voor goeie prijs. gezellig terras en goede vriendelijke service! Aanrader en ga er zeker vaker een hapje eten
E. B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Als we in Het Ketelhuis e.o. zijn, gaan we geregeld naar Café Restaurant Piet de Gruyter om lekker te eten. Dit keer (1-4 2018, geen grap) was het teleurstellend.
Voorgerecht 1, de Caesar salade, was zwak: hij bestond uit sterk gekoelde oude Romeinse salade met wat ansjovis, parmezaan en koude croutons. Voorgerecht 2, Papadum Tonijn, was wel lekker.
We hadden allebei de Flank Steak van € 18,50 met geroosterde spruiten en friet. Tegenwoordig lijkt het wel mode in restaurants om het eten lauw tot koud te serveren. Dit was dus ook hier het geval. We hebben het teruggestuurd. Alleen de frieten waren goed op temperatuur en hielden de 10 minuten, toen de tweede kans van het vlees kwam, goed vol. Welnu, we hebben het restaurant geadviseerd een andere slager te kiezen, want nu was het vlees taai, bijna geen doorkomen aan, ook al hadden we steakmessen. We kregen koffie van het huis.
Het zal wel even duren, voor we weer naar Piet de Gruyter gaan.
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Leuke tent, lekker eten, goed bier, goeie koffie, fijne service. Gevarieerd publiek. We hebben hier een leuke lunch gehad.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Aan een pleintje In de Staatsliedenbuurt ligt Piet de Gruyter, een vrij kleine zaak met een fors terras. Ondanks het goede weer besloot ik binnen te gaan zitten, vooral vanwege de jazzy muziek. Ik had de soep van paprika, pompoen en tomaat met julienne van courgette. De soep was lekker maar werd geserveerd met getoast brood dat keihard was. De sandwich met bavette, tomaat, rode ui en chimichurri vond ik toch wel wat tegenvallen, vooral omdat de chimichurri erg mat van smaak was. De service was overigens prima.
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Op 18 februari daar vreselijk slecht gegeten. Wij hebben het eten teruggegeven. Vlees was niet gaar en de patat was superzout en niet vers. Daarnaast ook nog weggedrukt door een verjaardag. Groep stond aan ons tafeltje. Wij konden daar alleen nog maar wegvluchten.
Wat een laag niveau.
E E.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Ik kom regelmatig in café Piet de Gruyter. Voor mij is dit een van leukste café van centrum-west. De bediening is altijd aardig en vlot, het eten is goede kwaliteit en ik vind vooral de sfeer en inrichting van het café ontzettend leuk, hip maar niet té hip.
27 september vierde ik ook mijn verjaardag in het café en dat liep gesmeerd. Ik blijf hier terug komen!
P P.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij komen hier vaker, altijd een genot. Leuk terras, vriendelijk personeel.
Zelf ging ik voor de risotto, was erg goed!
Jolien M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Een eetcafé waar je je gelijk thuis voelt. Een ongedwongen sfeer, goede en leuke bediening en ook nog eens lekker eten. Het ging met onze bestelling niet helemaal goed, maar het werd wel adequaat opgelost en dat is wat telt. Mis de papadum met tonijn niet!
Joostdevries .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Lekker relaxt cafe-restaurant. Aardige en behulpzame bediening en prima eten.
Een tent waar je makkelijk een keer per week een lekker daghap komt eten, zeker als je in de buurt woont :)
hriemersma .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Was al jaren niet geweest, maar is grondig verbouwt en erg goed ook.
Begonnen op het fijne terras met een prosecco en later binnen gegeten.
Moet zeggen aangenaam verrast door het eten en de zeer vriendelijke bediening.
Ik had een heerlijke romige risotto. Was erg goed en dat is niet voor iedereen even makkelijk om een risotto zo goed te krijgen. Ga volgende keer ook een voorgerecht nemen.
Maurits H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Lekkere namiddag op zondag met een beetje zon viel volledig in duigen. Brood bij diner smaakte oud en hard. Service was arrogant en onervaren. Decor op het terras is weinig op af te dingen.
Binnen niet heel spannend, standaard Amsterdams café. Terugkomen? Niet meer!
Silvia D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Een drankje en een hapje gedaan op een mooie zomeravond op het terras. Ik ben niet binnen geweest, ik kan dan ook niet aangeven hoe het daar is.
De bediening is vlot, aardig en leuk. Het eten wat op de kaart staat is de standaard cafe-hap, wat helemaal prima is. De prijzen zijn ook goed. Piet de Gruyter is dan ook een aanrader voor een hapje in de buurt.
N. van den Brink V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Ik heb er nog niet gegeten, alleen wat gedronken en dat is ok.
Leuke sfeer en erg aardige bediening. In de zomer hebben ze er een terras waar ik zeker eens naartoe ga.
Cees H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Tofste kroeg met het leukste personeel in Westerpark / Amsterdam Centrum. Het schuitje en de pulled pork zijn toppers samen met de beste Bloody Mary in omstreken voor de brunch/lunch na een zware nacht. Heel veel originele biertjes en in de zomer een top terras met types van alle soorten en maten. Minimaal een keer per week naar toe gaan.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Hele fijne tent, een van mijn favoriete hangouts! Altijd lekker eten, al ben ik er voornamelijk met de lunch. Goede service en een hele mooie zaak. Blij met deze aanwinst in de buurt.
Mathilde S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Heel leuk cafe/restaurant. De ontspannen sfeer en het gemengde publiek maakt het een leuke plek. Personeel is vriendelijk en spontaan.
Op de kaart lekkere orginele broodjes en gerechten. Veel verschillende soorten bier en drankjes.
Kapitein-Anders .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Al meerdere malen ben ik bij Piet de Gruyter geweest, voor zowel koffie, lunches (heel leuke lunch kaart met wisselende zelf en creatief bedachte broodjes) en biertjes.

Nu heb ik ook voor het eerst de avond kaart geproefd. Deze valt niet tegen maar op de prijs/kwaliteit valt wel iets aan te merken. Het eten is lekker en zeker qua verwachting van een eetcafé maar wel wat aan de prijs...

De wordt gelukkig wel goed gemaakt door de mooie schone nieuwe zaak en het vriendelijke personeel.

Al met al dus zeker een aanrader maar vooral om gezellig wat te drinken (op het terras!) of lekker te lunchen.